Va d'amplada d'andanes

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Va d'amplada d'andanes

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 07/07/2008 14:03

Escric aquest post per mirar si em podeu ajudar una mica. Estic fent un treball en el qual hem d'estimar quina és l'amplada d'andana mínima per tal que algú s'hi pugui estar i que no s'hi agobii. No estem parlant d'una andana sencera, sinó d'un petit tram que hi pugui haver al costat d'unes escales, ascensors, etc en una andana central. Resulta que en principi estava projectat que aquesta amplada fós de 3 metres però ara es planteja reduir-la a 1,41 metres; no us diré on és, però la "cagada" del projecte original té tela... :roll:
Total, voldria saber quina és l'amplada d'andana que considereu mínima per poder-hi estar sense patir agobiament mentre esperem el tren i considerant que no hi ha mampares ni coses rares.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 07/07/2008 14:10

Els 1,41m hi son a sants a l'espai que queda entre "l'habitacle" de les escales mecàniques i les vies, i per a mi es una distància insuficient. Amb 2m crec que ja n'hi hauria prou, però també s'hauria de considerar la densitat de gent que hi podria haber i que podria modificar aquest valor.

Salut,



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 07/07/2008 15:47

1.41 metres en una estació deserta (és a dir, que hi passi poca gent) és suficient, si hi ha llocs de major amplada. Aquesta mateixa amplada, en una estació amb un volum de passatgers mitjà / alt és potencialment insegur, si aquest punt està enmig de l'andana o en un lloc on hi hagi un pas de persones important (dins de l'abast de la colocació del tren a l'andana).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 07/07/2008 16:05

També s'ha de tenir en compte el tipus de trànsit que té aquesta estació. No és el mateix una estació de metro que una estació per on passin mercaderies directes o euromed's a 200 km/h.

Personalment un metre i escaig em sembla poc, jo ho deixaria en els 3 metres originals. Ara, que no sóc cap expert en la matèria...



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 07/07/2008 16:14

A TRAMBAIX a mode d'exemple les andanes centrals oscil.len entre els 3.92 m i els 4.17 m



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 07/07/2008 19:29

Jo també crec que les andanes haurien de fer com a mínim 3 metres, ja que a moltes estacions fan menys, exemple que heu dit a Sants, i que també passa a P Catalunya, Arc de Triomf, etc... A més a més de que no estan protegides.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 728
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 07/07/2008 22:04

Para mi personalmente el peor anden que hay, es el de via 2-3 de Hospitalet. Teniendo en cuenta que se acumula mucha gente nada mas salir de las escaleras,y que el tren entra en via 2 a velocidad considerable, veo falta de amplitud de dicho anden. en el pasado seria suficiente,pero estamos en 2008 y me parece un retraso eso!


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 08/07/2008 9:25

ferroviario_catalan ha escrit:veo falta de amplitud de dicho anden. en el pasado seria suficiente,pero estamos en 2008 y me parece un retraso eso!
Eso es porque antes la gente no estaba tan gorda y no necesitaba tanto andén.

:D


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 10/07/2008 16:36

Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dijous 10/07/2008 16:51

cristian26 ha escrit:Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.
Un bon exemple és Sants :emprenyat :emprenyat :emprenyat :| . De fet un cop, si no m'hagués ajudat un senyor, caic a la via!



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 10/07/2008 17:11

orig440 ha escrit:
cristian26 ha escrit:Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.
Un bon exemple és Sants :emprenyat :emprenyat :emprenyat :| . De fet un cop, si no m'hagués ajudat un senyor, caic a la via!
Dos coses:

-A Sants, la part on hi ha entrada/sortida cap al vestíbul i que és més estreta crec que no té problema, ja que allà no és un llco per estar-s'hi, o bé hi baixès perquè és la teva porta o bé hi ets de passada, pero no cal estacionar-s'hi
-L'andana que si que és ample és la del mig de canet :riure :riure :riure :riure

PD: avui a Martorell nose si ho teniu present han ficat un entarimat de fusta a l'andana de la via 1(la sense marquesina) per els trens més llargs. Doncs resulta que la ultima porta de les 447 no hi cap i queda distanciada de la tarima; per tant he tingut que saltar a la via i pujar a l'andana :x . Per què no fan les coses ben fetes d'una vegada? :roll: :roll:


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”