No saben actualitzar-se al present?
Re: No saben actualitzar-se al present?
Hay una parada de bus en Hospi (como mĂnimo), que si no recuerdo mal está en la Gran Via, en la zona nueva, donde en el plano aparecen las lĂneas EA, EB, EN, 53N... Rabiosa actualidad, oiga.
Re: No saben actualitzar-se al present?
http://www.sostenible.cat/sostenible/we ... cia=442830
Paper, tinta i llum
La informació del transport públic a Barcelona i la seva à rea és bona, però podria millorar amb accions molt simples
Albert Punsola
Entre les desenes de fets insòlits de la nostra capital, n'hi ha un que és realment singular. A la principal estació de ferrocarril -la de Sants- no existeix cap mapa que mostri als usuaris a quines ciutats de Catalunya es pot anar en tren. Hi ha els serveis de rodalia però no els regionals, per seguir la nomenclatura habitual. La PTP, autèntic shadow government de la mobilitat, ha fet aquest mapa. Tanmateix, ni per vergonya han reaccionat les autoritats competents, en el sentit d'esmenar l'error de no oferir una informació essencial. Almenys fins al moment d'escriure aquest article.
Ben mirat l'adjectiu essencial no s'hauria d'aplicar a una informació concreta sinó al concepte en el seu conjunt (mapes en panell, de butxaca, pantalles d'horaris, megafonia, etc). Aquest va ser un dels factors que més van irritar els viatgers durant el col·lapse de rodalies: trobar-se en una situació greu i no rebre explicacions és doblement angoixant.
Fa unes setmanes s'ha presentat un informe que analitza la qualitat del transport públic a 23 ciutats europees. Aquest treball ha estat impulsat per diversos clubs nacionals d'automobilistes i s'ha encarregat a la Universitat de Stuttgart. Doncs bé, l'aspecte més criticat pels enquestats, junt amb el preu, és precisament la quantitat i qualitat de la informació. Altres elements clau que s'han considerat són la duració del viatge, els transbordaments i els bitllets. Tot plegat ha servit per ubicar les ciutats en un rà nquing on la guanyadora és Munic, seguida de Hèlsinki i Viena, i l'última és Zagreb. Barcelona es troba en el 8è lloc. La informació a Barcelona s'ha valorat amb un acceptable, que es podria traduir en xifres com un 3 sobre 5.
És veritat que la informaciĂł en el sistema de transport pĂşblic barcelonĂ no estĂ gens malament, fetes algunes excepcions. Però Ă©s justament per això, perquè no Ă©s molt insatisfactòria, com a Roma o Budapest, que es fa mĂ©s difĂcil d'entendre com passen per alt alguns detalls que, de ser tinguts en compte, millorarien notablement la funcionalitat del sistema de cara a l'usuari. Per exemple, actualment conviuen tres mapes de la xarxa de transport: el de RENFE, el de FGC i el de TMB. Els primers es limiten a mostrar les seves lĂnies , en tot cas amb les correspondències. Els segons -els mĂ©s generosos- mostren la xarxa real completa amb tots els operadors i tot l'abast territorial (totes les zones). Els tercers mostren tota la xarxa amb tots els operadors, però nomĂ©s en la zona 1 del sistema integrat. Això representa, per exemple que l'usuari que fa servir la L7 del metro, gestionada per FGC, pot veure a andanes i vagons totes les possibilitats de transport ferroviari de la regiĂł metropolitana, però si viatja en la L5, gestionada per TMB, no. TindrĂ , això sĂ, un bon mapa però parcial. Cal dir que el tramvia ofereix un mapa tambĂ© complet i per tant equivalent al de FGC.
No seria pas tan complicat que, a qualsevol de les estacions de la regió metropolitana, els viatgers poguessin visualitzar tot el sistema de transport, un planell d'altra banda que ja està fet i que, si es vol, podria conviure perfectament amb altres que mostressin un à mbit més reduït. Actualment, un viatger que es trobi a l'estació Diagonal no pot veure el nom de la Floresta (a 10 estacions de distà ncia fent un transbordament) i en canvi sà el de Cornellà (a 12 estacions de distà ncia). Això, que té poc sentit, es pot arreglar. La solució està inventada des del 1931 quan un empleat del metro de Londres, Harry Beck, va dissenyar el famós esquema del tube que Barcelona, com altres ciutats, han adaptat amb èxit. Més enllà dels aspectes estètics i icònics d'aquest disseny, el més rellevant és la idea subjacent: com es tracta d'un sistema amb viatges rà pids i amb trens molt freqüents, la representació geogrà fica i les distà ncies reals es deixen, fins a cert punt, al marge. Quin és l'objectiu més important? La legibilitat i la possibilitat de reproduir en un espai limitat una xarxa tan gran com es vulgui.
Aquest canvi hauria de tenir la seva versiĂł en mapa de butxaca. Curiosament se'n va editar un amb aquestes caracterĂstiques l'any 2001 coincidint amb la posta en marxa de l'ATM, però es va esgotar i mai mĂ©s ha estat a l'abast dels usuaris d'aleshores ençà . Tinc la sospita, però no ho puc demostrar, que aquesta mancança Ă©s deguda a que moltes persones encara estan convençudes que Barcelona tĂ© 1,6 milions de persones i 97 km2 d'extensiĂł. Una creença que observadors lĂşcids com Ferran Mascarell, però tambĂ© la mateixa realitat quotidiana del transport, s'encarreguen d'anar desmentint.
Paper, tinta i llum
La informació del transport públic a Barcelona i la seva à rea és bona, però podria millorar amb accions molt simples
Albert Punsola
Entre les desenes de fets insòlits de la nostra capital, n'hi ha un que és realment singular. A la principal estació de ferrocarril -la de Sants- no existeix cap mapa que mostri als usuaris a quines ciutats de Catalunya es pot anar en tren. Hi ha els serveis de rodalia però no els regionals, per seguir la nomenclatura habitual. La PTP, autèntic shadow government de la mobilitat, ha fet aquest mapa. Tanmateix, ni per vergonya han reaccionat les autoritats competents, en el sentit d'esmenar l'error de no oferir una informació essencial. Almenys fins al moment d'escriure aquest article.
Ben mirat l'adjectiu essencial no s'hauria d'aplicar a una informació concreta sinó al concepte en el seu conjunt (mapes en panell, de butxaca, pantalles d'horaris, megafonia, etc). Aquest va ser un dels factors que més van irritar els viatgers durant el col·lapse de rodalies: trobar-se en una situació greu i no rebre explicacions és doblement angoixant.
Fa unes setmanes s'ha presentat un informe que analitza la qualitat del transport públic a 23 ciutats europees. Aquest treball ha estat impulsat per diversos clubs nacionals d'automobilistes i s'ha encarregat a la Universitat de Stuttgart. Doncs bé, l'aspecte més criticat pels enquestats, junt amb el preu, és precisament la quantitat i qualitat de la informació. Altres elements clau que s'han considerat són la duració del viatge, els transbordaments i els bitllets. Tot plegat ha servit per ubicar les ciutats en un rà nquing on la guanyadora és Munic, seguida de Hèlsinki i Viena, i l'última és Zagreb. Barcelona es troba en el 8è lloc. La informació a Barcelona s'ha valorat amb un acceptable, que es podria traduir en xifres com un 3 sobre 5.
És veritat que la informaciĂł en el sistema de transport pĂşblic barcelonĂ no estĂ gens malament, fetes algunes excepcions. Però Ă©s justament per això, perquè no Ă©s molt insatisfactòria, com a Roma o Budapest, que es fa mĂ©s difĂcil d'entendre com passen per alt alguns detalls que, de ser tinguts en compte, millorarien notablement la funcionalitat del sistema de cara a l'usuari. Per exemple, actualment conviuen tres mapes de la xarxa de transport: el de RENFE, el de FGC i el de TMB. Els primers es limiten a mostrar les seves lĂnies , en tot cas amb les correspondències. Els segons -els mĂ©s generosos- mostren la xarxa real completa amb tots els operadors i tot l'abast territorial (totes les zones). Els tercers mostren tota la xarxa amb tots els operadors, però nomĂ©s en la zona 1 del sistema integrat. Això representa, per exemple que l'usuari que fa servir la L7 del metro, gestionada per FGC, pot veure a andanes i vagons totes les possibilitats de transport ferroviari de la regiĂł metropolitana, però si viatja en la L5, gestionada per TMB, no. TindrĂ , això sĂ, un bon mapa però parcial. Cal dir que el tramvia ofereix un mapa tambĂ© complet i per tant equivalent al de FGC.
No seria pas tan complicat que, a qualsevol de les estacions de la regió metropolitana, els viatgers poguessin visualitzar tot el sistema de transport, un planell d'altra banda que ja està fet i que, si es vol, podria conviure perfectament amb altres que mostressin un à mbit més reduït. Actualment, un viatger que es trobi a l'estació Diagonal no pot veure el nom de la Floresta (a 10 estacions de distà ncia fent un transbordament) i en canvi sà el de Cornellà (a 12 estacions de distà ncia). Això, que té poc sentit, es pot arreglar. La solució està inventada des del 1931 quan un empleat del metro de Londres, Harry Beck, va dissenyar el famós esquema del tube que Barcelona, com altres ciutats, han adaptat amb èxit. Més enllà dels aspectes estètics i icònics d'aquest disseny, el més rellevant és la idea subjacent: com es tracta d'un sistema amb viatges rà pids i amb trens molt freqüents, la representació geogrà fica i les distà ncies reals es deixen, fins a cert punt, al marge. Quin és l'objectiu més important? La legibilitat i la possibilitat de reproduir en un espai limitat una xarxa tan gran com es vulgui.
Aquest canvi hauria de tenir la seva versiĂł en mapa de butxaca. Curiosament se'n va editar un amb aquestes caracterĂstiques l'any 2001 coincidint amb la posta en marxa de l'ATM, però es va esgotar i mai mĂ©s ha estat a l'abast dels usuaris d'aleshores ençà . Tinc la sospita, però no ho puc demostrar, que aquesta mancança Ă©s deguda a que moltes persones encara estan convençudes que Barcelona tĂ© 1,6 milions de persones i 97 km2 d'extensiĂł. Una creença que observadors lĂşcids com Ferran Mascarell, però tambĂ© la mateixa realitat quotidiana del transport, s'encarreguen d'anar desmentint.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
CombinaciĂł de plĂ nols
Un cop mĂ©s, podrĂem prendre Viena com a exemple. Al metro, en panells no mĂ©s grans que els que hi ha al centre de cada andana del metro barcelonĂ, hi ha tres mapes: un plĂ nol a escala de tot Viena (zona 1), on apareixen carrers i totes les lĂnies de transport pĂşblic (per cert, Viena tĂ© mĂ©s de 500 km2, mĂ©s de cinc cops el municipi de Barcelona); un plĂ nol esquemĂ tic de metro i S-Bahn (rodalia) a la zona 1 (terme municipal de Viena); i un plĂ nol esquemĂ tic de tot el ferrocarril integrat (excepte tramvia) en tota la regiĂł metropolitana.No seria pas tan complicat que, a qualsevol de les estacions de la regiĂł metropolitana, els viatgers poguessin visualitzar tot el sistema de transport, un planell d'altra banda que ja estĂ fet i que, si es vol, podria conviure perfectament amb altres que mostressin un Ă mbit mĂ©s reduĂŻt.
No he trobat un enllaç del primer (el més complet), però sà dels altres dos:
http://www.wienerlinien.at/wl/ep/downlo ... 4&type=pdf
http://www.vor.at/fileadmin/user_upload ... olo_dl.pdf
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: No saben actualitzar-se al present?
A l'estaciĂł de RENFE de l'aeroport de BCN l'unic mapa de lĂnies que tenien penjat era del 2004 o 2005. Aleshores, fa 1 mes vaig anar amb un mapa de 2010 i el vaig enganxar amb cinta adhesiva a sobre del desfasat! El millor Ă©s que el meu mapa segueix allĂ i li han posat el vidre a sobre pq no el treguin! 

Visca el metro!!
Re: No saben actualitzar-se al present?
Que bo XDbitxofo ha escrit:A l'estaciĂł de RENFE de l'aeroport de BCN l'unic mapa de lĂnies que tenien penjat era del 2004 o 2005. Aleshores, fa 1 mes vaig anar amb un mapa de 2010 i el vaig enganxar amb cinta adhesiva a sobre del desfasat! El millor Ă©s que el meu mapa segueix allĂ i li han posat el vidre a sobre pq no el treguin!
Re: No saben actualitzar-se al present?
Com sembla que el proper 18 d'Abril s'inagurĂ un nou tram de la L10(Gorg-Bon pastor),i el perllogament de la L9 de Can Peixauet a Bon Pastor,esprem que els de TMB i companyia comencin a pensar en canviar els mapes del transport pĂşblic un altre vegada.
El problema serà que al Juny com sembla que s'inagurarà també el tram Bon Pasotr-Sagrera,i clar,sant tornem-hi canviant tots els plà nols.Dos canvis en dos mesos?Em fa olor que no canviarà n els plà nols quan és faci la L10 i esperarà n al Juny quan la L9 i la L10 arribin a Sagrera per fer els nous mapes.
Sigui com sigui,estaria bé observar els mapes penjats a les diferents estacions de TMB i la resta d'operadors de l'ATM per veure si en els seus mapes hi apareix la L10 i la L9 fins Bon Pastor.
