Et corregeixo. Manlleu es telecomanda des de Torelló.Jordilar ha escrit:Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:
Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Diria que és compensada a 3000Vcc. No ho se segur.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- ABB_Traccion
- N7
- Entrades: 322
UT440_132M ha escrit:Diria que és compensada a 3000Vcc. No ho se segur.
Sí, ho és, ho posa a dalt.

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=144905#p144905

Estic d'acord excepte en una cosa, els serveis La Tor/Puigcedà/Ripoll. Jo trobo que aquests, s'haurien de fer amb 470, no amb 448 ni 449, aquestes unitats millor per els serveis que tu has dit, i els de Saragossa.wefer ha escrit:Els serveis a Ripoll/Puigcerdà/La Tor de Querol, els de Tarragona/Tortosa, els de Girona/Figueres/PortBou i els de Lleida via Manresa s'haurien de fer exclusivament amb 448 i 449 que per això fóren dissenyats, sobretot els seus seients.

Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
A part de tot. El confort interior és molt millor i més efectiu pel que fa a les 448 per aquest tram en temporades d'hivern, al quedar les portes aillades de la resta del vagó. Amb les 470 s'hi van cobrir de glòria al limitar-se a ficar els seients més còmodes i fora. Enlloc de les 470, millor haver continuat amb les 440 que ja hi havien...
A part de tot. El confort interior és molt millor i més efectiu pel que fa a les 448 per aquest tram en temporades d'hivern, al quedar les portes aillades de la resta del vagó. Amb les 470 s'hi van cobrir de glòria al limitar-se a ficar els seients més còmodes i fora. Enlloc de les 470, millor haver continuat amb les 440 que ja hi havien...
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Més aviat del que depèn és de la relació pes/potència.victorcasta ha escrit:La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va.
Igualment i a falta de mirar les dades tècniques, és cert que potser les 448 en estat actual podrien tenir escassetat de potència per fer aquest trajecte. Això es solucionaria simplement canviant-los la comfiguració per convertir-les en composicions Mc+Rc en doble, per exemple. Una altra opció és remodelar només 3 o 4 eliminant-los al cotxe remolc, i fer-les circular amb composicions acoblades amb 448 normals. A Ribes, es quedaria la 448 normal, i d'allà cap amunt continuaria la unitat de dos cotxes, més que suficient per la demanda d'aquell tram.
O posar directament les 449. O fins i tot, si la Renfe tingués menys manies, posar-hi un Talgo remolcat per locomotora convencional i que fos directe de BCN a Ripoll, ja que un tren pendular seria perfecte per guanyar temps en aquesta línia. Per la part francesa hi circulen trens convencionals sense cap mena de problema.
Això ja s'havia parlat en el seu moment, i a mi mateix em va costar d'entendre al principi. El fet és que les 448 només tenen un sol cotxe motoritzat igual que les 440. Les 447 en canvi, tenen tracció a tots tres vagons i abans de la reforma no podien accedir més amunt de Ribes per temes de tensió de la catenaria, més que no pas de tracció en sí.victorcasta ha escrit:No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
Una 440 en composició doble (4 vagons) sí que podia pujar sense problemes a l'anar en comandament múltiple.
Pel que fa a la baixada, tenir un o dos cotxes remolcs, és una qüestió de més o menys pes que ha de suportar el cotxe motor. A part d'això, no sé com deu anar la cosa amb les 447, però les 440 que circulaven pel tram Ribes - La Tor de Querol tenien el fre reostàtic reforçat per la baixada.
Partint d'aquesta base, una 448 (o una 470) de tres cotxes, podria donar molts problemes a aquesta línia. Ara bé... si enlloc d'això hi fiquen una 449, aquest possiblement ja seria un altre tema.
O sigui 448's de 2 vagons. De fet n'existeixen dues. Se sap si n'hi ha alguna altra?wefer ha escrit:Això es solucionaria simplement canviant-los la comfiguració per convertir-les en composicions Mc+Rc en doble, per exemple.
De fet, es podria aprofitar i fer-lo anar fins a Tolouse (previ intercanviador d'ample a La Tor de Querol).wefer ha escrit:O fins i tot, si la Renfe tingués menys manies, posar-hi un Talgo remolcat per locomotora convencional i que fos directe de BCN a Ripoll, ja que un tren pendular seria perfecte per guanyar temps en aquesta línia. Per la part francesa hi circulen trens convencionals sense cap mena de problema.
- 593Dromedario
- N6
- Entrades: 225
- Ubicació: BCN Sant Andreu
Ja posats, abans de les 448, que restaurin les 444. I no ho dic casualment: les 448 tenen la mateixa potència que les seves antecessores, però amb una relació d'engranatges diferent que les permet arribar a 160 km/h [140 per la 444] a costa d'una acceleració encara menor. Les 444 són (o erenJordi Freixas ha escrit:Això ja s'havia parlat en el seu moment, i a mi mateix em va costar d'entendre al principi. El fet és que les 448 només tenen un sol cotxe motoritzat igual que les 440. Les 447 en canvi, tenen tracció a tots tres vagons i abans de la reforma no podien accedir més amunt de Ribes per temes de tensió de la catenaria, més que no pas de tracció en sí.victorcasta ha escrit:No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
Una 440 en composició doble (4 vagons) sí que podia pujar sense problemes a l'anar en comandament múltiple.
Pel que fa a la baixada, tenir un o dos cotxes remolcs, és una qüestió de més o menys pes que ha de suportar el cotxe motor. A part d'això, no sé com deu anar la cosa amb les 447, però les 440 que circulaven pel tram Ribes - La Tor de Querol tenien el fre reostàtic reforçat per la baixada.
Partint d'aquesta base, una 448 (o una 470) de tres cotxes, podria donar molts problemes a aquesta línia. Ara bé... si enlloc d'això hi fiquen una 449, aquest possiblement ja seria un altre tema.

Naturalment, si les 440 senceres anaven molt apurades en aquell tram (per això circulaven amb 2 cotxes), les 448 encara serien pitjors, a més de tenir una velocitat màxima que no aprofitarien en cap tram de Barcelona a Puigcerdà.
Encara no sé si les 440 de Puigcerdà tenien el fre reforçat, he llegit més d'un cop tant que sí com que no. I també crec (si cap altre accident o desguàs recent ho ha fet canviar) que només una 448 (la 002) és de dos cotxes.
No recordo a on va ser, que vaig llegir que de cara l'excedent que hi hauria de locomotores 252 degut a la proliferació de l'AVE, moltes d'aquestes passarien a fer mercaderies. I que per aquest motiu, patirien algunes modificacions tècniques, de manera que passarien a tenir menys velocitat, però més potència per a poguer arrossegar llargues composicions de vagons mercants... o alguna cosa així.
No veig perquè no es podria aplicar aquesta norma també a les hipotètiques 448 que s'adjudiquessin a aquesta línia.
No veig perquè no es podria aplicar aquesta norma també a les hipotètiques 448 que s'adjudiquessin a aquesta línia.
Una forma molt françesa de comandar els enclavaments.Jordilar ha escrit:Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:
Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
-
- N7
- Entrades: 454
- Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
- Contacta:
Doncs... n'estava conveçut de que n'hi havia una altra procedent d'algun altre accident.