Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps
- galdric
- N5

- Entrades: 108
- Membre des de: 28 ago. 2006, 21:40
- Ubicació: Sabadell. (Vallès Occidental)
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
MALEITS SIGUIN TOTS ELS QUE NO TINGUIN A BÉ PRESERVAR AQUESTES HISTÒRIQUES I ENTRANYABLES RELÍQUIES DEL GMB!!! SI HO ENDERROQUEN TOT, N'HI HAURIA PER PENJAR-LOS PELS OUS AL BELL MIG DE LA PLAÇA DE CATALUNYA FINS QUE MORISSIN PICOTEJATS PELS COLOMS I LES GAVINES DE BARCELONA!
Galderic
Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Primer donar las grà cies als dos companys tant per la troballa i les pertinents explicacions i després per las fotos, be m'agraderia pensar que no las faran malt bé, per una altre banda no estic segur de que aixó pugi ser aixis, per desgracia la modernitat per molts mana, crec que tindrian que quedarse com estan o bé portarlas a cap algún lloc o pugin estar resguardades i segures, per descomptat on també es pugin veure, aquesta tarda escriure al Facebook a la página esmentada, es el minim que es pot fer per salvarlas o per lo menys que es dongin compte que alguns estem per salvaguardar un patrimoni históric que em definitiva es de tots. 
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
AquĂ teniu un detall de les rajoles, donant brillo amb Photoshop i zoom a tope, per a que les veieu millor, i imagineu la seva bellesa si fossin netes.
- Fitxers adjunts
-
- detallw pdg.jpg (108.66 KiB) Visualitzat 6950 cops
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Son una meravella, no podem permitir que se les carreguin! 
- Tony M. Nyphot
- N6

- Entrades: 221
- Membre des de: 18 set. 2009, 21:21
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Pobres coloms.galdric ha escrit:MALEITS SIGUIN TOTS ELS QUE NO TINGUIN A BÉ PRESERVAR AQUESTES HISTÒRIQUES I ENTRANYABLES RELÍQUIES DEL GMB!!! SI HO ENDERROQUEN TOT, N'HI HAURIA PER PENJAR-LOS PELS OUS AL BELL MIG DE LA PLAÇA DE CATALUNYA FINS QUE MORISSIN PICOTEJATS PELS COLOMS I LES GAVINES DE BARCELONA!
Galderic
And now for something completely different...
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Crec que ha estat una bona pensada la iniciativa d'escriure al grup del Patrimoni. Jo també he dit la meva i espero que se'ns tingui en compte. Amb plaques de fibra i rajoles de granit prefabricat tapant-ho tot és una mica dificil fer-se'n cà rrec de l'origen dels espais que tanta gent utilitza cada dia. I no trobo pas que sigui una cosa tan dolenta, no cal ara forrar totes les estacions del metro de rajola bisellada, però al Cèsar el que és del Cèsar.
Què és alló??
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
També he enviat un missatg al grup de Patrimoni.gencat http://www.facebook.com/home.php?#/patrimoni.gencat
- automotorserie 436
- N7

- Entrades: 557
- Membre des de: 17 ago. 2008, 20:47
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Espero que después del desastre que cometieron autoridades pasadas retirando las bocas de metro antiguas, no se cometa en el presente otro error que afectaria gravemente al patrimonio histórico del metro de Barcelona.
Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.
Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Funcionalitat o disseny
O on el disseny ho és tot.automotorserie 436 ha escrit:Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- automotorserie 436
- N7

- Entrades: 557
- Membre des de: 17 ago. 2008, 20:47
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Buena apreciación, funcionalidad y diseñoGuigui ha escrit:O on el disseny ho és tot.automotorserie 436 ha escrit:Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Funcionalitat o disseny
Tenen molta més cà rrega de disseny les rajoles originals que no pas els plafons utilitzats actualment.Guigui ha escrit:O on el disseny ho és tot.automotorserie 436 ha escrit:Sólo el detalle de las hermosas baldosas demuestra lo importante que era en aquella época combinar belleza estética con funcionalidad, combinación muy reñida en la actualidad, donde la funcionalidad lo es todo.
Per tant, el drama és que cada vegada hi ha menys disseny.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Lluita1714
- N9

