Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1807
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona
Em sembla una exposició molt ben raonada, per part de Elefant i també la puntualització final que en fa en genissimon Salut!
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... r-158-meur
Territori, Habitatge i Transició Ecològica adjudica obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per valor de 15,8 M€
Són els primers treballs d’infraestructura en l’àmbit de l’antic corredor ferroviari, que començaran el setembre que ve
La consellera Paneque remarca que aquesta actuació “és estratègica per al Govern perquè avancem en la descarbonització del país”
Les actuacions vinculades a la primera fase, que discorrerà entre Cambrils, Salou i Vila-seca, comportaran una inversió total de 245 milions d'euros
Material mòbil: 7 vehicles. L’adquisició d’aquest material està en procés d’adjudicació, per part d’FGC, que prestarà el servei, juntament amb el seu manteniment.
A aquests treballs, s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que executaran cada Ajuntament, amb finançament de la Generalitat.
Tramitació de la segona fase
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.
Territori, Habitatge i Transició Ecològica adjudica obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per valor de 15,8 M€
Són els primers treballs d’infraestructura en l’àmbit de l’antic corredor ferroviari, que començaran el setembre que ve
La consellera Paneque remarca que aquesta actuació “és estratègica per al Govern perquè avancem en la descarbonització del país”
Les actuacions vinculades a la primera fase, que discorrerà entre Cambrils, Salou i Vila-seca, comportaran una inversió total de 245 milions d'euros
Material mòbil: 7 vehicles. L’adquisició d’aquest material està en procés d’adjudicació, per part d’FGC, que prestarà el servei, juntament amb el seu manteniment.
A aquests treballs, s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que executaran cada Ajuntament, amb finançament de la Generalitat.
Tramitació de la segona fase
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7283
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
el que més por em fa d'aquest tramvia és que sigui més lent que el "caballo del malo". I que això faci que el tram sigui la típica infraestructura que es fa per fer veure que es fa alguna cosa, però sense voluntat real de servir a la gent.
Veurem com acaba.
Veurem com acaba.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Segons el projecte actual, entre Salou (antiga estació) i Cambrils Estació (també a l'ubicació de l'antiga estació) hi hauran quatre parades, osigui un total de sis parades per una mica més de 6 km. Amb això i considerant que el tramvia anirà per l'antic traçat de tren relativament segregat dels carrers (és a dir, no tots els carrers perpendiculars tenen creuera) hi ha potencial per tenir un servei força ràpid, amb velocitats comercials a l'alçada del Metro osigui uns 24-25 km/h, llavors trigant uns 15 minuts entre Salou i Cambrils.wefer ha escrit: ↑Divendres 04/07/2025 0:30 el que més por em fa d'aquest tramvia és que sigui més lent que el "caballo del malo". I que això faci que el tram sigui la típica infraestructura que es fa per fer veure que es fa alguna cosa, però sense voluntat real de servir a la gent.
Veurem com acaba.
Evidentment tot això és teòric i depèn de que es facin les coses bé. Si per exemple no en posen prioritat semafòrica segurament això penalitzaria bastant la velocitat comercial.
Hi ha molt en joc amb el TramCamp. Pot demostrar ser un transport efectiu i eficient que fins a cert punt justifiqui haver tancat la línia de tren, pèro també pot acabar sent un pegot completament inútil. Sobre tot veient que l'ajuntament de Salou en contuberni amb Autocars Plana segurament miraran de sabotejar-lo com puguin. També és important que es faci el perllongament com a tram-tren fins a Tarragona per que realment acabi tenint sentit. I ja sabem que temes tram-tren son molt precaris...
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1807
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Compteu una cosa, la conurbaciò de Cambrils, Salou, Vilaseca, Reus i Tarragona s'enfila vora el milió d'habitants, potser costarà, però quan estigui completat ha de ser el gran mitjà de transport de la segona àrea metropolitana de Catalunya.
Doneu-li temps. I siguem positius. Salut!
Doneu-li temps. I siguem positius. Salut!