Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: metring » Dijous 14/06/2012 19:59




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 14/06/2012 22:20

Cap de les fotografies son del Tramvia de Vallvidrera

Primera foto: Tramvia Blau baixant de Vallvidrera, en direcció a Barcelona, prop de la Carretera de Les Aigües

Segona foto: Tramvia Blau, a la plaça de Vallvidrera, davant de Can Trampa

Tercera foto: Passeig de la Reina Elisenda, amb l'església de Sant Vicenç de Sarrià al fons, o sigui vies dels tramvies de TB

Quarta foto: Inici del Tramvia Blau, a l'avinguda del Dr. Andreu, al fons amb el tranvies "imperials" de TB, actual plaça Kennedy

Cinquena foto: antiga estació de Terrassa dels Ferrocarrils de Catalunya

Sisena foto: Primer Washington de TB nº 1601 (abans de la seva adaptació), en proves a la plaça de La Bonanova, any 1962

Cal comentar que el conegut com tramvia de Vallvidrera, era el brancal del Tren de Sarrià, que sortia de Les Tres Torres i pujava fins al Peu del Funicular de Vallvidrera, pel carrer Anglí, també conegut com el tramvia de cinc.

Salut!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/06/2012 22:35

122-042-132 ha escrit:Sisena foto: Primer Washington de TB nº 1601 (abans de la seva adaptació), en proves a la plaça de La Bonanova, any 1962
Off-topic no transportil: el Bar Yeti, que surt al fons, existeix encara avui.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 14/06/2012 23:02

Si senyor, incombustible!

Salut!



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 15/06/2012 0:47

I el cotxe que surt darrera del tramvia a la foto del bar Yeti, es un rarisim PANHARD PL17, cotxe francès rarisim per aquestes contrades i anys.

La marca Panhard va ser absorvida per Citroen i a aquesta darrera va ser absorvida despres per Peuget i avui es el Grup PSA.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 15/06/2012 7:09

Molt bona Faristol. De fet a finals dels cinquanta, principis dels seixanta no eren tan rars aquests cotxes, s'en veien bastants per Barcelona. Jo d'aquella epoca en conservo un, en miniatura, de la casa francesa Norev. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/06/2012 11:35

Al Facebook de TMB, aquí apareixen quatre fotografies de cotxeres



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/06/2012 20:17




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/06/2012 20:22

Un altre: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false

Imatge
El 8 de gener de 1959, l’empresa Urbanizaciones y Transportes va estrenar la nova línia “AB” entre el passeig de Fabra i Puig i la Torre del Baró. Circulava pels carrers de Concepción Arenal, Bartrina, Gran de Sant Andreu, passeig de Torras i Bages i la carretera de Ribes. Disposava de bitllets combinats metro+autobús que el feien més econòmic i s’evitava haver de pagar doble bitllet. El preu era de 3,50 pessetes l’anada i de 5,50 pessetes l’anada i tornada. Els intervals de pas eren de 10-15 minuts els dies feiners, i de 15-30 minuts els dissabtes, diumenges i dies festius. Degut a les obres de construcció de l’avinguda Meridiana, entre 1966 i 1967 va modificar el seu itinerari, passant a circular en sentit descendent per la carretera de Ribes, els carrers de la Primavera i de Baixeras i la plaça de Mossèn Clapés, i en sentit ascendent pels carrers de Concepción Arenal i de Bartrina. L’1 de novembre de 1973 la línia va ser adquirida per l’empresa municipal Transportes de Barcelona (actual TMB), canviant la seva denominació de lletra pel número 603, i el dia 20 del mateix mes i any es perllongà fins el barri de Vallbona gràcies a les lluites veïnals. El 1981 va canviar la numeració pel 302, i el 12 de juliol de 1993 ho tornà a fer, passant a conèixer-se com a línia 97.
I aquí, un munt de fotografies de la cotxera d'Horta a la postguerra: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... uerra.html



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 21/06/2012 1:11

Caram, molt bona informació gràfica. Moltes gràcies Metring! Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 21/06/2012 1:19

metring ha escrit:Una foto de la cotxera de Sant Andreu, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false
I el tramvia 50: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false

Imatge
El tramvia de la instantània no és un washington (sèrie 1600), sino un "manolete" de la sèrie 1200, segona subsèrie "alts". Salut!



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 21/06/2012 16:55

Encara recordo de petit a la segona meitat del setanta deuria tenir 6 anys, qun la desaparició era recent i tota la ciutat era plena de vies que n'utillitzaven, agafar l'autobus a Virrei Amat aproximadament on és el tramvia. Seguint el recorregut del tranvia que circulaba per centre de la calçada, la parada del autobus estaba a un illa de separada de l'acera i no com era normal als autobusos tocant a l'acera.. També hi havia un oficina de Tmb on venia tarjetes T-1.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 21/06/2012 17:02

davida ha escrit:Encara recordo de petit a la segona meitat del setanta deuria tenir 6 anys, qun la desaparició era recent i tota la ciutat era plena de vies que n'utillitzaven, agafar l'autobus a Virrei Amat aproximadament on és el tramvia. Seguint el recorregut del tranvia que circulaba per centre de la calçada, la parada del autobus estaba a un illa de separada de l'acera i no com era normal als autobusos tocant a l'acera.. També hi havia un oficina de Tmb on venia tarjetes T-1.
Tenim els mateixos records del mateix lloc, malgrat que jo tambe recorfo agafar el tramvia a Virrei Amat, coses de l'edad



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dijous 21/06/2012 20:24

Yo recuerdo un poquito mas arriba de la entrada de vehiculos de las antiguas cocheras de Borbon, que ibamos a una pequeña oficina que habia al lado del la antigua ford ( tallmar ) a poner el sello a los pases anuales del autobus ( entonces no estaba unificado ) a principios de los años 80. :) :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 01/07/2012 21:19

Algú dels nostres foraires de Badalona sap si encara existeix aquesta façana? La foto és de 2005. Per cert, el telèfon era més breu que una adreça de sms!

http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Imatge

I aquesta, d'un remolc de tramvia reciclat en "xiringuito"?

Imatge



Catinenc
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: Catinenc » Diumenge 01/07/2012 21:56

El remolc reconvertit en xiringuito correspon a la sèrie 1401/1480 i 1501/1520 a anomenats "Zaragozas" per haver sigut construïts en aquella ciutat.
La foto no se quan es va fer però quan jo em vaig treure el carnet de conduir el mes de juliol de 1972 estava funcionant, doncs jo em vaig prende un refresc. Estava situat on ara està l'explanada del Palau Sant Jordi.
Quins records.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/07/2012 23:42




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/07/2012 0:14




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/07/2012 20:55

D'on són aquestes fotos? De moment, no poso enllaç, per a que endevineu:
Fitxers adjunts
IMG_1286.JPG
(153.52 KiB) Encara no s’ha baixat
IMG_1343.JPG
(230.29 KiB) Encara no s’ha baixat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/07/2012 21:16

El de dalt, em sembla que el Poble Nou. El de baix, el baixador de Pg. de Gràcia; el rètol el delata.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”