- Entrades: 1963
- Membre des de: 31 des. 2008, 13:52
- UbicaciĂł: AigĂĽestoses
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
I menys espai.
Jo me n'adono cada dia mĂ©s que estan fent del metro un lloc petit, claustrofòbic. Les estacions model Barcelona que hi queden, com Fabra i Puig, tenen un sostre molt alt, però fan un fals sostre a les andanes, sembla petit, incòmode, i les estacions com aquesta, on s'han trobat els vestigis, el mateix. Es van posant capes decoratives, falses capes de plĂ stic i metall. Que s'han de passar cables? home, i tant que es pot! o no saben fer forats?. Veig el tram d'estaciĂł antiga, i em deixa estupefacte l'alçada que s'ha perdut en aquesta estaciĂł, convertint-la en un lloc incòmode, claustrofòbic, calorĂłs, fosc. Això Ă©s modernitat? això Ă©s moda? doncs si Ă©s aixĂ, prefereixo mil cops ser un retrògrada conservador.
Jo me n'adono cada dia mĂ©s que estan fent del metro un lloc petit, claustrofòbic. Les estacions model Barcelona que hi queden, com Fabra i Puig, tenen un sostre molt alt, però fan un fals sostre a les andanes, sembla petit, incòmode, i les estacions com aquesta, on s'han trobat els vestigis, el mateix. Es van posant capes decoratives, falses capes de plĂ stic i metall. Que s'han de passar cables? home, i tant que es pot! o no saben fer forats?. Veig el tram d'estaciĂł antiga, i em deixa estupefacte l'alçada que s'ha perdut en aquesta estaciĂł, convertint-la en un lloc incòmode, claustrofòbic, calorĂłs, fosc. Això Ă©s modernitat? això Ă©s moda? doncs si Ă©s aixĂ, prefereixo mil cops ser un retrògrada conservador.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Ja us puc dir que entre els membres del Consell s'ha començat a crear debat sobre el tema, vejam dilluns què passa, ja que imagino que molts hauran fet pont, i no hauran llegit encara el mail col·lectiu.
- FerrocarrilsCAT
- N4

- Entrades: 67
- Membre des de: 03 maig 2009, 20:36
- UbicaciĂł: Sant Andreu de la Barca
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
M'hi he passat aquesta tarda i les he vist. SĂłn emotives!!!

A muchos nos gustarĂa que las ''Copito'' volviesen a ser las reinas, pero los Navales han muerto, los Manes los consideran inĂştiles y las 213 existen.
El meu fòrum: http://www.trenllobregat.foroactivo.com
El meu fòrum: http://www.trenllobregat.foroactivo.com
- ElDesi1994
- N7

