Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
El cruel divorci entre Tortosa i el tren
El cruel divorci entre Tortosa i el tren
Avui quan he comprat el Punt amb la revista Presència, a la contraportada m'he trobat això:
El cruel divorci entre Tortosa i el tren
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3504938
L'estació ferroviària de Tortosa tanca les portes quan encara falten trens per arribar-hi. L'estació central de l'Aldea ja ho va fer fa tres mesos.
La relació entre Tortosa i el ferrocarril no ha estat mai planera. Ha viscut temps difícils i moments joiosos. Ja en el moment de la construcció de la línia Barcelona-València, en els anys seixanta del segle XIX, les forces vives van haver d'esforçar-se perquè el pont sobre l'Ebre es construís vora la ciutat i no pas cap a la zona d'Amposta, a la Carroba, tal com ho volia la companyia i com passa avui si fa no fa; o per Campredo-Vinallop, que és la transacció que oferia el govern. Fou una batalla dura que al final es va decantar pels interessos de Tortosa, obligant que la via fes un tomb de 25 quilòmetres. Val a dir que aleshores el fet tenia molta més importància que ara: l'Ebre era navegable i un pont entre Tortosa i el mar dificultaria el pas d'embarcacions, a més que, per falta d'altres mitjans de transport, l'accés a les estacions es feia caminant, per la qual cosa uns metres de llunyania eren molt. L'any 1868 es va inaugurar el pont i el 1917 es va ampliar amb pilastres més consistents per fer possible la doble via, que mai no va arribar. A mitjan segle XX van venir els temps gloriosos del festeig entre Tortosa i el ferrocarril; l'agost del 1942 entrava en servei el ferrocarril de Tortosa a Alcanyís i Saragossa i es perllongaven les obres per fer-lo arribar fins al port de Sant Carles de la Ràpita. Poc després, entre Ferreries i Roquetes, començaven unes obres d'elevació d'una gran esplanada per acollir l'estació d'enllaç i centre de distribució de mercaderies entre Barcelona, València i Saragossa. A l'estació de Tortosa hi havia dipòsit de màquines, alberg d'allotjament de personal, centre de comandament i, a més, base de manteniment de via i obres a un radi de molts quilòmetres, cosa que suposava una plantilla propera als dos-cents operaris, des de l'enginyer en cap, amb la seva oficina tècnica, fins als tallers amb paletes, fusters, electricistes, pintors o mecànics... L'estació de Tortosa no era el centre del món, privilegi que Dalí atribuí a l'estació de Perpinyà, però sí que ho era de l'antiga Corona d'Aragó. L'estació era plena de vida qualsevol hora del dia o de la nit; el bar i el restaurant no tancaven mai i sempre hi havia gent esperant les combinacions entre trens amb origen o destinació a Barcelona o cap al sud d'Espanya, la línia del Baix Aragó i Saragossa i la propera estació d'autobusos o el carrilet de la Cava. Tot es va començar a tòrcer l'any 1962 arran d'un informe del Banc Mundial sobre la xarxa ferroviària espanyola, en què recomanava concentrar les inversions en les grans línies i abandonar les obres que no fossin rendibles. La conseqüència immediata fou l'abandonament del projecte de la gran estació a Ferreries, les obres de prolongació del ferrocarril fins al port dels Alfacs i una important reorganització dels serveis de Renfe, que suposà el trasllat de la direcció regional i el Departament de Via i Obres de Tortosa a Tarragona. Poc després, el 1973, es tancava la línia de Tortosa a Alcanyís i Saragossa i s'abandonaren les instal·lacions. Encara, però, l'estació de Tortosa continuava sent un lloc neuràlgic, un punt intermedi entre Barcelona i València, fins que el Ministeri d'Obres Públiques va plantejar la modernització de la línia i la doble via entre Tarragona i València, l'any 1983. La lamentable gestió de l'Ajuntament de Tortosa i el desinterès de la Generalitat van fer que el tren es desplacés fins al traçat actual, es desmantellés el tram Tortosa, Santa Bàrbara i Freginals i s'abandonés el pont sobre l'Ebre, i tot sense cap compensació econòmica ni de serveis. Fins i tot l'estació de l'Aldea, que podia haver estat la successora de la de Tortosa, ha quedat com una estació secundària sense cap rellevància; i les il·lusions i gestions dels ampostins perquè el nou traçat fes possible la construcció d'una estació de tren vora la ciutat quedà en aigua de borraines.
El cruel divorci entre Tortosa i el tren
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3504938
L'estació ferroviària de Tortosa tanca les portes quan encara falten trens per arribar-hi. L'estació central de l'Aldea ja ho va fer fa tres mesos.
La relació entre Tortosa i el ferrocarril no ha estat mai planera. Ha viscut temps difícils i moments joiosos. Ja en el moment de la construcció de la línia Barcelona-València, en els anys seixanta del segle XIX, les forces vives van haver d'esforçar-se perquè el pont sobre l'Ebre es construís vora la ciutat i no pas cap a la zona d'Amposta, a la Carroba, tal com ho volia la companyia i com passa avui si fa no fa; o per Campredo-Vinallop, que és la transacció que oferia el govern. Fou una batalla dura que al final es va decantar pels interessos de Tortosa, obligant que la via fes un tomb de 25 quilòmetres. Val a dir que aleshores el fet tenia molta més importància que ara: l'Ebre era navegable i un pont entre Tortosa i el mar dificultaria el pas d'embarcacions, a més que, per falta d'altres mitjans de transport, l'accés a les estacions es feia caminant, per la qual cosa uns metres de llunyania eren molt. L'any 1868 es va inaugurar el pont i el 1917 es va ampliar amb pilastres més consistents per fer possible la doble via, que mai no va arribar. A mitjan segle XX van venir els temps gloriosos del festeig entre Tortosa i el ferrocarril; l'agost del 1942 entrava en servei el ferrocarril de Tortosa a Alcanyís i Saragossa i es perllongaven les obres per fer-lo arribar fins al port de Sant Carles de la Ràpita. Poc després, entre Ferreries i Roquetes, començaven unes obres d'elevació d'una gran esplanada per acollir l'estació d'enllaç i centre de distribució de mercaderies entre Barcelona, València i Saragossa. A l'estació de Tortosa hi havia dipòsit de màquines, alberg d'allotjament de personal, centre de comandament i, a més, base de manteniment de via i obres a un radi de molts quilòmetres, cosa que suposava una plantilla propera als dos-cents operaris, des de l'enginyer en cap, amb la seva oficina tècnica, fins als tallers amb paletes, fusters, electricistes, pintors o mecànics... L'estació de Tortosa no era el centre del món, privilegi que Dalí atribuí a l'estació de Perpinyà, però sí que ho era de l'antiga Corona d'Aragó. L'estació era plena de vida qualsevol hora del dia o de la nit; el bar i el restaurant no tancaven mai i sempre hi havia gent esperant les combinacions entre trens amb origen o destinació a Barcelona o cap al sud d'Espanya, la línia del Baix Aragó i Saragossa i la propera estació d'autobusos o el carrilet de la Cava. Tot es va començar a tòrcer l'any 1962 arran d'un informe del Banc Mundial sobre la xarxa ferroviària espanyola, en què recomanava concentrar les inversions en les grans línies i abandonar les obres que no fossin rendibles. La conseqüència immediata fou l'abandonament del projecte de la gran estació a Ferreries, les obres de prolongació del ferrocarril fins al port dels Alfacs i una important reorganització dels serveis de Renfe, que suposà el trasllat de la direcció regional i el Departament de Via i Obres de Tortosa a Tarragona. Poc després, el 1973, es tancava la línia de Tortosa a Alcanyís i Saragossa i s'abandonaren les instal·lacions. Encara, però, l'estació de Tortosa continuava sent un lloc neuràlgic, un punt intermedi entre Barcelona i València, fins que el Ministeri d'Obres Públiques va plantejar la modernització de la línia i la doble via entre Tarragona i València, l'any 1983. La lamentable gestió de l'Ajuntament de Tortosa i el desinterès de la Generalitat van fer que el tren es desplacés fins al traçat actual, es desmantellés el tram Tortosa, Santa Bàrbara i Freginals i s'abandonés el pont sobre l'Ebre, i tot sense cap compensació econòmica ni de serveis. Fins i tot l'estació de l'Aldea, que podia haver estat la successora de la de Tortosa, ha quedat com una estació secundària sense cap rellevància; i les il·lusions i gestions dels ampostins perquè el nou traçat fes possible la construcció d'una estació de tren vora la ciutat quedà en aigua de borraines.
Doncs a l'edició de Barcelona no surt aquest reportatge, sino un sobre els premis Ramon Llull.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Clar, perque el Punt que vaig comprar jo va ser el Punt del Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre.Platanito ha escrit:Doncs a l'edició de Barcelona no surt aquest reportatge, sino un sobre els premis Ramon Llull.
-
- N5
- Entrades: 106
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
Ahir vaig veure aquest video. Les 447 pot ser que anessin sense servei, o que aquest trajecte es fes amb 440R/470, i hi faltaven.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Molts caps de setmana les 447 han fet serveis a Tortosa.
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Y tanto, y cuantas veces las cojí yo, para volver de Salou hasta Barcelona....victorcasta ha escrit:Molts caps de setmana les 447 han fet serveis a Tortosa.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
I a Portbou, també n'han fet. No sé si encara en fan o tiren de 440R. Sobretot els diumenges i festius.victorcasta ha escrit:Molts caps de setmana les 447 han fet serveis a Tortosa.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Encara s'hi veu alguna 447 fent algun Regional, però ara enys, ja que utilitzen més les 440R.genissimon ha escrit:I a Portbou, també n'han fet. No sé si encara en fan o tiren de 440R. Sobretot els diumenges i festius.victorcasta ha escrit:Molts caps de setmana les 447 han fet serveis a Tortosa.
Salut !!
L'últim tren que va de Barcelona a Reus i vv. es servit sempre per 447.
http://lamarfanta.blogspot.com/2009/02/ ... io-de.html
Els antics magatzems i l'estació de Campredó
Publicat per Gustau Moreno a les 10:53
L'Ajuntament de Tortosa ha demanat permís a Adif per enderrocar els antics magatzems de Renfe, un cop ja ha marxat del recinte de l'estació una empresa de materials de la construcció que utilitzava un dels hangars. A més, l'Ajuntament havia detectat que hi ha gent sense sostre que ocupa els magatzems temporalment; però Adif ha contestat que l'enderrocament dels hangars ha de fer-se amb una empresa especialitzada, ja que també cal desmantellar les vies i les catenàries que entren dins dels edificis. D'altra banda, l'alcalde va explicar que també estan renegociant la cessió de l'estació de Campredó, una qüestió que depèn de Patrimoni de Renfe. Ferran Bel va detallar que encara cal pactar el preu del lloguer, i que han sol·licitat poder disposar dels baixos de l'estació, que ara és la sala de màquines. La voluntat de l'Ajuntament és rehabilitar l'estació i fer-hi un equipament per a Campredó, com la seu de la futura EMD i un casal.
Els antics magatzems i l'estació de Campredó
Publicat per Gustau Moreno a les 10:53
L'Ajuntament de Tortosa ha demanat permís a Adif per enderrocar els antics magatzems de Renfe, un cop ja ha marxat del recinte de l'estació una empresa de materials de la construcció que utilitzava un dels hangars. A més, l'Ajuntament havia detectat que hi ha gent sense sostre que ocupa els magatzems temporalment; però Adif ha contestat que l'enderrocament dels hangars ha de fer-se amb una empresa especialitzada, ja que també cal desmantellar les vies i les catenàries que entren dins dels edificis. D'altra banda, l'alcalde va explicar que també estan renegociant la cessió de l'estació de Campredó, una qüestió que depèn de Patrimoni de Renfe. Ferran Bel va detallar que encara cal pactar el preu del lloguer, i que han sol·licitat poder disposar dels baixos de l'estació, que ara és la sala de màquines. La voluntat de l'Ajuntament és rehabilitar l'estació i fer-hi un equipament per a Campredó, com la seu de la futura EMD i un casal.
Doncs desde els canvis a la C2, el tren que para a les 07.53 a SVC fent un Regional-Rodalies fins a EDF i que ve de Reus, si no m'equivoco, abans anava servit per doble de 440R, ara ho fa amb doble de 447.express ha escrit:L'últim tren que va de Barcelona a Reus i vv. es servit sempre per 447.
http://www.avui.cat/aprop/detail.php?id=58544
La remodelació integral de l'estació de tren de Tortosa començarà a la tardor
ACN / Anna Mayor
Tortosa
Ult. Act. 16.04.2009 - 19:26 hs
Les obres de remodelació de l'estació de tren de Tortosa podrien iniciar-se el pròxim mes d'octubre, segons han informat tècnics d'Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) en la constitució de la comissió de seguiment entre l'ens ferroviari i l'Ajuntament de Tortosa. Segons ha explicat l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, Adif està acabant el procés d'aprovació del projecte i té previst licitar les obres en un mes amb l'objectiu d'iniciar-les a la tardor. El període d'execució seria de sis mesos, i és el pas previ perquè es desafectin els terrenys en desús de Renfe al centre de la ciutat i s'iniciï el procés de remodelació urbanística d'aquest espai de l'eixample.
Per poder tirar endavant les obres, l'Ajuntament de Tortosa presentarà un aval de 2,6 MEUR, sense renunciar a buscar, mentrestant, altres vies de finançament pel projecte. Bel ha recordat que l'actuació que es farà a Tortosa és similar a la de l'estació de la Sagrera a Barcelona. 'Som conscients que si en altres llocs s'han buscat altres solucions també les podem buscar aquí. Hem d'estudiar com financem aquestes obres, però no ens podem permetre aturar el procés mentre ho decidim, per això presentarem l'aval', ha explicat Bel.El projecte preveu la remodelació de l'estació de manera integral, amb cinc vies en funcionament, andanes elevades, i desapareixerà el pas soterrani entre vies. A més es construirà una nova marquesina, s'instal·larà nou mobiliari i senyalització.No serà fins que estiguin acabades aquestes obres que Adif haurà de desafectar els terrenys en desús, amb la retirada de vies i la catenària. Quan acabi aquesta desafectació, l'Ajuntament podrà iniciar el procés expropiatori, amb un cost d'uns 3 MEUR, i que permetrà alliberar aquest espai al centre de la ciutat.En la reunió d'aquest dijous, que s'ha celebrat a l'Ajuntament de Tortosa, també s'ha parlat de la cessió de l'estació de la pedania de Campredó. L'alcalde ha explicat que Adif considera que la cessió de l'edifici ha de ser a canvi d'una contraprestació, i que ara l'Ajuntament presentarà el projecte amb els usos que vol fer de l'estació i la inversió prevista. A partir d'aquí, Adif i l'Ajuntament s'hauran de posar d'acord amb el preu d'aquesta contraprestació o lloguer. Bel també ha explicat que ha aprofitat la reunió per plantejar una proposta a Adif perquè l'estació estigui oberta fins que hi hagi combois en servei (actualment tanca a les nou de la nit, abans que arribi l'últim tren). La comissió de seguiment de l'execució del conveni per a la millora de la integració del ferrocarril està presidida per l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i per part de l'Ajuntament també hi formen part la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé; i el regidor de Mobilitat i Transport, Valentí Marín. Per part d'Adif, han assistit el director d'Urbanisme d'Actuacions Administratives de la Direcció General de Patrimoni d'Adif, i el gerent territorial Nordeste d'estacions de viatgers, i tres tècnics més de l'ens ferroviari. Està previst que es tornin a reunir el pròxim mes de setembre, tot i que no es descarta que es pugui celebrar una nova trobada el mes de juliol.
La remodelació integral de l'estació de tren de Tortosa començarà a la tardor
ACN / Anna Mayor
Tortosa
Ult. Act. 16.04.2009 - 19:26 hs
Les obres de remodelació de l'estació de tren de Tortosa podrien iniciar-se el pròxim mes d'octubre, segons han informat tècnics d'Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) en la constitució de la comissió de seguiment entre l'ens ferroviari i l'Ajuntament de Tortosa. Segons ha explicat l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, Adif està acabant el procés d'aprovació del projecte i té previst licitar les obres en un mes amb l'objectiu d'iniciar-les a la tardor. El període d'execució seria de sis mesos, i és el pas previ perquè es desafectin els terrenys en desús de Renfe al centre de la ciutat i s'iniciï el procés de remodelació urbanística d'aquest espai de l'eixample.
Per poder tirar endavant les obres, l'Ajuntament de Tortosa presentarà un aval de 2,6 MEUR, sense renunciar a buscar, mentrestant, altres vies de finançament pel projecte. Bel ha recordat que l'actuació que es farà a Tortosa és similar a la de l'estació de la Sagrera a Barcelona. 'Som conscients que si en altres llocs s'han buscat altres solucions també les podem buscar aquí. Hem d'estudiar com financem aquestes obres, però no ens podem permetre aturar el procés mentre ho decidim, per això presentarem l'aval', ha explicat Bel.El projecte preveu la remodelació de l'estació de manera integral, amb cinc vies en funcionament, andanes elevades, i desapareixerà el pas soterrani entre vies. A més es construirà una nova marquesina, s'instal·larà nou mobiliari i senyalització.No serà fins que estiguin acabades aquestes obres que Adif haurà de desafectar els terrenys en desús, amb la retirada de vies i la catenària. Quan acabi aquesta desafectació, l'Ajuntament podrà iniciar el procés expropiatori, amb un cost d'uns 3 MEUR, i que permetrà alliberar aquest espai al centre de la ciutat.En la reunió d'aquest dijous, que s'ha celebrat a l'Ajuntament de Tortosa, també s'ha parlat de la cessió de l'estació de la pedania de Campredó. L'alcalde ha explicat que Adif considera que la cessió de l'edifici ha de ser a canvi d'una contraprestació, i que ara l'Ajuntament presentarà el projecte amb els usos que vol fer de l'estació i la inversió prevista. A partir d'aquí, Adif i l'Ajuntament s'hauran de posar d'acord amb el preu d'aquesta contraprestació o lloguer. Bel també ha explicat que ha aprofitat la reunió per plantejar una proposta a Adif perquè l'estació estigui oberta fins que hi hagi combois en servei (actualment tanca a les nou de la nit, abans que arribi l'últim tren). La comissió de seguiment de l'execució del conveni per a la millora de la integració del ferrocarril està presidida per l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i per part de l'Ajuntament també hi formen part la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé; i el regidor de Mobilitat i Transport, Valentí Marín. Per part d'Adif, han assistit el director d'Urbanisme d'Actuacions Administratives de la Direcció General de Patrimoni d'Adif, i el gerent territorial Nordeste d'estacions de viatgers, i tres tècnics més de l'ens ferroviari. Està previst que es tornin a reunir el pròxim mes de setembre, tot i que no es descarta que es pugui celebrar una nova trobada el mes de juliol.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 22948.html
Tortosa habilitarà un pas de vianants aprofitant el desmantellament de la via
09/01/10 02:00 - Tortosa - GUSTAU MORENO
L'alcalde de Tortosa va anunciar ahir que l'Ajuntament habilitarà «en els propers mesos» un pas de vianants entre els carrers Cervantes i la ronda Docs, tot aprofitant que Adif ja ha començat a desmantellar les vies en desús que Renfe té al centre de la ciutat. Ferran Bel va explicar, en una entrevista a Ràdio Ebre, que l'empresa contractada per Adif ja ha començat a desmantellar les vies i la catenària per la banda de Ferreries. Segons Bel, un cop que acaben els mateixos treballs al pont del tren sobre l'Ebre i al pont del ferrocarril sobre l'avinguda de la Generalitat, l'Ajuntament reclamarà una cessió dels terrenys alliberats. «El pas que obrirem serà només per als vianants, ja que hi ha una sèrie de mecanismes que, fins que no es facin les obres a l'estació, no es poden desmantellar», va assenyalar Bel. L'alcalde també va dir que Adif està refent el projecte de reforma de l'estació de Tortosa, i que, per la seua banda, l'Ajuntament també haurà de retocar el pla d'urbanisme, ja que «no es va fer correctament».
Adif va anunciar al novembre, durant la comissió de seguiment sobre l'alliberament dels terrenys de Renfe, que ja havia adjudicat els treballs per desmantellar les vies i les catenàries en desús. Adif va dividir el projecte en dues fases, amb l'objectiu d'agilitar les obres. Més endavant es faran les obres de l'edifici i de les andanes, ja que Tortosa tindrà una estació terminal.
Tortosa habilitarà un pas de vianants aprofitant el desmantellament de la via
09/01/10 02:00 - Tortosa - GUSTAU MORENO
L'alcalde de Tortosa va anunciar ahir que l'Ajuntament habilitarà «en els propers mesos» un pas de vianants entre els carrers Cervantes i la ronda Docs, tot aprofitant que Adif ja ha començat a desmantellar les vies en desús que Renfe té al centre de la ciutat. Ferran Bel va explicar, en una entrevista a Ràdio Ebre, que l'empresa contractada per Adif ja ha començat a desmantellar les vies i la catenària per la banda de Ferreries. Segons Bel, un cop que acaben els mateixos treballs al pont del tren sobre l'Ebre i al pont del ferrocarril sobre l'avinguda de la Generalitat, l'Ajuntament reclamarà una cessió dels terrenys alliberats. «El pas que obrirem serà només per als vianants, ja que hi ha una sèrie de mecanismes que, fins que no es facin les obres a l'estació, no es poden desmantellar», va assenyalar Bel. L'alcalde també va dir que Adif està refent el projecte de reforma de l'estació de Tortosa, i que, per la seua banda, l'Ajuntament també haurà de retocar el pla d'urbanisme, ja que «no es va fer correctament».
Adif va anunciar al novembre, durant la comissió de seguiment sobre l'alliberament dels terrenys de Renfe, que ja havia adjudicat els treballs per desmantellar les vies i les catenàries en desús. Adif va dividir el projecte en dues fases, amb l'objectiu d'agilitar les obres. Més endavant es faran les obres de l'edifici i de les andanes, ja que Tortosa tindrà una estació terminal.
Quina mania d'utilitzar com a sinònims dos termes que no ho són!L'alcalde de Tortosa va anunciar ahir que l'Ajuntament habilitarà «en els propers mesos» un pas de vianants entre els carrers Cervantes i la ronda Docs, tot aprofitant que Adif ja ha començat a desmantellar les vies en desús que Renfe té al centre de la ciutat.
Que d'aquí a uns quants anys tindran feina a reconvertir en passant quan es posin seriosos amb l'Eix Ferroviari de l'Ebre. És realment exasperant la falta de previsió per esgarrapar quatre pams quadrats i encara menys vots per a les properes eleccions.Més endavant es faran les obres de l'edifici i de les andanes, ja que Tortosa tindrà una estació terminal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://lamarfanta.blogspot.com/2010/06/ ... -dels.html
Tortosa calcula que podrà disposar dels terrenys de Renfe a partir de la tardor
L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va anunciar aquest divendres que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) té previst acabar en uns tres mesos les obres per desmantellar la catenària i les vies en desús al centre de la ciutat. Segons Bel, Adif ja ha retirat la catenària de les vies en la part del barri de Ferreries, i ara es trauran la resta de serveis ferroviaris. En realitat, només es deixaran les vies de l'antic pont del tren, que serviran per sostenir l'estructura de la futura passarel·la per a vianants i ciclistes, amb l'objectiu de permetre la continuïtat de la via verda.
En aquest sentit, el ple de l'Ajuntament aprovarà aquest dilluns un altre conveni entre Tortosa i Adif, per impulsar una modificació del pla parcial de l'Horta de Sant Vicent i poder obtenir la cessió d'un tram de 283 metres de via a la banda de Ferreries. «La cessió també és necessària per garantir la continuïtat de la via verda», va assenyalar la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé. Per la seua banda, Adif es garanteix els drets urbanístics del pla parcial, encara en suspens per la Generalitat a causa del caràcter inundable dels terrenys. Quant als terrenys en desús de Renfe, l'Ajuntament pretén sol·licitar la cessió avançada d'una part, un cop estiguen desmantellats els serveis ferroviaris, per poder obrir un accés i connectar el carrer Cervantes amb el carrer Ronda Docs.
Més endavant, el consistori haurà d'expropiar els terrenys de Renfe i promoure'n la urbanització definitiva, així com assumir el cost de les obres de reforma de l'estació. Un projecte, però, que podria veure's retardat per la retallada de la despesa del govern estatal. En canvi, Bel va apuntar que l'Estat podria estar punt de traure a concurs les obres dels murs del riu i de l'adequació de l'antic pont del tren.
Tortosa calcula que podrà disposar dels terrenys de Renfe a partir de la tardor
L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va anunciar aquest divendres que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) té previst acabar en uns tres mesos les obres per desmantellar la catenària i les vies en desús al centre de la ciutat. Segons Bel, Adif ja ha retirat la catenària de les vies en la part del barri de Ferreries, i ara es trauran la resta de serveis ferroviaris. En realitat, només es deixaran les vies de l'antic pont del tren, que serviran per sostenir l'estructura de la futura passarel·la per a vianants i ciclistes, amb l'objectiu de permetre la continuïtat de la via verda.
En aquest sentit, el ple de l'Ajuntament aprovarà aquest dilluns un altre conveni entre Tortosa i Adif, per impulsar una modificació del pla parcial de l'Horta de Sant Vicent i poder obtenir la cessió d'un tram de 283 metres de via a la banda de Ferreries. «La cessió també és necessària per garantir la continuïtat de la via verda», va assenyalar la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé. Per la seua banda, Adif es garanteix els drets urbanístics del pla parcial, encara en suspens per la Generalitat a causa del caràcter inundable dels terrenys. Quant als terrenys en desús de Renfe, l'Ajuntament pretén sol·licitar la cessió avançada d'una part, un cop estiguen desmantellats els serveis ferroviaris, per poder obrir un accés i connectar el carrer Cervantes amb el carrer Ronda Docs.
Més endavant, el consistori haurà d'expropiar els terrenys de Renfe i promoure'n la urbanització definitiva, així com assumir el cost de les obres de reforma de l'estació. Un projecte, però, que podria veure's retardat per la retallada de la despesa del govern estatal. En canvi, Bel va apuntar que l'Estat podria estar punt de traure a concurs les obres dels murs del riu i de l'adequació de l'antic pont del tren.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... desus.html
Comencen a desmuntar les vies en desús
L'Ajuntament vol obrir un pas entre els carrers Cervantes i Ronda Docs
16/11/10 02:00 - Tortosa - Gustau Moreno
Les obres per desmantellar les vies que Renfe va deixar en desús al centre de Tortosa –fa més d'una dècada, amb l'entrada en funcionament del corredor del Mediterrani– han entrat en una fase decisiva. Durant els últims mesos, una empresa contractada per l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha retirat les catenàries, les línies elèctriques i altres serveis, i ara ha començat a desmuntar les travesses de les vies. Els treballs es van adjudicar fa un any, i es va dividir el projecte en dues fases, per agilitzar unes obres que ja anaven amb retard. La primera conseqüència del desmantellament de les vies serà que l'Ajuntament podrà obrir un pas provisional per als vianants, que unirà el carrer Cervantes amb el carrer Ronda Docs. Ara Adif iniciarà la desafectació dels terrenys, i això permetrà que l'Ajuntament puga posar en marxa l'expropiació amistosa per urbanitzar el sector de Renfe. A banda d'això, es faran les obres per convertir l'estació actual en una estació terminal. Als terrenys, l'Ajuntament ha previst una actuació urbanística i residencial, com també un aparcament subterrani de mil places.
Comencen a desmuntar les vies en desús
L'Ajuntament vol obrir un pas entre els carrers Cervantes i Ronda Docs
16/11/10 02:00 - Tortosa - Gustau Moreno
Les obres per desmantellar les vies que Renfe va deixar en desús al centre de Tortosa –fa més d'una dècada, amb l'entrada en funcionament del corredor del Mediterrani– han entrat en una fase decisiva. Durant els últims mesos, una empresa contractada per l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha retirat les catenàries, les línies elèctriques i altres serveis, i ara ha començat a desmuntar les travesses de les vies. Els treballs es van adjudicar fa un any, i es va dividir el projecte en dues fases, per agilitzar unes obres que ja anaven amb retard. La primera conseqüència del desmantellament de les vies serà que l'Ajuntament podrà obrir un pas provisional per als vianants, que unirà el carrer Cervantes amb el carrer Ronda Docs. Ara Adif iniciarà la desafectació dels terrenys, i això permetrà que l'Ajuntament puga posar en marxa l'expropiació amistosa per urbanitzar el sector de Renfe. A banda d'això, es faran les obres per convertir l'estació actual en una estació terminal. Als terrenys, l'Ajuntament ha previst una actuació urbanística i residencial, com també un aparcament subterrani de mil places.
http://www.agrupament.net/portal/?p=14337#more-14337
Comienza el desmontaje del antiguo tramo metálico de la Avinguda de la Generalitat, en Tortosa (Tarragona)
Publicat el 7 setembre 2012 per AFB
Los trabajos no supondrán ningún coste para las arcas públicas
• Las operaciones se llevan a cabo de forma coordinada con el Ayuntamiento para compatibilizarlas con el tráfico viario
06/09/2012. – Adif, a través de su filial Enajenación de Materiales Ferroviarios (EMFESA), ha iniciado hoy los trabajos de desmontaje del tramo metálico de la antigua línea ferroviaria situado en la Avinguda de la Generalitat, en Tortosa (Tarragona).
Esta estructura, que tiene una longitud aproximada de 24 m, forma parte del antiguo tramo de la línea Valencia-Tarragona a su paso por este municipio, que quedó en desuso en el año 1996 con la entrada en servicio del nuevo trazado gracias a la construcción del puente sobre el río Ebro.
Los trabajos de desmontaje del tramo metálico se inscriben en los diferentes convenios establecidos entre Adif y el Ayuntamiento de Tortosa para desafectar los terrenos de dominio ferroviario del antiguo trazado, incrementando así la permeabilidad de las instalaciones ferroviarias en el núcleo urbano de Tortosa.
Las operaciones se han iniciado hoy con la retirada de las vallas del tramo metálico y de la estructura en dos partes mediante maquinaria especializada que acopiará los diferentes elementos en un lugar acotado.
De acuerdo con la programación establecida para la ejecución de estas actuaciones, a continuación, una grúa especial levantará de forma separada las dos partes que componen el puente y las cargará en un camión góndola que las trasladará hasta un aparcamiento fuera del núcleo urbano. En este emplazamiento, los diferentes elementos serán cortados para un mejor manejo y transporte en camiones hasta la retirada definitiva.
Estos trabajos, que no suponen ningún coste para las arcas públicas, se llevan a cabo de forma coordinada con el Ayuntamiento para compatibilizarlas con el tráfico de vehículos, ya que su ejecución comportará interrupciones de la circulación en este sector del municipio.
Asimismo, se han establecido rutas por el interior del casco urbano para los desplazamientos de la maquinaria necesaria para realizar los trabajos, que irá acompañada por la Policía Local.
Comienza el desmontaje del antiguo tramo metálico de la Avinguda de la Generalitat, en Tortosa (Tarragona)
Publicat el 7 setembre 2012 per AFB
Los trabajos no supondrán ningún coste para las arcas públicas
• Las operaciones se llevan a cabo de forma coordinada con el Ayuntamiento para compatibilizarlas con el tráfico viario
06/09/2012. – Adif, a través de su filial Enajenación de Materiales Ferroviarios (EMFESA), ha iniciado hoy los trabajos de desmontaje del tramo metálico de la antigua línea ferroviaria situado en la Avinguda de la Generalitat, en Tortosa (Tarragona).
Esta estructura, que tiene una longitud aproximada de 24 m, forma parte del antiguo tramo de la línea Valencia-Tarragona a su paso por este municipio, que quedó en desuso en el año 1996 con la entrada en servicio del nuevo trazado gracias a la construcción del puente sobre el río Ebro.
Los trabajos de desmontaje del tramo metálico se inscriben en los diferentes convenios establecidos entre Adif y el Ayuntamiento de Tortosa para desafectar los terrenos de dominio ferroviario del antiguo trazado, incrementando así la permeabilidad de las instalaciones ferroviarias en el núcleo urbano de Tortosa.
Las operaciones se han iniciado hoy con la retirada de las vallas del tramo metálico y de la estructura en dos partes mediante maquinaria especializada que acopiará los diferentes elementos en un lugar acotado.
De acuerdo con la programación establecida para la ejecución de estas actuaciones, a continuación, una grúa especial levantará de forma separada las dos partes que componen el puente y las cargará en un camión góndola que las trasladará hasta un aparcamiento fuera del núcleo urbano. En este emplazamiento, los diferentes elementos serán cortados para un mejor manejo y transporte en camiones hasta la retirada definitiva.
Estos trabajos, que no suponen ningún coste para las arcas públicas, se llevan a cabo de forma coordinada con el Ayuntamiento para compatibilizarlas con el tráfico de vehículos, ya que su ejecución comportará interrupciones de la circulación en este sector del municipio.
Asimismo, se han establecido rutas por el interior del casco urbano para los desplazamientos de la maquinaria necesaria para realizar los trabajos, que irá acompañada por la Policía Local.
-
- N5
- Entrades: 117
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Ubicació: Segur de Calafell
Avuí ha sigut desmuntat una part del pont ferroviari de Tortosa sobre l'Ebre: la part que no s'havia pintat en vermell; aprofitant-se la resta per la prolongació de vía verda de la Val de Zafan.
Abans:
Ara:
PD: Les fotos no són meves, les han penjat en un grup a Facebook
Abans:
Ara:
PD: Les fotos no són meves, les han penjat en un grup a Facebook
http://www.lavanguardia.com/local/tarra ... dista.html
Las Terres de l'Ebre claman contra un servicio de tren 'tercermundista'
La Cámara de Comercio de Tortosa lidera una movilización social y económica para poner fin a lo que consideran un agravio comparativo en comunicaciones | Piden mejoras en los trenes de media distancia, más frecuencia, nuevos convoyes y que todos los Euromed paren en la zona
Tarragona | 16/01/2013 - 00:14h
Laura Casas
Se han cansado de ser el patito feo de Catalunya. La Cámara de Comercio de Tortosa se ha propuesto liderar una movilización social, económica y política para reclamar la mejora del servicio ferroviario en el territorio, una cuestión histórica –hablamos de décadas– pero que ha vuelto a tomar impulso tras la flamante inauguración de la nueva línea de AVE hasta Girona y Figueres, y tras escuchar algunas declaraciones que no han sentado del todo bien.
Algunas de las principales demandas, recogidas en un manifiesto aprobado por el comité ejecutivo del ente, pasan por lograr que todos los convoyes Euromed paren en la estación de l'Aldea, que los trenes de media distancia mejoren en calidad y aumenten las frecuencias de paso o la exención de peajes en el tramo de la AP -7 por las Terres de l'Ebre. Todo ello se analizará en una reunión convocada con los agentes sociales el próximo día 24 con el objetivo de acordar una estrategia común.
Las demandas de la Cámara de Comercio de Tortosa pretenden paliar el "agravio comparativo" en materia de comunicaciones que padecen las comarcas del sur de Catalunya. Las deficientes condiciones del transporte público en las Terres de l'Ebre han sido denunciadas reiteradamente desde hace muchos años pero la llegada del tren de alta velocidad a Girona y Figueres, así como las nuevas tarifas aprobadas por Renfe que favorecen a los usuarios de este trayecto, han encendido de nuevo todas las alarmas y han generado un enorme malestar entre el empresariado ebrense, que teme la pérdida de competitividad, de masa turística o de estudiantes, cansados de unas comunicaciones que dejan mucho que desear. Las medidas recogidas en el manifiesto las trasladarán este viernes al nuevo conseller de Territorio y Sostenibilidad, Santi Vila, que visitará la sede de la Cámara para tratar, también, otros temas como la bonificación del canon del agua.
Por un lado, la Cámara ve imprescindible mejorar el actual servicio de trenes de media distancia y regionales entre las Terres de l'Ebre y Barcelona. "Son unos convoyes viejos, lentos y caros, más propios del Tercer mundo que del nuestro", ha afirmado el presidente del ente, José Luis Mora, que recuerda que el tiempo de viaje sigue siendo el mismo "desde hace más de 20 años" y el precio -10,73 euros- es similar al que cuesta viajar en alta velocidad en otros lugares de Catalunya. Lo de trenes viejos se explica porque algunos "tienen la misma antigüedad que el propio servicio", es decir, más de dos décadas, y lo de lentos es de fácil deducción teniendo en cuenta que el trayecto entre Tortosa y Barcelona dura 2 horas y 40 minutos. Y eso cuando no hay incidencias.
Otro de los caballos de batalla –varios partidos lo han intentado infructuosamente– es que los trenes Euromed de la línea Barcelona-Valencia-Alicante se detengan en la estación de L'Aldea. "No queremos que se pare uno al día porque con eso no hacemos nada de nada. Pedimos que los siete trenes de ida y vuelta se detengan en el territorio para ofrecer un servicio necesario y no sentirnos tan agraviados", sostiene Mora, que añade que "zonas menos pobladas tienen amparo del AVE, como Calatayud, Requena, Antequera y Puente Genil". Al margen, el empresariado ebrense reclamará tener estación de alta velocidad "como muchos otros lugares". Complementariamente, el ente también pide la gratuidad de los peajes del tramo de la AP-7 que pasa por las comarcas del sur de Catalunya mientras no se ejecute el tramo de la autovía A-7 pendiente.
