Magatzem a Pl. Catalunya FGC
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Magatzem a Pl. Catalunya FGC
Just al costat de la boca Bergara de l'estació d'FGC de Pl. Catalunya, hi ha algunes portes tancades. L'altre dia, la meva dona va veure com les de la dreta estaven obertes i hi havia caixes d'El Corte Inglés, amb uns operaris d'FGC manipulant-les. Avui, estant tancades, hi he passat i he vist que hi ha un intèrfon.
AlgĂş sap quina es la funciĂł exacta d'aquell recambrĂł?
AlgĂş sap quina es la funciĂł exacta d'aquell recambrĂł?
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Mortadel·lo
- N9

- Entrades: 1381
- Membre des de: 04 maig 2005, 00:13
- foronda 141
- N8

- Entrades: 874
- Membre des de: 14 ago. 2006, 21:14
- UbicaciĂł: Poblenou
Re: Magatzem a Pl. Catalunya FGC
A on dius fa anys hi habĂa un salĂł de máquinas recreativas, billars, ping-pong etc. que quand jo era petit estudiaba en un col.legi de la zona, i de tant en tant hi anavem a jugar a las entradas i sortidas del cole.
TambĂ© hi habĂa un magatzem quand encara Ferrocarrils de Catalunya admitĂa mercaderias per la linia Sabadell/Terrassa, que tenĂa un curios ascensor que sortĂa a la vorera del carrer Bergara.
Salutacions
TambĂ© hi habĂa un magatzem quand encara Ferrocarrils de Catalunya admitĂa mercaderias per la linia Sabadell/Terrassa, que tenĂa un curios ascensor que sortĂa a la vorera del carrer Bergara.
Salutacions
- Guigui
- Administrador
MĂ quines recreatives
Les mĂ quines recreatives encara hi sĂłn. Quan hi va passar per davant amb les portes obertes, la meva dona les hi va veure.foronda 141 ha escrit:A on dius fa anys hi habĂa un salĂł de máquinas recreativas, billars, ping-pong etc. que quand jo era petit estudiaba en un col.legi de la zona, i de tant en tant hi anavem a jugar a las entradas i sortidas del cole.
- Mortadel·lo
- N9

- Entrades: 1381
- Membre des de: 04 maig 2005, 00:13
Re: MĂ quines recreatives
ja em veig els empleats de FGC jugant al pacman als descansosGuigui ha escrit:Les mĂ quines recreatives encara hi sĂłn. Quan hi va passar per davant amb les portes obertes, la meva dona les hi va veure.foronda 141 ha escrit:A on dius fa anys hi habĂa un salĂł de máquinas recreativas, billars, ping-pong etc. que quand jo era petit estudiaba en un col.legi de la zona, i de tant en tant hi anavem a jugar a las entradas i sortidas del cole.
ES PELIGROSO ASOMARSE
- foronda 141
- N8

- Entrades: 874
- Membre des de: 14 ago. 2006, 21:14
- UbicaciĂł: Poblenou
Doncs si que duran las máquinas perque jo t'estic parlant de finals dels anys 60, i ja ha plogut.
Recordar tambĂ© l'avinguda de la Llum, amb el cine que feian dues pelĂculas i Nodo per sesiĂł (avans de ser cine X), i els diversos comerços que hi habĂan: Bars, botigas d'electrodomestics, un xiringuito de vins Montroy-Pedro Masana, i un lloc que feian unas creps, que produia que tota l'avinguda fes olor a galeta torrada.
Las vitrinas expositoras penjadas a las columnes, sempre buidas de mercaderĂas i plenes de posters de Tailandia.(el consolat era a dalt a l'edifici Pelai-Balmes), i el soroll de la campana de las lĂnias dels trens que se sentĂan de tot arreu.
En fi un altre espai entranyable perdut en pro de la modernitat.
Salutacions.
Recordar tambĂ© l'avinguda de la Llum, amb el cine que feian dues pelĂculas i Nodo per sesiĂł (avans de ser cine X), i els diversos comerços que hi habĂan: Bars, botigas d'electrodomestics, un xiringuito de vins Montroy-Pedro Masana, i un lloc que feian unas creps, que produia que tota l'avinguda fes olor a galeta torrada.
Las vitrinas expositoras penjadas a las columnes, sempre buidas de mercaderĂas i plenes de posters de Tailandia.(el consolat era a dalt a l'edifici Pelai-Balmes), i el soroll de la campana de las lĂnias dels trens que se sentĂan de tot arreu.
En fi un altre espai entranyable perdut en pro de la modernitat.
Salutacions.
- faristol
- N8

