


Que ningú s'enfadi. El meu projecte de final de carrera d'enginyer industrial, presentat (i aprovat) el divendres passat, tracta sobre la cerca d'un nou model de l'impost de circulació basat en les externalitats derivades de l'ús del vehicle privat, en comptes d'utilitzar una discriminació simplista segons un concepte tan caduc com és la potència fiscal.
Us volia adjuntar els números que em van sortir per a alguns vehicles. Heu de tenir en compte que en el càlcul es tenen en compte els següents paràmetres:
-Criteris tècnics: ocupació de l'espai urbà en aparcar i circular, degast de les vies de circulació.
-Criteris ambientals: emissions de CO2, consum de combustible per ocupant, edat del vehicle i ús de tecnologies híbrides i/o combustibles alternatius no derivats de vegetals comestibles.
-Criteris de seguretat: seguretat dels ocupants i seguretat dels vianants
Amb tot, tenim les increïbles xifres de (a pagar anualment):
660€ per a un Seat Ibiza turbodièsel de 1400 cm3...

700 € per a un Ford Focus turbodièsel de 2000 cm3...

760 € per a un Peugeot 407 turbodièsel de 2200 cm3...

870 € per a un Audi A6 turbodièsel de 2700 cm3...

etc. etc.
Fins arribar als 1000 € que pagaria un tot-terreny tipus Pathfinder...

Com veieu aquestes xifres? Les considereu excessives? O és el preu a pagar per fer ús de l'automòbil?
Si a algú l'interessa, no tinc cap problema en penjar la memòria del projecte, però no em mateu eh?
