Pla d'Infraestructures ferroviàries de Rodalies BCN
Pla d'Infraestructures ferroviàries de Rodalies BCN
http://www.mobilitatsostenible.org/agenda/FC.pdf
El Pla d'Infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015
Intervindrà
Sr. Jordi Prat
Delegat del Ministeri de Foment per a la Coordinació d'actuacions ferroviàries a l'àmbit
metropolità de Barcelona
Dissabte 21 de novembre 2009, 19:00 hores
Sala d'actes de l'Associació d'Amics del Ferrocarril Barcelona
C/ Ocata s/n, junt oficines RENFE-. Ala Sur, Estació de França, Barcelona.
El Pla d'Infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015
Intervindrà
Sr. Jordi Prat
Delegat del Ministeri de Foment per a la Coordinació d'actuacions ferroviàries a l'àmbit
metropolità de Barcelona
Dissabte 21 de novembre 2009, 19:00 hores
Sala d'actes de l'Associació d'Amics del Ferrocarril Barcelona
C/ Ocata s/n, junt oficines RENFE-. Ala Sur, Estació de França, Barcelona.
A grans trets, la conferència feta per en Jordi Prat, ha consistit en parlar sobre el pla de Rodalies entre els anys 2009 i 2015, l'evolució de l'oferta des del 1989, els objectius per millorar l'oferta, millora d'instal·lacions i construcció de noves estacions i intercanviadors, i l'inici de l'estudi per a la creació de la nova línia orbital.
Durant el torn de preguntes, han aparegut els temes de per què no es fan més vies, a la qual cosa ha contestat que en molts casos, com en el de municipis per on passa la C2 Sud, no s'hi arribava a cap acord amb els alcaldes, cosa que va passar quan ell encara era director tècnic de l'ATM, si es mantindrà l'estació de Sant Andreu Arenal, cosa que de moment no se sap, el per què en els power-points no apareixia encara el projecte del que s'ha parlat als mitjans de comunicació sobre la remodelació de Badalona, i per què no es preveuen instal·lar més cancel·ladores de sortida i accés des de la platja, etc. Una servidora ha preguntat sobre el criteri per escollir el material mòbil per una línia i la seva composició, per allò que et pot venir un tren simple o doble, i de pas, si no seria factible fer alguna mena d'avís. Les respostes han estat que es fa passar el material del que es disposa en aquell moment, i que lo d'avisar del tipus de composició no hi havia pensat i que ho miraria
També ha reconegut que serà necessari, tot i no dir a on, un tercer túnel.
Durant el torn de preguntes, han aparegut els temes de per què no es fan més vies, a la qual cosa ha contestat que en molts casos, com en el de municipis per on passa la C2 Sud, no s'hi arribava a cap acord amb els alcaldes, cosa que va passar quan ell encara era director tècnic de l'ATM, si es mantindrà l'estació de Sant Andreu Arenal, cosa que de moment no se sap, el per què en els power-points no apareixia encara el projecte del que s'ha parlat als mitjans de comunicació sobre la remodelació de Badalona, i per què no es preveuen instal·lar més cancel·ladores de sortida i accés des de la platja, etc. Una servidora ha preguntat sobre el criteri per escollir el material mòbil per una línia i la seva composició, per allò que et pot venir un tren simple o doble, i de pas, si no seria factible fer alguna mena d'avís. Les respostes han estat que es fa passar el material del que es disposa en aquell moment, i que lo d'avisar del tipus de composició no hi havia pensat i que ho miraria

- Fitxers adjunts
-
- conf.jpg (82.54 KiB) Visualitzat 3414 cops
Si això ja és prou escandalós, ja que anteposen interessos personals al bé comú (també al de la gent del seu propi municipi), ho és encara més que es deixin atropellar pels cacics de torn (començant pel de la Pl. Sant Jaume) per desmantellar la infraestructura fins a deixar-la en una minsa precarietat funcional.metring ha escrit:Durant el torn de preguntes, han aparegut els temes de per què no es fan més vies, a la qual cosa ha contestat que en molts casos, com en el de municipis per on passa la C2 Sud, no s'hi arribava a cap acord amb els alcaldes
I amb arrambadors com aquests que ens manen ha de ser possible fer país?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Quina resposta més fantàstica. M'he quedat bastant perplex en llegir que ell mateix ha reconegut que ho van fent tot segons els va sortint a cada moment. Així funciona tot després...metring ha escrit:Les respostes han estat que es fa passar el material del que es disposa en aquell moment, i que lo d'avisar del tipus de composició no hi havia pensat i que ho mirariaTambé ha reconegut que serà necessari, tot i no dir a on, un tercer túnel.
