Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
Desconozco cuantos automotores M.A.N. diesel siguen en F.G.C. (me consta que algunos fueron a parar a la linea Alicante-Denia) pero no sería una mala idea pensar en dos de ellos para un posible tren de cercanías en Manresa, en un línea Súria-Sallent.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Crec que l'idea de recuperar els ramals Manresa - Sallent i Manresa - Súria per transport de viatgers és una bona idea sempre que es mesurin pel que fà als recursos a invertir. Considero que seria correcte renovar l'infraestructura per adaptar-la a un tràfic de viatgers decent, però pel volum de passatgers que hi hauria seria suficient posar automotors dièsel com els que a vegades s'utilitzen pels serveis especials al Parc de l'Agulla.
Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Actualmente, en los talleres de Martorell-Enllaç, se encuentran 2 automotores serie 3000 (los MAN diesel).automotorserie 436 ha escrit:Desconozco cuantos automotores M.A.N. diesel siguen en F.G.C. (me consta que algunos fueron a parar a la linea Alicante-Denia) pero no sería una mala idea pensar en dos de ellos para un posible tren de cercanías en Manresa, en un línea Súria-Sallent.
Ahora, eso de utilizarlos para los ramales... no seria lo conveniente.
Esperemos que la obra de adecuacion de la linea, se realice con rapidez, y poder ver pronto los nuevos trenes de FGC en circulacion con pasajeros.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
No estic gaire d'acord amb tu. La demanda jo crec que hi és. Totes les poblacions per on passa la línia acostumen a tenir molta gent que han de venir a Manresa ja sigui per estudis, treball, etc... i actualment o ho fan en cotxe o amb els autobusos. Si es fes un bon servei tindria demanda. Les dades de població són les següents:XSB ha escrit:Crec que l'idea de recuperar els ramals Manresa - Sallent i Manresa - Súria per transport de viatgers és una bona idea sempre que es mesurin pel que fà als recursos a invertir. Considero que seria correcte renovar l'infraestructura per adaptar-la a un tràfic de viatgers decent, però pel volum de passatgers que hi hauria seria suficient posar automotors dièsel com els que a vegades s'utilitzen pels serveis especials al Parc de l'Agulla.
Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
Callús: 1.610 habitants (any 2007)
Manresa: 76.635 habitants (any 2008)
Sallent: 7.083 habitants (any 2007)
Santpedor: 6.557 habitants (any 2007)
Súria: 6.290 habitants (any 2006)
Jo crec que s'ha de fer una línia electrificada de qualitat amb parada al centre de cada nucli i amb vistes a perllongaments dels ramals a Solsona i Berga en un futur així tindríem major potencial d'usuaris i serviria per les comunicacions internes entre les comarques del Bages, Solsonès i Berguedà.
No ens podem queixar de que gastin diners en un projecte que pot potenciar el transport públic. A més que el cost tampoc hauria de ser tan gran ja que la traça ja està feta, només cal electrificar-la i portar-la més aprop dels nuclis urbans. Prefereixo això a que continuin fent carreteres a tort i a dret pel Bages...
-
- N5
- Entrades: 106
jo crec que estaria be que els de fgc amb colaboracio de alguna empresa d'infrastructeres que construisin una linea Barcelona - manressa - berga , la empresa aquesta nomes tindria que fer es construir el tram manressa - berga seria un bon projecte .