- Entrades: 769
- Membre des de: 05 gen. 2007, 20:20
- UbicaciĂł: Barcelona-Barri La Salut (GrĂ cia) i Masquefa.
Tant, tant perdut no, si, amb el seva imatge inicial i configuracio, pero no en el espai, les columnes encara hi son dins de la tenda de perfums SEPHORA, de fet aquesta tenda es l'antiga avinguda de la Llum, entre pefums i demes amb una mica d'imaginacio es pot recrear el que esta grabat al cervell de com era, Jo era bastant petit i recordo ja una etapa decadent amb gent pidolaire i demes, pero l'olor de les neules o creps com han dit es inolvidable aixi com aquella gran figura forma d'home que feia rajar vi.
Curios perque la zona actualment també esta saturada d'olor... pero no per les neules rodones en forma de crep si no pels perfums....si les columnes del SEPHORA parlessin....
Tambe es curios la forma que te el nostre cervell de recordar coses o asociar les sensacions. perque malgrat fer el SEPHORA un "farum" a colonia, si m'apropo a les columnes em ve al cap l'olor de aquelles neules malgrat no ser-hi evidenment.
Per cert he buscat fotos de L'avinguda de la Llum i ni han ben, ben, poques.
Curios perque la zona actualment també esta saturada d'olor... pero no per les neules rodones en forma de crep si no pels perfums....si les columnes del SEPHORA parlessin....
Tambe es curios la forma que te el nostre cervell de recordar coses o asociar les sensacions. perque malgrat fer el SEPHORA un "farum" a colonia, si m'apropo a les columnes em ve al cap l'olor de aquelles neules malgrat no ser-hi evidenment.
Per cert he buscat fotos de L'avinguda de la Llum i ni han ben, ben, poques.
- faristol
- N8

Buscant, buscant he trbat un video de un canÇo de lloquillo on surt la avinguda de la Llum en tota la seva esencia, inclos el cine, el video es un document impagable, la canÇo va a gustos....no se si algu ja s'en habia fet ressò aqui, pero jo no ho coneixia, aqui va el link:
http://es.youtube.com/watch?v=K0h69mtTd5Q
http://es.youtube.com/watch?v=K0h69mtTd5Q
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Jo en soc un fan, de l'Avinguda de la Llum. Sempre diem que, quan ens toqui la loteria a ARCA, li comprarem a Sephora l'immoble, i ficarem allĂ els autobusos
Busqueu aquĂ:
http://www.bdebarna.net/
N'hi ha ja tres o quatre, de temes oberts.
Busqueu aquĂ:
http://www.bdebarna.net/
N'hi ha ja tres o quatre, de temes oberts.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Conec el director del sephora aquell, voleu que investigui a veure si te algo?
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
On era el Cine Avenida de la luz ?
On era el Cine Avenida de la Luz, a la actual sortida de Balmes de FGC ? he estat mirant el video del Loquillo i no ho se situar, en akell vestibul ja passades les barreres tarifaries cap a la dreta en una paret abans de les escales del final ke baixen a la andana, keda una botigeta de la avinguda de la llum, tota pintada de blanc o groc, es veu la porta uns escalonets i el vidre, era el optilens segons he llegit per una web...
-
BarĂł de MunChausson
- N6

- Entrades: 180
- Membre des de: 31 des. 2006, 17:23
- UbicaciĂł: Esquerra de l'Eixample
El cinema estava entre les entrades de Balmes i Bergara; és a dir, entrant per Balmes i girant a l'esquerra com si volguessis sortir per Bergara, i va funcionar des de l'1 de gener de 1943 fins el 22 de novembre de 1992, en què va tancar portes amb la projecció de "El placer entre las nalgas" (informació extreta del llibre "Els cinemes de Barcelona" de Joan Munsó Cabús)
Amb la tracció sang això no passava
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Fins a l'any 2000 aprox. l'entrada del cine encara tenia aspecte d'entrada de cine (vaja, eren les portes, vermelles i tancades amb unes cadenes per evitar "okupes", i la guixeta amb el rètol "AIRE ACONDICIONADO CARRIER"... ja us posaré una foto), i la botiga tenia aspecte de botiga (era una òptica, estava pintada de negre, i resava "GAFAS DE SOL DESDE 500 PTS."). Recordo que vaig fer les fotos el primer cop que vaig pujar al Brill 18, quan el posaven cada diumenge amb un conjunt de jazz tocant entre Barcelona i Sant Cugat.
Poc després, van pintar de blanc tant el cine com la botiga (per "dissimular") i uns anys més tard van "condemnar" l'entrada del cinema amb unes planxes. Però la petita escalinata, òbviament, encara el delata.
Poc després, van pintar de blanc tant el cine com la botiga (per "dissimular") i uns anys més tard van "condemnar" l'entrada del cinema amb unes planxes. Però la petita escalinata, òbviament, encara el delata.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- joanmacia4
- N3

- Entrades: 22
- Membre des de: 08 març 2008, 21:17
- Contacta:
Bon dĂa a tots
Em dic Joan MaciĂ Prat, tinc 53 anys i entro al vostre magnĂfic forum del trasport per primera vegada.
Soc forer habitual de la web Bdebarna www.bdebarna.net i "especialitzat" en L'Avinguda de la Llum.
Ja fà uns mesos que ens envaeix una onada de nostà lgia provinent de l'antiga Avinguda de la Llum i això ha descobert en nosaltres un especial caire "detectivesc" per a tractar de trobar els encara existents vestigis d'aquell espai capdavanter en la seva época.
Vaig trobar aquest fòrum i llegint el post de Foronda 141 sobre l'entrada del "Salón Recreativo" em và entrar un desig irrefrenable de fer-hi alguna cosa.
Un dĂa en el qual disposava de mitja horeta per agafar el tren cap a La Garriga (naturalment el dit tren el vaig perdre) , vaig trobar un amabilĂssim empleat catalĂ de FCG de qui no puc dir el nom a peticiĂł seva que , com qui no vol la cosa em va obrir algunes portes grises de la nostĂ lgia.
La primera d'elles, entrant per Bergara a l'esquerra, la que esmentà Foronda 141, en obrirme-la em và amarar els ulls: Mare de Déu...El "Salón Recreativo" (sense les máquines ni els billars) estava exactament igual com quan jo vaig passar per sota del seu rétol 33 anys abans.
Ho recordo perfectament. S' havĂen acabat els tres duros destinats a jugar al "millĂłn" i, capcot, tornava cap a casa en el Tren de SarriĂ .
GrĂ cies a aquell senyor amable, vaig tenir l'ocasiĂł d'entrar a diverssos llocs de L'Avinguda de La Llum amagada sota la pols incloent-hi el que queda del cine.Fins i tot em vĂ semblar tornar a sentir l'olor de les neules "Pampers".
