Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23645
Ubicació: Fabra i Puig

Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses

Entrada Autor: metring » 25 jul. 2020, 20:45

Des d'un temps ençà, s'estan fent diverses propostes per tal de donar valor històric a instal·lacions de l'antiga línia Ripoll-Sant Joan de les Abadesses. Fins i tot, s'ha arribat a proposar un tren turístic, ara per ara força difícil de dur a terme, tenint en compte que la infraestructura ferroviària està desmantellada. Aquí hem trobat una sèrie de propostes apart:








Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » 26 jul. 2020, 05:18

Res de trenets turístics, el que s'ha de fer és reobrir la línia al servei regular.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4546
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 26 jul. 2020, 05:29

Granolleri ha escrit: 26 jul. 2020, 05:18 Res de trenets turístics, el que s'ha de fer és reobrir la línia al servei regular.
És el que anava a dir, si hi ha oportunitat de fer obra ferroviària que sigui per millorar el servei regular!


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7319
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 26 jul. 2020, 21:11

Sant Joan de les Abadesses és un poblet de 3000 habitants que no justifica una línia de ferrocarril.
De fet històricament mai es va justificar el trànsit de viatgers. La línia es va fer únicament per servir les mines, mai per servir la població.

Més val esforçar-se en millorar i mantenir moltes altres línies catalanes que sí haurien de tenir un bon servei ferroviari. Posem que parlo de Banyoles, o d'Olot, o de la Palamós i Palafrugell, o de Salou, o de...

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23645
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 11 març 2021, 12:33




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1865
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 15 jul. 2021, 09:14

Un petit tresor: Memòria històrica

Mines, ciment i tren, un patrimoni per descobrir

Les mines de Surroca i Ogassa, i el ferrocarril de Sant Joan de Les Abadesses

https://www.youtube.com/watch?v=A_yfK4NdxIQ&t=378s

Potser el fet que el tèxtil sigui el tipus d’indústria que s'ha vist desaparèixer fa menys temps al Ripollès, i que la tinguem més present, fa que se’n parli menys o d’una manera més vaga de la importància que varen tenir les mines d’Ogassa, les fàbriques de ciment, i el ferrocarril, que varen convertir Sant Joan de les Abadesses en un punt estratègic en les comunicacions del país durant una bona època. De fet, el tèxtil, la metal·lúrgia, la mineria i el ferrocarril es necessitaven i estaven relacionats els uns amb els altres, principalment perquè compartien infraestructures de transport i energia, i aprofitaven sinergies laborals, però també culturals i socials.



Respon

Torna a “Història del transport”