


Hora i data actual: Dijous 01/05/2025 1:31
Entrada Autor: metring » Diumenge 08/02/2009 22:48
Entrada Autor: Proastiakos » Dilluns 09/02/2009 0:08
Potser és precisió periodística de l'època.metring ha escrit:Que algú m'ho expliqui que no ho entenc. En aquesta plana de la Vanguardia del 6 de març del 1884 http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-014.pdf , al paràgraf central, com és que esmenta unes estacions a Horta i a Santa Coloma, del que ara és la C2???![]()
![]()
?
Entrada Autor: davida » Dilluns 09/02/2009 8:32
Entrada Autor: Platanito » Dilluns 09/02/2009 9:05
Según se nos dice, el martes último, por la tarde, tuvo lugar la prueba oficial
de las locomotoras que han de servir para la tracción del tranvía de San
Juan de Horta á la Sagrera, organizándose al efecto un tren compuesto de una
máquina y dos coches, que recorrió toda la extensión de la línea hasta el cruce
á nivel con el ferrocarril de Zaragoza.
A dicho acto asistieron el señor Ingeniero jefe de Obras públicas de la provincia,
señor Villa, el Ingeniero de la vía por parte del Gobierno señor Ferrater,
el constructor señor Dodero, la Junta directiva del tranvía, y el gerente del de
San Andrés, señor Soujol, con el secretario de la misma señor Cucurulla._
La población de Horta, en masa, acudió á presenciar la prueba, que dio excelentes
resultados; de manera que se confía que á mediados del mes actual podrá
inaugurarse la explotación de la expresada vía.
Hay publicados en esa época anuncios de alquiler de torres "a 5m tren Horta".La empresa del tranvía de San Andrés de Palomar,
á petición de varias familias de San Juan
de Horta, ha establecido para todos los sábados y
domingos servicio extraordinario de noche, en
combinación con el de la línea de Barcelona á
Clot y San Andrés, saliendo el último tren de
Horta á las doce de la noche y de la Sagrera á las
1'50
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/02/2009 9:30
Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 09/02/2009 10:02
Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 09/02/2009 10:07
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 09/02/2009 13:04
Entrada Autor: fubang » Dilluns 09/02/2009 15:39
Entrada Autor: metring » Dilluns 09/02/2009 15:48
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 09/02/2009 16:13
Guigui ha escrit:Ah, ah! Hi ha qui creu haver inventat la sopa d'all amb el tram-tren, i resulta que aquí mateix ja n'hi havia un fa més d'un segle. Serà interessant estirar aquest fil d'un episodi ferroviari que sembla que pocs coneixien. O potser es tracta d'una línia de tramvia prou coneguda que resulta que es presenta des d'una nova perspectiva?
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/02/2009 16:19
El "metro AVE" ja ho està, almenys de boqueta.liniadelRipollés ha escrit:Això dels híbrids...aviat inventaran l'AVE-Tram.-
Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 09/02/2009 21:49
Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 10/02/2009 0:20
Si es cert aquest llibre fa mencio, a mes si ho diu el seu autor per mi va a misa, ja que jo he estat alumne seu i era un profe molt estricte i meticulosforonda 141 ha escrit:En el llibre Els Transports a Horta de Desideri Diez i Quijano ISBN 84-86460-00-7, publicat al juliol del 87, hi ha un capitol dedicat al ferrocarril Barcelona-Granollers, que resumin una mica indica:
Que al 1854 es va inaugurar la línia de Barcelona-Granollers
El 1857 en una guía ferroviaria de Victor Balaguer, feia esmena de la parada dels trens al baixador d'Horta.
L'estació va desapareixa al 1917, engolida per per l'estació de mercaderies de La Sagrera.
Estaba situada al Km. 6 entre Clot i St. Andreu exactament devant del curs de la Riera de Horta.
Hi ha un petit planell de situació.
Salutacions.
Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 15/02/2009 13:45
Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 16/02/2009 19:34
He editat el missatje es lo millor que surt, l'original no es de gran qualitat, es millor la del tranvia a vapor, de totes maneres es veu que esta ubicat al costat de la rierametring ha escrit:El segon plànol es veu bé, però el primer costa bastant. No podries tornar a escanejar la imatge, retallar la part de l'estació, i penjar-la més gran, si us plau? Gràcies!
Torna a “Història del transport”