Trens semidirectes a les línies 1 i 3???

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Trens semidirectes a les línies 1 i 3???

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/06/2009 11:28

Tema relacionat: Si al metro fessin trens que no paressin a totes...


Notícia impressionant!!!! ( Només poso la part en que parla del tema. Per veure la notícia sencera, cliqueu al link):

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... nia-9.html

El govern es planteja metros semidirectes a les línies 1 i 3, tal com tindrà la línia 9 :o :o :o :o

Ho recull el Pacte per a les Infraestructures, que dibuixa les xarxes de transport, aigua, electricitat i residus fins al 2020

1/06/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

La futura línia 9 del metro de Barcelona, la més llarga i àmplia de la xarxa metropolitana, ja està dissenyada perquè hi puguin circular conjuntament trens que parin en cada estació amb altres que només ho facin en estacions determinades per reduir els temps de recorregut. La resta de línies, però, no estan preparades. En l'horitzó del 2020 que planteja el Pacte Nacional per a les Infraestructures (PNI) aprovat pel govern i en procés de consultes actualment, la Generalitat proposa estudiar la posada en servei de metros semidirectes també a les línies 1 i 3, les de més extensió avui. Per fer-ho possible, però, caldria desdoblar vies, per mitjà d'apartadors o per mitjà de nous túnels o ampliacions dels actuals perquè els corredors existents no ho permeten.

El disseny de la nova línia 9 ja preveu que es puguin posar en servei metros semidirectes. A diferència de totes les línies en servei avui a Barcelona, els túnels per a cada sentit de circulació es construeixen a diferent nivell i no paral·lels, i tenen un diàmetre de 12 metres que permet habilitar dues vies per túnel. En alguns sectors tindrà apartadors de combois i al tram central serà possible fins i tot el canvi de sentit de circulació dels trens. La ramificació en doble ramal de la línia als seus extrems del Llobregat i el Besòs ja preveu una demanda més gran de passatgers a les estacions centrals, de manera que s'han concebut més freqüències de pas en aquesta zona que s'hauran de fer compatibles amb les dels extrems.

Per fer possible els metros semidirectes a les línies 1 i 3 caldrà, doncs, disposar també de doble via per sentit en algun tram, sigui desdoblant túnels sigui construint apartadors, a les mateixes estacions o al llarg del recorregut. Si s'ha plantejat per a les línies 1 i 3 és perquè són les de més extensió a la xarxa actualment en servei. Es tracta de reduir el temps de recorregut almenys en alguns serveis de les línies, tal com es podrà fer a la línia 9, molt més extensa encara quan estigui totalment acabada. Aquest plantejament de futur per a la línia 1 i la línia 3, però, no és un projecte decidit sinó que el PNI deixa clar que cal estudiar-ne la viabilitat i impulsar els projectes en cas que es consideri necessari i possible dur-lo a terme. És una de les propostes que inclou un extens pacte que dibuixa les infraestructures que Catalunya requerirà fins al 2020 en ferrocarrils, vies, ports, aeroports, subministrament elèctric, abastament d'aigua, tractament de residus, telecomunicacions i sòl per a activitats productives. Té una vigència de dotze anys i pretén posar al dia un país que en l'horitzó del 2020 es preveu que tingui entre set i mig i vuit milions d'habitants. La primera fase, de sis o set anys amb un termini de finalització que se situa el 2015, coincideix amb la vigència de la disposició addicional tercera de l'Estatut, que estableix una inversió mínima de l'Estat en infraestructures a Catalunya corresponent a la participació relativa del PIB català amb relació a l'espanyol –una inversió que se situa en els 35.000 milions d'euros–. Per a la segona fase del pacte, el govern considera el conjunt d'infraestructures una «llista oberta» que es podrà revisar segons les necessitats del moment.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/06/2009 14:08

Si m'apuren, jo millor desdoblaria la 1 i la 5, més que no pas la 3, perquè la 5 creua la ciutat transversalment, la 3 no sabria dir com desdoblar-la ni per on. Fins i tot la 2 es podria fer millor.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 01/06/2009 14:52

La Línia 9??
Doncs serà a la part central i banda Besòs, perque a la banda Llobregat (Zona FIRA-AEROPORT i Zona Viaducte de la ZAL) els trens van paral.lels i no n'hi ha apartadors. Amés desde Parc Logístic, L2 i L9 comparteixen infrastructura fins les terminals.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 01/06/2009 15:37

¿Semidirectos en el metro?, ja ja ja, y en las cercanías no, así nos va...


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 01/06/2009 18:10

A New York moltes linies tenen semidirectes i sembla que els hi va prou be, pero aixo si, amb 4 vies en tot el recorregut. Però coordinant be fins i tot amb 4 vies en el trajecte i 2 a les estacions com a la L9 es pot fer. Si es fa a les altres línies jo els faria parar a les seguents estacions:

L1:
Hospital de Bellvitge
Bellvitge
Av.Carrilet
Rbla.Just Oliveres
Torrassa
Plaça Sants
Espanya
Universitat
Catalunya
Urquinaona
Arc de Triomf
Glories
Clot
Sagrera
Fabra i Puig
Sant Andreu
Santa Coloma
Fondo
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 01/06/2009 18:13, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 01/06/2009 18:13

L2:

Paral·lel
Universitat
Pg.Gracia
Sagrada Família
Clot
La Pau
Artigues-S.A.
Sant Roc
Gorg
Pep Ventura
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 01/06/2009 18:16, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 01/06/2009 18:14

L3:
Zona Universitaria
Palau Reial
Maria Cristina
Sants-Estació
Espanya
Paral·lel
Drassanes
Catalunya
Pg.Gracia
Diagonal
Fontana
Lesseps
Vall d'Hebron
Mundet
Canyelles
Trinitat Nova



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 01/06/2009 18:20

L4/L11:
La Pau
Besòs
Maresme|Fòrum
Poblenou
Ciutadella
Barceloneta
Jaume I
Urquinaona
Pg.Gràcia
Verdaguer
Joanic
Maragall
Llucmajor
Trinitat Nova
Torre Baró
Ciutat Meridiana|Can Cuiàs (actualment 2 estacions, que jo unificaria en una de sola quan hi passin els trens de 5 cotxes)



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 01/06/2009 18:23

L5
Cornellà Centre
Gavarra
Sant Ildefons
Pubilla Cases
Collblanc
Plaça Sants
Sants-Estació
Hospital Clínic
Diagonal
Verdaguer
Sagrada Família
Hosp.St.Pau
Sagrera
Maragall
Virrei Amat
Horta
Carmel
Vall d'Hebrón



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 01/06/2009 18:25

L35: (nomes hora punta d'entrada i sortida de les universitats)
Zona Universitaria
Palau Reial
Maria Cristina
Plaça del Centre
Sants-Estació (nomes si la configuració de les vies ho permet, que em sembla que no)
Entença
Hospital Clínic
Diagonal
Verdaguer
Sagrada Família
Hosp.St.Pau
Camp de l'Arpa
Sagrera



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/06/2009 19:18

L35? :nose

Una altre cosa, caldria realment que els semidirectes sortissin de punta a punta de les línies? Perque per exemple, no és el mateix sortir de Trinitat Nova L3 que des de Zona Universitària. A la primera, no hi ha tanta afluència com a la segona. A les hores, el millor seria que uns trens semi-directes sortissin des d'estacions amb més quantitat de viatgers, i no des de les dues bandes de la línia, no trobeu?



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dilluns 01/06/2009 22:31

metring ha escrit:L35? :nose
La combinació de la L3 i la L5. :D

No em sembla pas una idea dolenta, això de combinar línies per fer recorreguts alterns als actuals amb els suposats metros semidirectes.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 01/06/2009 23:10

Semidirectos en las actuales líneas de metro, supongo que estáis de guasa...no tiene otro sentido compañeros


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/06/2009 23:29

automotorserie 436 ha escrit:Semidirectos en las actuales líneas de metro, supongo que estáis de guasa...no tiene otro sentido compañeros
Doncs ho diu el Govern, no és idea nostra...



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dilluns 01/06/2009 23:50

A mí també em sembla una bajanada. Pel que fa a la línia 1 sobretot. Aquesta línia va paral.lela pràcticament en tot el recorregut a túnels Adif. És des d'aquesta infraestructura des d'on s'ha de suministrar rapidesa. Ara bé la nova línia 9 que s'adapti a aquests criteris em sembla perfecte per qüestió de visió de futur.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 01/06/2009 23:51

metring ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:Semidirectos en las actuales líneas de metro, supongo que estáis de guasa...no tiene otro sentido compañeros
Doncs ho diu el Govern, no és idea nostra...
Suposo que es deu referir a que amb la infraestructura actual ..... abans les gallines volen.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/06/2009 9:11

Pere ha escrit:Suposo que es deu referir a que amb la infraestructura actual ..... abans les gallines volen.
Però això ho sap tothom mínimament versat en TP. Ara bé, jo realment dubto de la necessitat de crear metros semidirectes, quan rodalia hauria de complir aquesta funció. A més, com ja s'ha apuntat més amunt, la L1 ja disposa d'un traçat semidirecte entre Fabra i Puig i Rambla Just Oliveres, i un possible perllongament d'FGC pel Tibidabo també compliria la mateixa funció per a la L3 entre Vallcarca i Catalunya.

D'altra banda, bona part de l'afluència que ara està fent pensar en crear línies semidirectes prové de la mala distribució de la xarxa, cosa que fa, per exemple, que el tram de la L3 entre Sants Estació i Zona Universitària sigui l'única manera d'accedir als campus de la Diagonal en TP d'alta capacitat. Un cop estigui feta la L9 i l'intercanviador de la Torrassa, la cosa millorarà força.

Espero que ho tinguin en compte a l'hora de fer l'estudi de viabilitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 02/06/2009 12:48

Semidirectos en el metro? Menuda descerebradez. Me pregunto si lo han parido los mismos (...) que hacen parar todos los R5 y R6 FGC en todas las paradas.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 02/06/2009 13:15

Es bona aquesta idea pero no m'acaba de convencer


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/06/2009 13:25

Abans de fer això, a la L1, convindria deixar fora de servei una estació tant prescindible com Baró de Viver, a on gairebé no puja ni baixa algú. Mantindre oberta una estació així és llençar els calers, no val la pena.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”