Regne Unit tornarà a nacionalitzar línies de ferrocarril

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Regne Unit tornarà a nacionalitzar línies de ferrocarril

Entrada Autor: wefer » Dijous 02/07/2009 10:27

http://www.elperiodico.cat/
Brown torna a nacionalitzar una línia de ferrocarrils
• National Express perd l’explotació del trajecte que uneix Londres i Edimburg

BEGOÑA ARCE
LONDRES


El Govern britànic va renacionalitzar ahir temporalment una de les línies ferroviàries més importants del Regne Unit. L’operador National Express ha perdut el contracte d’explotació de la xarxa que cobreix la costa oriental i uneix Londres amb Edimburg (Escòcia).
El ministre de Transports, lord Adonis, va prendre la decisió, que entrarà en vigor a finals d’any, davant els 24 milions d’euros de pèrdues sofertes per National Express en aquesta franquícia durant els primers sis mesos de l’any. Richard Bowker, director executiu de la firma de transports, que també opera una xarxa nacional d’autocars, ha presentat la dimissió. El mes passat la companyia va començar a cobrar als passatgers per reservar els seients, alhora que cancel·lava les reduccions de preus en les compres a través d’internet.
El Govern del laborista Gordon Brown està irritat amb la seva fracassada gestió i estudia també nacionalitzar dues concessions més a la mateixa firma, inclosa la línia d’East Anglia, que compta amb els trens que van a l’aeroport londinenc de Stansted. L’operadora National Express va reconèixer no haver pogut frenar les pèrdues a la costa oriental, tot i haver portat a terme reduccions massives en els costos. Incapaç de complir els compromisos contractuals i assegurar el servei als passatgers fins al 2015, data en què expirava l’acord, la companyia va demanar una renegociació del contracte.
El Govern s’hi ha negat i National Express ha fet saber que no seguirà invertint diners en una ruta deficitària. «És simplement inacceptable recollir els beneficis dels contractes quan les coses van bé i trencar-los quan vénen temps més difícils», va declarar lord Adonis, a l’explicar que l’Executiu es farà càrrec de la línia en el termini d’uns mesos.

TEMPORAL

La renacionalització hauria de ser en principi temporal, fins a trobar un nou operador privat a partir de finals del 2010. Llavors ja hi haurà segurament un nou Govern conservador al país, que haurà de prendre la decisió.
L’equip del nou líder tory, David Cameron, està revisant ara com el seu mateix partit va realitzar la privatització del ferrocarril britànic. Els conservadors han reconegut que la venda fragmentada de la xarxa per Margaret Thatcher va ser un error, que ha incrementat els costos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/07/2009 10:31

Si només cal que ens remetem als casos que hi van haver aquí: tot empreses privades (Compañía del Norte, Gran Metropolitano, etc.). Sempre tenien pèrdues i les administracions es van acabar fent-se'n càrrec. Pocs cops una companyia ferroviària té beneficis.



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Dijous 02/07/2009 15:09

metring ha escrit:Si només cal que ens remetem als casos que hi van haver aquí: tot empreses privades (Compañía del Norte, Gran Metropolitano, etc.). Sempre tenien pèrdues i les administracions es van acabar fent-se'n càrrec. Pocs cops una companyia ferroviària té beneficis.
Norte fou fundada del 1858 i nacionalitzada el 1941. Sumen un total de 83 anys d'història, si pocs cops haguessin tingut beneficis,... 83 anys serien insostenibles. Com tot, a la seva història hi hagueren èpoques de vaques magres i èpoques daurades. Evidentment que a partir dels anys 20 norte no va gaudir dels millors resultats per culpa la guerra mundial, l'estatut ferroviari del 24, l'inestabilitat de l'estat i la guerra civil...

Crec que les situacions són incomparables, i els trets van cap a una altra banda.

Un fet que demostra que com a mínim una companyia tingué benefici ni que fos uns anys: http://ca.wikipedia.org/wiki/TBF#Result ... yia.5B7.5D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/07/2009 15:10

Clar, algun cop sí que n'ha tingut. Un cas més recent, Virgin, que també tenen ferrocarrils, sembla que aguanten...

http://www.virgintrains.co.uk/default.aspx



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 03/07/2009 18:35

Aquesta línia es nacionalitza momentàniament, fins que alguna altra companyia privada n´assumeixi el servei.
Res de crear una companyia pública al Regne Unit.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 10/07/2009 18:44

metring ha escrit:Si només cal que ens remetem als casos que hi van haver aquí: tot empreses privades (Compañía del Norte, Gran Metropolitano, etc.). Sempre tenien pèrdues i les administracions es van acabar fent-se'n càrrec. Pocs cops una companyia ferroviària té beneficis.
Jo crec que si aquesta regla de tres l'atrivuim a per exemple... FMGP amb el Cremallera de Núria, l'única cosa que es podria dir és que aquesta companyia va tenir mala sort.



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Dissabte 11/07/2009 0:15

Jordi Freixas ha escrit:
metring ha escrit:Si només cal que ens remetem als casos que hi van haver aquí: tot empreses privades (Compañía del Norte, Gran Metropolitano, etc.). Sempre tenien pèrdues i les administracions es van acabar fent-se'n càrrec. Pocs cops una companyia ferroviària té beneficis.
Jo crec que si aquesta regla de tres l'atrivuim a per exemple... FMGP amb el Cremallera de Núria, l'única cosa que es podria dir és que aquesta companyia va tenir mala sort.
Mala sort? En quin sentit?



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 11/07/2009 16:00

Me alegro de la decisión tomada por el Reino Unido
En el caso que nos ocupa, construir líneas de ferrocarril que luego son explotadas por compañías privadas conlleva una inversión por parte del estado de la que se benefician los ciudadanos pero y atención, de las que se benefician inversores privados que siempre por delante mirarán por sus bolsillos.
Las privatizaciones conllevan a corto plazo un beneficio para el estado, a medio plazo precios abusivos y a largo plazo falta de competencia en este sistema llamado capitalismo.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 11/07/2009 17:35

TBF ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:
metring ha escrit:Si només cal que ens remetem als casos que hi van haver aquí: tot empreses privades (Compañía del Norte, Gran Metropolitano, etc.). Sempre tenien pèrdues i les administracions es van acabar fent-se'n càrrec. Pocs cops una companyia ferroviària té beneficis.
Jo crec que si aquesta regla de tres l'atrivuim a per exemple... FMGP amb el Cremallera de Núria, l'única cosa que es podria dir és que aquesta companyia va tenir mala sort.
Mala sort? En quin sentit?
Lal línia es va inaugurar a l'any 1931, amb tota la vida per endavant. Després, a l'any 1936 esclata el cop d'estat, i després es comencen a deteriorar progressivament les instal·lacions; finalment, quan la situació al Cremallera de Núria comença a millorar tímidament a partir dels anys 60 amb el boom del turisme arreu de l'estat, la infraestructura es troba amb que necessita una reforma que la propia companyia no pot assumir. És per això que la Generalitat s'en va fer càrrec, primer com a accionista majoritari de FMGP, i finalment, integrant la infraestructura amb tots els seus efectius a FGC.



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/07/2009 22:29

automotorserie 436 ha escrit:Me alegro de la decisión tomada por el Reino Unido
En el caso que nos ocupa, construir líneas de ferrocarril que luego son explotadas por compañías privadas conlleva una inversión por parte del estado de la que se benefician los ciudadanos pero y atención, de las que se benefician inversores privados que siempre por delante mirarán por sus bolsillos.
Las privatizaciones conllevan a corto plazo un beneficio para el estado, a medio plazo precios abusivos y a largo plazo falta de competencia en este sistema llamado capitalismo.
Esta línea se ha nacionalizado temporalmente, hasta que otra empresa PRIVADA pueda hacerse cargo de ella.
El Reino Unido no va a re-nacionalizar sus trenes.
Simplemente la compañía de esta línea no podía hacer frente a su explotación, pero seguirá conservando otras líneas que sí explota, no las pierde.
Cuando otra compañía privada se haga cargo de esta línea el estado británico se va a volver a deshacer de ella.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 08/08/2009 19:42

És que aquesta és una línia que té una contradicció terrible. Els trens, que van a uns 180 per hora son vellets però còmodes (alguns reformats), i fan el trajecte Londres-Aberdeen que passa per Edimburg. Fins a Edimburg, és a dir, el 90% del recorregut, és electrificat, però a l'ultim trosset, entre Edimburg i Aberdeen, no hi ha catenària, i tot el trajecte es fa amb automotors dièsel. Amb el sobrecost que això implica. No entenc perquè parlen tant de reducció de costos i fan el 90% del recorregut amb dièsel sota catenària.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”