Comença la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
Comença la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
http://www20.gencat.cat/portal/site/mob ... 0c1e0aRCRD
Setmana de la mobilitat sostenible i segura
Des del proper dimarts 22 fins al 29 de setembre se celebra a Catalunya la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Durant aquesta setmana prop de 120 municipis catalans faran nombroses activitats amb l'objectiu de conscienciar la ciutadania sobre la necessitat d'evitar l'ús del cotxe a la ciutat a favor de l'ús del transport públic i altres modes de transport més sostenible.
Algunes activitats. Hi han moltes més al link de dalt, a l'apartat d'agenda:
Dimecres, 23 de setembre de 2009
Operació Ring-Ring
Ajuntament de Badalona
Hora: 7.30 h - 9 h
Lloc: Plaça Roca i Pi (Estació RENFE)
Aquest dia es premia a les persones que fan servir la bicicleta com a mitjà de transport habitual amb un petit obsequi.
Per a més informació: http://www.badalona.cat/
Dijous, 24 de setembre de 2009
Transport públic gratuït
Ajuntament de Santa Perpètua
Lloc: Tot el municipi
Hora: Tot el dia
Utilitza el transport públic urbà de manera totalment gratuïta.
Un petit gest per a la teva butxaca, un gran gest per al medi ambient!
Divendres, 25 de setembre de 2009
Cursa de Transport públic
Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat
Hora: 18.30 h
Objectiu activitat
La cursa de transport té un objectiu pedagògic:
* Adquirir consciència del cost del transport, no només del temps.
* Comparar els mitjans basant-se en el "porta a porta" i no en la velocitat màxima.
* Donar a conèixer l'oferta alternativa al vehicle privat i les seves possibilitats.
* Situar els modes no motoritzats com a modes de transport plenament vàlids.
* Rellançar l'oferta actual o futura per la mobilitat sostenible.
5 rutes a l'Hospitalet de Llobregat i 1 de connexió amb Barcelona
* Santa Eulàlia (Ciutat de la Justícia)
* Pubilla Cases (Hospital de la Creu Roja)
* Collblanc (Mercat de Collblanc)
* Bellvitge ( Biblioteca de Bellvitge)
* Sant Feliu de Llobregat (Poliesportiu Sant Feliu)
* Plaça de Catalunya de Barcelona
Destinació comuna: plaça de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat
Les persones que vulguin participar a la Cursa de Transports han de trucar al telèfon 93 244 49 70 o 93 270 08 62 o escriure al correu cursa@transportpublic.org i classificar-se segons la ruta i mode de transport que escullin o els sigui atorgat per l'organització. A fi d'omplir totes les rutes, l'organtització haurà de proposar les opcions més adequades als participants.
Pagament de despeses
Es facilitarà als participants les compensacions següents:
* Si ve amb transport públic col·lectiu, una T-10
* Si ve amb transport públic taxi, un "xec taxi"
* Si ve amb transport privat moto, un "xec moto"
* Si ve amb transport privat cotxe, un "xec cotxe"
Lliurament del val per al pica-pica
A tots els participants
* Sorteig bicicleta plegable
* Sorteig T-Trimestre 1 zona
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... a_3073.php
Comença la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
Les activitats més destacades seran una Cursa de Transports i una Inspecció Tècnica de Bicicletes
Asabadell.cat
Sabadell
Ult. Act. 19/09/2009 17:50
Després de la passejada popular de Festa Major sota el lema “aturem el canvi climàtic”, arriba una setmana carregada d’activitats per conscienciar a la població de la necessitat de desplaçar-se de manera sostenible. El dimarts es farà una Cursa de Transports en la que els participants podran comparar els costos d’un desplaçament dins la ciutat segons el mitjà utilitzat, tant en temps com en diners. Els interessats en formar part de la iniciativa s’han de posar en contacte amb l’Ajuntament via mail.
La cursa es portarà a terme el 22 de setembre a 2/4 de 7 de la tarda i els participants hauran d’estar preparats als orígens de cada recorregut, establerts a la plaça de la Creu de Barberà, l’Estació de RENFE de Sabadell Centre, l’Hospital de Sabadell i la plaça de la Concòrdia. Totes les rutes finalitzaran a la plaça del Dr. Robert.
El mateix dimarts s’oferirà a la plaça Dr. Robert (en col·laboració amb Biciclot) una revisió de les bicicletes dels participants gratuïta i els informarà de l’estat del vehicle, oferint alhora algunes recomanacions (18.00-21.00). Al mateix temps, s’instal•larà un circuit d’educació vial amb semàfors on els infants hauran de circular en bicicleta pels diferents carrils i seguint les senyalitzacions o les indicacions dels agents de circulació (monitors o monitores). L’activitat, adreçada especialment a nens i nenes de 3 a 7 anys.
Setmana de la mobilitat sostenible i segura
Des del proper dimarts 22 fins al 29 de setembre se celebra a Catalunya la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Durant aquesta setmana prop de 120 municipis catalans faran nombroses activitats amb l'objectiu de conscienciar la ciutadania sobre la necessitat d'evitar l'ús del cotxe a la ciutat a favor de l'ús del transport públic i altres modes de transport més sostenible.
Algunes activitats. Hi han moltes més al link de dalt, a l'apartat d'agenda:
Dimecres, 23 de setembre de 2009
Operació Ring-Ring
Ajuntament de Badalona
Hora: 7.30 h - 9 h
Lloc: Plaça Roca i Pi (Estació RENFE)
Aquest dia es premia a les persones que fan servir la bicicleta com a mitjà de transport habitual amb un petit obsequi.
Per a més informació: http://www.badalona.cat/
Dijous, 24 de setembre de 2009
Transport públic gratuït
Ajuntament de Santa Perpètua
Lloc: Tot el municipi
Hora: Tot el dia
Utilitza el transport públic urbà de manera totalment gratuïta.
Un petit gest per a la teva butxaca, un gran gest per al medi ambient!
Divendres, 25 de setembre de 2009
Cursa de Transport públic
Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat
Hora: 18.30 h
Objectiu activitat
La cursa de transport té un objectiu pedagògic:
* Adquirir consciència del cost del transport, no només del temps.
* Comparar els mitjans basant-se en el "porta a porta" i no en la velocitat màxima.
* Donar a conèixer l'oferta alternativa al vehicle privat i les seves possibilitats.
* Situar els modes no motoritzats com a modes de transport plenament vàlids.
* Rellançar l'oferta actual o futura per la mobilitat sostenible.
5 rutes a l'Hospitalet de Llobregat i 1 de connexió amb Barcelona
* Santa Eulàlia (Ciutat de la Justícia)
* Pubilla Cases (Hospital de la Creu Roja)
* Collblanc (Mercat de Collblanc)
* Bellvitge ( Biblioteca de Bellvitge)
* Sant Feliu de Llobregat (Poliesportiu Sant Feliu)
* Plaça de Catalunya de Barcelona
Destinació comuna: plaça de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat
Les persones que vulguin participar a la Cursa de Transports han de trucar al telèfon 93 244 49 70 o 93 270 08 62 o escriure al correu cursa@transportpublic.org i classificar-se segons la ruta i mode de transport que escullin o els sigui atorgat per l'organització. A fi d'omplir totes les rutes, l'organtització haurà de proposar les opcions més adequades als participants.
Pagament de despeses
Es facilitarà als participants les compensacions següents:
* Si ve amb transport públic col·lectiu, una T-10
* Si ve amb transport públic taxi, un "xec taxi"
* Si ve amb transport privat moto, un "xec moto"
* Si ve amb transport privat cotxe, un "xec cotxe"
Lliurament del val per al pica-pica
A tots els participants
* Sorteig bicicleta plegable
* Sorteig T-Trimestre 1 zona
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... a_3073.php
Comença la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
Les activitats més destacades seran una Cursa de Transports i una Inspecció Tècnica de Bicicletes
Asabadell.cat
Sabadell
Ult. Act. 19/09/2009 17:50
Després de la passejada popular de Festa Major sota el lema “aturem el canvi climàtic”, arriba una setmana carregada d’activitats per conscienciar a la població de la necessitat de desplaçar-se de manera sostenible. El dimarts es farà una Cursa de Transports en la que els participants podran comparar els costos d’un desplaçament dins la ciutat segons el mitjà utilitzat, tant en temps com en diners. Els interessats en formar part de la iniciativa s’han de posar en contacte amb l’Ajuntament via mail.
La cursa es portarà a terme el 22 de setembre a 2/4 de 7 de la tarda i els participants hauran d’estar preparats als orígens de cada recorregut, establerts a la plaça de la Creu de Barberà, l’Estació de RENFE de Sabadell Centre, l’Hospital de Sabadell i la plaça de la Concòrdia. Totes les rutes finalitzaran a la plaça del Dr. Robert.
El mateix dimarts s’oferirà a la plaça Dr. Robert (en col·laboració amb Biciclot) una revisió de les bicicletes dels participants gratuïta i els informarà de l’estat del vehicle, oferint alhora algunes recomanacions (18.00-21.00). Al mateix temps, s’instal•larà un circuit d’educació vial amb semàfors on els infants hauran de circular en bicicleta pels diferents carrils i seguint les senyalitzacions o les indicacions dels agents de circulació (monitors o monitores). L’activitat, adreçada especialment a nens i nenes de 3 a 7 anys.
I els ionquis del cotxe oficial també s'hi apunten, o potser són més iguals que el comú dels mortals?Durant aquesta setmana prop de 120 municipis catalans faran nombroses activitats amb l'objectiu de conscienciar la ciutadania sobre la necessitat d'evitar l'ús del cotxe a la ciutat a favor de l'ús del transport públic i altres modes de transport més sostenible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Per això és la setmana de la mobilitat. Per conscienciar a tothom de que vagi en transport públic. Així, els cotxes particulars no molestaran als cotxes oficials.Guigui ha escrit:I els ionquis del cotxe oficial també s'hi apunten, o potser són més iguals que el comú dels mortals?

- Tony M. Nyphot
- N6
- Entrades: 221
Ah, encara se celebra?
And now for something completely different...
És clar, sobretot si l'Hereu pot fer de Clos. Recordeu aquell tall mític de Catalunya Ràdio?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Si, el que ja fa anys que es va deixar de fer va ser el dia sense cotxes.Tony M. Nyphot ha escrit:Ah, encara se celebra?
Amb el nom tan ridícul que li han cercat (aquest "segura" fa mal als ulls i a la oïda), com volen que ningú se la prengui seriosament?
Per cert, m'agrada la carrera que planteja l'ajuntament de L'Hospitalet. Llàstima que hi ha recorreguts que tripliquen a d'altres en temps.
Per cert, m'agrada la carrera que planteja l'ajuntament de L'Hospitalet. Llàstima que hi ha recorreguts que tripliquen a d'altres en temps.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Sembla ser que el dia sense cotxes és avui mateix, i que encara hi han ciutats que tenen moral per fer-la, però...
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... oches.html
Fracaso absoluto del 'Día sin coches'
La mañana ha transcurrido con las rentenciones "habituales" en las principales ciudades españolas
22/09/2009 | Actualizada a las 12:05h | Ciudadanos
Madrid. (EUROPA PRESS).- El Día sin coches, que se celebra hoy en las principales ciudades europeas con motivo del fin de los actos de la Semana Europea de la Movilidad, arrancó con la retenciones "habituales" en las principales ciudades españolas, según aseguraron fuentes de la DGT.
"Ha sido una mañana normal" en la que no "ha sucedido nada extraordinario" ni se ha notado una circulación de coches "por debajo" de lo habitual, tal y como señalaron las mismas fuentes, que concentraron las principales retenciones en Madrid y Barcelona entre las 07.00 y las 09.30 horas.
Concretamente, en Madrid, a esa hora se registraron algunos atascos en la A-2, a la altura de Alcalá de Henares, en la A-4, a su paso por Pinto, en la A-5 cerca de Móstoles y en la A-6, en las proximidades de Majadahonda. Mientras, en Barcelona, las principales problemas se localizaron en las rondas, la B-10, la B-20, la B-23, la C-31, y en general en las vías que conectan las ciudades dormitorios de la periferia con la Ciudad Condal.
Ecologistas en Acción criticó ayer al Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural y Marino (MARM) y a los ayuntamientos por su "escasa implicación" en el Día sin coches, al tiempo que denunció las "contradicciones" entre los discursos de movilidad sostenible y las políticas reales, que "siguen apostando por vender más y más coches y facilitar su uso en las ciudades y zonas metropolitanas".
Así, a juicio de la organización ecologista, estas "contradicciones" tienen consecuencias "nefastas para la calidad de vida y para el cambio climático". Asimismo, reconocen que "el Día sin Coches ya ha perdido empuje y contenido en manos de unos gobiernos municipales que, en su gran mayoría, continúan desarrollando cada día una política de movilidad destinada a favorecer la circulación de coches como principal modo de transporte urbano".
Según un artículo del Anuario de la Movilidad 2008 del Real Automóvil Club de Cataluña (RACC), un ciudadano pierde en atascos en el área metropolitana de Barcelona 49 horas anuales, mientras que en Madrid pierde 55 horas, lo que equivale aproximadamente a más de siete días laborables de vacaciones extra al año y un coste por trabajador de entre 460 euros al año en Barcelona y 538 en Madrid.
Estos datos también revelan que las retenciones suponen una pérdida media diaria para el usuario de 11,9 minutos en la región metropolitana de Barcelona, y de 14 en Madrid, y en hora punta, sobre todo por motivos laborales, la pérdida asciende a 18 minutos diarios en Barcelona y 33 en Madrid.
En otro trabajo del RACC también se realiza una comparativa entre los tiempos de desplazamiento invertido en transporte privado versus transporte público. En los 10 itinerarios tipo analizados, el tiempo perdido en transporte público es superior al del privado. Destacan aquéllos donde se utiliza el autobús o donde se hace un trasbordo.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... oches.html
Fracaso absoluto del 'Día sin coches'
La mañana ha transcurrido con las rentenciones "habituales" en las principales ciudades españolas
22/09/2009 | Actualizada a las 12:05h | Ciudadanos
Madrid. (EUROPA PRESS).- El Día sin coches, que se celebra hoy en las principales ciudades europeas con motivo del fin de los actos de la Semana Europea de la Movilidad, arrancó con la retenciones "habituales" en las principales ciudades españolas, según aseguraron fuentes de la DGT.
"Ha sido una mañana normal" en la que no "ha sucedido nada extraordinario" ni se ha notado una circulación de coches "por debajo" de lo habitual, tal y como señalaron las mismas fuentes, que concentraron las principales retenciones en Madrid y Barcelona entre las 07.00 y las 09.30 horas.
Concretamente, en Madrid, a esa hora se registraron algunos atascos en la A-2, a la altura de Alcalá de Henares, en la A-4, a su paso por Pinto, en la A-5 cerca de Móstoles y en la A-6, en las proximidades de Majadahonda. Mientras, en Barcelona, las principales problemas se localizaron en las rondas, la B-10, la B-20, la B-23, la C-31, y en general en las vías que conectan las ciudades dormitorios de la periferia con la Ciudad Condal.
Ecologistas en Acción criticó ayer al Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural y Marino (MARM) y a los ayuntamientos por su "escasa implicación" en el Día sin coches, al tiempo que denunció las "contradicciones" entre los discursos de movilidad sostenible y las políticas reales, que "siguen apostando por vender más y más coches y facilitar su uso en las ciudades y zonas metropolitanas".
Así, a juicio de la organización ecologista, estas "contradicciones" tienen consecuencias "nefastas para la calidad de vida y para el cambio climático". Asimismo, reconocen que "el Día sin Coches ya ha perdido empuje y contenido en manos de unos gobiernos municipales que, en su gran mayoría, continúan desarrollando cada día una política de movilidad destinada a favorecer la circulación de coches como principal modo de transporte urbano".
Según un artículo del Anuario de la Movilidad 2008 del Real Automóvil Club de Cataluña (RACC), un ciudadano pierde en atascos en el área metropolitana de Barcelona 49 horas anuales, mientras que en Madrid pierde 55 horas, lo que equivale aproximadamente a más de siete días laborables de vacaciones extra al año y un coste por trabajador de entre 460 euros al año en Barcelona y 538 en Madrid.
Estos datos también revelan que las retenciones suponen una pérdida media diaria para el usuario de 11,9 minutos en la región metropolitana de Barcelona, y de 14 en Madrid, y en hora punta, sobre todo por motivos laborales, la pérdida asciende a 18 minutos diarios en Barcelona y 33 en Madrid.
En otro trabajo del RACC también se realiza una comparativa entre los tiempos de desplazamiento invertido en transporte privado versus transporte público. En los 10 itinerarios tipo analizados, el tiempo perdido en transporte público es superior al del privado. Destacan aquéllos donde se utiliza el autobús o donde se hace un trasbordo.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Entrades: 221
Era una resposta irònica que no s'ha entès. Quina diferència hi ha entre aquesta setmana i qualsevol de les 51 restants de l'any pels viatgers en transport públic? Cap ni una. Doncs això.metring ha escrit:Si, el que ja fa anys que es va deixar de fer va ser el dia sense cotxes.Tony M. Nyphot ha escrit:Ah, encara se celebra?
And now for something completely different...
Home, com a mínim no es penalitza el ciutadà amb freqüències penoses sota un clima rigorós, com es fa durant el mes d'agost. Bé, la Renfe sí que ho farà el dia 24 això de castigar els treballadors aplicant-hi un horari que no es correspon amb el tipus de jornada als municipis que no són ni Barcelona ni els seus llepaculs l'Hospitalet i Santa Coloma de Gramenet (incapaços de dissimular la seva manca de personalitat ubicant la seva festa local on correspondria per raons històriques o toponímiques).Tony M. Nyphot ha escrit:Quina diferència hi ha entre aquesta setmana i qualsevol de les 51 restants de l'any pels viatgers en transport públic?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Entrades: 221
Haurien de fer com a la Universitat Autònoma de Barcelona, on a banda de tenir la seva pròpia festa major també és jornada festiva el dia de la Mercè.Platanito ha escrit:un horari que no es correspon amb el tipus de jornada als municipis que no són ni Barcelona ni els seus llepaculs l'Hospitalet i Santa Coloma de Gramenet (incapaços de dissimular la seva manca de personalitat ubicant la seva festa local on correspondria per raons històriques o toponímiques).
And now for something completely different...
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Doncs què vols que et digui... putejar a la majoria de la població perquè el municipi tingui "personalitat" i no sigui un "llepaculs de Barcelona", ho trobo força estúpid...Platanito ha escrit:Home, com a mínim no es penalitza el ciutadà amb freqüències penoses sota un clima rigorós, com es fa durant el mes d'agost. Bé, la Renfe sí que ho farà el dia 24 això de castigar els treballadors aplicant-hi un horari que no es correspon amb el tipus de jornada als municipis que no són ni Barcelona ni els seus llepaculs l'Hospitalet i Santa Coloma de Gramenet (incapaços de dissimular la seva manca de personalitat ubicant la seva festa local on correspondria per raons històriques o toponímiques).Tony M. Nyphot ha escrit:Quina diferència hi ha entre aquesta setmana i qualsevol de les 51 restants de l'any pels viatgers en transport públic?
En quin any viu La Vanguardia?Fracaso absoluto del 'Día sin coches'
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
A Barcelona, ja no es fa dia sense cotxes, però a Madrid -que és on està signada la notícia- sí que se segueix fent.Guigui ha escrit:En quin any viu La Vanguardia?Fracaso absoluto del 'Día sin coches'
Però posa Madrid i Barcelona al mateix nivell informatiu, com si aquí també es fes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Els d'Arca fan una activitat:
http://www.arca-bus.org/ -> Agenda
Setmana de la MOBILITAT SOSTENIBLE I SEGURA 2009
Diumenge 27 de setembre
Passejada gratis en autobusos antics per Bigues i Riells, Santa Eulàlia
de Ronçana, Lliçà d’Amunt i Lliçà de Vall.
El primer autobús sortirà de Bigues a les 10h i l’últim 13:30h de Lliçà de
Vall i s’aturarà a totes les parades del recorregut.
http://www.arca-bus.org/ -> Agenda
Setmana de la MOBILITAT SOSTENIBLE I SEGURA 2009
Diumenge 27 de setembre
Passejada gratis en autobusos antics per Bigues i Riells, Santa Eulàlia
de Ronçana, Lliçà d’Amunt i Lliçà de Vall.
El primer autobús sortirà de Bigues a les 10h i l’últim 13:30h de Lliçà de
Vall i s’aturarà a totes les parades del recorregut.
Article del bloc d'en Rogermelcior:
http://rogermelcior.wordpress.com/
Setmana de la Mobilitat ‘Sostenible’ i Segura
26 Setembre 2009 per Roger
Aquesta setmana celebrem la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Aquests dies, durant els quals es promociona el transport públic i la mobilitat sostenible, venen a substituir el tradicional Dia sense cotxes.
La Generalitat ha enfocat la campanya de manera continuista amb la publicitat institucional de la “Revolució dels petits gestos”, la primera gran campanya institucional homogènia feta per part d’una administració pública (ja s’han fet anuncis de seguretat viaria, estalvi d’aigua i prevenció d’incendis).
Resulta curiós parlar de sostenibilitat posant com a icona de la gran campanya mediàtica a televisió dos punts que fan perillar la sostenibilitat dels sistema de transport públic a Catalunya: la nova targeta T12 i les línies 9 i 10 del Metro del ferrocarril metropolità
* L9 i L10: infraestructura faraònica en busca de finançament privat
La Línia 9 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona està cridada a ser la icona de l’obra de Govern en matèria de mobilitat per a les properes eleccions. Dos trams (el de Badalona i Santa Coloma de Gramenet) estan a punt de ser inaugurats però el Govern se les ha hagut d’empescar perquè l’obra no aclaparés tots els seus pressupostos (té un pressupost de 6.507M€). La seva naturalesa faraònica ha comportat que la Generalitat hagi deixat en mans del sector privat l’acabament i explotació de les estacions dels dos trams amb execució més avançada: el de Besòs i el de Llobregat. Dragados s’ha fet càrrec d’acabar de construir les estacions de Badalona i Santa Coloma de Gramenet i la part nord de Barcelona (en total 13) i ha d’abonar al Govern 315 milions d’euros per l’obra que anteriorment ja ha executat el govern mentre que FCC, OHL i Copisa acabaran el tram del Llobregat (13 estacions) i abonaran al Govern 378 milions d’euros per l’obra ja feta. A més aquestes empreses seran les responsable de l’explotació de les estacions dels seus respectius trams durant més de 32 anys: neteja, manteniment, funcionament dels nombrosos ascensors. Amb els ingressos que rebrà de les concessionàries el Govern executarà el tram central de la L9 sense que això suposi tanta pressió pels pressupostos de Política Territorial. És un peatge a l’ombra com s’ha fet en l’Eix Vic-Ripoll o el Túnel del Pertús i es vol fer en el desdoblament de l’Eix Transversal. Les concessionàries a la fi de la concessió trauran rendibilitat, ja que el Govern els tornarà diners amb interessos.
Com podeu veure un exemple de “sostenibilitat” d’obra pública la L9! Una obra que no es pot ni pagar i amb una explotació molt cara (ascensors, despesa energètica per la profunditat de la majoria d’estacions tipus pou…).
* T12: el perill de la sostenibilitat del sistema tarifari a la Regió Metropolitana
A la Regió Metrolpolitana es fan uns 935 milions de viatges anuals amb transport públic, que tenen un cost de 1.257 milions d’euros. El cost mitjà per viatge és d’1,36 euos. Amb la flamant targeta T12 l’Administració deixarà d’ingressar aproximadament uns 14 milions d’euros anuals pel concepte de venda de bitllets. L’any passat (2008) l’ATM va recaptar per aquest concepte 577 milions d’euros que van cobrir el 45% del cost operatiu de la xarxa de transport públic de la Regió Metropolitana. Per la seva banda les subvencions públiques amb 700 milions d’euros van sufragar el 55% del cost del transport públic de la Regió Metropolitana. Aquest any hem trobat pujades dels títols de transport integrats com la T10 d’un 6,94%, bàsicament amb l’objectiu de cobrir el dèficit en recaptació que la T12 els suposa durant tres mesos (de setembre a desembre).
Caldrà veure fins on arriben les pujades dels títols de transport aquest any. Cal tenir en compte que amb la inauguració de la L9 els costos d’explotació també pujaran… En tot cas, els usuaris de transport públic no hem de pagar per cobrir el cost d’uns compromisos populistes com ara la targeta T12. A més no tinc clar que la mobilitat d’un menor de 12 anys sigui gaire obligada tenint en compte que encara està en edat d’escolarització obligatòria en centres que, en principi, han d’estar a prop del domicili familiar. Crec que la T12 només beneficiarà especialment a les famílies que porten els fills a les escoles concertades lluny dels seus barris, en el centres de les poblacions amb autobús… Això no és mobilitat obligada, és més aviat mobilitat evitable… En canvi en el període universitari (mobilitat obligada) els estudiants ens les hem d’empescar amb fraus zonals per arribar als centres universitaris que, sovint, cauen lluny de les nostres poblacions i amb unes combinacions no gaire bones i sense cap tipus de descompte tarifari…
* El que NO és ’sostenible’
Per a mi la L9 i la T12 NO són sostenibles. Sostenibles són els “petits gestos”, mai millor dit! Petites coses (infraestructures o canvi en explotació de serveis) que, ràpidament i sense gaire cost, fan la mobilitat més fàcil a milers de persones. I d’aquests tipus de coses a Catalunya en podem fer moltes que comporten un millor aprofitament dels recursos públics. Pel que fa a infraestructures podem començar per “treure de calaix” el projecte de l’intercanviador de Plaça Catalunya i executar-lo, continuar per la recuperació de la línia Reus-Roda de Barà i acabar amb la perllongament de la xarxa ferroviària a l’aeroport o a Lloret de Mar sense oblidar duplicacions i quatriplicacions. Pel que fa a serveis podem treballar per millorar els busos interurbans a tot Catalunya i vetllar per un bon finançament del mateixos (com a mínim similar al que tenen els municipis de l’Entitat Metropolitana del Transport).
Petites obres (o no tan petites) o millores en l’explotació, però relativament fàcils i barates d’execució i, sobretot, ÚTILS! Petits gestos de l’administració que milloren la nostra mobilitat i la nostra competitivitat com a país per tant. Ara, per contra, ens limitem la nostra política d’infraestructures i mobilitat en noves autovies (amb peatge a l’ombra) i obres faraòniques: L9, línia orbital, eix transversal ferroviari…
PD: per la ràdio es poden sentir anuncis de l’ús de la bicicleta, el carsharing o la integració tarifaria. Anuncis més encertats que aquests de cara a la “sostenibilitat”.
http://rogermelcior.wordpress.com/
Setmana de la Mobilitat ‘Sostenible’ i Segura
26 Setembre 2009 per Roger
Aquesta setmana celebrem la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Aquests dies, durant els quals es promociona el transport públic i la mobilitat sostenible, venen a substituir el tradicional Dia sense cotxes.
La Generalitat ha enfocat la campanya de manera continuista amb la publicitat institucional de la “Revolució dels petits gestos”, la primera gran campanya institucional homogènia feta per part d’una administració pública (ja s’han fet anuncis de seguretat viaria, estalvi d’aigua i prevenció d’incendis).
Resulta curiós parlar de sostenibilitat posant com a icona de la gran campanya mediàtica a televisió dos punts que fan perillar la sostenibilitat dels sistema de transport públic a Catalunya: la nova targeta T12 i les línies 9 i 10 del Metro del ferrocarril metropolità
* L9 i L10: infraestructura faraònica en busca de finançament privat
La Línia 9 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona està cridada a ser la icona de l’obra de Govern en matèria de mobilitat per a les properes eleccions. Dos trams (el de Badalona i Santa Coloma de Gramenet) estan a punt de ser inaugurats però el Govern se les ha hagut d’empescar perquè l’obra no aclaparés tots els seus pressupostos (té un pressupost de 6.507M€). La seva naturalesa faraònica ha comportat que la Generalitat hagi deixat en mans del sector privat l’acabament i explotació de les estacions dels dos trams amb execució més avançada: el de Besòs i el de Llobregat. Dragados s’ha fet càrrec d’acabar de construir les estacions de Badalona i Santa Coloma de Gramenet i la part nord de Barcelona (en total 13) i ha d’abonar al Govern 315 milions d’euros per l’obra que anteriorment ja ha executat el govern mentre que FCC, OHL i Copisa acabaran el tram del Llobregat (13 estacions) i abonaran al Govern 378 milions d’euros per l’obra ja feta. A més aquestes empreses seran les responsable de l’explotació de les estacions dels seus respectius trams durant més de 32 anys: neteja, manteniment, funcionament dels nombrosos ascensors. Amb els ingressos que rebrà de les concessionàries el Govern executarà el tram central de la L9 sense que això suposi tanta pressió pels pressupostos de Política Territorial. És un peatge a l’ombra com s’ha fet en l’Eix Vic-Ripoll o el Túnel del Pertús i es vol fer en el desdoblament de l’Eix Transversal. Les concessionàries a la fi de la concessió trauran rendibilitat, ja que el Govern els tornarà diners amb interessos.
Com podeu veure un exemple de “sostenibilitat” d’obra pública la L9! Una obra que no es pot ni pagar i amb una explotació molt cara (ascensors, despesa energètica per la profunditat de la majoria d’estacions tipus pou…).
* T12: el perill de la sostenibilitat del sistema tarifari a la Regió Metropolitana
A la Regió Metrolpolitana es fan uns 935 milions de viatges anuals amb transport públic, que tenen un cost de 1.257 milions d’euros. El cost mitjà per viatge és d’1,36 euos. Amb la flamant targeta T12 l’Administració deixarà d’ingressar aproximadament uns 14 milions d’euros anuals pel concepte de venda de bitllets. L’any passat (2008) l’ATM va recaptar per aquest concepte 577 milions d’euros que van cobrir el 45% del cost operatiu de la xarxa de transport públic de la Regió Metropolitana. Per la seva banda les subvencions públiques amb 700 milions d’euros van sufragar el 55% del cost del transport públic de la Regió Metropolitana. Aquest any hem trobat pujades dels títols de transport integrats com la T10 d’un 6,94%, bàsicament amb l’objectiu de cobrir el dèficit en recaptació que la T12 els suposa durant tres mesos (de setembre a desembre).
Caldrà veure fins on arriben les pujades dels títols de transport aquest any. Cal tenir en compte que amb la inauguració de la L9 els costos d’explotació també pujaran… En tot cas, els usuaris de transport públic no hem de pagar per cobrir el cost d’uns compromisos populistes com ara la targeta T12. A més no tinc clar que la mobilitat d’un menor de 12 anys sigui gaire obligada tenint en compte que encara està en edat d’escolarització obligatòria en centres que, en principi, han d’estar a prop del domicili familiar. Crec que la T12 només beneficiarà especialment a les famílies que porten els fills a les escoles concertades lluny dels seus barris, en el centres de les poblacions amb autobús… Això no és mobilitat obligada, és més aviat mobilitat evitable… En canvi en el període universitari (mobilitat obligada) els estudiants ens les hem d’empescar amb fraus zonals per arribar als centres universitaris que, sovint, cauen lluny de les nostres poblacions i amb unes combinacions no gaire bones i sense cap tipus de descompte tarifari…
* El que NO és ’sostenible’
Per a mi la L9 i la T12 NO són sostenibles. Sostenibles són els “petits gestos”, mai millor dit! Petites coses (infraestructures o canvi en explotació de serveis) que, ràpidament i sense gaire cost, fan la mobilitat més fàcil a milers de persones. I d’aquests tipus de coses a Catalunya en podem fer moltes que comporten un millor aprofitament dels recursos públics. Pel que fa a infraestructures podem començar per “treure de calaix” el projecte de l’intercanviador de Plaça Catalunya i executar-lo, continuar per la recuperació de la línia Reus-Roda de Barà i acabar amb la perllongament de la xarxa ferroviària a l’aeroport o a Lloret de Mar sense oblidar duplicacions i quatriplicacions. Pel que fa a serveis podem treballar per millorar els busos interurbans a tot Catalunya i vetllar per un bon finançament del mateixos (com a mínim similar al que tenen els municipis de l’Entitat Metropolitana del Transport).
Petites obres (o no tan petites) o millores en l’explotació, però relativament fàcils i barates d’execució i, sobretot, ÚTILS! Petits gestos de l’administració que milloren la nostra mobilitat i la nostra competitivitat com a país per tant. Ara, per contra, ens limitem la nostra política d’infraestructures i mobilitat en noves autovies (amb peatge a l’ombra) i obres faraòniques: L9, línia orbital, eix transversal ferroviari…
PD: per la ràdio es poden sentir anuncis de l’ús de la bicicleta, el carsharing o la integració tarifaria. Anuncis més encertats que aquests de cara a la “sostenibilitat”.
I el "petit gest" del polític? Deixar el cotxe oficial, moure's en transport públic i, de pas, copsar la realitat quotidiana de milions de catalans?
De l'obligatorietat dels nens de pagar bitllet (més enllà de la T12) ja he parlat vàries vegades. Em sembla injust que hagin de pagar si els pares ja paguen, ja que no els pots deixar "aparcats" a casa si has de fer encàrrecs. Menys almoines de 2500 euros i més facilitats al dia a dia!
De l'obligatorietat dels nens de pagar bitllet (més enllà de la T12) ja he parlat vàries vegades. Em sembla injust que hagin de pagar si els pares ja paguen, ja que no els pots deixar "aparcats" a casa si has de fer encàrrecs. Menys almoines de 2500 euros i més facilitats al dia a dia!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- rogermelcior
- N5
- Entrades: 147
- Ubicació: Badalona
- Contacta:
Molt bo això del petit gest del polític de deixar el cotxe oficial!





