Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: marc » Divendres 07/08/2009 15:08

Si però són les activitats de l'any passat.

Quan vaig parlar amb els d'ARMF, de fet van ser uns 10 e-mails, només els vaig demanar per restaurar els cotxes: A1, 51, 11, 12, 21 i 29. La proposta que vaig fer tot i no estar en el preu esmentat tambe preveia reconstruir els dos cotxes de montserrat cremats, i restaurar els cotxes C27 i C28 (sport wagen).

PEr cert quan i on podem quedar per parlar de la proposta?


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 07/08/2009 15:56

marc ha escrit:Si però són les activitats de l'any passat.
Ja ho sé. Només ho he posat perquè es veiés el tarannà de l'associació, i de si us mereix confiança en el sentit de que ens puguin ajudar en alguna cosa.
marc ha escrit:Quan vaig parlar amb els d'ARMF, de fet van ser uns 10 e-mails, només els vaig demanar per restaurar els cotxes: A1, 51, 11, 12, 21 i 29. La proposta que vaig fer tot i no estar en el preu esmentat tambe preveia reconstruir els dos cotxes de montserrat cremats, i restaurar els cotxes C27 i C28 (sport wagen).
Restaurar els Sport Wagen, en quina línia i per què, si no és pas material històric del Cremallera de Núria?
marc ha escrit:PEr cert quan i on podem quedar per parlar de la proposta?
Jo ja vaig dir que estic sense feina i sense un duro :|



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 07/08/2009 16:05

Els Sport Wagen són uns cotxes interiorment brutals: de fet és el tren del cremallera de Núria amb millor espai interior per a viatgers: supera als cotxes convencionals, als Beh i per suposat als GTW Stadler.


Poca broma amb aquests dos cotxes! Són brutals.

Jordi Freixas ha escrit:
marc ha escrit:Si però són les activitats de l'any passat.
Ja ho sé. Només ho he posat perquè es veiés el tarannà de l'associació, i de si us mereix confiança en el sentit de que ens puguin ajudar en alguna cosa.
marc ha escrit:Quan vaig parlar amb els d'ARMF, de fet van ser uns 10 e-mails, només els vaig demanar per restaurar els cotxes: A1, 51, 11, 12, 21 i 29. La proposta que vaig fer tot i no estar en el preu esmentat tambe preveia reconstruir els dos cotxes de montserrat cremats, i restaurar els cotxes C27 i C28 (sport wagen).
Restaurar els Sport Wagen, en quina línia i per què, si no és pas material històric del Cremallera de Núria?
marc ha escrit:PEr cert quan i on podem quedar per parlar de la proposta?
Jo ja vaig dir que estic sense feina i sense un duro :|


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 17:33

Ehem, a veure... queda al costat d'un antic matadero, per entendre'ns bé, l'estació de Ribes-Vila?
Vaig veure els cotxes SportWagen per dins. Fins i tot cataloga en una de les parts un plànol del MGB i dels RhB. De fet, segueixen circulant, amb resultats boníssims, serveixen per trens regionals, sobretot, Andernatt-Disentis, doncs Zermatt-Andernatt ho fan més sovint ara els Stadler, però no m'enrotllaré més.
Jo ja he mostrat la meva negació a ser d'aquesta associació, i de ninguna. Els diners no són cap problema si contes amb el que vaig dir l'altre dia, i 60000 euros no és res, comptant que la Creusot va costar 150000 euros, i el museu Vasc no en va pagar ni un duro, per cert.
Les triples traccions? La llevaneus històrica i 2 locomotores de les originals.
Lo de la trobada es pot resoldre fàcilment, Jordi, ja t'ho diré per E-Mail. Jo també ho tinc dificil, estic destinat a agafar transport públic.
Si tindria acceptació els trens suïssos? Mira el ferrocarril de la Mure...
Jordi Freixas ha escrit:n'hi ha un d'emergència que està habilitat amb unes portes centrals. No sé si es podria prescindir d'això.
Vamos, amb una simple remodelació de carroceria...
En resultat: Això no és qüestió de diners.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

xevi
N7
N7
Entrades: 626

Entrada Autor: xevi » Divendres 07/08/2009 18:31

De quan és aquest viatge (E1+cotxe convencional). El va organitzar algú de vosaltres?
http://www.youtube.com/watch?v=uCK5R-TaiPE



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 18:32

Emmm sona d'algú, probablement liniadelripollés.
Però ara FGC ficaria moooltes més traves, de ben segur. Em sembla que no és l'únic que s'ha fet d'aquest estil.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 07/08/2009 19:58

liniadelRipollés ha escrit:Els Sport Wagen són uns cotxes interiorment brutals: de fet és el tren del cremallera de Núria amb millor espai interior per a viatgers: supera als cotxes convencionals, als Beh i per suposat als GTW Stadler.


Poca broma amb aquests dos cotxes! Són brutals.
I no t'estic dient pas el contrari, però continua sense ser material històric del Cremallera de Núria. Per a serveis convecionals acoplats a un automotor, sí, però com a viatges turístics en material històric, no seria gents coherent.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 19:59

Per tot aquest material hi ha una bona sol·lució:
Tren del Ciment.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 07/08/2009 20:02

BB9200 ha escrit:Si tindria acceptació els trens suïssos? Mira el ferrocarril de la Mure...
Jordi Freixas ha escrit:n'hi ha un d'emergència que està habilitat amb unes portes centrals. No sé si es podria prescindir d'això.
Vamos, amb una simple remodelació de carroceria...
En resultat: Això no és qüestió de diners.
Però em vinc a referir que d'aquest vagó potser no s'en pot prescindir.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 20:04

Llavors si se li ha afegit es pot tornar a treure amb una reforma. Altra cosa és el que s'ha fet amb el cotxe 11, aquest sí és bastant irrecuperable, això és una bestiesa.
Per cert, el cotxe 23 conserva tot el seu estat per circular, només li caldria tornar l'interiorisme original. És el que està amb la E1.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 07/08/2009 21:15

xevi ha escrit:De quan és aquest viatge (E1+cotxe convencional). El va organitzar algú de vosaltres?
http://www.youtube.com/watch?v=uCK5R-TaiPE
El vídeo es meu i el viatge el va organitzar en liniadelRipollés. El viatge es va fer el 24/11/2007 (com passa el temps....) i es va pujar fins a Queralbs.

PD: Llàstima que en aquella època no tingués la càmera de vídeo d'ara, perquè mira que es veu malament el vídeo!! xD


Instagram: Ferrocarril | Aviació

xevi
N7
N7
Entrades: 626

Entrada Autor: xevi » Dissabte 08/08/2009 12:45

Això si que és un cremallera històric (1977 vagons i locomotora en estat original):
http://www.youtube.com/watch?v=Quzkn5dP2q8



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 08/08/2009 13:58

OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! :o :o :o :o :o :o :o :o



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 08/08/2009 15:16

xevi ha escrit:Això si que és un cremallera històric (1977 vagons i locomotora en estat original):
http://www.youtube.com/watch?v=Quzkn5dP2q8
I amb finestres practicables.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 08/08/2009 16:56

Per tot aquest material hi ha una bona sol·lució:
Tren del Ciment.
Com aquest material no estigui tancat al museu de la Pobla és tecnicament impossible, la via del cremallera és de 1000mm i la del tren del ciment de 600.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Diumenge 09/08/2009 13:46

La idea seria aquesta:
I així formar el tren històric.
Almenys seria interessant reuperar el pantògraf original, la decoració original i remodelació i manteniment tècnic a les locomotores.
En quant als cotxes, podem considerar perduts 7 o 8 de, em sembla que 15. Si volem fer alguna cosa, ens tenim que apanyar com poguem.
La imatge està extreta de llibre MAF De Ribes a Núria.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/08/2009 14:54

Ei que se'n va cap a Núria-. I ens ha deixat !!!! :D
aim ha escrit:
xevi ha escrit:De quan és aquest viatge (E1+cotxe convencional). El va organitzar algú de vosaltres?
http://www.youtube.com/watch?v=uCK5R-TaiPE
El vídeo es meu i el viatge el va organitzar en liniadelRipollés. El viatge es va fer el 24/11/2007 (com passa el temps....) i es va pujar fins a Queralbs.

PD: Llàstima que en aquella època no tingués la càmera de vídeo d'ara, perquè mira que es veu malament el vídeo!! xD


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 10/08/2009 1:09

marc ha escrit:
Per tot aquest material hi ha una bona sol·lució:
Tren del Ciment.
Com aquest material no estigui tancat al museu de la Pobla és tecnicament impossible, la via del cremallera és de 1000mm i la del tren del ciment de 600.
Ara m'he perdut. De quin material estàs parlant ara? Perquè si estem parlant de reflotar el material històric del Cremallera de Núria, abortar la idea i enviar-ho al Tren del Ciment (o al famós "museu"), encara que tècnicament fós possible, seria un suicidi.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 10/08/2009 1:46

Tinc alguns dubtes...
BB9200 ha escrit:La idea seria aquesta:
I així formar el tren històric.
El vagó de càrrega (que em sembla que encara es fa servir per traslladar els cavalls de la hípica de Núria a Ribes o a la inversa segons si és per principi o final de temporada) tindria alguna funció específica, o seria púrament decorativa?
BB9200 ha escrit:Almenys seria interessant reuperar el pantògraf original, la decoració original i remodelació i manteniment tècnic a les locomotores.
Pel que fa a les locomotores, varies coses:

1- Pel que fa a la decoració original FGC no només la va respectar, sinó que se la va apropiar com a imatge i colors corporatius de la línia (encara que des de l'aparició dels Stadler la cosa hagi canviat lleugerament pel que fa als automotors); les úniques diferències decoratives entre abans i després que la Generalitat s'en fés càrrec, fou suprimir el logo de FMGP i el "RIBAS - NURIA" pel logo de FGC. No creieu que en aquest sentit es podria fer un poti poti de totes dues versions? Fins i tot, es podria aprofitar, i posar-ho en català: "RIBES - NÚRIA" (sobre això ja m'entretindré una mica amb el Photoshop).

2- D'altra banda... l'altre dia em vaig estar mirant de costat les fotos de les elèctriques, abans i després de la seva reforma, i la veritat és que d'una a l'altra canvia més del que en principi tenia memoritzat. Amb això vull insistir en que seria interessant de deixar-ne dues de cada.
BB9200 ha escrit:En quant als cotxes, podem considerar perduts 7 o 8 de, em sembla que 15. Si volem fer alguna cosa, ens tenim que apanyar com poguem.
La imatge està extreta de llibre MAF De Ribes a Núria.
Actualment, els cotxes irrecuperables són, d'entrada els tres que es van desballestar a l'any 1983, i posteriorment: (amb fotos de TrensCat)

2 vagons plataforma:
Imatge

2 vagons de mercaderes (vagó groc):
Imatge

1 vagó adaptat per a treballs i emergències per el Cremallera de Montserrat:
Imatge

1 vagó adaptat per a treballs i emergencies per el Cremallera de Núria, que és sobre el qual estavem parlant una mica més enrere:
Imatge
Sobre aquest vagó caldria saber si és prescindible i es pot recuperar com a cotxe de viatgers. Però mentrestant, el compto com a perdut.

1 cotxe cinema (realment... tanta tonteria per posar-hi el mateix video que s'exposa permanentment a dalt a Núria... s'els hi hauria de caure la cara de vergonya):
Imatge
Imatge
Imatge

En total, 10 vagons irrecuperables. Això d'un parc mòbil que a l'any 1931 era de 15 cotxes. D'aquests 15, un és el cotxe saló, un altre és el que esta exposat a Monistrol amb la E2, i ara resulta que dels 3 que queden, un l'han fotut d'oficina de reserves o alguna cosa així.

Malament anem...



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 10/08/2009 10:29

El cotxe cinema, és facilment recuperable, ja que només se li han tapat les finestres amb uns plafons del material que hi ha a l'interior, i si no vaig errat els seus seients encara els guarden, però com que es voldria recuperar l'interior original, així hi ha menys feina, ja és buit de dins :)

Pel que fa a les locomotore, jo crec més important restaurar-ne la part mecànica (causant de la seva desgracia i inutilitzaió), que no pas la part estetica. Si els de barcelona no saben distingir un 1000 d'un 1100 o un 8000 d'un 8100, si no els ho dius tampoc notaran la diferencia entre les locomotores restaurades o no. A part, si les deixes com les originals pel què fa a finestres, com pel que fa a comandament de conducció, no te les deixarien utilitzar (mira com ha acabat la E3), ja que no tenen prou visivilitat pel costat Núria, ni disposen d'home mort, entre altres elements basics.


De nou al FTC

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”