Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: gatvell » Divendres 31/01/2014 15:34

M'ho he llegit i tinc que dir que ets un crack, Alf!!
Felicitats.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 31/01/2014 22:36

alf_ ha escrit:Francamente dudo que aún publiquen la carta, en el mismo artículo ya han dejado mención del punto central de la misma:
«No se sabe qué pasará con la estación de França, un ejemplo de infraestructura mal explotada y que da medida del poco valor que se presta al transporte, una senda peligrosa en la que todos saldremos perjudicados», explica el usuario.
Por cierto, me encanta como me han parafraseado. Estaba algo nervioso cuando me llamó la periodista y me enredé bastante, pero al final lo dejó bastante bien resumido.
Está muy bien. Es un pequeño toque de atención para los que piensan más en construir pisos que en el transporte público.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimecres 05/02/2014 1:39

alf_ ha escrit:Francamente dudo que aún publiquen la carta, en el mismo artículo ya han dejado mención del punto central de la misma:
«No se sabe qué pasará con la estación de França, un ejemplo de infraestructura mal explotada y que da medida del poco valor que se presta al transporte, una senda peligrosa en la que todos saldremos perjudicados», explica el usuario.
Por cierto, me encanta como me han parafraseado. Estaba algo nervioso cuando me llamó la periodista y me enredé bastante, pero al final lo dejó bastante bien resumido.
Felicitats noi!!!

Hem de continuar lluitant nois...

:reve


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Diumenge 16/02/2014 15:02

Tot just en el TN de TV3 s'ha emès un reportatge sobre un grup que proposa projectes de baix cost i impacte amb la finalitat de rehabilitar espais que han perdut la seva funció original: Grup de recerca HABITAR
Entre els projectes que s'han mencionat hi ha l'EdF, Correus de Laietana i un espai sota el viaducte de la C31 a St Adrià. "Molts espais de la zona litoral de Barcelona." S'afegia una menció que els nous usos a fomentar eren fora dels sectors hotelers i museístics.

Es centrava en la pèrdua de l'ús original ferroviari en parts de l'edifici (suposo que deuen haver grans espais disponibles en l'edifici) i crec que s'ha fet una petita menció sobre el servei ferroviari de l'EdF.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 16/02/2014 17:44

Prest ha escrit:Tot just en el TN de TV3 s'ha emès un reportatge sobre un grup que proposa projectes de baix cost i impacte amb la finalitat de rehabilitar espais que han perdut la seva funció original: Grup de recerca HABITAR
Entre els projectes que s'han mencionat hi ha l'EdF, Correus de Laietana i un espai sota el viaducte de la C31 a St Adrià. "Molts espais de la zona litoral de Barcelona." S'afegia una menció que els nous usos a fomentar eren fora dels sectors hotelers i museístics.

Es centrava en la pèrdua de l'ús original ferroviari en parts de l'edifici (suposo que deuen haver grans espais disponibles en l'edifici) i crec que s'ha fet una petita menció sobre el servei ferroviari de l'EdF.
Minut 22
http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4906611



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 16/02/2014 17:56

Penso que és absurd fer un hotel a l'estació de França el poc moviment de gent que té i la oferta que té la ciutat.
I museïtzar l'estació....no cal, el que li cal és donar-li més vida, meś feina.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Diumenge 16/02/2014 19:01

Gràcies!
gatvell ha escrit:Penso que és absurd fer un hotel a l'estació de França el poc moviment de gent que té i la oferta que té la ciutat.
I museïtzar l'estació....no cal, el que li cal és donar-li més vida, meś feina.
No es diu gaire res en profunditat però el projecte buscaria el contrari d'això. Seria interessant veure de que va.

Incòmode és la frase dita per la narració de "Estació de França, on aviat ja no hi hauran trens" :o
Jo pensava que seria per espais en l'edifici en si, fora andanes, que en deu tenir bastant. No sé quant deu ocupar ADIF, UPF i l'Institut Bonanova.
D'altre banda, collons! Haurà perdut l'ús d'estació central però el ferroviari prou hi és! Està l'incertesa amb els il·luminats administradors que tenim i la santa Sagrera, pero no fotem.
I a sobre si els mitjans dispersen aquest tipus d'informació... :cop

Per exemple, amb la 080 de fa unes setmanes (i que va ocupar l'entrada d'EdF un dia) es podria haver fomentat l'ús de l'EdF perquè està tot just al Born.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 16/02/2014 19:09

Ens hauriem de plantejar si fer actes a l'estació de França és donar-li un ús o denigrar-la.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Diumenge 16/02/2014 19:36

gatvell ha escrit:Ens hauriem de plantejar si fer actes a l'estació de França és donar-li un ús o denigrar-la.
Donat l'ampli espai dels vestíbuls jo ho considero fer-ne ús. També depèn de l'acte.

Però considero hipòcrita, que aquests usos serveixin per promocionar la ciutat sense promocionar l'estació.

I disgust dóna, cosa que suposo que compartim tots; que es pensi que quan es tingui la Sagrera es pot prescindir de tenir EdF. I seguint amb la sàtira de que no hi ha espai ferroviari al "centre".

He cercat una mica d'informació sobre les estacions terminals de Londres... I ho són pràcticament totes!
http://en.wikipedia.org/wiki/London_station_group
Geogràficament no són comparables BCN i LON, però la mania a les terminals segurament és d'aquí...



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 18/02/2014 1:12

Prest ha escrit:
Gràcies!
gatvell ha escrit:Penso que és absurd fer un hotel a l'estació de França el poc moviment de gent que té i la oferta que té la ciutat.
I museïtzar l'estació....no cal, el que li cal és donar-li més vida, meś feina.
No es diu gaire res en profunditat però el projecte buscaria el contrari d'això. Seria interessant veure de que va.

Incòmode és la frase dita per la narració de "Estació de França, on aviat ja no hi hauran trens" :o
Jo pensava que seria per espais en l'edifici en si, fora andanes, que en deu tenir bastant. No sé quant deu ocupar ADIF, UPF i l'Institut Bonanova.
D'altre banda, collons! Haurà perdut l'ús d'estació central però el ferroviari prou hi és! Està l'incertesa amb els il·luminats administradors que tenim i la santa Sagrera, pero no fotem.
I a sobre si els mitjans dispersen aquest tipus d'informació... :cop

Per exemple, amb la 080 de fa unes setmanes (i que va ocupar l'entrada d'EdF un dia) es podria haver fomentat l'ús de l'EdF perquè està tot just al Born.
molt parlar de que tancaran l'estació de frança pero no tenen collons per dir quina data li han posat, amb un Sagrera que no s'acaba mai, una Estació de Sants que no pot créixer més tot i que vaig llegir una notícia que el govern central habia aprobat una ampliació. I ara surten aquest Pijos d'arquitectes que volen reprofitar l'edifici, ojala es quedi la Generalitat tant pobre que no poguin acabar cap obres de les Malèfiques que tenen en el cap cop la de la Sagrera que serà un FRACÀS. Hauriem de boicotejar qualsevol projecte que no sigui arribar trens a l'estació de França, Transport Públic, l'Indústria o Potenciar el petit Comerç.

Per no parlar del petit comerç el que està patint a Barcelona sobren grans extensions comercials, Hem de obligar els turistes a comprar en petits comerços!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5288
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 18/02/2014 9:38

Sortrens, t'has mirat dos cops el teu missatge abans de publicar-lo? :|

D'estimar-se l'Estació de França, a bolcar un grapat de bajanades, hi ha un bon tros...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
Entrades: 313
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Ginebra

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 18/02/2014 11:36

En cas que es remodeli l'estructura de la línia R2 i sent conscients que la totalitat dels trens de llarga distància, a no massa tardar, utilitzaran la infraestructura d'ample UIC de la LAV, només falta saber què passarà amb els serveis regionals, que segurament també utilitzaran la LAV (les unitats sèrie 449 estan preparades per a admetre bogies BRAVA). No queda tant per aquest panorama. Així que sí, sent previsius, l'Estació de França perdrà el seu ús ferroviari a no massa tardar.

El millor que li pot passar a l'Estació de França és que el seu edifici es conservi, a ser possible amb el màxim rigor arquitectònic possible (es tracta de no repetir el despropòsit realitzat en llocs com Arenes), doncs una cosa és el desig personal i una altra la realitat. I com a museu ferroviari, hauria de ser quelcom semblant a l'existent a Madrid amb Delicias i el "Pasillo Verde". I tenint Vilanova exercint aquest ús, i sobretot sent allà un lloc més pràctic perquè les màquines de vapor puguin sortir a circular per la xarxa convencional si es desitgés, prefereixo Vilanova per a exercir aquesta funció.

Salut.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 18/02/2014 11:44

Ja no se que dir i que fer. Si abans amb el meu anterior missatge he dit vajanades, sabeu aquella frase que en toda locura hay algo de razón? Pues nois som humans i ens equivoquem perque ens dol quan ens toquen el ego.

Posaré una vela i resaré perque la Edf li salvi una carambola política.

Bé, prou bromes, jajaja. Mireu la cosa esta molt chunga, perque per una part l'edifici està Salvat. Pero per un altre es l'us el que li hem de aplicar. Els més Raonables pensem que encomptes de gastarnos en noves estacions com la Sagrera o Terminals rares com Gavà i La llagosta es deuria Adecuar L'edf com tercera estació i fer una Sagrera més modesta.

Per un altre banda estan els que no entenen de trens i que ja els hi val el cotxe privat i tenir una Super Sagrera per poder aprofitar especular i fer grans superficies i aixi la edf quedaria alliberada per altres usos, que es totalment democràtic.

Pero sota el meu punt de vista no creieu que en cas de fallarnos el pla A es adir conservar lEdf com estacio de trens deuriem tenir un pla B?

Us enrecordeu de la carta que vam fer? Us proposo que fem un pla B fet per tots nosaltres, aixo es el que em preocupa que no hi ha unio en aquest foro.