El problema serà que al Juny com sembla que s'inagurarà també el tram Bon Pasotr-Sagrera,i clar,sant tornem-hi canviant tots els plà nols.Dos canvis en dos mesos?Em fa olor que no canviarà n els plà nols quan és faci la L10 i esperarà n al Juny quan la L9 i la L10 arribin a Sagrera per fer els nous mapes.
Sigui com sigui,estaria bé observar els mapes penjats a les diferents estacions de TMB i la resta d'operadors de l'ATM per veure si en els seus mapes hi apareix la L10 i la L9 fins Bon Pastor.
Re: No saben actualitzar-se al present?
De ben segur que com a mĂnim a les estacions de la L9 i L10 hi han de ser.Mako448 ha escrit:Com sembla que el proper 18 d'Abril s'inagurĂ un nou tram de la L10(Gorg-Bon pastor),i el perllogament de la L9 de Can Peixauet a Bon Pastor,esprem que els de TMB i companyia comencin a pensar en canviar els mapes del transport pĂşblic un altre vegada.
El problema serà que al Juny com sembla que s'inagurarà també el tram Bon Pasotr-Sagrera,i clar,sant tornem-hi canviant tots els plà nols.Dos canvis en dos mesos?Em fa olor que no canviarà n els plà nols quan és faci la L10 i esperarà n al Juny quan la L9 i la L10 arribin a Sagrera per fer els nous mapes.
Sigui com sigui,estaria bé observar els mapes penjats a les diferents estacions de TMB i la resta d'operadors de l'ATM per veure si en els seus mapes hi apareix la L10 i la L9 fins Bon Pastor.
De fet, Dilluns vaig passar per Can Peixauet, i l'entrada de l'andana de Bon Pastor, ja hi havia el termometre, indicant la direcciĂł a Bon Pastor, el que no vaig mirar es el mapa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: No saben actualitzar-se al present?
Un cas de no saber actualitzar-se al present. Mireu a la web del Districte de Sant Andreu, de l'Ajuntament de Barcelona, el logo que han posat de TMB, per a una informació, que a més és errònia, perquè ni van tancar l'accés de Plaça Orfila, i ni tant sols a dia d'avui no ho està :
http://w3.bcn.es/XMLServeis/XMLHomeLink ... 34,00.html
I la informació errònia, a http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... tall&home=
http://w3.bcn.es/XMLServeis/XMLHomeLink ... 34,00.html
I la informació errònia, a http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... tall&home=
- Fitxers adjunts
-
- Sin tĂtulo-1.jpg (109.93 KiB) Visualitzat 12692 cops
Re: No saben actualitzar-se al present?
Actualitzat el plà nol de la web de TMB,surt la L10 i el nou tram de la L9 Can Peixauet-Bon Pastor.Surt com "Proxima Inaguració",el tram L9/L10 entre Bon Pastor i Sagrera,i el de la L5 entre Horta i Vall d'Hebron.A més a més hi apareix el logotip de Rodalies Catalunya.
CaldrĂ comprobar si aquest nou mapa estĂ a totes les parades de metro i a tots els convois,a l'igual que als plĂ nols de l'ATM dels trens i estacions de FGC i companyia.
CaldrĂ comprobar si aquest nou mapa estĂ a totes les parades de metro i a tots els convois,a l'igual que als plĂ nols de l'ATM dels trens i estacions de FGC i companyia.
Re: No saben actualitzar-se al present?
No són enlloc, excepte a L9 i L10.Mako448 ha escrit:Actualitzat el plà nol de la web de TMB,surt la L10 i el nou tram de la L9 Can Peixauet-Bon Pastor.Surt com "Proxima Inaguració",el tram L9/L10 entre Bon Pastor i Sagrera,i el de la L5 entre Horta i Vall d'Hebron.A més a més hi apareix el logotip de Rodalies Catalunya.
CaldrĂ comprobar si aquest nou mapa estĂ a totes les parades de metro i a tots els convois,a l'igual que als plĂ nols de l'ATM dels trens i estacions de FGC i companyia.
Dir que els de l'ATM, s'han equivocat a l'hora de posar el color de la L10, ja que han posat el Blau de la L5, en canvi, la resta de la L10 no inagurada, segueix Blau cel
El metro de Barcelona amb motoristes!
- aim
- N9

- Entrades: 1371
- Membre des de: 09 juny 2006, 20:57
- UbicaciĂł: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
- Contacta:
Re: No saben actualitzar-se al present?
