Pels que no estigueu al corrent, a finals de 2003 es va inaugurar la primera línia comercial d'un tren de levitació magnètica, concretament entre Shangai i el seu aeroport.
Des d'aquell moment, ja fa més d'un any, els trens presten servei comercial en aquesta línia de 30 Km Malgrat ser tant curta, l'impressionant acceleració de que és capaç el sistema, nomñes limitada pel comfort dels viatgers, fa que els trens arribin a superar els 430 Km/h de velocitat, fent-lo el tren en servei més ràpid del món. En proves, s'han arribat a superart els 500 Km/h sense cap mena de problemes.
Actualment, i donat els bons resultats obtinguts malgrat la joventut de l'enginy, els xinesos ja estan pensant en una prolongació de 170 Km, i a Alemanya s'està fent el projecte per construir una línia de similars característiques a Munich.
Pels que volgueu saber més del Transrapid, aquesta és la seva pàgina web:
http://www.transrapid.de/en/index.html
Us recomano, si disposeu de temps per baixar-los i/o banda ampla, que us baixeu els vídeos:
http://www.transrapid.de/de/medien/video.html
I unes quantes fotos, per anar fent boca:



