L'estació del Nord-Arc de Triomf

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Re: L'estació del Nord-Arc de Triomf

Entrada Autor: metrobaix » Dimecres 24/09/2008 20:32

moolt interessant company!

moltes gràcies, està moolt bé! ;)



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 25/09/2008 10:31

pcongre ha escrit:
pf.JPG
pf.JPG (5.32 KiB) Visualitzat 6673 cops
The Wall? The Division Bell? The Piper at the Gates of Down?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dijous 25/09/2008 17:21

:o The Wall Disc 1, crec :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 10/10/2008 23:31

Avui que miro l'hemeroteca del suplement "Baris" de l'Ajuntament de Barcelona, un article:

http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... xample.pdf
Fitxers adjunts
Eixample-4.jpg
Eixample-4.jpg (286.32 KiB) Visualitzat 6526 cops



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 23/12/2008 19:59

estació ARC de TRIOMF

Imatge


Imatge


Imatge



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 23/12/2008 20:02

El LLOP ha escrit:estació ARC de TRIOMF

Imatge


Imatge


Imatge
No ha canviat massa respecte al seu estat actual.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 09/01/2009 13:27

La foto de la taquilla no té preu !


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dissabte 10/01/2009 19:58

Estic totalment maravellat tant de las explicacions com de las fotos, magnific. :ok


Respecta a la foto de la taquilla, la tinc molt present, de jovenet haber pasat per allá.



:plas



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Divendres 11/02/2011 18:05

Mireu aquesta foto que vaig trobar per internet. Segons he pogut saber era el pas a nivell que estava al carrer Ali-bey. Jo dedueixo que deuria ser abans posesin la pared que separava les vies al carrer Lepant. Es adir la cruïlla entre carrers Ali-Bey y Lepant. Algú pot confirmarme aquesta informació?
Fitxers adjunts
92.jpg
Mireu aquesta foto
92.jpg (153.75 KiB) Visualitzat 5989 cops


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

santmarti
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: santmarti » Dimecres 09/03/2011 1:42

Missatges provinents de http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=9311&start=20
foronda 141 ha escrit:Un dels mes famosos:
El de la línia de Mataró entre EDF/rodalias i el riu Besós, amb las clausuradas estacions de Bogatell de mercaderías, i de pasatgers de Poblenou, amb ramals a la xarxa propia de la factoría de Macosa, cotxeres de Talgo, platja de vies a l'estació de Bogatell, i un altre platja de vies entre l'estació de Poblenou i el carrer Prim on hi había estacionat divers material pendent de desballestar.

També la zona sota el pont del carrer Marina, on ara hi ha un parc i un camp de futbol, hi había una sortida del tunel de la Meridiana fins l'estacio del Nord, amb un gran diposit de material amb las vías corresponents que s'extenían gairabé fins a la Plaça de les Glories.

Un altre zona impotant la corresponent a l'estació de Magoria de FGC on ara també hi ha un camp de futbol, era zona de vías. Lo que avui es al Avinguda Carrilet de L'Hospitalet quand el tren no estaba soterrat, i l'antic traçat de la línia del Port de FGC que pasaba per els barris de Zona Franca i El Polvorí.

Un recort també per la zona de La Sagrera, recentment desapareguda per las obras del AVE.

Salutacions.
Potser estic al il quivocat però ja que nombres l'estacio del nord. Jo recordo anan amb els meus pares amb un tren sortin de arc de triomf que sortia a cel descobert no se si es un record fals de petit i ho confonc amb un altre lloc. Pero pot ser que o d'arc de triomf i sortis a l'aire lliure als anys vuitanta jo deuria teniper el 1987. I recordo mirar per la finestra i veure una estacio derruida i ara que hi penso podria ser la de l'estacio delnord? Repetexio em sona que el tren sortia acel obert despres de arc de trionf i es veia una estacio darruida i que les vies s'ajuntaven amb les que anava el tren que anavem a bord. Finals de ls 90 aixo era aixi deuria ser 19787 o 1986 mes o memys.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 09/03/2011 3:11

Es cert que a la sortida de Arc de Triomf, las vías sortian al exterior, compartin uns metres amb las procedents de la Estació del Nord, pasant per sota del pont de Marina, i soterranse poc despres al entrar al tunel de la Meridiana, avans de la Plaça de las Glories.
Ara bé, a principis dels anys 70, no podent precisar las dates, es va construir un fals tunel de calaix sobre las vies, que cubría aquest tram de uns 300 o 400 metres fen a la vegada la no nata estació de Vilanova, i al mig un forat que era una desviació al exterior a las vías que es dirigían a Nord. Part d'aquest tunel encara avui es visible a las gradas del camp de futbol, i al altre banda del carrer Marina on hi ha la xurrería.
En quand a l'Estació del Nord, segur que no la has vista derruida, doncs encara existeix avui, i es fa servir com a poliesportiu la nau principal, i com seu de la Guardia Urbana i estació d'autobusos per els dos costats. Es posible que lo que recordis sigui alguna nau dels tallers que potser hi havia.



santmarti
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: santmarti » Dimecres 09/03/2011 15:14

foronda 141 ha escrit:Es cert que a la sortida de Arc de Triomf, las vías sortian al exterior, compartin uns metres amb las procedents de la Estació del Nord, pasant per sota del pont de Marina, i soterranse poc despres al entrar al tunel de la Meridiana, avans de la Plaça de las Glories.
Ara bé, a principis dels anys 70, no podent precisar las dates, es va construir un fals tunel de calaix sobre las vies, que cubría aquest tram de uns 300 o 400 metres fen a la vegada la no nata estació de Vilanova, i al mig un forat que era una desviació al exterior a las vías que es dirigían a Nord. Part d'aquest tunel encara avui es visible a las gradas del camp de futbol, i al altre banda del carrer Marina on hi ha la xurrería.
En quand a l'Estació del Nord, segur que no la has vista derruida, doncs encara existeix avui, i es fa servir com a poliesportiu la nau principal, i com seu de la Guardia Urbana i estació d'autobusos per els dos costats. Es posible que lo que recordis sigui alguna nau dels tallers que potser hi havia.
Interesabnt ja m'hi fixaré al pasar... Però crec que m'expresat malament no volia dir derruida sinó malmesa, deixada. ¿Pot ser que per al mig del forat on hi sortia la desviació al exterior a las vías que es dirigían a l'estacio Nord per allà vaig poder veure l'estacio? Es que estic segur fins i tot els vidres de la part frontal de l'edifici desde lluny semblaven trencats.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 09/03/2011 18:10

Pot ser que sigui com dius, doncs de fet després del tancament va estar uns anys abandonada a la seva sort, i fins els anys 80 (tampoc puc precisar la data), no va ser recuperada per las funcions avans comentadas. Tambè d'aquesta época es el parc de l'estació.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Divendres 11/03/2011 11:10

Segons aquest pdf de l'hemeroteca de la vanguardia, l'any 1987 l'estació encara estava abandonada, tot i que l'any 83 l'ajuntament ja havia comprat els terrenys a Renfe. Tenint en compte que l'estació es va tancar l'any 72, doncs és molt possible que quedés bastant (molt) deteriorada. No sé si deu existir alguna foto de l'època post-renfe - pre-olímpica...

Segons la viquipedia en català, el parc es va urbanitzar entre 1985 i 1991 (molts anys, no?).

Però tornant al tema del fil... hi havia algun ramal industrial a l'estació del Nord?