Els termòmetres de la L2 tenien l'enganxina de la correspondència amb la L10, però els mapes no mostraven la lĂnia (ni tan sols discontĂnua).
Re: No saben actualitzar-se al present?
Crec que ni a les estacions de la L9 esta actualitzat el de l'ATM.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
L'L10 no existeix
Un dia desprĂ©s, he passat per davant del plĂ nol de tres estacions i he agafat un total de cinc metros de tres lĂnies diferents, i ni rastre d'informaciĂł grĂ fica que indiqui que l'L10 ha sigut inaugurada. Això sĂ, per megafonia anaven passant missatges.
Si han arribat a temps de gravar-ho, no haurien pogut canviar els mapes quan toca, més considerant que igualment ho faran?
Si han arribat a temps de gravar-ho, no haurien pogut canviar els mapes quan toca, més considerant que igualment ho faran?
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: L'L10 no existeix
Als trens de la L2, tots porten una enganxina amb la correspondencia L10 a Gorg i els termòmetres de les estacions i els vestĂbuls tambĂ© han incorporat la senyalitzaciĂł "L10"Guigui ha escrit:Un dia desprĂ©s, he passat per davant del plĂ nol de tres estacions i he agafat un total de cinc metros de tres lĂnies diferents, i ni rastre d'informaciĂł grĂ fica que indiqui que l'L10 ha sigut inaugurada. Això sĂ, per megafonia anaven passant missatges.
Si han arribat a temps de gravar-ho, no haurien pogut canviar els mapes quan toca, més considerant que igualment ho faran?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: L'L10 no existeix
SĂ a diferència de la L1 a Fondo el dia de la inaguraciĂł, la L2 anuncia per megafonia la L10, en canvi al fer això, s'ha deixat d'anunciar el Tram, i crec que a Sant Roc tambĂ©.oriolp13 ha escrit:Als trens de la L2, tots porten una enganxina amb la correspondencia L10 a Gorg i els termòmetres de les estacions i els vestĂbuls tambĂ© han incorporat la senyalitzaciĂł "L10"Guigui ha escrit:Un dia desprĂ©s, he passat per davant del plĂ nol de tres estacions i he agafat un total de cinc metros de tres lĂnies diferents, i ni rastre d'informaciĂł grĂ fica que indiqui que l'L10 ha sigut inaugurada. Això sĂ, per megafonia anaven passant missatges.
Si han arribat a temps de gravar-ho, no haurien pogut canviar els mapes quan toca, més considerant que igualment ho faran?
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Existeix o no?
Tres dies desprĂ©s, ni rastre de l'L10 a les lĂnies 1 i 3. A aquest ritme, acabarĂ sent la "lĂnia invisible".
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: No saben actualitzar-se al present?
Efectivament,fora de la L9 i L10,en cap estacio ni trens que he vist he vist cap plĂ nol on paregui la L10 i la ampliaciĂł de la L9.
Re: Existeix o no?
Es llògic, quan encara hi han trens on no hi apareix la L9 entre Can Peixauet i Can Zam. (Vease 2017 a L3Guigui ha escrit:Tres dies desprĂ©s, ni rastre de l'L10 a les lĂnies 1 i 3. A aquest ritme, acabarĂ sent la "lĂnia invisible".
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: No saben actualitzar-se al present?
bitxofo ha escrit:A l'estaciĂł de RENFE de l'aeroport de BCN l'unic mapa de lĂnies que tenien penjat era del 2004 o 2005. Aleshores, fa 1 mes vaig anar amb un mapa de 2010 i el vaig enganxar amb cinta adhesiva a sobre del desfasat! El millor Ă©s que el meu mapa segueix allĂ i li han posat el vidre a sobre pq no el treguin!
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
L10 a les altres lĂnies de metro
Avui he vist per primer cop un plĂ nol de la xarxa en un tren de la L3 que estava actualitzat, inclosos els trams que s'inauguraran properament. El tren era un 2000.
Ara, a l'estaciĂł de Penitents encara no s'han dignat a fer-hi res. I tambĂ© trobo que haurien pogut posar el blau de l'L10 mĂ©s clar, perquè entre les lĂnies 5, 6 i 10 desvirtuen el tema dels colors distintius.
Ara, a l'estaciĂł de Penitents encara no s'han dignat a fer-hi res. I tambĂ© trobo que haurien pogut posar el blau de l'L10 mĂ©s clar, perquè entre les lĂnies 5, 6 i 10 desvirtuen el tema dels colors distintius.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.



