SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
Nota: fil provinent de la divisiĂł de http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=14380
El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va prà cticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va prà cticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
I els de la tardes crec que la majoria que he vist eren els 112 que poden separar fà cilment els escolars dels noescolarsvictorcasta ha escrit:El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va prà cticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
-
ferran6420
- N6

- Entrades: 283
- Membre des de: 11 gen. 2015, 18:45
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Aquest tren que dius es per casualitat un S1 que ve de Terrassa amb el últim cotxe reservat?victorcasta ha escrit:El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va prà cticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
No. Aquest tren a què et refereixes té l'últim cotxe reservat per als alumnes de l'escola d'educació especial Vil.la Joana.
-
ferran6420
- N6

- Entrades: 283
- Membre des de: 11 gen. 2015, 18:45
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Val, és que tenia curiositatvictorcasta ha escrit:No. Aquest tren a què et refereixes té l'últim cotxe reservat per als alumnes de l'escola d'educació especial Vil.la Joana.
Control accès
Com controlen l'accès a aquests cotxes (i que els nanos no baixin on no toca)? Hi ha personal a cada porta?
Si t'enxampen allà , és sancionable?
Les escoles paguen a FGC?
Potser donaria com per obrir un fil, tot això.
Si t'enxampen allà , és sancionable?
Les escoles paguen a FGC?
Potser donaria com per obrir un fil, tot això.
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
No hi havia una empresa que donava treball a persones amb discapacitat i que s'encarregava de controlar-ho? O m'estic confonent amb el Kangoo?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Hi ha el Taller Amat Roumens a Valldoreix, per a persones amb discapacitat psĂquica. El Kangoo Ă©s un control per a que els nens vagin sols en transport pĂşblic: els nens tenen un codi QR i a cada etapa per on els hi escanegen el codi, el pare rep un SMS al seu mòbil.
L'accés a aquests cotxes sempre està limitat per personal propi a bord o a les andanes, auxiliars de servei, vigilants de seguretat, i en algun tren monitors propis de l'escola impedeixen el pas. No es cobra res per a la reserva d'aquests cotxes.
L'accés a aquests cotxes sempre està limitat per personal propi a bord o a les andanes, auxiliars de servei, vigilants de seguretat, i en algun tren monitors propis de l'escola impedeixen el pas. No es cobra res per a la reserva d'aquests cotxes.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Jo sà que separaria els dos temes (pel que fa a "temes de fòrum"), perquè tenint cadascun d'ambdós el seu propi interès "transportil", l'incident (greu) no mereix quedar com a simple McGuffin de la conversa sobre els "trens privats". Els missatges que en facin referència es podrien desdoblar com a "Xenofòbia al transport públic" (per fer-ho més genèric, perquè malauradament ocasions d'ampliar-ho no mancaran)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Fet! Al primer missatge hi ha l'enllaç cap el fil sobre els missatges de xenofòbia als transports.Fran-Ikarus ha escrit:Jo sà que separaria els dos temes (pel que fa a "temes de fòrum"), perquè tenint cadascun d'ambdós el seu propi interès "transportil", l'incident (greu) no mereix quedar com a simple McGuffin de la conversa sobre els "trens privats". Els missatges que en facin referència es podrien desdoblar com a "Xenofòbia al transport públic" (per fer-ho més genèric, perquè malauradament ocasions d'ampliar-ho no mancaran)
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: SĂłn rentables els trens privats de FGC?
Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el tĂtol, sĂ us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
Re: SĂłn rentables els trens privats de FGC?
Esperem que tambĂ© siguin rentables122-042-132 ha escrit:Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el tĂtol, sĂ us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
SĂ, perquè per exemple els del metro (TMB) sovint no ho semblen (o no n'estan segurs), a la vista de la brutĂcia... 
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
InclĂşs canviaria el tĂtol, doncs tal com s'ha dit, aquests trens sĂłn pĂşblics, Ă©s a dir, no els fleta ni paga ningĂş en especĂfic ( a no ser que els autors es referissin a privat, de que nomĂ©s admet escolars..) El fil es podria anomenar: tenen sentit els trens escolars de FGC?
Per altra banda i referent al fil, el tren escolar que surt mes o menys sobre les 8.20 del matà a Plaça catalunya surt de la via 5 i no s'anuncia, de tal forma que si no s'anuncia per a molts no existeix. I ha algun altre tren mes al dia, a part d'aquest?
Per altra banda i referent al fil, el tren escolar que surt mes o menys sobre les 8.20 del matà a Plaça catalunya surt de la via 5 i no s'anuncia, de tal forma que si no s'anuncia per a molts no existeix. I ha algun altre tren mes al dia, a part d'aquest?
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
Sà que s'anuncia. Surt a totes les pantalles com a S5 Tren escolar i també s'anuncia per megafonia amb la locució de que és un tren reservat per a escolars i no admet passatge.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: SĂłn rentables els trens privats de FGC?
Molt bona, Metring; i grĂ cies!metring ha escrit:Esperem que tambĂ© siguin rentables122-042-132 ha escrit:Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el tĂtol, sĂ us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
