Trens de mercaderies sense locomotora ni maquinista: Parallel Systems

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Trens de mercaderies sense locomotora ni maquinista: Parallel Systems

Entrada Autor: wefer » Dilluns 21/04/2025 12:31

Així és el tren elèctric creat per exenginyers de SpaceX que vol reemplaçar els camions
Trens autònoms i elèctrics de Parallel Systems busquen revolucionar la càrrega als EUA, reduint emissions i competint amb els camions.

Parallel Systems, una startup fundada per exenginyers de SpaceX, ha llançat al món la seva visió del futur del transport de mercaderies. Els seus vehicles ferroviaris elèctrics, completament autònoms i amb bateria, prometen transportar contenidors estàndards sense locomotores ni maquinistes, recorrent fins a 500 milles per càrrega. Amb aquesta solució, l'empresa pretén competir amb el camió en rutes de curta i mitjana distància, oferint beneficis mediambientals, econòmics i operatius. Les primeres proves reals van començar el 2023, però el 2025 serà clau per a la seva expansió i potencial desplegament comercial.
Un tren sense locomotora ni maquinista

Al centre d'aquesta innovació es troben vehicles autònoms autopropulsats, capaços de transportar contenidors de fins 70.000 lliures (més de 31 tones) sense necessitat de caps tractors ni operaris. Cada unitat està equipada amb un sistema de bateria de llarg abast que permet cobrir fins a 500 milles amb una sola càrrega, i ho fa consumint un 25% menys energia que els camions tradicionals.

La seguretat també és al nucli del disseny: gràcies al seu sistema avançat de frenada, poden aturar-se en una desena part de la distància que requereix un tren convencional de mercaderies. A més, els vehicles de segona generació, presentats el setembre de 2023, s'han optimitzat per integrar-se amb els sistemes ferroviaris existents, permetent una adopció escalonada sense necessitat de renovar tota la infraestructura.
L'impacte de canviar pneumàtics per rails

El plantejament de Parallel no és substituir el tren convencional, sinó atacar el segment més difícil per al ferrocarril: la curta distància. Segons les seves estimacions, traslladar sol 100.000 milles de transport per camió al sistema elèctric ferroviari eliminaria unes 175 tones mètriques de CO₂. En un context on les emissions del transport de mercaderies continuen creixent, l'electrificació ferroviària modular es presenta com una resposta eficaç i realista.

Imatge

Seguir llegint: https://www.drivingeco.com/ca/asi-tren- ... -camiones/



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 21/04/2025 22:58

Ei, però això ja va sortir fa tres anys. I igual que la proposta de fa pocs del "metro d'Europa", fa olor a projecte per omplir notes de premsa i entabanar inversors. Si enteneu l'anglès, aquí un parell de vídeos sobre la tremenda pudor a magufo:





Sí que diré que com a informàtic, hauria de ser molt més senzill fer trens o tramvies autònoms, abans que cotxes autònoms. Fins i tot busos autònoms, ja que només els hauries d'entrenar per a recorreguts concrets i no per a totes les possibles incidències del món. Així que el fet que hi hagi robotaxis funcionant als USA i els tramvies autònoms només funcionin com a prototip en un dipòsit, em fa sospitar que aquí no hi ha un problema de tecnologia, sinó de facilitats legals (i estàndards de seguretat) aplicats de manera diferent a certes empreses del món de l'automòbil. I donat que els robotaxis semblen funcionar, potser a nivell polític ens hauríem de fer una pensada de què cal fer per seguir automatitzant l'operativa del transport públic.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”