Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/10/2010 22:54

Hum...
Sète i Agde aniran ben servides...
De moment, res en contra de que hi parin.
Però amb la obertura de la LAV BCN-Figueres, no sé si es mantindran...
Sète i Agde estan molt bé, però són relativament petites. :?



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 20/10/2010 23:08

437.001 ha escrit:Hum...
Sète i Agde aniran ben servides...
De moment, res en contra de que hi parin.
Però amb la obertura de la LAV BCN-Figueres, no sé si es mantindran...
Sète i Agde estan molt bé, però són relativament petites. :?
Les parades que he posat, he deduit que seran les mateixes que hi ha ara (afegint-hi Figueres) ja que els horaris de pas per Perpinyà (segons aquesta notícia de L'Indépendant) sembla ser que seran els mateixos que fa actualment el TGV París-Perpinyà.

Cal tenir en compte que els TGV circularan per la via clàssica entre Nîmes i Perpinyà. La nova LGV Montpellier-Perpinyà(2020?) no passarà per la zona de Sète i Agde, sinó pel corredor de l'autopista A9.

El dia que es completi la LAV BCN-Figueres segurament posaran més trens a París i a altres ciutats (Lyon, Ginebra, Marsella, etc) i segurament no faran tantes parades.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 21/10/2010 0:03

Per cert, suposant que es mantenen els horaris actuals, amb un sol transbord es podrà anar des de Figueres fins a:

Carcassona (1h22' 2h44'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Narbonne (12.07) // TER 76202 Narbonne (12.10)>>Carcassone (12.41)
Tolosa de Llenguadoc (2h33' 3h30'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Narbonne (12.07) // TER 76202 Narbonne (12.10)>>Toulouse-Matabiau (13.42).
Avinyó (3h32' 4h33'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Narbonne (16.07) // TER 76462 Narbonne (16.17)>>Avignon (18.37).
Marsella (4h37' 5h12'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Valence TGV (18.25) // TGV 6829 Valence TGV (18.44)>>Marseille-St-Charles (19.42).
Lió (4h41' 5h25'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Nîmes (13.45) // TGV 6866 Nîmes (14.25)>>Lyon Part-Dieu (15.50).
Lió (4h41' 5h25'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Nîmes (17.41) // TGV 5315 Nîmes (18.30)>>Lyon Part-Dieu (19.46).
Ginebra (6h26' 7h10'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Nîmes (13.45) // TGV 6866 Nîmes (14.25)>>Genève-Cornavin (17.35).
Niça (7h32' 8h59'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Valence TGV (18.25) // TGV 6829 Valence TGV (18.44)>>Nice Ville (22.37).

I amb dos transbords:

Lilla (7h18' 9h00'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // TGV 7275 Paris-Nord (17.28)>>Lille-Europe (18.27).
Brussel·les (7h36' 9h05'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // Thalys 9351 Paris-Nord (17.25)>>Bruxelles-Midi (18.45).
Londres (9h25' 10h54'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // Eurostar 9051 Paris-Nord (18.13)>>London-St.Pancras (19.34).

En vermell, millor temps actual des de l'estació del centre de Figueres.
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 21/10/2010 0:40, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/10/2010 0:31

Almenys en el cas de Tolosa, això començarà a fer el tren competitiu envers el cotxe. Algunes vegades hi he anat per motius professionals des de Barcelona, trigant una mica més de tres hores i mitja. El dia que l'LAV arribi a Barcelona, començarem a tenir relacions interessants, i no només per als aficionats al ferrocarril.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 21/10/2010 10:42

437.001 ha escrit:Hum...
Sète i Agde aniran ben servides...
De moment, res en contra de que hi parin.
Però amb la obertura de la LAV BCN-Figueres, no sé si es mantindran...
Sète i Agde estan molt bé, però són relativament petites. :?
Agde a l'estiu es una estació que genera molts passatgers. Aquest estiu vaig veure com d'un TGV Duplex en doble composició baixaven mes de 200 persones. A Agde paren tots el trens que hi passen menys els Talgo i algun Corail Lunea a hores intempestives.
A mes a mes et puc assegurar que hi ha molts catalans que van a Agde, molts mes dels que semblen.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3177
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 21/10/2010 15:02

Caldrà anar fent un seguiment sobre el nom de l'estació.

La meva proposta: Estació ferroviària de Vilafant prop Figueres a l'Alt Empordà on arriben trens de renfe i de la SNCF :twisted:

Seguint la lògica històrica de nomenar les estacions primer amb el nom del terme municipal on està construida i, en el cas de donar servei a un altre municipi més proper i/o més gran, posar aquest en segon lloc, hauria de ser Vilafant-Figueres.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 21/10/2010 15:10

genissimon ha escrit:La meva proposta: Estació ferroviària de Vilafant prop Figueres a l'Alt Empordà on arriben trens de renfe i de la SNCF :twisted:
xD xD xD

Imatge



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 22/10/2010 17:21

Calculo que la velocitat mitjana d'aquest TGV París - Figueres seria d'uns 176km/h, tot i que m'imaginava que potser seria més alta (amb la quantitat de parades ho entenc...)
Tenint en compte que la mitjana del Trehotel Joan Miró és d'uns 110km/h, crec qu està bastant bé aquesta millora.
Quan en un futur el tren vagi només per línia d'alta velocitat entre Barcelona i Paris, suposo que aumentarà bastant, o una mica.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 22/10/2010 17:38

Quan estigui acabada la LGV entre BCN i Nimes, i es pugui fer BCN-París en 4h30, ai...



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 22/10/2010 20:40

Pues llavors calculo una mitjana de 245km/h, no us sembla massa?, tot i que està relativament bé...
En una nit es podria fer un Sevilla - París, jeje



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/10/2010 22:29

Jacob.CH ha escrit:Pues llavors calculo una mitjana de 245km/h, no us sembla massa?, tot i que està relativament bé...
Perquè tinguis una idea, el directe Barcelona-Madrid va a una mitjana de 240. Teòricament, no sona massa escabellat per a un tren que pari només a Montpeller i Lió (les úniques capitals regionals franceses per on passa), per exemple.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 22/10/2010 23:00

Quina distància hi ha entre Barcelona i Madrid per la LAV, 624km?



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 23/10/2010 2:46

Jacob.CH ha escrit:Quina distància hi ha entre Barcelona i Madrid per la LAV, 624km?
620,927 km



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dissabte 23/10/2010 11:01

Sagrerenc ha escrit:
Jacob.CH ha escrit:Quina distància hi ha entre Barcelona i Madrid per la LAV, 624km?
620,927 km
Quasi l'encerto :D
(240km/h·2,6h=624km aprox.)



Avatar de l’usuari
SBB-460
N1
N1
Entrades: 9
Ubicació: Ravensburg, BW, Alemanya

Entrada Autor: SBB-460 » Diumenge 24/10/2010 23:00

I pq sempre Paris?
Imagineu...
Bcn-Zuric, Bcn-Stuttgart/Munic, Bcn-Mila, Bcn...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/10/2010 23:31

Un cop més, recordo l'existència del fil sobre possibles destinacions europees des de Barcelona mitjançant TAV nocturn.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/11/2010 19:52

http://www.lamalla.cat/infolocal/girona ... ?id=417223

Adif confirma que l'alta velocitat ferroviària connectarà Espanya i França aquest any

Al desembre les mercaderies arribaran al port de Barcelona per ample internacional i els passatgers faran amb AVE el tram entre Figueres i Perpinyà

Sònia Tubert | Vilafant

Adif ha confirmat que la connexió de la línia ferroviària d’alta velocitat entre Espanya i França començarà a funcionar de manera provisional aquest any. Les mercaderies procedents de França podran arribar en ferrocarril al port de Barcelona abans d’acabar l’any i, també al desembre hi haurà en funcionament la connexió per passatgers entre Figueres i França. El que no s’ha pogut confirmar, però, és que la data concreta sigui el 12 de desembre, com s’havia especulat fins ara. A partir de dijous es faran tres simulacres d’emergència per garantir la seguretat al túnel del Perthus, que fa possible la connexió ferroviària entre els dos països.

L'estació prestarà servei a finals d’aquest any.

El president de l’ens gestor d’infrastructures ferroviàries, Adif, Antonio González Marín, ha visitat aquest dimarts les obres de la nova estació ferroviària de Vilafant, que ja prestarà servei a finals d’aquest any. I és que la visita de González Marín ha servit per confirmar el que ja s’havia anunciat, i és que la connexió ferroviària entre Espanya i França ja funcionarà de manera provisional aquest 2010. González Marín, però, no s’ha volgut arriscar més i no ha confirmat la data concreta que s’havia apuntat fins ara des d’alguns àmbits, que era el 12 de desembre. "La posada en funcionament serà quan decideixin els governs d’Espanya i França, que són els competents i responsables d’aquest tram", ha dit, tot i que ha remarcat, amb l’ajuda del delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel, que la data serà dins aquest mateix any. González Marin també ha repetit una vegada més que la totalitat del tram fins a Girona entrarà en servei durant el 2012.

