Balanç dia carrilet turístic Alt Llobregat
Publicat: Dimecres 17/08/2005 11:39
Per part meva el dia comença traslladant-me a Rubí on veig les noves MAE blaves de sortida (expenedores dins de l'espai tancat per les BTs), que FGC preveu anar estenent progressivament. De moment, encara és fora de servei.
Faig un cafetó i torno a dins, baixo i veig un tren estacionat a via 0 amb el maquinista orientat cap a Terrassa i el SIC indica que el tren que ve de Barcelona (i on viatjava en Serre) venia 4 minuts tard. Transbordament, vaig pensar. Efectivament, el tren de Barcelona venia frenat i treient molt de fum, massa fum, dels baixos del tren. Sant Gafe continuava actuant.
Arribats a Terrassa, trobem en Trenscat i UT596001 i immediatament partim direcció Manresa-Alta, on trobem l'Eloi. Aprofitem per fotografiar el saler de baixada aturat davant del senyal de maniobra de Manredsa-Alta.
Allà fem un segon cafetó i coincidim amnb l'equip Barcelona. Posteriorment encarem el viatge cap a la Pobla de Lillet, no sense girar cap davant de cadascuna de les restes de l'antic carrilet de Berga.
L'estació del carrilet inferior està col.lapsada així que decidim pujar al Clot del Moro i iniciar el trajecte allà. Passa el revisor i ens fa bitllets de talonari, un per un. No hi ha venda de bitllets dalt. El tren és un pelet sorollós, el servei es fa en una única locomotora d'ample 600mm, a Jardins Artigas han col.locat agulles talonables. El sistema de blocatge és el que hi ha a Núria. No utilitzemn banderí verd desplegat per donar les OT, ni el personal va vestit d'època ni duen gorra. El tren surt amb un ordre radiotelefònica. Els hauré d'explicar què és un carrilet turístic. El personal és d'FGC contractat temporalment. Vam trobar vells amics de via i obres de FGC Barcelona de visita treballadora per allà. Bé, segur que van dinar millor que per Can Pixa.
Un cop avall, fem una visita al provisional museu del transport (serà definitiu algun cop?), on veiem la màquina d'impressió de bitllets dels Ferrocarriles de Cataluña i res més
. Els bitllets emprats en aquest carrilet actualment si bé em satisfan ja que no són tèrmics, no són edmonson de cartró. Carta de millora a FGC.
Després de dinar, un dinar massa lent pel meu gust, emprenem la carretera de Gombrèn (molt maca pels pixapins, perque hi ha molts pins al costat de cadascuna de les cinc-centes corbes) i passem al meu país, el Ripollès, creuant-nos amb la furgoneta d'Autocars Mir en un punt indeterminat del trajecte, travessem el PN del transpirirenc, investiguem com arribar a Illà-Apartadero, mirem de reüll Aigües de Ribes i encarem l'arribada a Vila, on està tot de festa i de festa major, nosaltres passem de comes etílics i ens enborratxem amb la nova nevera i el k afotant-los. Ve a veure'ns en Marcel que ha fet una pausa en els seus actes no lucratius. Gràcies. Després vam tenir oportunitat de veure maniobres excepcionals amb molt de material divers...senzillament cremallera de Núria.
Tornem a casa via Vic-Terrassa i d'allà m'agafo el metro del Vallès ben acompanyat d'un agent d'estació a qui feia molt que no veia.
Arribo a casa i apago el llum. Bona nit.
Faig un cafetó i torno a dins, baixo i veig un tren estacionat a via 0 amb el maquinista orientat cap a Terrassa i el SIC indica que el tren que ve de Barcelona (i on viatjava en Serre) venia 4 minuts tard. Transbordament, vaig pensar. Efectivament, el tren de Barcelona venia frenat i treient molt de fum, massa fum, dels baixos del tren. Sant Gafe continuava actuant.
Arribats a Terrassa, trobem en Trenscat i UT596001 i immediatament partim direcció Manresa-Alta, on trobem l'Eloi. Aprofitem per fotografiar el saler de baixada aturat davant del senyal de maniobra de Manredsa-Alta.
Allà fem un segon cafetó i coincidim amnb l'equip Barcelona. Posteriorment encarem el viatge cap a la Pobla de Lillet, no sense girar cap davant de cadascuna de les restes de l'antic carrilet de Berga.
L'estació del carrilet inferior està col.lapsada així que decidim pujar al Clot del Moro i iniciar el trajecte allà. Passa el revisor i ens fa bitllets de talonari, un per un. No hi ha venda de bitllets dalt. El tren és un pelet sorollós, el servei es fa en una única locomotora d'ample 600mm, a Jardins Artigas han col.locat agulles talonables. El sistema de blocatge és el que hi ha a Núria. No utilitzemn banderí verd desplegat per donar les OT, ni el personal va vestit d'època ni duen gorra. El tren surt amb un ordre radiotelefònica. Els hauré d'explicar què és un carrilet turístic. El personal és d'FGC contractat temporalment. Vam trobar vells amics de via i obres de FGC Barcelona de visita treballadora per allà. Bé, segur que van dinar millor que per Can Pixa.
Un cop avall, fem una visita al provisional museu del transport (serà definitiu algun cop?), on veiem la màquina d'impressió de bitllets dels Ferrocarriles de Cataluña i res més

Després de dinar, un dinar massa lent pel meu gust, emprenem la carretera de Gombrèn (molt maca pels pixapins, perque hi ha molts pins al costat de cadascuna de les cinc-centes corbes) i passem al meu país, el Ripollès, creuant-nos amb la furgoneta d'Autocars Mir en un punt indeterminat del trajecte, travessem el PN del transpirirenc, investiguem com arribar a Illà-Apartadero, mirem de reüll Aigües de Ribes i encarem l'arribada a Vila, on està tot de festa i de festa major, nosaltres passem de comes etílics i ens enborratxem amb la nova nevera i el k afotant-los. Ve a veure'ns en Marcel que ha fet una pausa en els seus actes no lucratius. Gràcies. Després vam tenir oportunitat de veure maniobres excepcionals amb molt de material divers...senzillament cremallera de Núria.
Tornem a casa via Vic-Terrassa i d'allà m'agafo el metro del Vallès ben acompanyat d'un agent d'estació a qui feia molt que no veia.
Arribo a casa i apago el llum. Bona nit.