Críticas del alcalde de Tortosa
Por su parte, el alcalde de Tortosa, Ferran Bel (CiU), también ha denunciado el trato "discriminatorio" que sufren en Catalunya las Terres de l'Ebre con el servicio ferroviario. Según Bel, el precio de los billetes del trayecto Barcelona-Tortosa en media distancia es similar al de un viaje en alta velocidad entre Barcelona y Lleida -12,45 euros- "pero los trenes tardan, aproximadamente, dos horas y media para llevar a nuestros vecinos hasta la capital catalana con un servicio del todo deficitario". "Queremos un servicio que comunique Tortosa y Barcelona con un tiempo del siglo XXI y no del siglo XX", lamenta Bel.
Las Terres de l'Ebre claman contra un servicio de tren 'tercermundista'
La Cámara de Comercio de Tortosa lidera una movilización social y económica para poner fin a lo que consideran un agravio comparativo en comunicaciones | Piden mejoras en los trenes de media distancia, más frecuencia, nuevos convoyes y que todos los Euromed paren en la zona
Tarragona | 16/01/2013 - 00:14h
Laura Casas
Se han cansado de ser el patito feo de Catalunya. La Cámara de Comercio de Tortosa se ha propuesto liderar una movilización social, económica y política para reclamar la mejora del servicio ferroviario en el territorio, una cuestión histórica –hablamos de décadas– pero que ha vuelto a tomar impulso tras la flamante inauguración de la nueva línea de AVE hasta Girona y Figueres, y tras escuchar algunas declaraciones que no han sentado del todo bien.
Algunas de las principales demandas, recogidas en un manifiesto aprobado por el comité ejecutivo del ente, pasan por lograr que todos los convoyes Euromed paren en la estación de l'Aldea, que los trenes de media distancia mejoren en calidad y aumenten las frecuencias de paso o la exención de peajes en el tramo de la AP -7 por las Terres de l'Ebre. Todo ello se analizará en una reunión convocada con los agentes sociales el próximo día 24 con el objetivo de acordar una estrategia común.
Las demandas de la Cámara de Comercio de Tortosa pretenden paliar el "agravio comparativo" en materia de comunicaciones que padecen las comarcas del sur de Catalunya. Las deficientes condiciones del transporte público en las Terres de l'Ebre han sido denunciadas reiteradamente desde hace muchos años pero la llegada del tren de alta velocidad a Girona y Figueres, así como las nuevas tarifas aprobadas por Renfe que favorecen a los usuarios de este trayecto, han encendido de nuevo todas las alarmas y han generado un enorme malestar entre el empresariado ebrense, que teme la pérdida de competitividad, de masa turística o de estudiantes, cansados de unas comunicaciones que dejan mucho que desear. Las medidas recogidas en el manifiesto las trasladarán este viernes al nuevo conseller de Territorio y Sostenibilidad, Santi Vila, que visitará la sede de la Cámara para tratar, también, otros temas como la bonificación del canon del agua.
Por un lado, la Cámara ve imprescindible mejorar el actual servicio de trenes de media distancia y regionales entre las Terres de l'Ebre y Barcelona. "Son unos convoyes viejos, lentos y caros, más propios del Tercer mundo que del nuestro", ha afirmado el presidente del ente, José Luis Mora, que recuerda que el tiempo de viaje sigue siendo el mismo "desde hace más de 20 años" y el precio -10,73 euros- es similar al que cuesta viajar en alta velocidad en otros lugares de Catalunya. Lo de trenes viejos se explica porque algunos "tienen la misma antigüedad que el propio servicio", es decir, más de dos décadas, y lo de lentos es de fácil deducción teniendo en cuenta que el trayecto entre Tortosa y Barcelona dura 2 horas y 40 minutos. Y eso cuando no hay incidencias.
Otro de los caballos de batalla –varios partidos lo han intentado infructuosamente– es que los trenes Euromed de la línea Barcelona-Valencia-Alicante se detengan en la estación de L'Aldea. "No queremos que se pare uno al día porque con eso no hacemos nada de nada. Pedimos que los siete trenes de ida y vuelta se detengan en el territorio para ofrecer un servicio necesario y no sentirnos tan agraviados", sostiene Mora, que añade que "zonas menos pobladas tienen amparo del AVE, como Calatayud, Requena, Antequera y Puente Genil". Al margen, el empresariado ebrense reclamará tener estación de alta velocidad "como muchos otros lugares". Complementariamente, el ente también pide la gratuidad de los peajes del tramo de la AP-7 que pasa por las comarcas del sur de Catalunya mientras no se ejecute el tramo de la autovía A-7 pendiente.
Críticas del alcalde de Tortosa
Por su parte, el alcalde de Tortosa, Ferran Bel (CiU), también ha denunciado el trato "discriminatorio" que sufren en Catalunya las Terres de l'Ebre con el servicio ferroviario. Según Bel, el precio de los billetes del trayecto Barcelona-Tortosa en media distancia es similar al de un viaje en alta velocidad entre Barcelona y Lleida -12,45 euros- "pero los trenes tardan, aproximadamente, dos horas y media para llevar a nuestros vecinos hasta la capital catalana con un servicio del todo deficitario". "Queremos un servicio que comunique Tortosa y Barcelona con un tiempo del siglo XXI y no del siglo XX", lamenta Bel.