http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... mpaign=rss
21 de juliol del 2009
El Punt
Tortosa impulsa un pla de mobilitat sostenible en què es prioritzarà el vianant
L'alliberament dels terrenys de Renfe i el pont del tren seran claus per millorar el trànsit de la ciutat
21/07/09 02:00 - Tortosa - ROSER ROYO
Tortosa L'Ajuntament de Tortosa ha encarregat a l'empresa Assessoria d'Infraestructures i Mobilitat SL la redacció del pla de mobilitat de la ciutat. Un pla que costarà 46.300 euros i que es preveu que estiga enllestit a la tardor. Les directius principals que s'han marcat són prioritzar el vianant respecte al vehicle, i també el transport públic. «Per les dimensions de la ciutat volem afavorir que la gent vaja més a peu i menys en cotxe», va manifestar el regidor de Medi Ambient i Mobilitat, Valentí Marín, que va precisar que el document també incorporarà aspectes clau com l'alliberament dels terrenys de Renfe al centre de la ciutat i el pont del tren.
Si una ciutat necessita un pla de mobilitat sostenible és Tortosa. Amb un nucli antic que va acumulant cada vegada més serveis –delegacions, biblioteca, escola d'art, etcètera– però que és un cul-de-sac; un centre dividit per les vies del tren, i un únic pont per a vianants per unir la ciutat amb un dels seus barris més potents, el de Ferreries. Els col·lapses circulatoris són constants. El nou pla de mobilitat, que en els pròxims mesos i obrint un ampli procés participatiu redactarà l'empesa Assessoria d'infraestructures i mobilitat, posarà ordre en aquesta situació i inclourà algunes actuacions que ja s'estan duent a terme com ara la construcció d'un aparcament en superfície al barri del Temple. «Volem una ciutat més amable amb el vianant», va manifestar ahir el regidor de Medi Ambient i Mobilitat, Valentí Marín, que va assenyalar que el document tindrà en compte tant l'alliberament dels terrenys de Renfe al centre de la ciutat com la reconversió en una passarel·la de vianants amb carril bici inclòs del pont del ferrocarril. «Es tracta d'un pla que s'aplicarà en un termini de sis a dotze anys, tot i que alguns aspectes s'aplicaran abans», va manifestar Marín. Així les previsions són que el 2011 la ciutat dispose d'una xarxa bàsica de carril bici de quatre quilòmetres que enllaçaria l'únic tram que té actualment la ciutat al barri del Temple amb el pont del Bimil·lenari i a través del carrer Mossèn Manyà amb el pont del ferrocarril, des d'on es connectaria amb la via verda del Baix Ebre i els dos instituts.
També es volen crear més carrers de vianants al centre i al nucli antic, i per això s'impulsen els pàrquings del Temple i de Ferreries –dos de subterranis i dos en superfície–. Es pretén que només es vaja en cotxe al nucli antic si s'és veí del barri o si és estrictament necessari.
Darrera actualització ( Dimarts, 21 de juliol del 2009 02:00 )
Publicat a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 21-07-2009 Pàgina 10
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:33
Tortosa prioritzarà els vianants
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Torna a “Transport en general”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos