Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Macosa

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Macosa

Entrada Autor: metring » Dijous 30/04/2009 9:04

Parlem de l'antiga Casa Girona, la fàbrica de la qual es trobava al Poblenou, i a on s'hi van fabricar trens de Renfe, metro de Barcelona, etc. A http://fotos.arxiuhistoricpoblenou.es/main.php podeu trobar bastantes fotos, un total de 174:

Imatge

Can Girona/MACOSA. Casa Puntí. ANC 161053.

Imatge

MACOSA poc abans de ser enderrocada. Interior dels tallers amb vagó de metro en construcció.




Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 30/04/2009 9:56

vols dir que no és un cotxe de 446 o 447?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/04/2009 9:59

A mí també m'ho sembla, però és el que posa a la web...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/04/2009 11:30

Impossible que sigui metro. No hi ha cap cotxe que tingui tan poques portes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 30/04/2009 17:44

Els trens antics de Metro, tenien 3 portes (excepte alguns) i crec que els del transversal els va fer Macosa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 30/04/2009 17:48

Per modernitat, dubto que sigui un metro antic, i per característiques és una 447 de les primeres.
Miquel ha escrit:i crec que els del transversal els va fer Macosa.
Les 400? No eren de la Maquinista? En tot cas, les 211 i les 111 sí que diria que van sortir de Macosa, principalment, a part de la Maquinista.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 30/04/2009 18:14

els 100 del FMB va ser construïts a casa Girona, més tard MACOSA.

http://www.transport.cat/wiki/index.php ... _Barcelona



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/04/2009 18:33

Per la forma de la caixa, i tenint en compte que eren els darrers temps de Macosa, hauria de ser una 447.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 01/05/2009 0:38

Miquel ha escrit:Els trens antics de Metro, tenien 3 portes (excepte alguns) i crec que els del transversal els va fer Macosa.
Be de fet tres portes tenia la serie 100 i la serie 200 A i el de la foto no es ni molt menys cap d'aquestes series jo tambe crec que pot ser una 447



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 01/05/2009 10:47

Tal i com he dit al meu missatge anterior, no podia ser cap tren del metro antic, estaven a punt de plegar a la fàbrica.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 01/05/2009 13:04

M'heu malinterpretat, no volia dir pas que aquell tren de la foto (com dieu una 447) fos un tren de metro, només deia que si que hi han hagut trens de metro amb 3 portes.
És més, pel frontal de la caixa, és imposible que fos un 100 o un 200.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/05/2009 13:07

Quan em referia a "tan poques portes", volia dir tan poques portes en relació amb les finestres. I al metro de Barcelona, mai hi ha hagut cotxes que tinguessin més de dues finestres entre porta i porta, cosa que, evidentment, no és el cas de la foto.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/05/2009 12:12

Aquest si que era un metro :D
Fitxers adjunts
100macosa.jpg
100macosa.jpg (163.87 KiB) Visualitzat 3931 cops



Avatar de l’usuari
MACOSA
N1
N1
Entrades: 9
Facebook: facebook.com/macosa.meinfesa
Ubicació: Santa Perpetua De Moguda, Catalunya, Spain
Contacta:

Entrada Autor: MACOSA » Diumenge 18/04/2010 21:37

Mortadel·lo ha escrit:vols dir que no és un cotxe de 446 o 447?
UT- 446



Avatar de l’usuari
MACOSA
N1
N1
Entrades: 9
Facebook: facebook.com/macosa.meinfesa
Ubicació: Santa Perpetua De Moguda, Catalunya, Spain
Contacta:

Entrada Autor: MACOSA » Dilluns 19/04/2010 12:08

metring ha escrit:Per la forma de la caixa, i tenint en compte que eren els darrers temps de Macosa, hauria de ser una 447.
La serie UT-447, que se comenzó a entregar en 1993 y fue construida por C.A.F., MACOSA y MTM , es exáctamente igual a la UT-446 en lo que se refiere al aspecto exterior pero se diferencia de ésta en que incorporan sistemas de potencia tecnológica trifásica para tensiones de alimentación de 3000 V, haciendo posible alcanzar una velocidad de 120 Km/h, en vez de los 100 Km/h de la UT-446. También se diferencian en el consumo ya que la UT-447 consume menos que la UT-446.



Respon

Torna a “Història del transport”