Pàgina 1 de 1

Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Publicat: 01 maig 2009, 00:05
Autor: Guigui
Aquest vespre, que plovia força, he tornat de Girona a Barcelona en cotxe (gràcies, Renfomentadif, per aquests horaris tan ajustats a les necessitats dels usuaris!) i m'he fixat que les marques horitzontals són pràcticament impossibles de veure. Així, l'autopista gairebé semblava un campi qui pugui, amb la gent que anava pel seu carril gairebé per intuïció.

Les administracions pensen posar-hi remei i aplicar una senyalització més lluent, com a França, o seguirem lamentant accidents, ferits i morts "per distracció" o qualsevol altra excusa que tapi la incompetència dels estaments públics?

Re: Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Publicat: 01 maig 2009, 10:50
Autor: metring
Caldria fer servir pintura fosforescent en un lloc així.

Re: Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Publicat: 01 maig 2009, 23:15
Autor: Altaria_Trianilla
Guigui ha escrit:Aquest vespre, que plovia força, he tornat de Girona a Barcelona en cotxe (gràcies, Renfomentadif, per aquests horaris tan ajustats a les necessitats dels usuaris!) i m'he fixat que les marques horitzontals són pràcticament impossibles de veure. Així, l'autopista gairebé semblava un campi qui pugui, amb la gent que anava pel seu carril gairebé per intuïció.

Les administracions pensen posar-hi remei i aplicar una senyalització més lluent, com a França, o seguirem lamentant accidents, ferits i morts "per distracció" o qualsevol altra excusa que tapi la incompetència dels estaments públics?
I ni t'explico quan hi ha obres, que es veuen les dues senyalitzacions marcades... allò si que es un campi qui pugui.

;)

Nit, pluja i obres

Publicat: 01 maig 2009, 23:36
Autor: Guigui
Altaria_Trianilla ha escrit:I ni t'explico quan hi ha obres, que es veuen les dues senyalitzacions marcades... allò si que es un campi qui pugui.

;)
Cert, ahir també m'ho vaig trobar, amb les obres d'ampliació a tres carrils entre Girona i Maçanet. Per sort, ja anava mentalitzat.

Re: Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Publicat: 02 maig 2009, 01:17
Autor: automotorserie 436
No hace falta que llueva y este oscuro..., en los tramos en obras en lo que se "ha borrado" la señalización horizontal al dar el sol el reflejo es tan grande que ves rayas dobles...

Re: Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Publicat: 03 maig 2009, 19:23
Autor: marc
Un meu company d'institut va fer el seu treball de recerca sobre la senyalització en una zona de Vic, i en aquest sentit em va comentar que hi ha molts errors. A més la legislació d'aquest país no hi ajuda, te molts buits i punts febles.

Borrat de senyalització horitzontal

Publicat: 09 juny 2009, 21:39
Autor: UT440_132M
Avui he vist aquí Tona, a les obres de la C-17, des de casa meva, una tècnica, per borrar les línies que hi havien abans de fer el 3r carril, d'incorporació. Es fa amb això: http://www.hidroborrado.com/index.asp?te=1120&acc=ap Cal dir que és la millor tècnica, moltíssim millor que pintar a sobre en negre, o fresar el paviment (rebaixar). L'enllaç inclou un video demostració, i diverses fotos, de les obres fetes, entre d'altres, a l'ampliació de l'AP7 a Tarragona, o el Túnel de Vielha.

Re: Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Publicat: 12 juny 2009, 21:40
Autor: wefer
Jo també m'he trobat amb problemes semblants quan plou.
En una ocasió, circulant de nit i plovent, a l'arribar a una intersecció mig en corba on s'ampliava la zona asfaltada, vaig perdre totalment la referència de per on seguia la carretera. De cop, em vaig trobar amb el voral de cara, just al davant, i vaig haver de girar bruscament per no sortir-me de la carretera. Per sort, anava a baixa velocitat, perquè si no hagués acabat fora de la carretera.
Quan es fan obres, tal com es diu, quan s'esborren les marques anteriors es fa de forma molt matussera, posant pintura negre a sobre. Aquesta pintura pot arribar a reflexar molt de manera que, quan plou, hi ha casos on es veuen més les marques "antigues" que no pas les de la nova senyalització provisional i, si no vas amb compte, pots acabar empotrat contra alguna valla.
Són exemples de com el deficient estat de les carreteres (senyalització horitzontal gastada, sense bandes rugoses i sense fites als laterals) pot arribar a provocar accidents de trànsit totalment evitables.