Penso que el meu pla b seria conservar totes les vies que van de la edf a glories i fer un Museo per tant el de vilanova faria tandem amb aquest. Jo escriure una carta a rics famosos Rusos o Arabs per proposar que inverteixin en un tren turistic bcn mataro desde lestacio de frança i ens caldria fundar un nou partit politic a Caalunya que es digues per eixemple Edf Equivalencia Determinació i Feina. Que ajudes al transport public a la edf i al treballador de base.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2552
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/02/2014 12:14

La «cagada» amb l'Estació de França la va fer RENFE amb la remodelació del 1992, al no preveure l'adaptació de les seves vies a l'ample estàndard UIC de 1435mm. i deixar-la apta, només, per a l'ample ibèric.

Quan passi tot això que en Ganz escriu aquí damunt (tots els regionals en ample estàndar), el túnel UIC entre Sants i Sagrera estarà força col·lapsat. Llavors farà falta algun altre túnel que travessi Barcelona en ample UIC. L'aposta podria ser els túnels de la Diagonal i de la Gran Via, opció que seria ideal. Però continuant amb l'estatus ideal, seria que tota la xarxa ferroviària catalana es canviés a l'ample UIC.

En un cas no tan ideal, com a mínim caldria adaptar a tres carrils l'actual túnel del carrer Aragó i els accessos ferroviaris a EDF, tant des del baixador de passeig de Gràcia com des d'El Clot. Aquesta obra permetria que els trens en ample UIC utilitzessin l'Estació de França, tant si venen de Sagrera-AVE com si venen de Sants, parant a passeig de Gràcia. I, sobretot per als trens regionals, seria una millora incorporar la parada de passeig de Gràcia per la seva centralitat. EDF en ample UIC també permetria descongestionar les vies UIC de Sants i Sagrera, ja que els trens s'estacionarien i acabarien/començarien servei a EDF.

Però ja veurem com evoluciona la xarxa ferroviària catalana i l'explotació dels túnels de Barcelona i la seva compatibilitat amb els dos amples de via, en un futur no massa llunyà, donada la curtesa de mires que caracteritza als nostres polítics.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 18/02/2014 12:20

genissimon ha escrit:La «cagada» amb l'Estació de França la va fer RENFE amb la remodelació del 1992, al no preveure l'adaptació de les seves vies a l'ample estàndard UIC de 1435mm. i deixar-la apta, només, per a l'ample ibèric.

Quan passi tot això que en Ganz escriu aquí damunt (tots els regionals en ample estàndar), el túnel UIC entre Sants i Sagrera estarà força col·lapsat. Llavors farà falta algun altre túnel que travessi Barcelona en ample UIC. L'aposta podria ser els túnels de la Diagonal i de la Gran Via, opció que seria ideal. Però continuant amb l'estatus ideal, seria que tota la xarxa ferroviària catalana es canviés a l'ample UIC.

En un cas no tan ideal, com a mínim caldria adaptar a tres carrils l'actual túnel del carrer Aragó i els accessos ferroviaris a EDF, tant des del baixador de passeig de Gràcia com des d'El Clot. Aquesta obra permetria que els trens en ample UIC utilitzessin l'Estació de França, tant si venen de Sagrera-AVE com si venen de Sants, parant a passeig de Gràcia. I, sobretot per als trens regionals, seria una millora incorporar la parada de passeig de Gràcia per la seva centralitat. EDF en ample UIC també permetria descongestionar les vies UIC de Sants i Sagrera, ja que els trens s'estacionarien i acabarien/començarien servei a EDF.

Però ja veurem com evoluciona la xarxa ferroviària catalana i l'explotació dels túnels de Barcelona i la seva compatibilitat amb els dos amples de via, en un futur no massa llunyà, donada la curtesa de mires que caracteritza als nostres polítics.

Salut !!
Anem al mateix, no podem criticar als nostres politics si nosaltres no fem politica i tenim els politics que hem votat.

Per tant o no fem res A.

O fem politica en partits petits B.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5288
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 18/02/2014 14:07

sortrens ha escrit:Us enrecordeu de la carta que vam fer? Us proposo que fem un pla B fet per tots nosaltres, aixo es el que em preocupa que no hi ha unio en aquest foro.
Oi tant, "l'arbre" (El Periódico va fer una entrevista a n'alf) no va deixar veure "el bosc" (cap mitjà la va publicar *)

(*) que jo sàpiga


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 18/02/2014 14:54

Sempre s'és a temps de canviar les vies (totes o parcialment) de l'estació de França a ambple UIC o afergir-hi el tercer carril.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1929
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 18/02/2014 15:17

El problema serà que si posem un tercer carril per l'ample UIC, com arribaran els trens d'alta velocitat si les tensions no són les mateixes? O s'aplicaria el model de Barajas?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2313
Ubicació: La Trinitat Nova, Nou Barris, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 18/02/2014 16:26

Renfe451 ha escrit:El problema serà que si posem un tercer carril per l'ample UIC, com arribaran els trens d'alta velocitat si les tensions no són les mateixes?
No es pot posar una catenària bitensió? O posar-ne dues i que depenent del tren el pantògraf vagi per una catenària o per l'altra?


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/02/2014 18:02

Si et fixes com funciona el contacte entre un pantògraf i una catenària, veuràs que el que proposes és tècnicament inviable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”