En quant a lo del tipus de composició veig que no deu haver viatjat gaire, perquè el sistema ja és implantat a unes quantes xarxes de rodalies i metro.
-
- N7
- Entrades: 454
- Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
- Contacta:
Ara recordo que fa un temps, vaig ser a Clot Aragó i a la part de la C1 anunciaven que tots els trens eren de doble composició, i que es distribuïssin al llarg de l'andana. Algú més ho ha sentit això?buertu ha escrit:Quina resposta més fantàstica. M'he quedat bastant perplex en llegir que ell mateix ha reconegut que ho van fent tot segons els va sortint a cada moment. Així funciona tot després...metring ha escrit:Les respostes han estat que es fa passar el material del que es disposa en aquell moment, i que lo d'avisar del tipus de composició no hi havia pensat i que ho mirariaTambé ha reconegut que serà necessari, tot i no dir a on, un tercer túnel.
En quant a lo del tipus de composició veig que no deu haver viatjat gaire, perquè el sistema ja és implantat a unes quantes xarxes de rodalies i metro.
Sobre la C1, recordo que també va mencionar que posarien panells d'informació a tota la línia.
Dels panells d'informació només falta la part important, i és que funcionin. A Algunes estacions porten més d'un any instal·lats i encara no els han vist ni un cop en funcionament!metring ha escrit:Sobre la C1, recordo que també va mencionar que posarien panells d'informació a tota la línia.
- rogermelcior
- N5
- Entrades: 147
- Ubicació: Badalona
- Contacta:
Això va ser durant l'estiu que els trens acabaven a Barcelona França perquè la majoria de gent els agafava a Clot i deien que els trens destinació Callela Blanes i Maçanet circulaven en doble composició i que "per la seva comoditat (la nostra)" ens distribuíssim al llarg de l'andana!Altaria_Trianilla ha escrit:Ara recordo que fa un temps, vaig ser a Clot Aragó i a la part de la C1 anunciaven que tots els trens eren de doble composició, i que es distribuïssin al llarg de l'andana. Algú més ho ha sentit això?buertu ha escrit:Quina resposta més fantàstica. M'he quedat bastant perplex en llegir que ell mateix ha reconegut que ho van fent tot segons els va sortint a cada moment. Així funciona tot després...metring ha escrit:Les respostes han estat que es fa passar el material del que es disposa en aquell moment, i que lo d'avisar del tipus de composició no hi havia pensat i que ho mirariaTambé ha reconegut que serà necessari, tot i no dir a on, un tercer túnel.
En quant a lo del tipus de composició veig que no deu haver viatjat gaire, perquè el sistema ja és implantat a unes quantes xarxes de rodalies i metro.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Els últims cops que he baixat a Barcelona des de Terrassa amb rodalia, he pensat en el que va dir en Jordi Prat sobre l'"enorme dificultat" que seria afegir-hi una o dues vies a alguns trajectes de la xarxa de rodalia, i ell va posar com exemple la recta de Sabadell Sud a Montcada. Doncs bé, personalment, crec que afegir-hi una via més al tram entre Sabadell Sud i Cerdanyola (i que posteriorment seguiria cap al nou túnel de Montcada) no tindria una excessiva complicació. El punt més problemàtic podria ser l'actual pont sota l'AP7 -que caldria eixamplar- i l'actual estació de Cerdanyola, on enderrocant l'actual edifici de viatgers i traslladant-lo o bé uns metres més enllà, direcció Barcelona, o situar les dependències, sota de les vies, s'aconseguiria donar continuitat a la tercera via.