El tercer rail que ha de permetre portar mercaderies per ample internacional al port de Barcelona, i convertir-lo en el primer de l’estat espanyol que les rep d’aquesta manera, ja està gairebé enllestit. Pel que fa al transport de passatgers, s’ha executat una plataforma que enllaça a l’estació de Vilafant amb la variant de Figueres de la línia d’ample convencional Barcelona - Portbou i amb la Línia d’Alta Velocitat Madrid - Barcelona - frontera francesa. Pel que fa a la venda de bitllets que permetran fer el trajecte, el president d’Adif ha recordat que és una competència de Renfe i de l’operadora francesa, que també han de decidir els horaris i les freqüències de pas i introduir-los dins els seus sistemes informàtics.

Simulacres al túnel
El pas pels Pirineus es realitzarà a través del túnel del Perthus, a l’interior del qual hi ha la frontera entre els dos països. Precisament per garantir la seguretat dins aquest túnel, a partir de dijous es faran tres simulacres d’emergència. En el primer, dijous mateix, es simularà la parada d’un tren al centre del túnel i l’evacuació dels passatgers a través d’un dels ramals. El 17 de novembre hi haurà un simulacre de descarrilament amb múltiples víctimes, i el 30 de novembre d’un incendi.

Durant la seva visita a l’Alt Empordà el president d’Adif també ha desvetllat una incògnita que havia causat polèmica els darrers dies a la comarca, i és el nom de l’estació. Finalment serà l’estació de Figueres - Vilafant, en compliment d’una petició de l’alcaldessa d’aquest darrer municipi, ja que és on s’ubica. L’Ajuntament de Figueres també havia demanat que es posés el seu nom a l’estació, ja que és el cap de comarca.

La nova estació, que serà provisional fins que es construeixi la definitiva en uns terrenys propers, ha suposat una inversió de més de 5,1 milions d’euros i ocupa una superfície total de 12.598 metres quadrats. S’ha construït amb criteris de sostenibilitat mediambiental i estarà completament adaptada a persones de mobilitat reduïda. En una primera fase, compta amb tres vies d’ample internacional i una d’ample convencional, o el que abans s’anomenava ibèric.

Serveis als viatgers
L’edifici de viatgers té una superfície de 1.232 metres quadrats i consta de dos espais situats a diferents alçades i connectats entre sí, un amb l’accés a les instal·lacions i el vestíbul, i un altre amb la zona d’espera i dependències d’atenció als clients. Hi ha una andana central de 660 metres de llarg i 10 d’ample, a la que es pot accedir per un pas inferior. Ara s’estan acabant els treballs de construcció dels accessos i els entorns, que inclouen un vial d’accés per a vehicles i un aparcament amb 176 places.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 02/11/2010 20:08

La Malla ha escrit:Durant la seva visita a l’Alt Empordà el president d’Adif també ha desvetllat una incògnita que havia causat polèmica els darrers dies a la comarca, i és el nom de l’estació. Finalment serà l’estació de Figueres - Vilafant, en compliment d’una petició de l’alcaldessa d’aquest darrer municipi, ja que és on s’ubica. L’Ajuntament de Figueres també havia demanat que es posés el seu nom a l’estació, ja que és el cap de comarca.
Doncs a les imatges que he vist avui per TV he vist que als cartells de les andanes i de la façana de l'estació posava "Alt Empordà". Ara toca canviar tots els cartells, com es nota que ho paguem els contribuents... :evil:



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dimarts 02/11/2010 20:19

Sagrerenc ha escrit:Doncs a les imatges que he vist avui per TV he vist que als cartells de les andanes i de la façana de l'estació posava "Alt Empordà". Ara toca canviar tots els cartells, com es nota que ho paguem els contribuents... :evil:
Jo també ho he vist pel 324, i sí, posava "Alt Empordà".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/11/2010 21:47

S’ha construït amb criteris de sostenibilitat mediambiental
Sobretot, pel que fa a la manera d'arribar-hi. Molt sostenible, sí senyor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”