- Entrades: 343
- Membre des de: 22 març 2009, 18:04
- Facebook: Josué Ferrero
- Ubicació: Mollet del Vallès
- Contacta:
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Jo t'ambé m'he passat per allà .
Que m'apunto a les comunicaciĂłs via FaceBook als Amics del Patrimoni Historic de TMB: http://www.facebook.com/group.php?gid=18949084989
TMB,
TMB,
Parlem amb propietat.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
M'imagino una estació de Passeig de Grà cia amb les rajoles i decoracions originals, però adaptada als nostres temps (bona il·luminació, ascensors, etc).
Si es fes bé, podria ser realment espectacular i no el "bodrio" que és ara, o les més que discutibles rehabilitacions sense grà cia tipus Diagonal o qualsevol estació que es remodeli avui dia.
Pensem que les rajoles, a més, tenen un manteniment molt inferiors als plafons de plà stic. la prova és que els plafons, al cap de 6 o 7 anys, estan que fan pena. En canvi, les rajoles porten allà 80 anys sense que se'ls faci cap manteniment i... ja veieu, passant un drap per sobre tornarien a estar esplendoroses.
En resum, que fins i tot considerant aspectes prà ctics i econòmics, és millor la rajola que no pas el que s'ha estat posant els últims anys. I si no... per què us creieu que es van fer les estacions amb aquest tipus de rajoles en el seu dia? Segurament, perquè aquella gent era més intel·ligent i tocava més de peus a terra que els nostres gestors actuals
Si es fes bé, podria ser realment espectacular i no el "bodrio" que és ara, o les més que discutibles rehabilitacions sense grà cia tipus Diagonal o qualsevol estació que es remodeli avui dia.
Pensem que les rajoles, a més, tenen un manteniment molt inferiors als plafons de plà stic. la prova és que els plafons, al cap de 6 o 7 anys, estan que fan pena. En canvi, les rajoles porten allà 80 anys sense que se'ls faci cap manteniment i... ja veieu, passant un drap per sobre tornarien a estar esplendoroses.
En resum, que fins i tot considerant aspectes prà ctics i econòmics, és millor la rajola que no pas el que s'ha estat posant els últims anys. I si no... per què us creieu que es van fer les estacions amb aquest tipus de rajoles en el seu dia? Segurament, perquè aquella gent era més intel·ligent i tocava més de peus a terra que els nostres gestors actuals
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Un altre motiu
... i perquè el 3% no deuria estar, ni de bon tros, tan estès com ara.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Tot i que les restauracions impliquen mantenir el mĂ xim possible del material original, no hem de oblidar que les estacions no han de deixar de ser prĂ ctiques. És per això que trobo que FGC va realitzar una feina correcta en la restauraciĂł de Catalunya, exemple que hauria de seguir el metro enlloc de reconvertir les estacions en caixes de plastidecors esborrant qualsevol resta antiga. L'estaciĂł de Catalunya, sense acabar d'agradar-me del tot, trobo que se li va respectar gran part del seu aspecte original alhora que es va reformar per necessitats que clamaven al cel, especialment goteres i filtracions i afegint un petit toc modern. Lo dels tocs "moderns" (que es caduquen en qĂĽestiĂł de poc en comparaciĂł a la durada de les pròpies estacions) sembla que Ă©s una cosa que si els dissenyadors no fan, no poden anar de ventre. En la mateixa lĂnia es va estandaritzar una mica l'aspecte de l'estaciĂł de Sant Gervasi, que en un arrebat eufòric als anys setanta algĂş havia pensat que recobrint-la de rajoles de cuina quedaria millor.
En fi, el que vull dir és que quan es restaura una estació penso que s'hauria de seguir un criteri de disseny el més semblant possible al que oferia quan va ser inaugurada, fos lleig o maco. I tapar amb plaques de colors és i serà sempre una xapussa, excepte que la estació ja s'inaugurés aixà des de bon principi. Al menys és el que jo penso.
Una de les estacions que podrien ser reconstruïdes segons el seu aspecte original és la d'Urquinaona L4, que cap a l'any 96-97 va ser folrada de plaques violetes. Durant la restauració, va quedar al descobert tot el sostre recobert de rajola bisellada, i les bombetes provisionals utilitzades durant les obres, van fer que en part l'estació tingués el mateix aspecte que quan es va inaugurar. Com a dada, moltes rajoles s'havien esbotzat als anys 70 per penjar els suports del sostre fals de là mines, altres es van perdre als primers 80 en fixar els suports de les bandes indicadores amb el nom de l'estació, i les darreres es van destrossar als 90 en clavar els sostre de plà stic cremós que llueix ara. Però encara en queden moltes i penso que es podria recuperar si hi hagués voluntat.
En fi, el que vull dir és que quan es restaura una estació penso que s'hauria de seguir un criteri de disseny el més semblant possible al que oferia quan va ser inaugurada, fos lleig o maco. I tapar amb plaques de colors és i serà sempre una xapussa, excepte que la estació ja s'inaugurés aixà des de bon principi. Al menys és el que jo penso.
Una de les estacions que podrien ser reconstruïdes segons el seu aspecte original és la d'Urquinaona L4, que cap a l'any 96-97 va ser folrada de plaques violetes. Durant la restauració, va quedar al descobert tot el sostre recobert de rajola bisellada, i les bombetes provisionals utilitzades durant les obres, van fer que en part l'estació tingués el mateix aspecte que quan es va inaugurar. Com a dada, moltes rajoles s'havien esbotzat als anys 70 per penjar els suports del sostre fals de là mines, altres es van perdre als primers 80 en fixar els suports de les bandes indicadores amb el nom de l'estació, i les darreres es van destrossar als 90 en clavar els sostre de plà stic cremós que llueix ara. Però encara en queden moltes i penso que es podria recuperar si hi hagués voluntat.
Què és alló??
- faristol
- N8

- Entrades: 769
- Membre des de: 05 gen. 2007, 20:20
- UbicaciĂł: Barcelona-Barri La Salut (GrĂ cia) i Masquefa.
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Aquesta sortida de Passeig de Gracia (ARAGON) don al seu canto Besos davant les cases Batlló i Ametller, força visitades pels turistes, el conjunt no desentonaria pas amb l'entorn, us imagineu si no s'heguessin fet malbe totes aquestes decoracions originals com podria ser la estacio Passeig de Gracia amb les cases citades abans???
De totes formes la Estacio tal i com la coneixem no se el que durara, que si intercamviadors, que si futures reformes etc...hi deuen haber moltes mes coses amagades en aquells laberĂntics pasadissos, el lloc on acababen les antigues escales mecaniques de l'andana central encara es visible, hi han unes escales amagades darrere les taquilles del lloc on han aparegut les rajoles, que anaven directement a la sortida de forma molt mes rapida que ara, etc.. etc..
De tots formes per moltes reformes aquest Lloc just a sobre les andanes no crec que sigui necesari modificar'l-ho massa, es a dir que es podrien conservar sense molts inconvenients.
De totes formes la Estacio tal i com la coneixem no se el que durara, que si intercamviadors, que si futures reformes etc...hi deuen haber moltes mes coses amagades en aquells laberĂntics pasadissos, el lloc on acababen les antigues escales mecaniques de l'andana central encara es visible, hi han unes escales amagades darrere les taquilles del lloc on han aparegut les rajoles, que anaven directement a la sortida de forma molt mes rapida que ara, etc.. etc..
De tots formes per moltes reformes aquest Lloc just a sobre les andanes no crec que sigui necesari modificar'l-ho massa, es a dir que es podrien conservar sense molts inconvenients.
També val a dir sense deixar de donar-te la rao que abans els costos de segons quines coses eren molt diferents, potser abans les rajoles eren la cosa mes barata, sempre s'ha mira't la "pela", pero potser ara es exageratwefer ha escrit:
En resum, que fins i tot considerant aspectes prà ctics i econòmics, és millor la rajola que no pas el que s'ha estat posant els últims anys. I si no... per què us creieu que es van fer les estacions amb aquest tipus de rajoles en el seu dia? Segurament, perquè aquella gent era més intel·ligent i tocava més de peus a terra que els nostres gestors actuals
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Despeses d'obra
Al final, la despesa puja al que vol el que es gasta els calers. M'explico: potser sà que TMB, GISA o qui sigui mirarà molt pel cost del material de construcció, però tot això haurà anat precedit per uns estudis d'arquitectura i disseny ben dotats, que probablement també podrien ser força més econòmics.faristol ha escrit:També val a dir sense deixar de donar-te la rao que abans els costos de segons quines coses eren molt diferents, potser abans les rajoles eren la cosa mes barata, sempre s'ha mira't la "pela", pero potser ara es exagerat
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
