Distància Objectiu

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Re: Distància Objectiu

Entrada Autor: Proastiakos » 08 oct. 2009, 23:51

El LLOP ha escrit:a veure si m'explico perquè em sembla que no se m'enten. Jo considero proves de DO (o el que sigui) és quan el sistema està implantat i s'ha d'ajustar/adequar/provar i això es fa sempre a les proves nocturnes. No considero que provar si es reben codis en un enclavament o si les antenes del tren capten les emissions sigui proves de DO a L5. Quan es prova un prototip de cotxe, s'enten que s'ha fet, quan aquest cotxe ha passat una sèrie determinada de proves, i no quan es comproven si funcionen elss llums, encara que també sigui imprescindible, no se si m'explico...
T'expliques de maravella, company :ok

En aquest sentit el meu punt de vista és més puntual, el qual considero que per a que un sistema d'aquestes magnituds funcioni bé els fonaments més bàsics han de funcionar a la perfecció i s'han de provar abans no es munti "la construcció" a sobre, perque què és millor, que des d'un bon principi tot vagi bé que no pas es munti tot i desprès s'hagi de desmuntar tot per retocar/ perfeccionar/ arreglar una cosa puntual?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 14 oct. 2009, 20:38

Proastiakos ha escrit:Llop, la L1 i L3 ja roden amb Distancia Objectiu (DO). El que si es veritat la L3 fa funcionar l'ATO sobre la DO, així com la L1 ho farà "en breu". La L5, com molt bè saps, està en proves per el funcionament en DO i s'estàn equipant els trens, tot i que fins on se, faltaven alguns per passar per taller. La L11 ja fa servir la DO.
Bé, confirmat amb un CTO (comandament tècnic operatiu) de la L1, aquesta encara no funciona en distància objectiu, si no que, com la resta de línies, funciona amb ATP i velocitat objectiu.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4277
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » 14 oct. 2009, 20:49

Emmm... vols dir? :|



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 14 oct. 2009, 20:54

Home, no t'ho juraré per la meva família, però no crec que la persona que m'ho ha dit guanyi res enganyant-me.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4277
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » 14 oct. 2009, 21:08

No, però els equips ATP que s'instal·len als trens o són VO o són DO. Cada tipus d'ATP són sistemes construits de manera diferent i no són commutables, perquè ja no només són els equips embarcats sinó també les balises. A més a més, quan tens un tren just al davant, l'ATP no et marca la velocitat d'aquell tram, sinó que te la va reduint...



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 14 oct. 2009, 21:11

Ho tornaré a preguntar altre cop i et diré que m'han dit, tant si com no.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » 15 oct. 2009, 17:54

Els 4000 i els 6000 tenen el panell de distància objectiu al costat del velocimetre i funciona. Igual que els 2000 i la resta del safari de la L3.
És més, fàn servir les mateixes balises grogues.
I com diu en Victorcasta, si hi ha un disc vermell et va frenan considerablement, i et fà entrar a 5 km/h a l'estació, només cal anar a Bellvitge per comprovar-ho.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4277
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » 15 oct. 2009, 18:29

Miquel ha escrit:Els 4000 i els 6000 tenen el panell de distància objectiu al costat del velocimetre i funciona. Igual que els 2000 i la resta del safari de la L3.
És més, fàn servir les mateixes balises grogues.
I com diu en Victorcasta, si hi ha un disc vermell et va frenan considerablement, i et fà entrar a 5 km/h a l'estació, només cal anar a Bellvitge per comprovar-ho.
No va en funció dels discos sinó de la distància a la qual tens el tren de davant. De fet, es podria operar perfectament una línia en ATP DO sense que calguéssin discos, el tren sempre mantindria les distàncies amb el precedent.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » 15 oct. 2009, 20:54

victorcasta ha escrit:
Miquel ha escrit:Els 4000 i els 6000 tenen el panell de distància objectiu al costat del velocimetre i funciona. Igual que els 2000 i la resta del safari de la L3.
És més, fàn servir les mateixes balises grogues.
I com diu en Victorcasta, si hi ha un disc vermell et va frenan considerablement, i et fà entrar a 5 km/h a l'estació, només cal anar a Bellvitge per comprovar-ho.
No va en funció dels discos sinó de la distància a la qual tens el tren de davant. De fet, es podria operar perfectament una línia en ATP DO sense que calguéssin discos, el tren sempre mantindria les distàncies amb el precedent.
No obstant avui dia funciona lligat amb els discos, per temes de reglament. De moment, un disc vermell és equivalent a un tren davant.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 15 oct. 2009, 21:11

1er: li he de dir a en Victorcasta que té raó. Sense pal.liatius
2on: les expplicacions que m'han donat té a veure amb la resposta que ja ha donat en Traveller. El funcionament plenament operatiu de la DO serà amb l'ATO. Mentre es circuli en ATP, la circulació queda sotmesa a les ordres dels enclavaments sobre les senyals. Que passa amb això? que encara que el sistema es de distància objectiu, a la pràctica ara mateix, el funcionament és com si fos un sistema de velocitat objectiu, i d'aquí va venir el malentés.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » 15 oct. 2009, 21:19

El LLOP ha escrit:1er: li he de dir a en Victorcasta que té raó. Sense pal.liatius
2on: les expplicacions que m'han donat té a veure amb la resposta que ja ha donat en Traveller. El funcionament plenament operatiu de la DO serà amb l'ATO. Mentre es circuli en ATP, la circulació queda sotmesa a les ordres dels enclavaments sobre les senyals. Que passa amb això? que encara que el sistema es de distància objectiu, a la pràctica ara mateix, el funcionament és com si fos un sistema de velocitat objectiu, i d'aquí va venir el malentés.
I encara circul·lant amb ATO, a la operativa de TMB no es contempla sortir d'una estació amb el tren precedent a la següent estació (excepte comptats casos i a determinades hores), per tant per poder aprofitar aquest sistema, hauria de canviar-se tant el reglament (eliminar discos) com la forma d'operar la circulació. L9 també va per DO i té la opció de no deixar sortir un tren fins que el precedent hagi sortit de la següent estació.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 16 oct. 2009, 06:46

sí, aquesta es la intenció. Quan la DO sobre ATO sigui operativa, hi ha una opció al telecomandament de trànsit que és "apagar senyals". Aleshores sí que serà plenament operativa la DO. Durant aquest procés, seria lògic pensar que es modificarà el reglament de circulació. Recalco el "seria lògic"



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » 08 juny 2012, 21:06

Algú sap si aquest cap de setmana entra en funcionament el distancia objectiu a Línia 5 o si l'han tornat a endarrerir?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 09 juny 2012, 10:14

no, a hores d'ara ja està en funcionament.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”