Només 3 grans túnels viaris tenen cobertura de mòbil
• Els corredors del Cadí, Garraf i Vallvidrera disposen de senyal a l'interior
• Les tasques tècniques de la instal.lació corresponen a les operadores
Tan sols tres dels grans túnels de la xarxa viària catalana --el del Cadí, els de Vallvidrera i els del Garraf-- disposen de cobertura per a telefonia mòbil, malgrat que la majoria estan tècnicament preparats per prestar aquest servei. I set corredors catalans de més d'un quilòmetre de longitud esperen que s'hi desplegui aquesta tecnologia.
En la majoria dels casos, la falta de cobertura es deu al fet que les companyies operadores de telefonia mòbil, que solen actuar de manera conjunta en aquest tipus d'infraestructures, encara no s'han posat d'acord per portar a terme la instal.lació necessària. En altres casos, l'actitud de les companyies respon a criteris econòmics.
El Col.legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de Catalunya (COETTC) ha instat repetidament les operadores a intentar resoldre al més aviat possible els casos més flagrants. Entre aquests casos hi ha, per exemple, els corredors de Montigalà i Montgat, a la B-20, de menys longitud, on la cobertura és molt deficient, i també el túnel de Parpers, a la C-60, entre Granollers i Mataró, per on circulen diàriament uns 49.000 vehicles.
Tenir senyal de telefonia mòbil és un element de comoditat per als usuaris dels túnels i també aporta garanties a l'interior, si bé tots els grans corredors catalans reuneixen les mesures de seguretat exigides. Entre aquestes mesures hi ha pals de radiofreqüència situats a poca distància entre si, que permeten avisar amb rapidesa els serveis d'emergència en cas de necessitat, i també càmeres de videovigilància, que localitzen les incidències que s'hi puguin produir.
Als túnels més llargs, com el de Viella (que té una longitud de 5,2 quilòmetres) i el del Cadí (5 quilòmetres), els vehicles s'estan una mitjana de set a vuit minuts a l'interior, si circulen a la velocitat màxima autoritzada de 80 km/h.
PREPARATS
La concessionària dels cinc túnels de Vallvidrera, Tabasa, treballa en aquests moments per adaptar el sistema actual de telefonia al denominat 3G o UMTS, segons va explicar el cap d'explotació de la infraestructura, Miquel Barceló. La nova tecnologia ja ha passat la fase de proves i estarà plenament operativa a finals d'aquest any, informa Albert Segura.
L'últim gran túnel inaugurat a Catalunya, el de Viella, a la carretera N-230, segueix sense cobertura tres mesos després de la posada en servei. I això que el vell túnel, que data del 1948 i que passa en paral.lel a l'actual, sí que va disposar de senyal durant els últims anys de funcionament. Fonts del Ministeri de Foment, l'organisme titular del corredor, han explicat que estan treballant amb les companyies operadores per resoldre aquesta situació com més aviat millor.
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ
LLEIDA
EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:18
Només 3 grans túnels viaris amb cobertura de mòbil
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos