Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Avui ens hem trobat a Zona Franca dos busos d'hidrogen, amb les matrícules i les canceladores tretes, i la ITV passada fins al 2007. Els retiren definitivament?
- Fitxers adjunts
-
- bushidrogen1.jpg (124.68 KiB) Visualitzat 23130 cops
-
- bushidrogen2.jpg (93.29 KiB) Visualitzat 23127 cops
-
- bushidrogen3.jpg (112.89 KiB) Visualitzat 23130 cops
Si és així quina llàstima...
Que els cedeixin a Lleida que en necessitem uns quants d'aquests
Que els cedeixin a Lleida que en necessitem uns quants d'aquests

- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
No deuen haver passat la ITV per excés de fums











"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Je, je, per fums no serà, amb l'aigua que treien 

Pel que he averiguat, tenen un per a preservació, i els de la foto seran desballestats.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
que gran, si senyor, no són capaços de reservar un 1000 però sí un autobús d'hidrogen...metring ha escrit:Pel que he averiguat, tenen un per a preservació, i els de la foto seran desballestats.

"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Algú podria explicar el motiu de treure'ls de servei? No han funcionat com s'esperava?
Desballestar???
Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??
Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Quina llàstima, suposo que devia ser més car un d'hidrogen que un que funcioni amb gas natural... Si més no notícia bona que se'n preservi un (a veure en quines condicions, i no l'envien al Clot del Moro
).

Amb la gran flota que ha comprat de nous autobusos TMB, no li ve de quatre...mikado ha escrit:Desballestar???
Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...
A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...
A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
És que la energia de la pila d'hidrogen, la pila mateixa pot costar aquesta cantitat i més, és molt cara...
Ho deia respecte al maltractament psicològic i físic que fan els responsables d'empreses i polítics envers la història en aquest país.metring ha escrit:Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
1,2 milions d'euros?metring ha escrit:Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...
A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...

[núñez]Això no ens ho podem permitir no???

PD: I, com he dit uns comentaris més amunt, enlloc de desballestar-los, no es podrien vendre a alguna altra empresa?
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Pagarien molts diners per aquests autobusos, seria un manteniment molt car i per tant no sortiria rentable ni venent-los.
A mi ja m'agrada que es preservi un, per això.
A mi ja m'agrada que es preservi un, per això.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Però se'ls hi pot canviar el motor, com deien a dalt?
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Intentaré solucionar dubtes:
Els autobusos d'hidrogen van ser portats per una iniciativa europea de 9 ciutats europees, entre le sque s'inclouen Berlín, Madrid..., dintre del projecte CUTE. A partir, d'aquí, TMB va comprar 3 autobusos l'any 2003, diria que era, amb l'aliança europea nombrada i mercedes benz (tot i lo car que costava el projecte, doncs extreure hidrogen és molt complicat). Sembla ser que la idea va prosperar bé (el 88% de la gent enqüestada el 2005 va valorar molt positivament el projecte), i TMB tenia previst comprar per el 2008 tres autobusos MAN amb l'energia d'hidrogen més sofisticada. A partir d'aquí, algun problema va haver perquè no prosperés el projecte (de fet TMB disposa, o disposava, de dispensadors d'hidrogen), segurament perquè el manteniment i l'obtenció de l'energia eren molt cars i no sortia rentable. Com sabem, aquest any es van afegir els busos híbrids, que surten clarament més rentables econòmicament, i segurament TMB ja tenia la idea posada de fa 3 anys, quan s'han apartat els busos d'hidrogen.
La transformació de canviar el motor? És possible, ja que l'autobús va equipat de sèrie amb dipòsits i la pila d'hidrogen, a més que el motor que incorpora és elèctric, que funciona a base de electrons porcedents de la pila d'hidrogen, i els protons, que és el que expulsa (en forma de vapor d'aigua, també procedent de la pila elèctrica). Ara, s'ha de dir que la transformació sortiria molt costosa, i ja per això a TMB no li ve de 3 autobusos. A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
Per cert, al 1086 ni s'han molestat a treure el número de línia i ficar FI DE SERVEI. Almenys saben el seu últim recorregut
.
Els autobusos d'hidrogen van ser portats per una iniciativa europea de 9 ciutats europees, entre le sque s'inclouen Berlín, Madrid..., dintre del projecte CUTE. A partir, d'aquí, TMB va comprar 3 autobusos l'any 2003, diria que era, amb l'aliança europea nombrada i mercedes benz (tot i lo car que costava el projecte, doncs extreure hidrogen és molt complicat). Sembla ser que la idea va prosperar bé (el 88% de la gent enqüestada el 2005 va valorar molt positivament el projecte), i TMB tenia previst comprar per el 2008 tres autobusos MAN amb l'energia d'hidrogen més sofisticada. A partir d'aquí, algun problema va haver perquè no prosperés el projecte (de fet TMB disposa, o disposava, de dispensadors d'hidrogen), segurament perquè el manteniment i l'obtenció de l'energia eren molt cars i no sortia rentable. Com sabem, aquest any es van afegir els busos híbrids, que surten clarament més rentables econòmicament, i segurament TMB ja tenia la idea posada de fa 3 anys, quan s'han apartat els busos d'hidrogen.
La transformació de canviar el motor? És possible, ja que l'autobús va equipat de sèrie amb dipòsits i la pila d'hidrogen, a més que el motor que incorpora és elèctric, que funciona a base de electrons porcedents de la pila d'hidrogen, i els protons, que és el que expulsa (en forma de vapor d'aigua, també procedent de la pila elèctrica). Ara, s'ha de dir que la transformació sortiria molt costosa, i ja per això a TMB no li ve de 3 autobusos. A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
Per cert, al 1086 ni s'han molestat a treure el número de línia i ficar FI DE SERVEI. Almenys saben el seu últim recorregut

Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Peaso d'informació que t'has currat!!!!
Doncs millor que canviïn el motor, perquè per molt que no els hi vingui de 2 busos, home, de cara a la galeria, entre crisis i històries, queden fatal, ni que sigui per això...




L'hidrogen, mentre no s'aconsegueixi la fusió nuclear (fusió freda) no és ecològicament vàlid. L'energia, generalment elèctrica, per aconseguir l'hidrògen és diverses vegades més alta que la que després pot generar el mateix hidrògen. Per tant, si aquesta energia necessària prové de la nuclear o tèrmica, no és vàlid. L'únic que s'aconsegueix és reduir la contaminació. Però 3 busos...BB9200 ha escrit:A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Exactament. 3 busos perquè era una prova pilot que no va prosperar, mentre que la dels autobusos híbrids sí.megapauer ha escrit:L'hidrogen, mentre no s'aconsegueixi la fusió nuclear (fusió freda) no és ecològicament vàlid. L'energia, generalment elèctrica, per aconseguir l'hidrògen és diverses vegades més alta que la que després pot generar el mateix hidrògen. Per tant, si aquesta energia necessària prové de la nuclear o tèrmica, no és vàlid. L'únic que s'aconsegueix és reduir la contaminació. Però 3 busos...BB9200 ha escrit:A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
Reduïr la contaminació, i mirar els seus efectes era bastant difícil amb 3 busos, però mercedes, als seus Citaro de prova, ja es va encarregar de mesurar això també.
Moltes gràcies (he de reconéixer que no se m'han oblidat els coneixements d'energia que he fet aquest any a Tecnologia).metring ha escrit:Peaso d'informació que t'has currat!!!!![]()
![]()
![]()
Doncs millor que canviïn el motor, perquè per molt que no els hi vingui de 2 busos, home, de cara a la galeria, entre crisis i històries, queden fatal, ni que sigui per això...
Per mi, si els canvien el motor, estaria bé, i més encara si els transformen en prototips d'híbrid, d'alguna forma han nascut per ser prototips.
Per mi, si es preserva un en estat original, i es transformen els altres 2 ja m'està bé.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Entrades: 330
- Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.
I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.
Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.
I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...
I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.
Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.
I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Trytasa Baldaquino ha escrit:Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.
I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.
Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.
I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...
Walaaaa, no dubto de la teva veracitat però és bestial! si no m'equivoco una 213 valia 60.000€, per un autobús podrien comprar 16 unitats a FGC!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.