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 15/03/2011 20:03

santmarti ha escrit:
foronda 141 ha escrit:Es cert que a la sortida de Arc de Triomf, las vías sortian al exterior, compartin uns metres amb las procedents de la Estació del Nord, pasant per sota del pont de Marina, i soterranse poc despres al entrar al tunel de la Meridiana, avans de la Plaça de las Glories.
Ara bé, a principis dels anys 70, no podent precisar las dates, es va construir un fals tunel de calaix sobre las vies, que cubría aquest tram de uns 300 o 400 metres fen a la vegada la no nata estació de Vilanova, i al mig un forat que era una desviació al exterior a las vías que es dirigían a Nord. Part d'aquest tunel encara avui es visible a las gradas del camp de futbol, i al altre banda del carrer Marina on hi ha la xurrería.
En quand a l'Estació del Nord, segur que no la has vista derruida, doncs encara existeix avui, i es fa servir com a poliesportiu la nau principal, i com seu de la Guardia Urbana i estació d'autobusos per els dos costats. Es posible que lo que recordis sigui alguna nau dels tallers que potser hi havia.
Interesabnt ja m'hi fixaré al pasar... Però crec que m'expresat malament no volia dir derruida sinó malmesa, deixada. ¿Pot ser que per al mig del forat on hi sortia la desviació al exterior a las vías que es dirigían a l'estacio Nord per allà vaig poder veure l'estacio? Es que estic segur fins i tot els vidres de la part frontal de l'edifici desde lluny semblaven trencats.
Estat per la zona i res de res. No aconsegueixo veure resta de part d'aquest túnel. En aquest túnel que es suposa que passan les vies d'Arc de triomf que van ser tapades en una espècie de calaix? I per on passa? Per la part de les grades del Camp o a l'Altre banda del camp?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dimarts 15/03/2011 20:40

nord-renfe.jpg
Mapa Estació del Nord Anys 20 i anys 50
nord-renfe.jpg (88.19 KiB) Visualitzat 6242 cops
Bé aquí us paso dos mapas: 1 dels anys 20 i l'altre dels anys 50. Si us hi fixeu els dos son exactament iguals per tant si apartir de l'any 1931 es va construir l'estació d'Arc de Triomf pues resulta que no apareixen les vies aquestes que dieu que sortien a l'exterior. Tal com dieu al mapa dels anys 50 posterior a 1931 hauria de veure's.

M'he fixa't més en el mapa i acabo de veure que suposadament les vies aquestes d'Arc de Triomf que sortien a l'exterior deurien ser les que marco amb un cercle lila. Però parlant amb gent gran m'han asegurat que eran vies finals amb toperes. Suposo que les de l'altre banda de l'exterior també deurien ser de mercaderies.
Per tant ni rastre de les vies que sortien a l'exterior d'Arc de Triomf. Tot un misteri!

Avera si algú soluciona aquest interrogant ensenyant documents o dades etc... És apasionant l'història d'aquesta estació.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/03/2011 23:01

Arc de Triomf queda a l'altre costat de l'Estació del Nord respecte al cercle morat que marques.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dimarts 15/03/2011 23:19

Guigui ha escrit:Arc de Triomf queda a l'altre costat de l'Estació del Nord respecte al cercle morat que marques.
Guigui, llavors el cercle morat nou que marco, d'allà on diries que surten les vies de l'estació d'Arc de Triomf. Insisteixo que si tant el mapa dels nys 20 com el dels anys 50 son iguals... ni idea per on surten les vies. :nose

Avera si algú ho sap, merci. Per cert molt bo el fòrum aquest, no m'hagués pensat mai les coses tant curioses que aporteu gràcies.
Fitxers adjunts
nord-renfe2.jpg
Estació del Nord mapes anys 20 i 50
nord-renfe2.jpg (94.54 KiB) Visualitzat 6223 cops



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3179
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 16/03/2011 10:05

Pel que es veu a la foto aèria de l'anomenat "vol americà" de 1956-57 (visible a http://www.ortoxpres.cat), l'estació del Nord tenia un complex, suposo que de manteniment de trens i estació de mercaderies, als terrenys que avui ocupen l'Auditori i el Teatre Nacional fins al límit de la plaça de les Glòries. Cal tenir en compte que, fins a la creació de la RENFE el 1941, era l'estació central de la Companyia del Nord a Barcelona.

En aquesta foto aèria dels anys 50 també es veu que, al mig d'aquest complex, enfilant la Meridiana hi ha una via que es soterra a l'arribar a l'actual plaça de les Glòries, passant per sota del ramal que comunica l'Estació de França amb la rasa del c. Aragó (MZA). Suposo que entroncava amb la línia provinent de pl. Catalunya i Arc de Triomf sota la plaça, on després es construiria una nova estació que mai ha entrat en servei.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dimecres 16/03/2011 11:10

son las 2 vias que salen por el lado mar de la estación, justo en esa parte dee la estación estaban las oficinas donde daba los billetes reservados a las agencias de viajes.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”