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
Ni que sigui per una qüestió de visió de futur, crec que una electrificació de la línia, com sembla que s'acabarà fent, és imprescindible. Cal pensar que, tot i que no sigui gens competitiva per anar a Barcelona, la línia pot servir per fer trajectes directes a Martorell i altres poblacions del Baix Llobregat, per exemple. Ara bé, tampoc sé com tenen pensat fer-ho amb els tren-trams, si pensen deixar-los morir tots a Manresa o si n'hi haurà alguns que continuaran, com a mínim, fins a Martorell.XSB ha escrit:Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El lògic és que els facin acabar a Manresa ja que la principal vinculació de mobilitat de Súria, Sallent, Santpedor i Callús és amb Manresa més que amb cap altra població. El què sí que haurien de procurar és que els temps d'enllaç amb un R5 (que hauria de ser amb un R5 a Barcelona per no penalitzar més transbordaments) fos com a màxim de 5 minuts per fer-lo atractiu.Guigui ha escrit:Ni que sigui per una qüestió de visió de futur, crec que una electrificació de la línia, com sembla que s'acabarà fent, és imprescindible. Cal pensar que, tot i que no sigui gens competitiva per anar a Barcelona, la línia pot servir per fer trajectes directes a Martorell i altres poblacions del Baix Llobregat, per exemple. Ara bé, tampoc sé com tenen pensat fer-ho amb els tren-trams, si pensen deixar-los morir tots a Manresa o si n'hi haurà alguns que continuaran, com a mínim, fins a Martorell.XSB ha escrit:Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
pukyxd ha escrit:
Les dades de població són les següents:
Callús: 1.610 habitants (any 2007)
Manresa: 76.635 habitants (any 2008)
Sallent: 7.083 habitants (any 2007)
Santpedor: 6.557 habitants (any 2007)
Súria: 6.290 habitants (any 2006)
Creo que electrificar la línea teniendo dos automotores diesel es una inversión poco rentable para una población de 100000 personas.ferroviario_catalan ha escrit:Actualmente, en los talleres de Martorell-Enllaç, se encuentran 2 automotores serie 3000 (los MAN diesel).automotorserie 436 ha escrit:Desconozco cuantos automotores M.A.N. diesel siguen en F.G.C. (me consta que algunos fueron a parar a la linea Alicante-Denia) pero no sería una mala idea pensar en dos de ellos para un posible tren de cercanías en Manresa, en un línea Súria-Sallent.
Ahora, eso de utilizarlos para los ramales... no seria lo conveniente.
Esperemos que la obra de adecuacion de la linea, se realice con rapidez, y poder ver pronto los nuevos trenes de FGC en circulacion con pasajeros.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Creo que servir una prolongación de escasos kilómetros de una red que suma más de cien con dos automotores diésel contaminantes, problemáticos (los dos últimos años no han podido prestar servicio en las condiciones habituales por las fiestas de Manresa y de Santpedor) y con probables problemas de suministro de recambios dada su antigüedad y obsolescencia, es un planteamiento destinado al fracaso.automotorserie 436 ha escrit: Creo que electrificar la línea teniendo dos automotores diesel es una inversión poco rentable para una población de 100000 personas.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Referent al tema de la electrificació dels ramals, evidentment que és millor a nivell tecnològic i de servei que mantenir una línia amb material dièsel. Com ja he dit abans, no tinc el tema estudiat en profunditat i només és una opinió, si realment la demanda justifica una electrificació, que es faci. El problema de fons és que al final els diners són el que mana i últimament els polítics prometen trens per tothom però moltes vegades es queden com a projectes en via morta o s'executaràn en un futur més llunyà del compte. Per tant, em sembla que el projecte d'electrificació d'aquesta línia i la seva posada en funcionament per viatgers va per llarg.
I hi ha una altra cosa: fer un tren-tram amb automotors diesel per omplir de més fums els carrers, no sembla pas la solució més adient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Als presupostos del 2009 de la Generalitat hi sortien unes partides de pocs milions per començar l'electrificació de la línia. També per a Igualada. S'invertiràn? aquest any, ho dubto. Però el que no em sembla lògic és que es dubti de la rendibilitat de la inversió, una fotesa comparada amb altres projectes que s'estàn executant o que es començaràn els propers anys. El territori no metropolità (i no sóc cap fanàtic, en aquest tema) també mereix inversions en ferrocarril, de tant en tant.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Sin animo de polemizar seré breve dn mi contestaciones, sigo pensando que el movimiento que generan estos ramales no dan para una electrificación, excepto ampliaciones importantes.
Creo que en ocasiones pedimos ir hasta algun planeta extrasolar cuando sólo hemos pisado un satélite.
Por otro lado, adecuar e invertir en una la vía para transporte de viajeros...
Creo que en ocasiones pedimos ir hasta algun planeta extrasolar cuando sólo hemos pisado un satélite.
Estoy de acuerdo merece inversiones, ¡pero si ya las tiene!, hay que crear una estación de viajeros, Súria Minas dista de la población, Callús, la estación de be reformarse, por el otro lado más o menos lo mismo para Sallent i Santpedor.brito_cat ha escrit:Als presupostos del 2009 de la Generalitat hi sortien unes partides de pocs milions per començar l'electrificació de la línia. També per a Igualada. S'invertiràn? aquest any, ho dubto. Però el que no em sembla lògic és que es dubti de la rendibilitat de la inversió, una fotesa comparada amb altres projectes que s'estàn executant o que es començaràn els propers anys. El territori no metropolità (i no sóc cap fanàtic, en aquest tema) també mereix inversions en ferrocarril, de tant en tant.
Por otro lado, adecuar e invertir en una la vía para transporte de viajeros...
Esto es una Magadelanda, me parece que ya se llenan nuestras calles con el humo de cientos de miles de vehículos. Por dos trenes diesel en toda Catalunya de verdad...Guigui ha escrit:I hi ha una altra cosa: fer un tren-tram amb automotors diesel per omplir de més fums els carrers, no sembla pas la solució més adient.
Es tan fácil como en ese caso comprar dos nuevos, y disculpa, en todo caso es una cuestión de mantenimiento y previsión.Platanito ha escrit:Creo que servir una prolongación de escasos kilómetros de una red que suma más de cien con dos automotores diésel contaminantes, problemáticos (los dos últimos años no han podido prestar servicio en las condiciones habituales por las fiestas de Manresa y de Santpedor) y con probables problemas de suministro de recambios dada su antigüedad y obsolescencia, es un planteamiento destinado al fracaso.automotorserie 436 ha escrit: Creo que electrificar la línea teniendo dos automotores diesel es una inversión poco rentable para una población de 100000 personas.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Però el fum no se'l reparteix proporcionalment tot Catalunya, sinó que se l'haurà d'empassar el carrer en qüestió. És com fer passar un Monotral per una pujada pronunciada.automotorserie 436 ha escrit:Esto es una Magadelanda, me parece que ya se llenan nuestras calles con el humo de cientos de miles de vehículos. Por dos trenes diesel en toda Catalunya de verdad...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No heu de tenir la imatge d'un tren Dièsel com quelcom antic i contaminant. Les coses evolucionen, i els trens Dièsel actuals no són pas "Monotrals per una pujada pronunciada".Guigui ha escrit:Però el fum no se'l reparteix proporcionalment tot Catalunya, sinó que se l'haurà d'empassar el carrer en qüestió. És com fer passar un Monotral per una pujada pronunciada.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Però estem parlant d'una línia que tot apunta que serà de tren-tram, és a dir, que passarà pel bell mig dels pobles. I suposo que no és qüestió de fer-hi passar trens que escupin fum, per poc que sigui. A més, quan més gasos expulsen és a l'arrencada.JaMiRo! ha escrit:No heu de tenir la imatge d'un tren Dièsel com quelcom antic i contaminant. Les coses evolucionen, i els trens Dièsel actuals no són pas "Monotrals per una pujada pronunciada".
Salvant les distàncies, és el mateix motiu pel qual les estacions queien lluny dels nuclis quan es van fer les primeres línies del ferrocarril. Ningú no volia tenir la fumera davant de casa. Evidentment, no té comparació la contaminació causada per màquines de vapor del segle XIX i automotors diesel moderns, però la consciència ambiental i sanitària tampoc era la mateixa d'avui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
TrenTram, , no se que significa esta definición, siguiendo la tónica si acaso sería TramTren . En serio me superan los problemas nominalistas, simplemente serían ramales y desde que los que a según que horas pudieran llegar o salir trenes a Barcelona.Guigui ha escrit:Però estem parlant d'una línia que tot apunta que serà de tren-tram, és a dir, que passarà pel bell mig dels pobles. I suposo que no és qüestió de fer-hi passar trens que escupin fum, per poc que sigui. A més, quan més gasos expulsen és a l'arrencada.JaMiRo! ha escrit:No heu de tenir la imatge d'un tren Dièsel com quelcom antic i contaminant. Les coses evolucionen, i els trens Dièsel actuals no són pas "Monotrals per una pujada pronunciada".
Salvant les distàncies, és el mateix motiu pel qual les estacions queien lluny dels nuclis quan es van fer les primeres línies del ferrocarril. Ningú no volia tenir la fumera davant de casa. Evidentment, no té comparació la contaminació causada per màquines de vapor del segle XIX i automotors diesel moderns, però la consciència ambiental i sanitària tampoc era la mateixa d'avui.
Mover trazado, Ampliar trazado, Arreglar/Crear estacions y Electrificar. Creéis que se puede hacer todo tal y como van en este país las inversiones, hay que saber invertir y no es razonable por el volúmen de pasajeros potenciales una inversión de tal magnitud.
Con ampliar un poco el trazado y quizás retocar en algunos puntos y junto con arreglar y crear estaciones, suficiente para restablecer un transporte perdido a principios de los 70 en el caso de Sallent y mediados de los 40 para el caso de Súria.
La continuación en una segunda fase es obvia, reabrir la línea pasando por Berga, que ese fue uno de los errores y entonces electrificar.
Mi propuesta para una ampliación por el lado de Súria seria dirección Cardona-Solsona.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si la línia es fa ferroviària pura per fora de les poblacions, amb variants es poden fer passar trens directes i/o de mercaderies (fins i tot perilloses).
Si per dins de les poblacions es circula per una estesa tramviària, l'impacte sobre el medi urbà és menor. Llavors és qüestió de triar bé el material per a que pugui circular com un tramvia per les poblacions i com un tren per fora.
Les prolongacions:
- de Sallent a Berga, nou túnel del Cadí i Puigcerdà on enllaçaria amb la SNCF i amb la línia Puigcerdà-La Seu d'Urgell.
- de Súria a Solsona i Oliana on enllaçaria amb la línia Balaguer-Andorra-L'Hospitalet (SNCF).
Totes en ample internacional, amb plataforma apta per a doble via (excepte, potser, els trams tramviaris). Amb radis de corba que permetin velocitats mínimes de 160 Km/h i pendents inferiors a les 20-25 mil·lèssimes. Caldria preveure l'electrificació a 25 KVca (amb l'excepció altre cop dels trams tramviaris) i senyalització ERTMS, de cara a la interoperabilitat.
Salut !!
Si per dins de les poblacions es circula per una estesa tramviària, l'impacte sobre el medi urbà és menor. Llavors és qüestió de triar bé el material per a que pugui circular com un tramvia per les poblacions i com un tren per fora.
Les prolongacions:
- de Sallent a Berga, nou túnel del Cadí i Puigcerdà on enllaçaria amb la SNCF i amb la línia Puigcerdà-La Seu d'Urgell.
- de Súria a Solsona i Oliana on enllaçaria amb la línia Balaguer-Andorra-L'Hospitalet (SNCF).
Totes en ample internacional, amb plataforma apta per a doble via (excepte, potser, els trams tramviaris). Amb radis de corba que permetin velocitats mínimes de 160 Km/h i pendents inferiors a les 20-25 mil·lèssimes. Caldria preveure l'electrificació a 25 KVca (amb l'excepció altre cop dels trams tramviaris) i senyalització ERTMS, de cara a la interoperabilitat.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
No crec que sigui necessari fer tramvíes a l'interior de les poblacions. Simplement una doble vía segregada que passés per l'exterior dels nuclis urbans i de les colònies amb unes estacions senzilletes, pq s'hi hauríen de fer moltes. A les estacions principals, apartadors per a fer avançaments, no crec que les variants siguin necessàries si es fà una bona planificació (les distancies entre estacions són força homogènies, no hi ha cap "desert", si més no fins a Berga i Solsona). La velocitat comercial hauría de ser superior als 120 km/h als directes, per tal de ser competitiu amb el cotxe, però no d'alta velocitat pq el pressupost seria astronòmic i l'impacte a una zona molt muntanyosa, brutal.
Però anem pam a pam, si abans del 2015 han fet fins a Sallent i Súria, ni que sigui amb màquines de carbó i andanes de fusta, ja podem estar contents
Però anem pam a pam, si abans del 2015 han fet fins a Sallent i Súria, ni que sigui amb màquines de carbó i andanes de fusta, ja podem estar contents
Tren-tram???????
Crec que aquí hi ha algú que ha tornat boig de cop i volta?
Sembla que ara, la moda és fer trens-trams, com si els trens convencionals fessin nosa o no fossin tan moderns i tan cosmopolitament avantguardistes. Al Llevant de Mallorca hi havia l'esperança que tornàs el tren, però han decidit que tren-tram i via en placa. La notícia em va desesperançar bastant, la veritat.
Crec que aquí hi ha algú que ha tornat boig de cop i volta?
Sembla que ara, la moda és fer trens-trams, com si els trens convencionals fessin nosa o no fossin tan moderns i tan cosmopolitament avantguardistes. Al Llevant de Mallorca hi havia l'esperança que tornàs el tren, però han decidit que tren-tram i via en placa. La notícia em va desesperançar bastant, la veritat.