No em puc estar de mostrar-vos una de les fotos de móbil que vaig fer , de mala qualitat i a més tremolant-me les mans:
http://img329.imageshack.us/my.php?imag ... saldd6.jpg
L'història que vaig posar a Bdebarna(n'hi ha d'altres, la primera de Bilhana, la darrera de Jac) es titula: "Avinguda de la Llum: La llegenda continúa..."
Moltes grĂ cies per la vostra atenciĂł.
Joan MaciĂ
Em dic Joan MaciĂ Prat, tinc 53 anys i entro al vostre magnĂfic forum del trasport per primera vegada.
Soc forer habitual de la web Bdebarna www.bdebarna.net i "especialitzat" en L'Avinguda de la Llum.
Ja fà uns mesos que ens envaeix una onada de nostà lgia provinent de l'antiga Avinguda de la Llum i això ha descobert en nosaltres un especial caire "detectivesc" per a tractar de trobar els encara existents vestigis d'aquell espai capdavanter en la seva época.
Vaig trobar aquest fòrum i llegint el post de Foronda 141 sobre l'entrada del "Salón Recreativo" em và entrar un desig irrefrenable de fer-hi alguna cosa.
Un dĂa en el qual disposava de mitja horeta per agafar el tren cap a La Garriga (naturalment el dit tren el vaig perdre) , vaig trobar un amabilĂssim empleat catalĂ de FCG de qui no puc dir el nom a peticiĂł seva que , com qui no vol la cosa em va obrir algunes portes grises de la nostĂ lgia.
La primera d'elles, entrant per Bergara a l'esquerra, la que esmentà Foronda 141, en obrirme-la em và amarar els ulls: Mare de Déu...El "Salón Recreativo" (sense les máquines ni els billars) estava exactament igual com quan jo vaig passar per sota del seu rétol 33 anys abans.
Ho recordo perfectament. S' havĂen acabat els tres duros destinats a jugar al "millĂłn" i, capcot, tornava cap a casa en el Tren de SarriĂ .
GrĂ cies a aquell senyor amable, vaig tenir l'ocasiĂł d'entrar a diverssos llocs de L'Avinguda de La Llum amagada sota la pols incloent-hi el que queda del cine.Fins i tot em vĂ semblar tornar a sentir l'olor de les neules "Pampers".
No em puc estar de mostrar-vos una de les fotos de móbil que vaig fer , de mala qualitat i a més tremolant-me les mans:
L'història que vaig posar a Bdebarna(n'hi ha d'altres, la primera de Bilhana, la darrera de Jac) es titula: "Avinguda de la Llum: La llegenda continúa..."
Moltes grĂ cies per la vostra atenciĂł.
Joan MaciĂ
- Fitxers adjunts
-
- L'entrada a l'escalfor i l'olor de les neules "Pampers" de l'Avinguda de la Llum.
- entrada avinguda de la llum a FTC.JPG (63.84 KiB) Visualitzat 10363 cops
RETORN A L'AVINGUDA DE LA LLUM : La llegenda continĂşa....
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
joanmacia4 ha escrit:No em puc estar de mostrar-vos una de les fotos de móbil que vaig fer , de mala qualitat i a més tremolant-me les mans:
Però encara queden els rètols i tot? Carai, si estan en més bon estat de conservació que la majoria de rètols de les estacions de Renfe (per posar un exemple a l'atzar
Saps si hi hauria la possibilitat de visitar-ho en grup?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Ooooh, és fantà stic!!!
Moltes grĂ cies per compartir amb nosaltres aquesta fotografia!!!
Ja sospitava que hauria d'haver alguna coseta amagada per allĂ ...
Moltes grĂ cies per compartir amb nosaltres aquesta fotografia!!!
Ja sospitava que hauria d'haver alguna coseta amagada per allĂ ...
- faristol
- N8

Gracies per la foto Joanmacia i benvingut, el tema es fascinant, ja vaig entrar al blog,web que indiques i que va enllaÇar en Fran i es molt, molt interesant tota ella, aqui també hi ha uns quants interesats amb aquests temes.
salutacions.
salutacions.
- Guigui
- Administrador
On es trobava exactament?
Una pregunta, potser innocent a aquestes alçades del campionat: l'Avinguda de la Llum transcorria per damunt de tota l'estaciĂł dels FGC, unint el vestĂbul de Pl. Catalunya i el de Balmes a un mateix nivell?
- joanmacia4
- N3

- Entrades: 22
- Membre des de: 08 març 2008, 21:17
- Contacta:
Amics....la vostra acollida ha estat impressionant!!Wefer,Metring,Faristol,Guigui i de ben segur els forers que m'han llegit.
No m'esperava aquest alt grau d'emociĂł en les coses de L'Avinguda de la Llum.
Wefer, grĂ cies per el comentari i l'entrada al vostre magnĂfic forum del transport catalĂ
naturalment que podrem fer una visita en grup !! Es una oportunitat Ăşnica.
La Marta Torres de Bdebarna es ja en contacte amb Premsa de FCG per a aconseguir la visita després de Setmana Santa.
Ja hi ha gent interessada i us puc dir que el mateix rétol del Salón Recreativo ja té nuvis/es per tal d'instalar-lo en algún lloc on després de la més que probable remodelació d'aquests espà is, Salón, Cine, etc, el poguem admirar.
Guigui, hi havĂa el nivell de l'Avinguda de la Llum i el propiament dit de les andanes del Tren de SarriĂ .
Recomano a tothom que es vulgui apuntar que "vigili" aquests dies la web http://www.bdebarna.net per tal de coneixer les gestions amb FCG al minut. Al "cercador" posant Avinguda de la Llum hi trobareu el meu "Avinguda de la Llum : La llegenda continúa" , però el que està vigent à ra i on es mantindrà l'informació de les passes que es donen es ni més ni menys que "Avinguda de la Llum Pas a Pas" on Jac ens proposà de recontruïr virtualment l'avinguda amb testimonis i fotos de tots.
I per acabar aquest post un adjunto una imatge entranyable per a nosaltres: La d'un jove Joan Kleber (actiu participant avui a Bdebarna) en la seva cabina de projecciĂł al "Cine Avenida de la Luz" .
http://img143.imageshack.us/my.php?imag ... alugm3.jpg
Crec amics que ens esperen un bon munt d'emocions. Joan Marrugat(Lletraferit) i jo tenim ja un grup de Yahoo "Retorn a l'Avinguda de la Llum" on hi han les fotos del dĂa en que vaig entrar al SalĂłn Recreativo, el cine i d'altres. El grup encara no será accesible fins que s'hagi fet la esperada visita de tothom que vulgui a l'Avinguda. Un dels moments que esperem mágic serĂ fer-nos una foto sota el rĂ©tol del SalĂłn Recreativo; un plaer reservat per als amics de veritat de la notra estimada "Avinguda de la Llum". Desprès d'això......la llegenda continuarĂ .
Joan MaciĂ Prat
No m'esperava aquest alt grau d'emociĂł en les coses de L'Avinguda de la Llum.
Wefer, grĂ cies per el comentari i l'entrada al vostre magnĂfic forum del transport catalĂ
naturalment que podrem fer una visita en grup !! Es una oportunitat Ăşnica.
La Marta Torres de Bdebarna es ja en contacte amb Premsa de FCG per a aconseguir la visita després de Setmana Santa.
Ja hi ha gent interessada i us puc dir que el mateix rétol del Salón Recreativo ja té nuvis/es per tal d'instalar-lo en algún lloc on després de la més que probable remodelació d'aquests espà is, Salón, Cine, etc, el poguem admirar.
Guigui, hi havĂa el nivell de l'Avinguda de la Llum i el propiament dit de les andanes del Tren de SarriĂ .
Recomano a tothom que es vulgui apuntar que "vigili" aquests dies la web http://www.bdebarna.net per tal de coneixer les gestions amb FCG al minut. Al "cercador" posant Avinguda de la Llum hi trobareu el meu "Avinguda de la Llum : La llegenda continúa" , però el que està vigent à ra i on es mantindrà l'informació de les passes que es donen es ni més ni menys que "Avinguda de la Llum Pas a Pas" on Jac ens proposà de recontruïr virtualment l'avinguda amb testimonis i fotos de tots.
I per acabar aquest post un adjunto una imatge entranyable per a nosaltres: La d'un jove Joan Kleber (actiu participant avui a Bdebarna) en la seva cabina de projecciĂł al "Cine Avenida de la Luz" .
http://img143.imageshack.us/my.php?imag ... alugm3.jpg
Crec amics que ens esperen un bon munt d'emocions. Joan Marrugat(Lletraferit) i jo tenim ja un grup de Yahoo "Retorn a l'Avinguda de la Llum" on hi han les fotos del dĂa en que vaig entrar al SalĂłn Recreativo, el cine i d'altres. El grup encara no será accesible fins que s'hagi fet la esperada visita de tothom que vulgui a l'Avinguda. Un dels moments que esperem mágic serĂ fer-nos una foto sota el rĂ©tol del SalĂłn Recreativo; un plaer reservat per als amics de veritat de la notra estimada "Avinguda de la Llum". Desprès d'això......la llegenda continuarĂ .
Joan MaciĂ Prat
RETORN A L'AVINGUDA DE LA LLUM : La llegenda continĂşa....
Estic emocionada!!!!!
Poder visitar això seria fantà stic!!
Per cert, he fet una petita aportaciĂł a la teva web
Per cert, he fet una petita aportaciĂł a la teva web