Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar
Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar
Enceto aquest fil, inspirant-me en pàgines que parlen de productes que es van deixar de fer al haver fracassat. Quins casos coneixeu vosaltres de cotxes anunciats a bombo i plateret, i que després no els va comprar ningú, o de trens que van sortir defectuosos, o busos?
Es podria parlar de fracas de la sèrie 445 de la Renfe, per exemple?
O la moto aquella estranya de la BMW, amb aquella mena de tapa estranya, la recordeu?
Es podria parlar de fracas de la sèrie 445 de la Renfe, per exemple?
O la moto aquella estranya de la BMW, amb aquella mena de tapa estranya, la recordeu?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Ara mateix em venen al cap uns quants exemples, però n'hi ha centenars més
Automòbils:
Automòbils:
- Ford Scorpio última versió: van arriscar molt amb un disseny totalment trenacdor... i va sortir malament. En van vendre quatre, i encara sort
- Renault 14: va ser un fracàs degut a que va ser massa innovador per la seva època. Se'n van vendre forces, però molt per sota de les previsions.
- Renault Avantime: doncs el seu nom ja ho diu tot... massa avançat pel seu temps (i massa car, de pas).
- Platanito: massa avançat per a la Renfe del seu temps. No van tenir paciència per fer-lo funcionar correctament i el van abandonar
- 445: un projecte per reflotar la indústria espanyola del ferrocarril... però l'enfonsament de la indústria va arribar abans que es pogués posar en producció ja que algú va pensar que era més fàcil vendre les fàbriques als estrangers que pensar com tirar-les endavant. El typical spanish "que inventen ellos".
- Concorde: molts esforços per fer un avió europeu emblemàtic sense competència... però el que importa realment a les companyies és que sigui rendible, i aquest avió no ho era.
I massa lleig.wefer ha escrit: Automòbils:
[*]Renault Avantime: doncs el seu nom ja ho diu tot... massa avançat pel seu temps (i massa car, de pas).[/list]
Un altre fracàs: el Volkswagen Phaeton: Qui es vol gastar els diners en aquest cotxe, no compra un VW sinó un Audi.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Et replico.
El Renault 14, el principal problema que tenia era mecànic: el motor douvrin i el canvi de velocitats compartien el mateix oli. Resultat: problemes de canvi de velocitats per l'oli brut del motor. A més, el motor no era d'origen Renault, sinó PSA. Per això, a la més mínima Renault se'l va "carregar" i en el seu lloc va venir el 9/11. En teoria venia a substituir el mític R-6, evolució del R-4L, però a Espanya el 6 va sobreviure al 14 (i el 4 al 6).
Aquest motor es va instal·lar també als Peugeot 104 i 205 (*), al Talbot Samba i als Citroëns LNA i Visa.
* Els 205 "espanyols" duien motors d'orígen Simca. Mític era el 205 GT, amb el mateix motor de 1441 cm3 del Simca 1200 TI. Després tots van portar motors XU i TU, com els dels Citroën AX.
Pel que fa al 445, la cadena de tracció i els bogies són els que després es van implantar als 446.
I el Concorde, va néixer quan va començar la primera gran crisi del petroli als primers 70. Va anar sempre lligat de mans i peus. A part de British Airways i Air France no en van vendre cap a ningú més. De tota manera, de l'experiència industrial del Concorde, va néixer EADS, fabricant dels AIRBUS.
Salut !!
El Renault 14, el principal problema que tenia era mecànic: el motor douvrin i el canvi de velocitats compartien el mateix oli. Resultat: problemes de canvi de velocitats per l'oli brut del motor. A més, el motor no era d'origen Renault, sinó PSA. Per això, a la més mínima Renault se'l va "carregar" i en el seu lloc va venir el 9/11. En teoria venia a substituir el mític R-6, evolució del R-4L, però a Espanya el 6 va sobreviure al 14 (i el 4 al 6).
Aquest motor es va instal·lar també als Peugeot 104 i 205 (*), al Talbot Samba i als Citroëns LNA i Visa.
* Els 205 "espanyols" duien motors d'orígen Simca. Mític era el 205 GT, amb el mateix motor de 1441 cm3 del Simca 1200 TI. Després tots van portar motors XU i TU, com els dels Citroën AX.
Pel que fa al 445, la cadena de tracció i els bogies són els que després es van implantar als 446.
I el Concorde, va néixer quan va començar la primera gran crisi del petroli als primers 70. Va anar sempre lligat de mans i peus. A part de British Airways i Air France no en van vendre cap a ningú més. De tota manera, de l'experiència industrial del Concorde, va néixer EADS, fabricant dels AIRBUS.
Salut !!
wefer ha escrit:Ara mateix em venen al cap uns quants exemples, però n'hi ha centenars més
Automòbils:Trens:
- Ford Scorpio última versió: van arriscar molt amb un disseny totalment trenacdor... i va sortir malament. En van vendre quatre, i encara sort
- Renault 14: va ser un fracàs degut a que va ser massa innovador per la seva època. Se'n van vendre forces, però molt per sota de les previsions.
- Renault Avantime: doncs el seu nom ja ho diu tot... massa avançat pel seu temps (i massa car, de pas).
