Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 30/07/2009 14:50

Doncs més del mateix.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/08/2009 10:30

Amb una rampa continua del 6% en adherència no demaneu més velocitat, és el suïcidi.

Ahir mateix vaig tornar al tren groc. Impressionant la gent barallant-se per anar a la barqueta descoberta. Més impressionant la resposta d'alguns viatgers que els va tocar l'STADLER quan van creuar amb el que anava jo, l'autèntic. Surten del tren, assenyalen el tren antic i fan un OK amb el dit.


Corail Intercités ha escrit:Més que una inversió considerable, estaríem parlant de refer la línia, el perfil és molt dolent i la gestió de circulació es porta manualment per ràdio. Operativament és difícil intercalar més trens, i ganes no en falten perquè a l'estiu van ben plens i un desdoblament als trens del migdia no aniria gens malament per fer més caixa, als trens no hi cap ni una agulla. Si no ho han fet pels turistes, menys ho faran pels residents de la zona, que són pocs i del sud.

El Tren Groc mai podrà ser competitu a la carretera, siguem realistes. Una carretera és molt més barata de construir i mantenir, i la Cerdanya no és l'Ile-de-France on es pot justificar una inversió d'aquesta magnitud per a la població servida. El seu futur és i serà l'atracció turística, i el dia que això s'acabi adéu Tren Groc.

Recordeu que França no és Suïssa tot i que a ulls d'Espanya ho pugui semblar. Ferroviàriament estem més a la vora de vosaltres del que us penseu.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/08/2009 10:34

Us recordo que els horaris del tren groc no són contractuals. SNCF els publica i els intenta complir, però al propi fulletó et diu que no se'n responsabilitza. Això és degut que als mesos de juliol i agost la línia va forçada i en comptes de tenir una tensió de alimentació de 850V que és la normal, els trens funcionen a mitges a 750V.
Corail Intercités ha escrit:Com més temps trigui el tren, més temps hi seràs dins i més en gaudiràs.

Els enllaços a la SNCF sempre es fan i es calculen mirant cap a París, tant els del Tren Groc com els de les fronteres. És difícil dir qui és més responsable del desastre dels enllaços internacionals, perquè totes dues empreses han fet grans gestes per complicar-los. Però en el cas de Portbou és destacable que només hi arribin cinc trens al dia: els Lunéa de París i Metz, dos TER d'Avinyó i un de Perpinyà. A Cerbère la RENFE es comporta millor, tot i que es troba a faltar algun exprés.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/08/2009 10:38

Guigui estàs equivocat. Els Z100 són més ràpids que els Z150.

No es tracta de fer la línia competitiva. Es tracta de fer-la NO competitiva, de fer-la turística.

Mai serà competitiva: s'està una hora donant voltes per la Cerdanya. Per la banda del Conflent, amb una declivitat contínua del 6%...bufff...córrer més?
Guigui ha escrit:La qüestió és que tard o d'hora, arribaran al punt on s'hauran de decidir si volen mantenir la línia com una relíquia de museu (una mena de Mina Grott més llarg i en funcionament) o si li volen donar un impuls perquè serveixi diverses finalitats, cosa que requeriria una inversió considerable.

No sóc expert en matèria tècnica, però bé hi haurà maneres per a augmentar les prestacions dels Z100 per tal d'incrementar-ne la velocitat comercial. I tampoc estic demanant una LAV; no us penseu que les diverses línies suïsses esmentades volin baix. Però penso que, a la llarga, el Tren Groc només es mantindrà si és competitiu davant el transport per carretera, i això significa temps de trajecte. A més, com que l'horari que s'hi pugui implantar no serà precisament de metro, crec que no hi hauria d'haver problema amb intercalar Z100 més lents (tot i que tècnicament millorats respecte a l'actualitat) entre serveis més àgils.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 09/08/2009 13:44

El tren groc podria perfectament tenir carril soldat, travessa monobloc, CTC, corbes parabolitzades, etc etc. I sí, imagino que es podria córrer més i viatjar més suau. Però no farien ni un Euro més de caixa. Els viatgers que agafen el Tren Groc com a mitjà de locomoció són ínfims comparats amb els que en compren un bitllet com a atracció turística, que és el servei que fa anys que dona. I com a atracció turística, no cal fer gaire si no és els mínims per garantir el pas de les circulacions, que és el que es fa, i els turistes ho aprecien, pel soroll del trac-trac trac-trac i demés. Sí, Jordi Freixas, fa uns mesos ja em vas criticar molt durament per haver dit això mateix. Continuo pensant el mateix que abans.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/08/2009 14:10

Bé, al tren groc s'empra l'ECLAIR "Exploitation Centralisée des Lignes Assistée par Informatique et Radio " per assegurar la circulació. El mateix sistema que s'empra al tram Saint Gervais Vallorcine de la línia de Saint Gervais (França) a Martigny (Suïssa). Al tram suís blocatge automàtic, per suposat i amb substitució del tercer carril per catenària progressivament (per això tenen patins i pantògraf)
awe ha escrit:El tren groc podria perfectament tenir carril soldat, travessa monobloc, CTC, corbes parabolitzades, etc etc. I sí, imagino que es podria córrer més i viatjar més suau. Però no farien ni un Euro més de caixa. Els viatgers que agafen el Tren Groc com a mitjà de locomoció són ínfims comparats amb els que en compren un bitllet com a atracció turística, que és el servei que fa anys que dona. I com a atracció turística, no cal fer gaire si no és els mínims per garantir el pas de les circulacions, que és el que es fa, i els turistes ho aprecien, pel soroll del trac-trac trac-trac i demés. Sí, Jordi Freixas, fa uns mesos ja em vas criticar molt durament per haver dit això mateix. Continuo pensant el mateix que abans.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 09/08/2009 22:33

awe ha escrit:Els viatgers que agafen el Tren Groc com a mitjà de locomoció són ínfims comparats amb els que en compren un bitllet com a atracció turística, que és el servei que fa anys que dona.
I això és el que estic insinuant: prendre mesures per a augmentar els desplaçaments per treball o necessitat.
liniadelRipollés ha escrit:Bé, al tren groc s'empra l'ECLAIR "Exploitation Centralisée des Lignes Assistée par Informatique et Radio " per assegurar la circulació. El mateix sistema que s'empra al tram Saint Gervais Vallorcine de la línia de Saint Gervais (França) a Martigny (Suïssa). Al tram suís blocatge automàtic, per suposat i amb substitució del tercer carril per catenària progressivament (per això tenen patins i pantògraf)
Veieu? La mateixa línia té tracte diferent, segons es tracti d'un país que és un exemple a tot el món pel que fa al ferrocarril o d'un altre que afirma superbament que "Afrique commence aux Pyrénées" però que no n'és res més que la porta d'entrada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 10/08/2009 8:40

No conec la línia, però vistes les condicions que té la carretera, crec que sí que es podria plantejar el competir amb l'autobús. És clar que primer s'hauria de veure si hi ha algun bus que faci més o menys el mateix trajecte, i quina demanda té, però per poca que sigui el tren tendirà a ésser més fiable que el bus en aquelles contrades. Francament, crec que els gestors de la línia, o qui toqui, haurien d'ampliar horitzons i pensar que les coses són com són però que poden canviar. S'hauria de veure quines línies de bus són subvencionades a la zona, i amb una infraestructura en condicions, probablement el tren donaria millor servei que el bus.

A més a més, si tenim en compte que bona parte de la benzina que es gasta a Andorra passa per aquella carretera horrorosa, s'hauria de fer un estudi seriós de reaprofitament de la línia per:
- assegurar un transport fiable i digne, com a mínim, dels 1980's, mantenint l'existent en òptimes condicions
- buscar la forma de transportar en tren fins a Latour de Carol la benzina que ara va en camió i que és un miracle que encara no hagi provocat una tragèdia. La benzina és líquida, no costaria gaire traspassarla de via UIC a via mètrica a Vilanova a la conlfuència de les línies de Perpinyà i el tren groc.

Pel tema de la benzina ja hi ha hagut un estudi... d'aquells que s'encarreguen per tal que diguin el que convé a qui el paga. Ja sabeu què vull dir. Per això no s'ha fet res. Se n'hauria de fer un de rigurós. Si determinés que és viable, perfecte, i si hagués de concloure que no, doncs deixem-ho córrer, però al menys tenir un estudi ben fet.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 12/08/2009 14:04

Canviant una mica de tema, algu sap quina és la llista de material actual del tren groc (basciament és que el listadotren del tren groc no hi és :) )


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 12/08/2009 17:56

La tinc a casa, crec no equivocar-me. Ja us diré un altre dia tot el material que hi ha al Tren Groc.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 13/08/2009 17:25

Doncs jo sóc un ferm partidari de la modernització del Tren Groc.

Com a aficionat m'agrada molt més veure un tren de començament de segle XX en via bona que ofereix un confort superior a un de modern que veure un tren antic que no para de donar bots per la via dolenta, estem fomentant la idea de tren antic, tren inconfortable crec que hem d'evitar aquesta associació d'idees.

En segon lloc l'atractiu del tren groc és el tren en sí, el paisatge, transport complementari per a excursionistes i un seguit de llocs a visitar a l'entorn de la línia.

El tren groc ha de ser competitiu ja no com a transport sinó com a tren turístic pròpiament, ha de fer-se de manera que una persona pugui anar de Barcelona a La Tor d'allà a Vilafranca i tornar amb temps per dinar i visita turística, qui diu des de Barcelona, diu des de Toulouse, etc, i això només és possible amb temps potser no competitius però no amb els actuals i per suposat millors freqüències, desenganyem-nos d'una cosa, per molta gràcia que tingui un tren antic i una infinitat de bots a causa de la multitud de garrots que té la via, a la gent en general un tren així no li atrau per un trajecte de 3 hores, en tot cas un trajecte d'una hora i gràcies.

Que hi ha un transport públic per carretera més eficaç? doncs no sempre, la carretera no sempre està en condicions i els autobusos es veuen habitualment desbordats per la demanda, especialment en temporada d'hivern per públic procedent de les estacions d'esquí que haurien de tenir un mitjà de transport per cable que permetés accedir-hi des del tren groc.

Fa anys en horaris es podia fer La Tor Vilafranca en dues hores i dos minuts, actualment cap expedició baixa de les dues hores i mitja.

Per tant aposto per compra de nou material mòbil, restauració de l'actual material de forma que sigui realment material històric, doncs tenen un munt de modernitzacions que l'allunyen de tot això, això sí, mantenint criteris de seguretat actuals, modernització de les estacions, renovació integral de la via


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 13/08/2009 18:21

Ejem:
Estic completament d'acord, el més necessari seria la modernització de la via (si es necessita fer desviacions de traçat, se'n fan), modernització de les estacions (totes funcionals i vigilades, a l'estil d'una línia ''normal'' de la SNCF, i modernització del material (Stadler, sí, però respectant la línia, incorporant un cotxe descobert al mig).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 13/08/2009 18:49

Jo tambe estic totalment a favor de la modernització del tren groc (de fet tota millora en una linia de ferrocarril és bona), ara be caldria una reforma integral de la superestructura, i unir diverses estacións amb les estacions d'esqui mitjançant "people movers" o teleferics. La millora del material vindria després, ja que caldria disposar de cotxes amb furgó com els actuals i poder acoblar als automotors cotxes descoberts. També crec que fer passar el tren groc per Llivia i Puigcerdà seria una bona idea. Segur que amb aquestes minses idees d'algu no profecional es podria treure més rendiment de la línia que amb els directius actuals.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dijous 13/08/2009 21:50

Voldria introduir un tema que no s'ha tractat. Al tren groc, actualment hi a un nombre reduit d'estacions que permeten fer creuament de trens. Les altres hanestat reduides a simples baixadors, sense personal i, practicament senser servei.

Doncs bé, penso que si es poguesin fer creuaments a totes les estacions permetria optimitzar el servei, si existís un CTC efectiu. Per això no cal que hi hagi personal a totes les estacions, podria ser telecomandat des de Vilafranca, però penso que premeteria millorar els servei si es plantegés un augment de les freqüències.

A part de l'explotació ferroviaria, la presència de personal a les estacions actualment tancades podria contemplar-se conm a un servei d'oficina de turisme, que permetés revaloritzar les zones accessibles amb el tren.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 13/08/2009 21:55

Certament, de tota manera un servei cadenciat simplifica molt l'explotació ja que els creuaments sempre es farien a les mateixes estacions.
He2/2 ha escrit:Voldria introduir un tema que no s'ha tractat. Al tren groc, actualment hi a un nombre reduit d'estacions que permeten fer creuament de trens. Les altres hanestat reduides a simples baixadors, sense personal i, practicament senser servei.

Doncs bé, penso que si es poguesin fer creuaments a totes les estacions permetria optimitzar el servei, si existís un CTC efectiu. Per això no cal que hi hagi personal a totes les estacions, podria ser telecomandat des de Vilafranca, però penso que premeteria millorar els servei si es plantegés un augment de les freqüències.

A part de l'explotació ferroviaria, la presència de personal a les estacions actualment tancades podria contemplar-se conm a un servei d'oficina de turisme, que permetés revaloritzar les zones accessibles amb el tren.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 14/08/2009 9:50

Crec que tenir més estacions per fer creuaments també és una avantatge, ja que si un tren es retrassa, o hi ha una averia, tens més joc alhora de fer circular els trens.


De nou al FTC

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 16/08/2009 12:11

Podrien plantejar fer via de creuament a Estavar-Llívia ( per a mi aquesta estació és internacional :) ) i a la casella de Galamany. Crec que és suficient per ampliar el servei al tram Font Romeu-La Tor.

D'igual forma hauríem de rebatejar Bourg-Madame com Les Guinguettes-Puigcerdà. De fet, moltes estacions del tren groc estan més allunyades de la població que Bourg Madame de Puigcerdà.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 20:27

liniadelRipollés ha escrit:D'igual forma hauríem de rebatejar Bourg-Madame com Les Guinguettes-Puigcerdà.
En generalitatès, La Guingueta d'Ix | Puigcerdà. :|


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 17/08/2009 20:44

M'agrada molt la barra del mig, però no és FGC. La va inventar TMB a Maresme | Fòrum.

Guigui ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:D'igual forma hauríem de rebatejar Bourg-Madame com Les Guinguettes-Puigcerdà.
En generalitatès, La Guingueta d'Ix | Puigcerdà. :|


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 20:55

Però ha sigut adoptada per l'ATM, i he posat FGC com a operador català més probable que se'n faria càrrec l'hipotètic dia que quedés revocat el Tractat dels Pirineus.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”