Cronometració del temps de parada

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Cronometració del temps de parada

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 10/02/2009 19:26

Avui cap a les 18.30 he agafat el 50 a la parada dels Jocs del 92 (Davant INEFC), direcció Trinitat Nova, bus nº2471, i dins hi havia una empleada cronometrant el temps de parada a cada parada, i ho anotava en un registre. He sentit que aquesta nova consola que incorporen alguns autobusos que pot contar també el temps de parada i la gent que puja/baixa.

Afegir que la parada on he pujat està bastant mal situada ja que per l'autobus es difícil veure si hi ha algú esperant l'autobús en ella...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 11/02/2009 9:23

No els aniria gens malament al metro. Jo he contat (tampoc amb cronòmetre, sinó a ull, i a TMB metro deixen només 5 segons normalment, (excepte plaça catalunya i espanya, i finals de ruta) i a FGC L-A 12 segons, que ja estan prou bé.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/02/2009 12:40

Lluita1714 ha escrit:No els aniria gens malament al metro. Jo he contat (tampoc amb cronòmetre, sinó a ull, i a TMB metro deixen només 5 segons normalment, (excepte plaça catalunya i espanya, i finals de ruta) i a FGC L-A 12 segons, que ja estan prou bé.
Però al metro, les aturades llargues a les estacions solen ser degudes al carrussel i, de tant en tant, també als poca-soltes de torn que es creuen prou importants per fer esperar el tren a causa d'algun amiguet que hi toca tard.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 11/02/2009 13:16

Guigui ha escrit: Però al metro, les aturades llargues a les estacions solen ser degudes al carrussel i, de tant en tant, també als poca-soltes de torn que es creuen prou importants per fer esperar el tren a causa d'algun amiguet que hi toca tard.
Cert, però el que em preocupa ben bé és quan deixen massa poc temps al metro, amb 5 segons rarament dona temps de que baixin els passatgers i entrin d'altres, més d'un cop he vist a algú passar-se la seva estació quan era hora punta, perquè amb tothom pel mig i els passadissos és impossible passar. He de dir que la nova configuració dels seients això ja no ho he tornat a veure, en un principi era reaci als seients en fila als laterals però en el fons he vist que és bó per agilitzar el moviment dels passatgers per dins del comboi. Però no treu que sigui massa poc 5 segons, jo donaria 10-12 segons amb portes obertes, posar un mínim, que a mi em cansen els conductors desesperats i els qui fan sonar l'avís de tancament de portes abans per apressurar-nos...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/02/2009 13:52

Les aturades curtes són per recuperar el ritme del carrussel sense que els trens que vagin al darrere hagin d'aturar-se excessivament a les estacions. Per tant, a base de fer sonar el xiulet poc després d'obrir portes, la gent entén que s'ha d'afanyar. Així s'esgarrapen segons a cada estació, tot recuperant la posició.

Jo crec que a Barcelona la gent té prou assumida que l'entrada i sortida del metro ha de ser quelcom àgil. En aquest sentit, trobo que ha millorat força la disciplina de deixar sortir abans d'entrar.

PD: Potser ens estem desviant del tema, o potser cal canviar el fil de subfòrum.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 11/02/2009 16:35

Aveure, al costat del semàfor, els motoristes tenen un panell lluminos que els hi ihdica s'hi van avançats, enderrerits, si la línia està aturada, amés hi ha un tipus de cronòmetre que els hi indica el temps d'espera a l'estació, quan falten 10 segons, comença a parpadejar, que vol dir que tanquin portes, per a que surtin quan arriví a 0, el problema es que hi ha molts cops que el tren ja bé amb retard, i intenta esgarrapar segons.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 11/02/2009 17:42

I si en comptes de accelerar el conviu amb retard, perquè no fan esperar una mica més als combois de davant i darrera d'aquest. A ningú li va de 5 segons més. Tot i que em reitero, que això de fer anar més ràpids als passatgers... vull recordar que hi ha gent gran que agafa el metro, i la pressa no porta més que problemes i accidents, i que la nova composició de seients agilitza el moviment intern al vehicle, espero que amb la conducció automàtica, almenys a les noves línies, deixin un temps raonable d'estacionament, com a FGC, 12 segons.
I si, trobo que hauríem de traslladar el tema a altre subfòrum, això ja és off topic :topic


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Transport en general”