
Acoplament correcte o no?
Acoplament correcte o no?
Avui hem estat a EdF, i hem vist una cosa que ens ha semblat força estranya: A la via 4, hi havia una composició simple de 451, a on estaven els llums encesos, les portes obertes i la gent pujava, ja que faltaven uns minuts per a que sortís. Al cap d'una estona, ha arribat per la mateixa via una altre composició, i s'ha dirigit cap a l'altre per acoplar-se i fer una composició doble. El que jo pregunto és si el procediment ha estat correcte, donat que l'estacionada tenia les portes obertes i pujava gent, i algú es podia haver caigut mentre pujava o a dins, si en aquell moment estava de peu 

-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
La sotregada a l'hora d'acoblar no és tan brusca. No passa res per fer-ho amb portes obertes i amb passatge a l'interior.
Per desacoblar, sí que cal tancar portes.
Per desacoblar, sí que cal tancar portes.
Quan encara hi havia les 440 de dos cotxes al transpirinenc, era habitual que la 440 que estava captiva durant al dia en el tram Ribes-La Tour baixes fent l'ultim tren de la tarda, i s'acoples a una 440 de 3 cotxes a Ripoll. Per cert no es veritat que sigui necesari tancar portes per desacoplar, ja que ho he vist fer centenars de vegades a Vic tant el les 447 en doble com en les 440 en triple, quan deixaven el tercer tren a Vic, mai tancaven portes, el que feien era desconectar el primer tren i punt.
De nou al FTC
Jo no ho sé com ho veieu, però si en aquell moment algú està pujant a tren, l'acoblament podria fer-lo caure.
Mira aquest video meu (al minut 6.55), i veuras com no és tant brusc.metring ha escrit:Jo no ho sé com ho veieu, però si en aquell moment algú està pujant a tren, l'acoblament podria fer-lo caure.

Dir que en el moment d'aquest acoplament, les portes de la 440.222 (la de l'esquerra) estaven obertes.
Com a mínim, jo crec que haurien d'advertir al passatge d'alguna manera, sigui dient que no surtin o que no entrin en el moment clau. Potser si en aquell mateix moment puja algú amb dificultats, o carregat amb un cotxet de nen, etc., per molt que no sigui fort, el pot fer trontollar.
Excepte alguna experiència una mica brusca ja fa més de 25 anys, les maniobres d'acoblament que he viscut dins un tren han sigut entre suaus i imperceptibles.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Sí, a Vic era ben habitual de veure els acoplaments entre trens que venien de Puigcerdà, i d'altres que es trobaven estacionats a Vic.
- Archie-250
- N6
- Entrades: 208
- Ubicació: La Roca del Vallès
Quan venía de València amb el Regional Express, i a Tortosa van acoblar la 470 que finalitza allà i tornar a Barcelona en doble composició es va notar el cop i tal, però no es per fer caure la gent. Les portes estaven obertes i amb la il·luminació corresponent.
Salutacions.
Salutacions.


El acoblament de dos trens amb engantxes automàtics pot ser molt brusc o imperceptible, segons la velocitat del tren en martxa, pero en condicions normales (2-3 km/h) si que es nota un leger moviment de la caixa. Per donar un exemple aqui us poso un video de l'acoblament d'una Class 57 a un Pendolino de la Virgin Trains
A Feve els maquinistes font practiques d'acoblament, per que els maquinistes acoblint els trens d'una manera imperceptible als viatgers, tant amb els gantxus scharfenberg, com amb el Alliance Full Size.
A Feve els maquinistes font practiques d'acoblament, per que els maquinistes acoblint els trens d'una manera imperceptible als viatgers, tant amb els gantxus scharfenberg, com amb el Alliance Full Size.
Els 57 de Virgin es utilisen per fer serveis comercials a Holyhead. El pendolino fa el trajecte desde London fins a Crewe en electric, la 57 li dona tracciò y energia desde Crewe. A mès es utilisen per trens turisticos, traslados de material y socors de trens averiados.
Està bé això. Ara bé... tampoc n'estic del tot segur, però el primer video a on apareix aquest acoplament, no tenia pinta de que la via estigués electrificada. És per això que m'havia montat la pel·lícula de que el Pendolino aquest ja era de tracció Diesel.