Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22810
Ubicació: Fabra i Puig

Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/06/2009 0:09

Avui ens hem trobat a Zona Franca dos busos d'hidrogen, amb les matrícules i les canceladores tretes, i la ITV passada fins al 2007. Els retiren definitivament?
Fitxers adjunts
bushidrogen1.jpg
bushidrogen1.jpg (124.68 KiB) Visualitzat 3494 cops
bushidrogen2.jpg
bushidrogen2.jpg (93.29 KiB) Visualitzat 3491 cops
bushidrogen3.jpg
bushidrogen3.jpg (112.89 KiB) Visualitzat 3494 cops



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dilluns 22/06/2009 0:11

Si és així quina llàstima...

Que els cedeixin a Lleida que en necessitem uns quants d'aquests :)



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 22/06/2009 0:14

No deuen haver passat la ITV per excés de fums :) :) :) :) :) :) :) :) xD xD


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22810
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/06/2009 0:18

Je, je, per fums no serà, amb l'aigua que treien :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22810
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/06/2009 9:56

Pel que he averiguat, tenen un per a preservació, i els de la foto seran desballestats.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 22/06/2009 14:23

metring ha escrit:Pel que he averiguat, tenen un per a preservació, i els de la foto seran desballestats.
que gran, si senyor, no són capaços de reservar un 1000 però sí un autobús d'hidrogen... :|


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

pukyxd
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 22/06/2009 15:20

Algú podria explicar el motiu de treure'ls de servei? No han funcionat com s'esperava?



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 22/06/2009 15:30

Desballestar???

Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 22/06/2009 16:37

Quina llàstima, suposo que devia ser més car un d'hidrogen que un que funcioni amb gas natural... Si més no notícia bona que se'n preservi un (a veure en quines condicions, i no l'envien al Clot del Moro :evil: ).
mikado ha escrit:Desballestar???

Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??
Amb la gran flota que ha comprat de nous autobusos TMB, no li ve de quatre...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22810
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/06/2009 18:43

Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...

A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 22/06/2009 18:47

És que la energia de la pila d'hidrogen, la pila mateixa pot costar aquesta cantitat i més, és molt cara...
metring ha escrit:Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...
Ho deia respecte al maltractament psicològic i físic que fan els responsables d'empreses i polítics envers la història en aquest país.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dilluns 22/06/2009 19:14

metring ha escrit:Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...

A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...
1,2 milions d'euros? :o

[núñez]Això no ens ho podem permitir no??? :'([/núñez]

PD: I, com he dit uns comentaris més amunt, enlloc de desballestar-los, no es podrien vendre a alguna altra empresa?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 22/06/2009 19:30

Pagarien molts diners per aquests autobusos, seria un manteniment molt car i per tant no sortiria rentable ni venent-los.
A mi ja m'agrada que es preservi un, per això.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22810
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/06/2009 8:50

Però se'ls hi pot canviar el motor, com deien a dalt?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 23/06/2009 18:15

Intentaré solucionar dubtes:
Els autobusos d'hidrogen van ser portats per una iniciativa europea de 9 ciutats europees, entre le sque s'inclouen Berlín, Madrid..., dintre del projecte CUTE. A partir, d'aquí, TMB va comprar 3 autobusos l'any 2003, diria que era, amb l'aliança europea nombrada i mercedes benz (tot i lo car que costava el projecte, doncs extreure hidrogen és molt complicat). Sembla ser que la idea va prosperar bé (el 88% de la gent enqüestada el 2005 va valorar molt positivament el projecte), i TMB tenia previst comprar per el 2008 tres autobusos MAN amb l'energia d'hidrogen més sofisticada. A partir d'aquí, algun problema va haver perquè no prosperés el projecte (de fet TMB disposa, o disposava, de dispensadors d'hidrogen), segurament perquè el manteniment i l'obtenció de l'energia eren molt cars i no sortia rentable. Com sabem, aquest any es van afegir els busos híbrids, que surten clarament més rentables econòmicament, i segurament TMB ja tenia la idea posada de fa 3 anys, quan s'han apartat els busos d'hidrogen.
La transformació de canviar el motor? És possible, ja que l'autobús va equipat de sèrie amb dipòsits i la pila d'hidrogen, a més que el motor que incorpora és elèctric, que funciona a base de electrons porcedents de la pila d'hidrogen, i els protons, que és el que expulsa (en forma de vapor d'aigua, també procedent de la pila elèctrica). Ara, s'ha de dir que la transformació sortiria molt costosa, i ja per això a TMB no li ve de 3 autobusos. A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
Per cert, al 1086 ni s'han molestat a treure el número de línia i ficar FI DE SERVEI. Almenys saben el seu últim recorregut :) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22810
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/06/2009 21:01

Peaso d'informació que t'has currat!!!! :plas :plas :plas :plas Doncs millor que canviïn el motor, perquè per molt que no els hi vingui de 2 busos, home, de cara a la galeria, entre crisis i històries, queden fatal, ni que sigui per això...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 23/06/2009 22:03

BB9200 ha escrit:A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
L'hidrogen, mentre no s'aconsegueixi la fusió nuclear (fusió freda) no és ecològicament vàlid. L'energia, generalment elèctrica, per aconseguir l'hidrògen és diverses vegades més alta que la que després pot generar el mateix hidrògen. Per tant, si aquesta energia necessària prové de la nuclear o tèrmica, no és vàlid. L'únic que s'aconsegueix és reduir la contaminació. Però 3 busos...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 25/06/2009 16:54

megapauer ha escrit:
BB9200 ha escrit:A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
L'hidrogen, mentre no s'aconsegueixi la fusió nuclear (fusió freda) no és ecològicament vàlid. L'energia, generalment elèctrica, per aconseguir l'hidrògen és diverses vegades més alta que la que després pot generar el mateix hidrògen. Per tant, si aquesta energia necessària prové de la nuclear o tèrmica, no és vàlid. L'únic que s'aconsegueix és reduir la contaminació. Però 3 busos...
Exactament. 3 busos perquè era una prova pilot que no va prosperar, mentre que la dels autobusos híbrids sí.
Reduïr la contaminació, i mirar els seus efectes era bastant difícil amb 3 busos, però mercedes, als seus Citaro de prova, ja es va encarregar de mesurar això també.
metring ha escrit:Peaso d'informació que t'has currat!!!! :plas :plas :plas :plas Doncs millor que canviïn el motor, perquè per molt que no els hi vingui de 2 busos, home, de cara a la galeria, entre crisis i històries, queden fatal, ni que sigui per això...
Moltes gràcies (he de reconéixer que no se m'han oblidat els coneixements d'energia que he fet aquest any a Tecnologia).
Per mi, si els canvien el motor, estaria bé, i més encara si els transformen en prototips d'híbrid, d'alguna forma han nascut per ser prototips.
Per mi, si es preserva un en estat original, i es transformen els altres 2 ja m'està bé.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 07/07/2009 11:26

Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.

I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.

Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.

I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 07/07/2009 14:35

Trytasa Baldaquino ha escrit:Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.

I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.

Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.

I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...

Walaaaa, no dubto de la teva veracitat però és bestial! si no m'equivoco una 213 valia 60.000€, per un autobús podrien comprar 16 unitats a FGC!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”