
O sigui que si tant de problema ha de suposar ficar un tren a certes hores, hi fiquem una carretera fins a Núria i fora.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 18:51
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 22/09/2009 21:24
Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 23/09/2009 8:57
Jordi, hauries de controlar la visceralitat dels teus comentaris... Jo crec que exigir al cremallera de Núria que funcioni fins a les tantes és exigir massa. Perquè clar, ja posats a dir podríem exigir també cremallera non-stop tota la nit com si fos el metro de Barcelona. D'acord que és l'únic mitjà de transport per accedir al santuari però és que com ja t'han dit aquest no és més que un enclavament turístic. I si no mira a Montserrat, que també els últims cremalleres crec que són a quarts de 7 de la tarda a l'hivern.Jordi Freixas ha escrit:Continua sent l'únic mitjà de transport per accedir al santuari, a on molta gent hi accedirà per molts altres motius que no necessariament han de tenir a veure amb motius religiosos (per exmple, jo mateix).
O sigui que si tant de problema ha de suposar ficar un tren a certes hores, hi fiquem una carretera fins a Núria i fora.
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 14:28
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 14:39
Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/09/2009 16:01
M'agradaria fer un estudi de demanda, perquè sincerament, dubtu jo que un cremallera a les 20h tingui èxit, ja que la gent que hi puja, no s'espera a pujar a les 8 de la nit, i més si vas a un hotel, que t'has de registrar, acomodar a l'habitació, etc..., amb l'estona que això comporta.Jordi Freixas ha escrit:I amb tot això una altra cosa: Consultant els horaris de la línia de Puigcerdà, desde Barcelona fins a Ribes, del proper dissabte ens trobem que els tres últims trens que arriben a Ribes de Freser són el de les 17:26 (que permet enllaçar amb l'actualmet últim cremallera que surt de Ribes Enllaç cap a Núria), però després en tenim un altre a les 19:22, i un altre a les 21:13, que els dissabtes ja no disposen d'enllaç "perquè el cremallera és un tren turístic"
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 16:51
Bé que segons quins dies hi tenen tren a les 18:30 i a les 20:30. Encara que n'hi hauria prou amb que aquest últim tren el posessin a les 19:40, per exemple.oriolp13 ha escrit:M'agradaria fer un estudi de demanda, perquè sincerament, dubtu jo que un cremallera a les 20h tingui èxit, ja que la gent que hi puja, no s'espera a pujar a les 8 de la nit, i més si vas a un hotel, que t'has de registrar, acomodar a l'habitació, etc..., amb l'estona que això comporta.
TOTES LES LÍNIES de les quals n'és responsable FGC, van ser tranferides d'altres operadores per ser deficitaries. TOTES. Inclòs el Cremallera de Núria. Com a empresa públca, la seva funció ha de ser mantenir totes i cadascuna d'aquestes línies; no simplement obtenir-ne beneficis.oriolp13 ha escrit:I que FGC sigui pública no implica que hagi d'oferir serveis que siguin deficitàris, perquè seria una pèrdua de diners constant, i que podria fer prendre decisions errònies.
Obviarem el comentari del burro.oriolp13 ha escrit:Ja et dic jo que un tren no l'ompliries a aquelles hores a l'hivern, però bé, ja en un altre fil i en aquest igual, sembla que no vulguis baixar del burro i que tu tens raó tant si com sí, i que els altres anem equivocats...![]()
La resposta en definitiva venia a ser que efectivament no hi havia demanda. Però aquelles formes tant exquisites en les quals no em va donar cap solució, no em va agradar gents.oriolp13 ha escrit:PD: si la resposta de FGC al teu mail és aquella, tot i que sigui un motiu, la trobo patètica i poc treballada. Valdria més la pèna ficar que no hi ha demanda, que és més coherent.
Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/09/2009 17:07
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 17:44
Per això mateix hi insisteixo en que no estic dient en cap cas que s'hagin de posar freqüències propies d'una línia de Rodalies. Només estic dient de posar UN TREN MÉS I PROU, per exemple.oriolp13 ha escrit:FGC és una empresa pública, i el seu principal objectiu pot no ser obtenir beneficis, però tampoc per això ha de posar serveis que es sap que seríen totalment deficitaris, perquè tampoc és qüestió de perdre-hi diners.
Si ens basem en el que dius, no és res que no es faci ja actualment, cada vegada que un grup de gent (sigui pel retorn d'un casament, o qualsevol altre esdeveniment que ho requereixi) contracta un tren-charter. Jo, el que plantejo és donar una alternativa viable de servei regular en aquesta franja horaria.oriolp13 ha escrit:Si féssim el que dius dels bitlets, no és mala idea, el que passa és que un sol bitllet d'una persona no justifica posar un automotor sencer per a ell, ja que els costos de personal (jornada laboral), i el cost d'aquella expedició no justifica en cap cas el transportar una persona.
Uiii... quan t'en vas de cap de setmana amb amics, col·legues, i d'altres energúmens varis, la varietat d'activitats a l'exterior pot ser il·limitadaoriolp13 ha escrit:A ple hivern, que les condicions climatològiques són "dures", pujar gairé més tard de les 17.40 és una bajanada, ja que fa fred, no hi ha claror, i a Núria a no ser que estiguis a dins l'hotel, el santuari o l'alberg, dubto que et quedis passejant per l'exterior.
Doncs jo considero que és plenament justificable afegir algun tren mes enllà de les 17:40, EXACTAMENT de la mateixa manera que ho és posar-lo en una altra franja del dia més rendible, tot i sabent que en un moment donat, aquell tren d'aquella hora concreta no hi ha pujat ningú.oriolp13 ha escrit:I repeteixo, per el fet que que FGC sigui una empresa pública, això no significa que hagi d'oferir serveis que no el justifiquin!
Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/09/2009 17:53
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 18:50
Si. I segurament aquests motius deuen tenir a veure simplement amb que els treballadors que hi puguin haver en aquest tren, s'en tornen cap a casa. Simplement. I que consti que no els critico; critico la gestió de FGC.oriolp13 ha escrit:Suposo que si el cremallera el fan baixar a Ribes-Vila, els seus motius deuen haver-hi.
Evidentment, que un maquinista estigui de guardia no vol dir que s'hagi de quedar tota la nit a la cabina, només faltaria. Precísament, la Vall de Núria llògicament disposa de diversos allotjaments per als/les treballadors/es residents, entre el mateix hotel i per exemple... Cal Ignasi, que es troba just al costat de l'estació.oriolp13 ha escrit:Que estigui de guàrdia no vol dir que passi la nit a la cabina. Pot ser que estigui a casa seva i amb un telèfon d'empresa preparat per a qualsevol emergència.
Ja vaig explicar que una amiga meva no va poguer venir un cap de setmana a Núria perquè plegava de treballar un dissabte a les 4 de la tarda. No et dic que sigui en cap cas representativa de tota la gent que pot omplir un tren, però tampoc ha de ser un cas aillat.oriolp13 ha escrit:I referent al tema, no reclamo freqüències de rodalies, però jo, personalment, no crec que a l'hivern, excepte dies comptats, es pugui omplir raonablement un tren. Quanta gent agafa l'últim tren de les 17.40?
Doncs precísament a l'hivern, igualment pot convenir tenir el tren d'emergència com a alternativa a l'helicopter davant de qualsevol imprevist que hi pugui haver (com per exemple... les inclemències del temps).oriolp13 ha escrit:L'altre tema és el tren d'emergència. Sent "coneixedor" del tema, et dic jo que si algú té una emergència mèdica( un cas greu), ni de conya esperaràn a baixar amb el cremallera; probablement faràn pujar l'helicòpter del SEM, que en uns minuts es planta a Campdevànol. Tot i això seria interessant tenir-hi un tren de "socors", per a casos mèdics no greus o casos que no siguin mèdics, però puguin requerir una evacuació.
Entrada Autor: He2/2 » Dissabte 26/09/2009 23:25
Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 27/09/2009 19:52
Aleluia!!! No estic sol!!!He2/2 ha escrit:Com s'ha apuntat més amunt, un tren a darrera hora de la tarda permetria, els divendres i vigílies de festius, que molta gent pogués arribar a Núria després d'acabar la seva jornada laboral.
Caram caram... no en tenia ni idea d'això de posar el tren a dins del túnel. Sigui com sgui, aquest comentari mha fet planteja un dubte: se sap si amb totes les reformes que s'estan efectuant a la línia, hi ha alguna idea d'instal·lar alguna coberta o alguna cosa a l'estació de Núria?He2/2 ha escrit:Jo recordo (de fa bastants anys, potser cap a 197x) que hi havia hagut un tren que pujava tard al vespre, enllaçant amb el darrer tren de RENFE, els dissabtes, i que es quedava a passar la nit a Núria. El ficaven a dins del tunel per a que no quedés a l'intempèrie. Naturalment el personal havia de fer nit a Núria.
Però el problema no és la baixada, sinó la pujada; de baixada sí que hi ha algun altre servei més enllà de les 17'40.He2/2 ha escrit:Una altre questió, important és que al ser el cremallera l'unic mitjà d'accés al santuari, cal que totes les persones que hi pugin i no hi pernoctin puguin baixar.
Em temo que l'estudi ja està fet. I l'estudi és (segons em va explicar en el seu dia l'Antoni Casals per carta) que antigament ja existia un altre tren més enllà de les 17:40, però que el van treure perquè en moltes ocasions no hi pujava ningú. Però a veure... repeteixo que això no vol dir que el puguin treure així com si res, tractant-se precísament del tipus de mitjà que és el Cremallera de Núria.He2/2 ha escrit:Pel que fa a l'hivern, precisament un servei de tarda, podria fer que els que estiguin passant uns dies a la vall, a partir de les cinc de la tarda, quan allà no hi ha res per fer, baixesin a Ribes, o a Quieralbs, si després poguessin tornar a pujar. Botigues i restaurants podrien estar-hi interessats. Caldria fer un estudi de la posible demanda i, potser, implicar-hi els comerciants de Ribes.
Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/10/2009 19:19
Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 11/10/2009 22:07
Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 11/10/2009 22:25
Guigui ha escrit:Vaja, m'estàs dient que unifiqui els Rigi Bahnen en un 2x1.liniadelRipollés ha escrit:Si ets capaç d'inventar un cremallera-aeri bivalent potser que els suïssos sí que et donin la residència i nacionalitat suïssa, més que res pel tema de la capacitat de l'aeri. Ara, bon cable necessites.
Entrada Autor: Antonio » Dilluns 12/10/2009 21:40
Ben dit, millor que no ens fiquem gaire amb els treballadors del cremallera que encara se'ns enfadarà algú.liniadelRipollés ha escrit:Agrairé que ens centrem en el cremallera i no en les persones que treballen al cremallera, ja que se'm remouen els budells amb alguns comentaris.
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 12/10/2009 21:46
Antonio ha escrit:Ben dit, millor que no ens fiquem gaire amb els treballadors del cremallera que encara se'ns enfadarà algú.liniadelRipollés ha escrit:Agrairé que ens centrem en el cremallera i no en les persones que treballen al cremallera, ja que se'm remouen els budells amb alguns comentaris.
Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 13/10/2009 14:18
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 14/10/2009 1:14
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”