Enquestadors a busos TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Enquestadors a busos TMB

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/02/2009 0:13

Avui he agafat el 47.
Quan he pujat, he vist que al davant, hi anava una noia vestida de TMB, que m'ha donat un paper. Pensava que era propaganda d'alguna cosa, o bé anunci d'algun canvi... però no, el paper posava alguna cosa així com:
"Doni aquest paper quan baixi del bus. Gràcies per col·laborar"
Juntament amb això, una sèrie de camps que havien de ser omplerts: línia, data, parada, etc.

A cada porta de baixada del bus, hi havia un altre enquestador que, a cada persona que baixava, li demanava el paper. En algun cas semblava més aviat que les requisés, fins i tot. Aquest enquestador, apuntava als papers que li anaven donant els camps que faltaven.
Per cert, tot això es feia amb un bus ple de gom a gom.
Òbviament, el que busca TMB és saber exactament quin trajecte fa cada persona, vés a saber amb quines intencions.
Una experiència curiosa.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 26/02/2009 0:34

Una manera força extranya de fer enquestes...

A mi m'han fet enquestes a la Vallesana (encara que sembli mentida :D) i s'han fet seguint el mètode "clàssic", preguntant, això sí, parada de pujada i de baixada. Si bé reconec que la comparació no és vàlida ja que no es pot comparar un servei urbà amb un d'interurbà.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/02/2009 0:48

L'enquesta només demanava la parada de pujada i la de baixada, o l'origen i el final de tot el trajecte que feies, amb el mode que fos? Perquè si només era la primera cosa, l'enquesta servia de ben poc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 0:54

Guigui ha escrit:L'enquesta només demanava la parada de pujada i la de baixada, o l'origen i el final de tot el trajecte que feies, amb el mode que fos? Perquè si només era la primera cosa, l'enquesta servia de ben poc.
Bé, depèn. A Renfe es fan aforaments per determinar exactament quanta gent puja i baixa de cada estació, se suposa que per a tenir estudis de demanda de cada tren i cada estació, independentment de si venies d'un altre mode.

És a dir, que a TMB, com a operador de bus, li interessaria la teva primera opció, però si es tracta d'una enquesta de mobilitat (del tipus ATM) interessa més la segona opció.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 26/02/2009 10:31

a mi últimament al bus m'han fet dues enquestes diferents (i que tampoc és la que li han fet al wefer), una vegada al 14 i una al 15.


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/02/2009 10:48

Segur que està relacionat amb el presumpte fet de què volien treure línies de bus a TMB. Deuen voler comprovar a quines paredes puja i baixa més gent, i si això ho pot cobrir una o més línies, i si n'hi ha prou amb una, a saber.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/10/2009 21:50

Avui n'he vist un al 34. A veure si s'hi passen per la línia 51 :twisted:



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dilluns 16/11/2009 15:55

El dijous passat en vaig veure dos a la linia 75 en direcció les corts. N'hi havia un a cada porta de sortida.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 16/11/2009 22:18

Jo n'he vist vairs, la setmana passada un em va fer una enquesta al 10, baixant de Vall d'Hebron, i deu fer mes o menys un mes en vaig trobar un assegut al seient de l'entrada d'un 60 direcció Pl. Glories que comptava la gent que pujava a cada parada.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 17/11/2009 14:20

Divendres passat també hi havía enquestadors a la 56 direcció Besòs-Verneda. Per cert, plena a vessar de passatge. Però, des del carrer es podía veure que, en comptes de recollir els enquestadors els papers, els ficaven a unes bústies instal·lades al costat de les portes de sortida.


Salvem l'Estació de França!


Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/04/2012 11:02

Ahir, al 92, em vaig trobar amb una enquestadora que, en pujar, donava a tothom una targeta tipus de crèdit, demanant que en baixar, es deixés a les bústies instal·lades a cada porta. Primer m'ho vaig mirar tot estranyat, perquè quin sentit tenia agafar una targeta i llençar-la en sortir, sense haver de fer més. Però després em vaig adonar que, a mida que la gent baixava i deixava la targeta, la bústia feia un pip! cada vegada. Així doncs, sembla que tenen un sistema més avançat per a fer estudis de mobilitat. Ara, vista la possible despesa en tecnologia i el reduïdíssim abast (qualitatiu i quantitatiu) de l'estudi, dubto molt de la seva eficiència en termes tècnics i econòmics.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 17/04/2012 20:02

Dubto que el cost sigui tant elevat. Si un aparell d'aquests pot costar 200€ i hi ha 2 per bus, amb un cost de 2.000€ es pot fer el seguiment de 5 busos. Suposo que l'aparell es podrà canviar d'autobús quan el vulgui.
Si les targetes en comptes de repartir-les algú, les anés agafant la gent en anar validant el títol, podríen estalviar-se a més el sou dels enquestadors.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 17/04/2012 21:42

O millor encara: validar la T10 en entrar i en sortir del bus.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/04/2012 21:50

Javi M ha escrit:Dubto que el cost sigui tant elevat. Si un aparell d'aquests pot costar 200€ i hi ha 2 per bus, amb un cost de 2.000€ es pot fer el seguiment de 5 busos. Suposo que l'aparell es podrà canviar d'autobús quan el vulgui.
N'hi havia quatre, un al costat de cada porta. I sí, eren de posar i treure.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 17/04/2012 22:10

Javi M ha escrit:podríen estalviar-se a més el sou dels enquestadors.
Típica mentalitat espanyola... no m'estranya que l'atur pugui arribar al 25%.

Fa uns mesos em vaig trobar uns enquestadors a l'autobús L96 (Castelldefels-Sant Boi) de Mohn. Hi havia un enquestador a cadascuna de les 3 portes del vehicle. La noia de la porta del davant donava uns paperets (on hi escrivia el codi de la parada i l'hora) i els dos nois de les portes del darrere recollien els paperets, apuntant-hi també el codi de la parada i l'hora.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 17/04/2012 23:18

Guigui ha escrit: N'hi havia quatre, un al costat de cada porta.
OK, estava pensant en un bus normal de 3 portes. :ok
De tota manera imagino que continua siguent rentable l'inventet.
Sagrerenc ha escrit:Típica mentalitat espanyola... no m'estranya que l'atur pugui arribar al 25%.
Ho sento molt, però contractar empleats (5 en aquest cas) per fer un treball que poden fer màquines (o 4 màquines i un empleat) per un cost molt més reduït, va en contra de tota lògica i llei de mercat. Sinó encara hauríem de treure les validadores de totes les estacions de Metro i tren i posar-ne guixetes.

Per a això ja es va fer el "PlanẼ".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/04/2012 23:37

Javi M ha escrit:
Guigui ha escrit: N'hi havia quatre, un al costat de cada porta.
OK, estava pensant en un bus normal de 3 portes. :ok
És que es tractava d'un bus "normal" de 3 portes. Hi havia una bústia a cada costat de cada porta de sortida: 4 bústies en total.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 18/04/2012 21:52

Lo de validar al entrar i al sortir seria lo millor, com a Holanda, aixi no han de fer enquestes, les enquestes es fan soles, en tot moment des del centre de control saben quants viatgers van en el vehicle, si cal reforçar, etc.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 19/04/2012 18:35

Ecomobisostrans ha escrit:Lo de validar al entrar i al sortir seria lo millor, com a Holanda, aixi no han de fer enquestes, les enquestes es fan soles, en tot moment des del centre de control saben quants viatgers van en el vehicle, si cal reforçar, etc.
Tant de bo TMB fes això... Podrien fer coses així, gestos "petits" per millorar el servei de les persones, en comptes d'hibridar autobusos i altres merdes vàries. Igual d'aquesta manera no anem pel matí a l'autobús "como las sardinas", saben si el bus va ple i en posen un altre de reforç.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”