http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Totes les parades d'autobús de Barcelona seran accessibles per als minusvàlids aquest any
EFE
BARCELONA
Totes les parades d'autobús de Barcelona, 2.135, seran accessibles aquest any gràcies a l'accelerada del pla de parades que permet la inversió de 3.738.000 euros del Fons Estatal d'Inversió Local, conegut popularment com a pla Zapatero.
"Seran 10 mesos de treball molt intens en què 39 parades cada setmana s'hauran de fer accessibles", ha explicat en roda de premsa el segon tinent d'alcalde, Ricard Gomà, que ha destacat que des que el 1996 es va començar a "pensar la ciutat des de l'accessibilitat" s'ha aconseguit, entre altres coses, que Barcelona tingui 100 quilòmetres de carrers i més de 1.000 autobusos accessibles.
"Fent aquest camí, ens hem adonat que no facilitàvem la vida als discapacitats, sinó al 100% dels ciutadans de Barcelona", ha subratllat el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, que ha acompanyat Gomà en la presentació del pla juntament amb la regidora de Prevenció, Seguretat i Mobilitat i presidenta de TMB, Assumpta Escarp, i la representant de les persones amb discapacitat del Consell Rector de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, María José Vázquez.
A Barcelona hi ha 1.135 parades de bus amb marquesina i un miler de pals de parada, dels quals Narváez ha explicat que "se'n retocaran, aproximadament, 1.800" en diferent mesura per deixar "garantit" l'espai mínim imprescindible, estimat en 2,1 metres, perquè els discapacitats en cadira de rodes puguin accedir o baixar dels autobusos.
Moure altres elements
"Cada parada és un món i per a cada una es buscarà una solució", ha explicat Narváez, que ha indicat que en alguns casos s'haurà de "moure" algun arbre, algun fanal o algun gual, o potser canviar la parada de lloc lleugerament.
"Un dels elements que deixarem solucionat", ha promès el regidor de Mobilitat, és el dels forats al voltant dels arbres, que han causat la caiguda de bastantes persones al sortir de l'autobús. 300 d'aquests forats ja han estat omplerts.
Escarp ha subratllat l'esforç per a l'accessibilitat que està fent TMB i que ha permès que en aquests moments les 1.080 unitats d'autobusos siguin de plataforma baixa i, en conseqüència, accessibles, i 84 estacions de metro estiguin adaptades a persones amb mobilitat reduïda i les altres 39 estiguin en procés.
Hora i data actual: Dijous 01/05/2025 2:45
Totes les parades d'autobús de Barcelona seran accessibles
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Totes les parades d'autobús de Barcelona seran accessibles
Entrada Autor: metring » Dilluns 09/03/2009 19:11
Torna a “Autobusos i resta transport públic”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos