Un dia laborable X, a mitja tarda. Sortint del metro de Barceloneta, em disposo a agafar l'autobús 51 en direcció nord a la parada d'Estació de França (la segona del recorregut). Són aproximadament les 19:30. Arriben les 19:35, passen les 19:40, 19:45, 19:50... ja porto 25 minuts esperant el maleït 51, i allà no apareix res de res. Miro la parada, i veig que la línia no té ni freqüència, sinó que funciona amb horari

Mentrestant, ja han passat 5 autobusos de la línia 39 i 4 de la 14

Finalment, a les 20:22 aprox. passa un 51 en sentit contrari fins a Pla de Palau i cap a les 20:30 puc agafar finalment el bus.
Com és obvi, m'havia passat el temps de transbordament de zona 1, amb la qual cosa m'ha marcat un nou viatge, per la qual cosa he anat a reclamar al conductor. Aquest, després de certa reticència inicial, ha entès el problema i m'ha fet una T-Bescanvi per solucionar el problema, cosa que li agraeixo. He estat parlant amb ell i m'ha comentat que l'empresa li havia dit que el torn de davant del seu havia sortit amb normalitat abans, però que ja s'olorava alguna cosa perquè no s'ha creuat amb ell en cap moment. Finalment, ha dit que "és habitual" que passi, i que l'empresa fa veure coses que en realitat no existeixen.
Resumint: TMB fa desaparèixer torns de bus i no sols no informa els usuaris sinó que fins i tot menteix al propi personal de l'empresa per fer-los creure que tot funciona correctament. Si en un autobús amb freqüència de 15 minuts ja és greu, en un que només té dues expedicions l'hora tot i ser una línia urbana amb gran potencial, això és un escàndol majúscul. És que potser TMB està fent tot el possible per carregar-se el 51 perquè no li interessa? Si és això, ho està fent de conya!!!

Visca la setmana de la immobilitat!!!