Unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 738
Ubicació: Horta L5

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 11 gen. 2024, 23:49

Los redactores a veces no hablan con criterio. Para mi, unir 2 líneas, de toda la vida es, coger las 2 puntas y juntarlas. Esto que hace FGC puede tener cualquier verbo menos unir. Queda mejor y se ajusta más a la realidad “que tengan correspondencia entre ellas”


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23746
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 27 nov. 2025, 18:11

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ner-vinent

El muntatge de la tuneladora de l'L8 al pou d'introducció de la Gran Via començarà el gener vinent

Imatge

Tuneladora L8 FGC Llobregat - Anoia Vallès


Els treballs duraran uns sis mesos i l’inici de l’excavació està previst per a l’estiu de 2026

L’execució de pantalles profundes a la zona d’Hospital Clínic i a Francesc Macià s’allargarà fins els mesos d’estiu, moment en què es construirà la coberta de l’estació, per retornar dos carrils de circulació al carrer Comte d’Urgell la tardor de 2026

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica iniciarà els treballs de muntatge de la tuneladora del perllongament de l’L8 a finals del gener a l’entorn de la plaça d’Espanya (pou d’introducció de la Gran Via), a Barcelona. Aquesta actuació forma part de la fase prèvia a l’excavació del túnel, que s’iniciarà a l’estiu del 2026, un cop finalitzat el muntatge i les proves tècniques.


El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha explicat que “l’L8 va avançant a un ritme adequat. El que és més rellevant és que la tuneladora, que començarà els seus treballs de tunelació a l'estiu, ja està a Barcelona i s'està revisant, s'està posant a punt perquè pugui fer aquest inici d'obres al juny”. Un cop s’hagin completat aquestes tasques, la tuneladora es traslladarà per peces fins al pou d’atac de Gran Via.


El muntatge de la tuneladora es concentrarà a la Gran Via amb el carrer de Vilamarí, on també es completarà el muntatge de la nau acústica com a mesura de protecció acústica durant l’ excavació del túnel. En el moment de la posada en marxa, la tuneladora realitzarà una primera arrencada, ja que necessita avançar uns metres per tal de poder finalitzar el muntatge unes setmanes després.


En paral·lel a aquests treballs, a la zona logística per l’explotació de la tuneladora implantada al Parc Joan Miró es durà a terme el muntatge d’una microtuneladora, encarregada de construir una galeria de dimensions reduïdes que discorrerà sota el carrer Llançà, entre la Gran Via i el carrer Diputació. Permetrà l’extracció de les terres provinents de l’excavació del túnel des de l’extrem del pou d’atac fins al parc Joan Miró mitjançant una cinta transportadora de material instal·lada en el seu interior. Les terres s’evacuaran amb camions des del carrer Diputació cap al carrer Tarragona.


Aquesta nova fase de les obres a l’entorn del Parc de Joan Miró comportarà una reorganització de la mobilitat treballada conjuntament amb l'Ajuntament de Barcelona, amb l'objectiu de minimitzar les molèsties al veïnat i allunyar la circulació de vehicles pesants de la zona escolar i de la Biblioteca. Aquests moviments es concentraran en horari diürn i es canalitzaran pel carrer de Tarragona, amb l’objectiu de garantir un flux segur i controlat i reduir l’impacte en la mobilitat del barri.


Pel que fa a les estacions d’Hospital Clínic i Francesc Macià, els treballs continuen avançant en un entorn tècnicament molt exigent, atès que les pantalles dels pous de les estacions es construeixen a més de 80 metres de profunditat. L’execució d’aquests murs pantalla s’allargarà fins als mesos d’estiu, moment en què està previst iniciar la construcció de la coberta de l’estació; l’objectiu és retornar dos carrils de circulació al carrer Comte Urgell la tardor de 2026.


Amb un 50% de l’execució de les pantalles profundes ja executades en els dos àmbits, aquest desembre es podran retornar parcialment les voreres del costat Besòs (Hospital Clínic) i del costat Llobregat (Francesc Macià). L’actuació es farà amb una urbanització provisional i permetrà passar dels aproximadament 1,8 metres actuals d’amplada fins als gairebé 3m en el cas d’Hospital Clínic i fins als 2,40m en el cas de Francesc Macià.


A la zona de Muntaner, s’han restituït les voreres a la seva amplada original per facilitar la mobilitat durant la campanya de Nadal. Les tasques en aquest àmbit es reprendran a partir del gener, moment en què s’ha replanificat l’actuació per avançar en els treballs de desviament dels serveis afectats —com un col·lector d’aigües i línies de fibra òptica.


Un cop completada aquesta fase, començarà la construcció de les pantalles del recinte d’accés i del pou principal, el qual superarà els 85 metres de profunditat. La previsió és restituir dos carrils de circulació en el tram entre Laforja i Marià Cubí, a principis de 2027, moment en què es continuarà amb el buidat de les terres de l’interior del pou sota la coberta parcial ja instal·lada.


Nou punt d’atenció ciutadana


La Generalitat obrirà un punt d’atenció ciutadana, el 15 de desembre vinent, per a facilitar informació sobre l’actuació i l’execució de les obres, així com per a recollir suggeriments del veïnat i la ciutadania en general. Estarà ubicat al recinte de l’Escola Industrial, amb accés des del carrer de Rosselló.


El perllongament de l’L8


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en marxa les obres per a perllongar la línia d’FGC Llobregat-Anoia des de l’estació actual de plaça Espanya fins a connectar-la amb la línia del Vallès a l’àmbit de l’estació de Gràcia. Inclouen la construcció d’un nou tram de 4 quilòmetres i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC) i la remodelació de les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia. La inversió prevista és de més de 400 MEUR. Es preveu que el nou tram beneficiï 19,5 milions de persones usuàries cada any.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4579
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 27 nov. 2025, 20:19

Per què insisteixen en anomenar a la línia aquesta "L8" en lloc de "Llobregat-Anoia" o el clàssic "Catalans"?
Com que "L8" és el curt que acaba a la Ciutat Cooperativa, no representa la totalitat de la línia. :D


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7376
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 27 nov. 2025, 23:39

En totes les comunicacions es parla de només de "prolongació de la L8", i fins i tot en els plànols es posa com a estació de correspondència de la L8 amb la resta de línies l'estació de Plaça Espanya.
Si la idea és que només la L8 arribi fins a Gràcio... estaran cometent un error ENORME.
Espero que no sigui així i només es tracti d'un error de comunicació.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”