Talgo per a Regionals?
Talgo per a Regionals?
Tema relacionat: Nous Trens Mitja Distància
Ahir estàvem parlant el Marçal i jo, sobre la conveniència o no de posar trens Talgo a Regionals, i l'argument era força convincent: un tren adequat per a fer aquests serveis, poques portes per a rodalies, però suficients per aquests, millor que els 447 que es fan servir de vegades...Què en penseu?
Ahir estàvem parlant el Marçal i jo, sobre la conveniència o no de posar trens Talgo a Regionals, i l'argument era força convincent: un tren adequat per a fer aquests serveis, poques portes per a rodalies, però suficients per aquests, millor que els 447 que es fan servir de vegades...Què en penseu?
A primera vista, la idea sona estrafolària, però ben mirat, no té perquè no. Tenen les portes més juntes que una 448 i, trobant-se més baixes, tampoc caldrà fer rappel a estacions com Pg. de Gràcia. 

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Doncs podria ser, ja que es poden posar i treure cotxes segons necessitats, però caldria veure si un Talgo hi cap el mateix número de passatgers que un automotor que fa serveis regionals actualment. El que sí que passa és que tindria restriccions tècniques, com per exemple, que és necessari que hi hagi sempre un cotxe convertidor amb cada tren i la necessitat de construir un cotxe amb cabina i modificar una locomotora (i lligar-la sempre a cada unitat) per tal de fer composicions push-pull, per tal d'evitar maniobres.
Però crec que amb la compra de 59 trens elèctrics de 5 cotxes (que començaran a rebre's a finals d'any) per a regionals, ningú a Renfe deu haver-li passat pel cap.
Però crec que amb la compra de 59 trens elèctrics de 5 cotxes (que començaran a rebre's a finals d'any) per a regionals, ningú a Renfe deu haver-li passat pel cap.
No hi ha prous Talgos, i el Talgo III està tan atrotinat que fa pena. Com diu en VictorCasta, amb l'arrivada dels nous trens ja no val la pena plantejar-s'ho.
No doneu idees...
Que en aquest país les idees tipus "amb una autopista de tres carrils, redueixo amplada i velocitat màxima i alehop tinc quatre" són premiades.
No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.

Que en aquest país les idees tipus "amb una autopista de tres carrils, redueixo amplada i velocitat màxima i alehop tinc quatre" són premiades.
No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Per quina raó?JaMiRo! ha escrit:No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.
Si hem de triar entre talgos fent regionals i talgos podrint-se a Can Tunis o Fuencarral o tunejats camí de Xile, tinc molt clar que em quedo amb la primera opció.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Però ja sabem quins picors li produeix a Renfe els trens amb material convencional. Renfe va preferir els beneficis dels trens amb dos caps motrius (més disponibilitat del material ja que es fan menys maniobres i l'estalvi dels cànons per maniobres de l'Adif) a l'adaptació a la demanda que ofereixen els cotxes convencionals.wefer ha escrit:Per quina raó?JaMiRo! ha escrit:No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.
Si els feu una reforma per a que augmenti el seu aforament i possibiliteu que siguin reversibles (=es puguin conduïr des de qualsevol dels dos extrems), potser canviaria d'opinió.wefer ha escrit:Per quina raó?
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Empènyer un Talgo? Segons un col·lega meu que treballa amb els 102, diu que es pot però que no s'ha de fer perquè es fan malbé.
Al marge d'això, quin Talgo posarieu?
- El III - està fet un nyap. Un autèntic nyap. Vibra, grinyola, cau a trossos, malament. Si a l'extranger el volen que se'l quedin, però aquí fa més pena que res més. I no és qüestió d'arreglar-lo o no, és que per adecentar-lo s'hauria de desmuntar sencer i refer-lo de cap i de nou des del xassís, ni que sigui per la insonorització.
- Els altres: n'hi ha els justos.
Al marge d'això, quin Talgo posarieu?
- El III - està fet un nyap. Un autèntic nyap. Vibra, grinyola, cau a trossos, malament. Si a l'extranger el volen que se'l quedin, però aquí fa més pena que res més. I no és qüestió d'arreglar-lo o no, és que per adecentar-lo s'hauria de desmuntar sencer i refer-lo de cap i de nou des del xassís, ni que sigui per la insonorització.
- Els altres: n'hi ha els justos.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Les places no són exageradament amples, o sigui que poc espai pots guanyar. Vaja, que no veig problemes en aquest sentit, ja que la capacitat pot ser la mateixa que a qualsevol altre tren.JaMiRo! ha escrit:Si els feu una reforma per a que augmenti el seu aforament
JaMiRo! ha escrit: i possibiliteu que siguin reversibles (=es puguin conduïr des de qualsevol dels dos extrems), potser canviaria d'opinió.

Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Sembla que el cànon que Adif cobra per maniobres. I també sembla que els Talgo no són aptes per a push-pull, a no ser que se'ls canviï del tot el sistema.wefer ha escrit:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Conclusió: vista la política actual de Renfomentadif, no crec que arribem mai a veure Talgos fent regionals. Potser a Xile, però això ja és una altra història...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps. També necessites infraestructura per fer el canvi.wefer ha escrit:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Vaja, li continuo veient inconvenients.

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
A més a més, fer maniobres vol dir haver de pagar cànon de maniobra a l'Adif. Un altre inconvenient.JaMiRo! ha escrit:Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps. També necessites infraestructura per fer el canvi.wefer ha escrit:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Vaja, li continuo veient inconvenients.
Un altre inconvenient.
Què passa amb l'ADIF, que el gestiona l'SGAE???
Què passa amb l'ADIF, que el gestiona l'SGAE???

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Menys de 5 minuts al final del trajecte amb el tren ja buit.JaMiRo! ha escrit:Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps.
Dues vies, és a dir, es pot fer a gairebé qualsevol estació actual.JaMiRo! ha escrit:També necessites infraestructura per fer el canvi.
Continuo sense veure el gran problema. Només cal voler-ho fer.
Fornells té dues vieswefer ha escrit:Dues vies, és a dir, es pot fer a gairebé qualsevol estació actual.JaMiRo! ha escrit:També necessites infraestructura per fer el canvi.

Seriosament parlant, en el cas de l'actual estació de Girona te n'has d'anar prou lluny: les agulles costat Barcelona estan passada la plaça de Salvador Dalí. Amb la futura soterrada, directament impossible per via convencional, serà baixador.
I quin tren hi faries canviar de sentit? El que ve de Barcelona o el de Portbou?entfe001 ha escrit:Fornells té dues vies

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ni posant un "seriosament parlant" s'entenen les ironies... crec que les hauré de deixar de banda aquí, com cada cop més coses.Guigui ha escrit:I a quin tren l'hi faries canviar de sentit? Al que ve de Barcelona o al de Portbou?entfe001 ha escrit:Fornells té dues vies
Posem Sils o Hostalric, possibles finals de recorregut d'hipotètics trens de rodalia a Girona.