A més a més, circulen habitualment almenys 4 vegades al mes automotors AB e 4/4 I, de l'any de l'inauguració del Bernina (1908), el qual indica que, encara que el tren es tingui que parar en diverses estacions per deixar pas als regulars, no hi ha hagut mai cap problema, al contrari. 4 vegades al mes en trens que organitza RhB històric o viatges charter mostren la meitat dels serveis que es fan per el Tren dels Llacs, amb la diferència que s'utilitza en aquesta ocasió tot l'any (i serà que no neva als Alps a 2200 metres d'altura, hi ha dificultats (i moltes), tècniques, al traçat, perquè impedeixi circular material del 1908...).
Aquesta línia és la única de Suïssa que no atravessa els Alps amb un túnel de base. És patrimoni de la humanitat de la UNESCO, i això no impedeix que es pugui utilitzar material històric, com llevaneus a vapor...
I una característica curiosa: comença a St-Moritz a 1800m, per arribar a Ospitzio Bernina a 2200m, i arribar a Tirano a 500m, una direrència de 1800m en 40km sense cremallera.
És un cas que es podria aplicar a Núria, però sense Roc del Dui i amb trens històrics. Però no és la única línia que s'assembla a la de Nuria per ficar un exemple.
Us donc un consell: Si voleu insistir en aquest tema, no ho feu públic ni per associacions relacionades amb la línia. Això últim ho dic per el meu desconeixement d'aquesta associació, però es pot mirar

La E1 porta des de l'any passat a Núria, i que jo tingui entès no ha baixat, però com és que aquestes locomotores, ni els cotxes, poden pujar ni remolcats fins a Núria i en canvi estan allà?