Renovació de via fins a Puigcerdà
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Us informo que degut a aquestes obres, l'estació de La Molina s'ha reobert provisionalment amb personal de circulació, després de 3 anys d'haver-se tancat al poder-se telecomandar des de Puigcerdà.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Seguint amb els videos, ara l'inici de les obres, a la part catalana. Tram La Molina - Urtx, ja sense vies.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/__BVhven_QA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/__BVhven_QA&hl ... 2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/__BVhven_QA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/__BVhven_QA&hl ... 2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
S'estan duent a terme obres de renovació de via entre aquestes dues estacions, exceptuant els trams frontera-La Tor ample ibèric i frontera-Puigcerdà ample UIC.
. Queda clar que tant Espanya com França són països europeus que vetllen per les connexions i la germanor i fraternitat entre nordcatalans i sudcatalans.
Per banda francesa es col.loca nou carril i travessa bibloc, encara que a La Tor de Querol es fa renovació també amb monobloc. En aquests moments s'està renovant la platja de vies de La Tor i fa goig veure l'estació amb tants trens de balast i locomotores noves de trinca, rotulades en alemany i francès.
Pel que fa a la nostra banda, s'ha començat amb renovació per La Molina, oberta i amb personal i amb el plaer de poder entrar per via 5. Aquesta via s'anuncia per megafonia manual però no està rotulada a les andanes.
A comentar també que, amb motiu del centenari del Pont penjant Gisclard del tren groc aquest servei es fa amb autobús de dilluns a divendres fins al juny per tal de "recuperar tots els colors originals" d'aquest pont. És una bona notícia que RFF inverteixi en la conservació d'aquest lloc emblemàtic. Enhorabona!





Per banda francesa es col.loca nou carril i travessa bibloc, encara que a La Tor de Querol es fa renovació també amb monobloc. En aquests moments s'està renovant la platja de vies de La Tor i fa goig veure l'estació amb tants trens de balast i locomotores noves de trinca, rotulades en alemany i francès.
Pel que fa a la nostra banda, s'ha començat amb renovació per La Molina, oberta i amb personal i amb el plaer de poder entrar per via 5. Aquesta via s'anuncia per megafonia manual però no està rotulada a les andanes.
A comentar també que, amb motiu del centenari del Pont penjant Gisclard del tren groc aquest servei es fa amb autobús de dilluns a divendres fins al juny per tal de "recuperar tots els colors originals" d'aquest pont. És una bona notícia que RFF inverteixi en la conservació d'aquest lloc emblemàtic. Enhorabona!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Em pregunto si Renfomentadif i SNCF/RFF pensen donar o permetre donar mai algun ús a aquests trams. Com es nota que Madrid i París queden lluny!liniadelRipollés ha escrit:S'estan duent a terme obres de renovació de via entre aquestes dues estacions, exceptuant els trams frontera-La Tor ample ibèric i frontera-Puigcerdà ample UIC.![]()
![]()
![]()
![]()
. Queda clar que tant Espanya com França són països europeus que vetllen per les connexions i la germanor i fraternitat entre nordcatalans i sudcatalans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
A nivell comarcal de la Cerdanya sembla ser que mostren una mica més d'interès pel tema que fins ara. De fet, millorar freqüències, reduir temps de viatge i facilitar els transbordaments interestatals va en benefici de Puigcerdà i de tota la comarca. Sovint s'oblida aquell públic potencial que vindria en transport públic.
Personalment no m'entra al cap la no renovació del tram La Tor-Puigcerdà en ample SNCF, així com la no renovació de l'ample Adif entre la frontera i La Tor de Querol. No puc entendre que l'exprés de París no arribi a Puigcerdà.
Personalment no m'entra al cap la no renovació del tram La Tor-Puigcerdà en ample SNCF, així com la no renovació de l'ample Adif entre la frontera i La Tor de Querol. No puc entendre que l'exprés de París no arribi a Puigcerdà.
[/quote]Guigui ha escrit:Em pregunto si Renfomentadif i SNCF/RFF pensen donar o permetre donar mai algun ús a aquests trams. Com es nota que Madrid i París queden lluny!liniadelRipollés ha escrit:S'estan duent a terme obres de renovació de via entre aquestes dues estacions, exceptuant els trams frontera-La Tor ample ibèric i frontera-Puigcerdà ample UIC.![]()
![]()
![]()
![]()
. Queda clar que tant Espanya com França són països europeus que vetllen per les connexions i la germanor i fraternitat entre nordcatalans i sudcatalans.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
renovació francesa
- Fitxers adjunts
-
- Copia de puigcerdaRenova09 043.jpg (93.95 KiB) Visualitzat 5741 cops
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Bé, és a inversa. Fa tres anys que l'estació estava oberta sense personal, abans del BLAU amb TM estava tancada i sense personal.
Pere ha escrit:Us informo que degut a aquestes obres, l'estació de La Molina s'ha reobert provisionalment amb personal de circulació, després de 3 anys d'haver-se tancat al poder-se telecomandar des de Puigcerdà.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés ha escrit:Bé, és a inversa. Fa tres anys que l'estació estava oberta sense personal, abans del BLAU amb TM estava tancada i sense personal.
Pere ha escrit:Us informo que degut a aquestes obres, l'estació de La Molina s'ha reobert provisionalment amb personal de circulació, després de 3 anys d'haver-se tancat al poder-se telecomandar des de Puigcerdà.


-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Per un missatge que puc contradir-te no t'enfadis, homenot

Pere ha escrit:liniadelRipollés ha escrit:Bé, és a inversa. Fa tres anys que l'estació estava oberta sense personal, abans del BLAU amb TM estava tancada i sense personal.
Pere ha escrit:Us informo que degut a aquestes obres, l'estació de La Molina s'ha reobert provisionalment amb personal de circulació, després de 3 anys d'haver-se tancat al poder-se telecomandar des de Puigcerdà.![]()
. Abans s'obria quan trobaven algú o quan feia falta.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Se sap alguna cosa de si han de pujar trens de balast o algun altre tren regular d'obres? (tipus els trens carrilers que van pujar fa un mes).
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Bon dia.
Ahir va pujar una ALCO sola que va passar per Vic sobre les 14 hores direcció Ripoll.
Ahir va pujar una ALCO sola que va passar per Vic sobre les 14 hores direcció Ripoll.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Jo no he vist balast enlloc, exceptuant La Tor de Querol i aquest deu ser per a ús francès (espero)
Trenscat ha escrit:Se sap alguna cosa de si han de pujar trens de balast o algun altre tren regular d'obres? (tipus els trens carrilers que van pujar fa un mes).
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Per ara de balast només hi ha una pila a la zona del pont de la carretera d'Urtx. Pel que fa a trens d'obre suposo que quant tinguin la plataforma enllestida per a començar a ficar via ja es deixarà veure algun.
Si vols Bernat, passat pel meu Flickr, que hi ha alguna foto de la pila de balast.
Flickr
Salut
Si vols Bernat, passat pel meu Flickr, que hi ha alguna foto de la pila de balast.
Flickr
Salut
L'últim cop que vaig anar a Puigcerdà hi havia un parell d'Alcos de TECSA. Segons em va informar el personal que se'n cuidava, sortien només a la nit i no em varen especificar a quina feina es destinaven. No vaig demanar res més. Crec que era pel febrer.
He anat aquest cap de setmana. Informo d'alguns fets:
L'Alco 321-048 està a la via on es troba l'estado 1006. A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
La via està desmontada des de La Molina fins a meitat de camí entre UrTX-aLP I Queixans. A Urtx hi ha les antigues vies, molt desgastades. S'estan fent entre la Molina i Urtx-Alp instal·lacions de seguretat, com ''barandilles'', senyalització, renforçament de parets i túnels, etc.
A Puigcerdà segueix el cap de despatx de bitllets (d'algun lloc es tenen que agafar!) i a la Molina hi ha el centre de comandament.
Part francesa: La renovació està en pròxima fase d'anar a l'obra. Com mostreu en una de les fotos, la compayia encarregada de la renovació és VFLI (Voies Ferrés des Landes) amb material G1206 i BB66600-66400. A La Molina funciona la megafonia
.
Si em descuido alguna cosa, us la comentaré.
L'Alco 321-048 està a la via on es troba l'estado 1006. A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
La via està desmontada des de La Molina fins a meitat de camí entre UrTX-aLP I Queixans. A Urtx hi ha les antigues vies, molt desgastades. S'estan fent entre la Molina i Urtx-Alp instal·lacions de seguretat, com ''barandilles'', senyalització, renforçament de parets i túnels, etc.
A Puigcerdà segueix el cap de despatx de bitllets (d'algun lloc es tenen que agafar!) i a la Molina hi ha el centre de comandament.
Part francesa: La renovació està en pròxima fase d'anar a l'obra. Com mostreu en una de les fotos, la compayia encarregada de la renovació és VFLI (Voies Ferrés des Landes) amb material G1206 i BB66600-66400. A La Molina funciona la megafonia

Si em descuido alguna cosa, us la comentaré.
Amb el teu permís, et corregeixo amb un parell de coses: a La Molina únicament es porta el comandament local de l'enclavament, ja que degut a que no hi ha via cantó Puigcerdà, els trens han d'entrar amb rebasament autoritzat (no és pas cap centre de comandament).tren250 ha escrit:He anat aquest cap de setmana. Informo d'alguns fets:
L'Alco 321-048 està a la via on es troba l'estado 1006. A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
La via està desmontada des de La Molina fins a meitat de camí entre UrTX-aLP I Queixans. A Urtx hi ha les antigues vies, molt desgastades. S'estan fent entre la Molina i Urtx-Alp instal·lacions de seguretat, com ''barandilles'', senyalització, renforçament de parets i túnels, etc.
A Puigcerdà segueix el cap de despatx de bitllets (d'algun lloc es tenen que agafar!) i a la Molina hi ha el centre de comandament.
Part francesa: La renovació està en pròxima fase d'anar a l'obra. Com mostreu en una de les fotos, la compayia encarregada de la renovació és VFLI (Voies Ferrés des Landes) amb material G1206 i BB66600-66400. A La Molina funciona la megafonia.
Si em descuido alguna cosa, us la comentaré.
La travessa que permet el canvi d'ample i que s'està instal·lant a la línia, és la travessa de formigó.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
La travessa de formigó pot ser mono-bloc o bi-bloc, depenent si és una sola peça de formigó o dues, i després pot ser polivalent (permet dos amples) o d'un sol ample.tren250 ha escrit:A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Si no vaig errat, diria que la travessa que utilitzen és la monobloc polivalent, permetent ample ibèric o UIC. Les de fusta són pels revolts que tenen un sobre-ample més gran del convencional.victorcasta ha escrit:La travessa de formigó pot ser mono-bloc o bi-bloc, depenent si és una sola peça de formigó o dues, i després pot ser polivalent (permet dos amples) o d'un sol ample.tren250 ha escrit:A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
De fet, la denominació exacta d'aquest tipu de travesses em sembla que és la de bivalent.Pere ha escrit:La travessa que permet el canvi d'ample i que s'està instal·lant a la línia, és la travessa de formigó.tren250 ha escrit:A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc),
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Fotos de travesses del portal tranvia:
Bibloc polivalent
Detall bibloc polivalent, amb pedal contaeixos per a pas a nivell
Transició monobloc monovalent (només ample ibèric) a fusta
Monobloc polivalent configurades per a ample ibèric
Pila de monobloc polivalent configurades per a ample UIC
Salut !!
Bibloc polivalent
Detall bibloc polivalent, amb pedal contaeixos per a pas a nivell
Transició monobloc monovalent (només ample ibèric) a fusta
Monobloc polivalent configurades per a ample ibèric
Pila de monobloc polivalent configurades per a ample UIC
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.