Poso un vídeo molt interessant, de la Vall de Núria l'any 77
Al minut 5:30 es veu el rastre negre d'una via sobre les pistes, el funicular de la Coma del Clot! i al 6:02 es veu com baixa.
D'altra banda, admireu les "E" circulant. és, amés, una bona oportunitat per rememorar l'antic traçat, sense el túnel del Roc de Dui.
Re: Història al Youtube
Publicat: Dijous 02/04/2009 14:47
Autor: xevi
Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.
Re: Història al Youtube
Publicat: Dijous 02/04/2009 19:31
Autor: Lluita1714
xevi ha escrit:Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.
Cert, amés, s'ha perdut molt de l'atractiu del traçat, amb les tecnologies d'avui dia es podia haver fet proteccions de formigó, però sembla que el cremallera és, per a ells, un transport entre Ribes i la Vall de Núria, i no un atractiu turístic més dels Pirineus.
Re: Història al Youtube
Publicat: Diumenge 26/04/2009 12:05
Autor: Lluita1714
No-Do, El Tibidabo, i en especial el seu funicular
Comparació, 100 anys de per mig, 1908*2008
Re: Història al Youtube
Publicat: Diumenge 26/04/2009 20:18
Autor: 122-042-132
Caramb!, quins records, aquest video del Tibidabo. Moltes gràcies Lluita 1714.
Re: Història al Youtube
Publicat: Diumenge 26/04/2009 22:14
Autor: Lluita1714
Recopilació documental de RENFE, del No-Do
Senyors, no és que m'estigui aficionant al NO-DO, aquella televisió amb la "crosta fascista"
Però té valor històric, almenys per al ferrocarril. I és curiós l'ús que se'n fa de la sardana als vídeos que tracten de Catalunya.
Al vídeo del Carrilet d'Olot, és curios com, a Girona, li deien al pagès... "Pagès, que estàs boig?"... en català, al No-Do, en el benentès de que el català estava prohibit.
Re: Història al Youtube
Publicat: Dilluns 28/10/2024 0:44
Autor: wefer
Per què no recuperar un fil de 2009?
Part del Telediario 2 del 6-5-1985 on es parla dels problemes econòmics de la Maquinista Terrestre y Marítima. Encara que de lluny, hi apareix un tren en construcció... veieu el vídeo
Re: Història al Youtube
Publicat: Dilluns 28/10/2024 16:45
Autor: M1171-M1172-M1169...
Com han canviat les coses! I encara no havien començat amb 3000 i 4000, molt bon vídeo per compensar la recent pèrdua. Segur que n'hi ha molts més de vídeos així, tot i que ara no en recordo cap en concret.
Sandy
Re: Història al Youtube
Publicat: Dilluns 28/10/2024 23:23
Autor: Renfe445
Bona captura!
Re: Història al Youtube
Publicat: Dijous 07/11/2024 2:00
Autor: wefer
Vídeo amb un bon començament de trens de la sèrie 1000 del metro de Barcelona en el seu màxim esplendor.
Continuem amb l'interior un autobús de finals dels 70... amb torns i màquina de venda de bitllets a l'intrerior!
I acabem... bé, coses dels 70
Uns 1000 ben cuidats! Com se'ls troba a faltar.
Sandy
Re: Història al Youtube
Publicat: Dilluns 18/11/2024 13:59
Autor: wefer
Tramvies a Barcelona, línia Barcelona-Tarragona Renfe (aparició de Metro Transversal), línia Barcelona-La Tor de Querol Renfe i tren Groc SNCF.
Es recomana acompanyar amb música relaxant:
Re: Història al Youtube
Publicat: Dilluns 18/11/2024 18:37
Autor: Elefant
wefer ha escrit: ↑Dilluns 18/11/2024 13:59
Tramvies a Barcelona, línia Barcelona-Tarragona Renfe (aparició de Metro Transversal), línia Barcelona-La Tor de Querol Renfe i tren Groc SNCF.
Es recomana acompanyar amb música relaxant:
Com a data curiosa, els trens del Mürrenbahn que surten una mica més tard estaven nous de trinca al '67 i van estar en servei fins aquest any (no sé si ja els han tret o no), més de mig segle, ja que la línia no té connexió a cap altre ferrocarril i per tant es molt complicat de portar-hi els trens.