Re: SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
Ara mateix un amic meu em comenta que és a Provença i no funcionen bé els FGC i que hi ha un tren escolar on no deixen pujar a la gent que hi ha a l'andana, plena a vessar. No es podria fer una excepció i deixar entrar altes usuaris, en un cas aixà i tenint el compte que el tren escolar no està ple?
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
Que yo me acuerde hay un S1 en que dos coches están reservados a escolares.metring ha escrit:Ara mateix un amic meu em comenta que és a Provença i no funcionen bé els FGC i que hi ha un tren escolar on no deixen pujar a la gent que hi ha a l'andana, plena a vessar. No es podria fer una excepció i deixar entrar altes usuaris, en un cas aixà i tenint el compte que el tren escolar no està ple?
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
Com a ex-alumne de Viaró puc dir que aquests trens reservats, un al matà i un altre a la tarda son molt necessaris. No es tracta de un tracte a favor, és un problema senzill de demanda.
A una lĂnia de tren normalment la corba de demanda es bastant fluida durant el dia, però si ocorren pics sobtats anormals causats per fenòmens concrets i calculables Ă©s perfectamente raonable que FGC adapti l'horari per encarregar-se d'aquest pics especials per que aquests no influeixin un seguit de trens ample. Sobretot estant el FGC a plena capacitat.
Sobre els nens, dir que és veritat que hi ha molt garrulo de 12-15 anys sempre que fan nosa. És el que té que no hi hagi noies per calmar-los
(viarĂł es una escola no mixta del opus dei)
Els directors del cole cada any es passen el curs repetint que s'han de portar bé.
Crec que el principal problema és el fet que van en grups grans de 5-10 amics i la mentalitat de grup s'apodera d'ells.
Tampoc es per defensar irracionalment el meu antic cole, però individualment solen ser nois més educats i tranquils que els de moltes à rees de Barcelona. Passa que porten l'uniforme a sobre i es veu.
Per cert, aprofito per deixar per escrit una història sobre la raó de l'existència de l'estació de Sant Joan, segons em van explicar.
Quan a l'any 1963 un grup de families poderoses de l'Opus van voler fundar una gran escola, van buscar uns terrenys en mig del camp per aprofitar per inculcar als nens un sens de natura i de virilitat i nosequé.
Amb diners, influències, i etc. van comprar els terrenys actuals i van aconseguir no sé com que l'empresa anterior a FGC, Ferrocarrils de Catalunya, privada, els posés una petita estació només per l'escola, Sant Joan.
Però aleshores perquè l'estació no està a l'altura de l'escola, just abans de l'autopista? Es veu que els fundadors van voler posar-la expressament lluny perquè els nois caminessin 10 minuts, i 'es forméssin un esperit més dur'.
Això és l'origen de tot el conglomerat empresarial i institucional de l'à rea de Sant Joan.
No estic segur de si això es 100% veritat, però Ă©s el que sempre s'ha dit per aquĂ.
A una lĂnia de tren normalment la corba de demanda es bastant fluida durant el dia, però si ocorren pics sobtats anormals causats per fenòmens concrets i calculables Ă©s perfectamente raonable que FGC adapti l'horari per encarregar-se d'aquest pics especials per que aquests no influeixin un seguit de trens ample. Sobretot estant el FGC a plena capacitat.
Sobre els nens, dir que és veritat que hi ha molt garrulo de 12-15 anys sempre que fan nosa. És el que té que no hi hagi noies per calmar-los
Els directors del cole cada any es passen el curs repetint que s'han de portar bé.
Crec que el principal problema és el fet que van en grups grans de 5-10 amics i la mentalitat de grup s'apodera d'ells.
Tampoc es per defensar irracionalment el meu antic cole, però individualment solen ser nois més educats i tranquils que els de moltes à rees de Barcelona. Passa que porten l'uniforme a sobre i es veu.
Per cert, aprofito per deixar per escrit una història sobre la raó de l'existència de l'estació de Sant Joan, segons em van explicar.
Quan a l'any 1963 un grup de families poderoses de l'Opus van voler fundar una gran escola, van buscar uns terrenys en mig del camp per aprofitar per inculcar als nens un sens de natura i de virilitat i nosequé.
Amb diners, influències, i etc. van comprar els terrenys actuals i van aconseguir no sé com que l'empresa anterior a FGC, Ferrocarrils de Catalunya, privada, els posés una petita estació només per l'escola, Sant Joan.
Però aleshores perquè l'estació no està a l'altura de l'escola, just abans de l'autopista? Es veu que els fundadors van voler posar-la expressament lluny perquè els nois caminessin 10 minuts, i 'es forméssin un esperit més dur'.
Això és l'origen de tot el conglomerat empresarial i institucional de l'à rea de Sant Joan.
No estic segur de si això es 100% veritat, però Ă©s el que sempre s'ha dit per aquĂ.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquĂ!
- TrenofĂlic
- N3

- Entrades: 33
- Membre des de: 09 set. 2024, 08:12
Re: SĂłn rendibles els trens privats de FGC?
Algú sap si el S2 de les 7:43 de plaça Catalunya que es reserva l'últim vagó, fins on està reservat? A https://www.fgc.cat/serveis-trens-escolars/ no he trobat fins on para, sé que es abans de SantCu perquè allà ja no avisen que és un reservat. Quan vaig a SantCu evito els S2 del matà i sobretot els S2 reservats ja que als S1 pots seure sense problema. Si m'he de baixar a alguna parada de la S2 més endavant de Sant Cugat, primer em pujo a un S1 fins a SantCu i després al S2 següent o sinó em pujo directament a plaça Catalunya.