Avions
- Platanito: massa avançat per a la Renfe del seu temps. No van tenir paciència per fer-lo funcionar correctament i el van abandonar
- 445: un projecte per reflotar la indústria espanyola del ferrocarril... però l'enfonsament de la indústria va arribar abans que es pogués posar en producció ja que algú va pensar que era més fàcil vendre les fàbriques als estrangers que pensar com tirar-les endavant. El typical spanish "que inventen ellos".
- Concorde: molts esforços per fer un avió europeu emblemàtic sense competència... però el que importa realment a les companyies és que sigui rendible, i aquest avió no ho era.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- cristian26
- N7
- Entrades: 544
- Ubicació: Granollers
Penso que aquest monstre d'avio com n'és l'Airbus, és un fracàs abans de començar 

Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Conec un altre cotxe que va fracassar i diria que per poc segur, l'OPEL SINTRA, antecessor del Zafira antic, en corren alguns, però no masses. També els 206 i 307 sedan, no van arribar mai a veure la llum.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Carai, un fil molt complet sobre cotxes fracasats! Però aquí podem també parlar de trens, tramvies, avions, i tota la pesca.
Sobre tramvies, acabo de recordar el Combino de Siemens. A un munt de ciutats, van haver de retirar-los, degut a la fabricació deficient, que provocava que es trenquessin literalment, els carrossers. A unes quantes, van haver d'acabar tirant de tramvies antics. Les pèrdues de la Siemens van ser mil·lionàries.
Aquí teniu un extracte de l'article dedicat als Combino de la Wikipedia:
Sobre tramvies, acabo de recordar el Combino de Siemens. A un munt de ciutats, van haver de retirar-los, degut a la fabricació deficient, que provocava que es trenquessin literalment, els carrossers. A unes quantes, van haver d'acabar tirant de tramvies antics. Les pèrdues de la Siemens van ser mil·lionàries.
Aquí teniu un extracte de l'article dedicat als Combino de la Wikipedia:
Encara és massa aviat per dir-ho: Boeing també està tenint problemes amb la producció del Dreamliner, i és que els dos fan mans i mànigues per avançar-se a la competència i no els paren de sorgir imprevists.cristian26 ha escrit:Penso que aquest monstre d'avio com n'és l'Airbus, és un fracàs abans de començar
Però l'A-380 (deus voler dir aquest) té, en principi, bones perspectives d'èxit, gràcies a la seva capacitat i al seu baix consum relatiu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
També va fracassar estrepitosament l'Scenic RX4, que es veu que si anaves a la muntanya a fer el que es fa amb un 4x4 normal bolcava. Mai he cregut en els "totcamí".
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?
Doncs, precisament, al fòrum de Piel de Toro, se'n parla d'un que possiblement estigui abandonat:awe ha escrit:Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?
http://www.foro.pieldetoro.net/foros/sh ... hp?t=93135
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Un altre que està fracassant estrepitosament, és el Seat Toledo, i ho dic en present perquè encara es comercialitza, tot i que fa temps que vaig llegir a AUTOPISTA que sortiria un nou model més semblant a l'anterior, degut al seu poc volum de vendes.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
I el VolksWagen EOS? És un model modern però gairebé no se'n veuen.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
És que és lleig de collons...UT440_132M ha escrit:Un altre que està fracassant estrepitosament, és el Seat Toledo, i ho dic en present perquè encara es comercialitza, tot i que fa temps que vaig llegir a AUTOPISTA que sortiria un nou model més semblant a l'anterior, degut al seu poc volum de vendes.

- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si no recordo malament el fuego era una "evolució" del R-18, amb els mateixos motors i plataforma.
El "senzill" tenia poc motor (2.0 gasolina) per a un esportiu i el turbo (bruto, a l'època) si no recordo malament era bastant car i difícil de conduir de pressa (coses del turbo amb carburador).
Salut !!
El "senzill" tenia poc motor (2.0 gasolina) per a un esportiu i el turbo (bruto, a l'època) si no recordo malament era bastant car i difícil de conduir de pressa (coses del turbo amb carburador).
Salut !!
awe ha escrit:Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Això del turbo també passava al mític R5 Turbo. Mode off-topic, fa un temps en circula un original vermell per aqui el poble, amb matricula relativament nova, FMX diria.genissimon ha escrit:Si no recordo malament el fuego era una "evolució" del R-18, amb els mateixos motors i plataforma.
El "senzill" tenia poc motor (2.0 gasolina) per a un esportiu i el turbo (bruto, a l'època) si no recordo malament era bastant car i difícil de conduir de pressa (coses del turbo amb carburador).
Salut !!
awe ha escrit:Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
És un model pijo, jo crec que pel que costa i pel segment que ocupa (i tenint en compte possibles competidors*) se'n veuen suficients.awe ha escrit:I el VolksWagen EOS? És un model modern però gairebé no se'n veuen.
*Aquest trasto està, crec, al segment dels CC (Coupé Cabriolet) mitjans-alts (=NO MEGANE CC, MICRA CC, 207 CC, estic parlant per exemple del FOCUS CC, etc.)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
El Platanito, era un prototip per a Renfe que no va resultar i com aquest també hi ha el Talgo BT o XXI, un tren talgo amb dues locomotores diesel als extrems i amb rodadura despleçable. Actualment, d'un en van fer dos i els fan servir a ADIF com a laboratori rodant.wefer ha escrit: Trens:
- Platanito: massa avançat per a la Renfe del seu temps. No van tenir paciència per fer-lo funcionar correctament i el van abandonar