El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Pere Jorba Subirana
N3
N3
Entrades: 38

El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara

Entrada Autor: Pere Jorba Subirana » Divendres 07/03/2008 20:57

Del diari "REGIÓ 7" d'avui:

"El 1935 es podia anar de Manresa a Barcelona en tren més ràpid que ara.

Fer el trajecte de Manresa a Barcelona (o viceversa) en tren era més ràpid fa 73 anys que no pas ara. (...) Llavors hi havia tres trens que cobrien el recorregut entre Manresa i Barcelona en 1 hora i 5 minuts i quatre que feien el recorregut en el sentit invers en el mateix temps. Ara, el més ràpid fa aquest trajecte en una hora i set minuts.
Aquests trens ràpids aconseguien reduir el temps perquè durant el trajecte (lògicament molt menys saturat que ara) només s'aturaven en cinc estacions, que eren les de St. Vicenç de Castellet, Monistrol de Montserrat, Terrassa, Sabadell, Rambla i Cerdanyola. En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
La majoria de trens que enllaçaven les dues ciutats, però, ho feien en una hora i quinze minuts. Aquest temps són dos minuts menys que el dels trens que actualment paren a les cinc estacions que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa i que, en total, necessiten 1 hora i 17 minuts per recórrer la distància que hi ha entre Manresa i Barcelona.
Pel que fa al tram entre Manresa i Lleida, a l'any 1935 hi havia cinc trens que unien l'estació lleidatana amb la manresana i quatre que feien el recorregut en sentit invers. Ara, en canvi, només n'hi ha tres per dia i sentit."


Pere V.

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Divendres 07/03/2008 22:17

Pere Jorba Subirana ha escrit: En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
No entenc aquest tros...

salutacions ;)


Imatge

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 07/03/2008 22:25

Altaria_Trianilla ha escrit:
Pere Jorba Subirana ha escrit: En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
No entenc aquest tros...

salutacions ;)
Doncs jo l'entenc molt bé... Sant Vicenç de C...astellet.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 08/03/2008 18:53

Però segueix essent més ràpid que amb FGC.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Diumenge 09/03/2008 21:28

victorcasta ha escrit:
Altaria_Trianilla ha escrit:
Pere Jorba Subirana ha escrit: En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
No entenc aquest tros...

salutacions ;)
Doncs jo l'entenc molt bé... Sant Vicenç de C...astellet.
Aaaara si, no tenia al cap aquesta estació, acostumat a posar St. Vicenç de C. per a Calders, no per a Castellet, i em resultava estrany.

moltes gracies


Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”