Voltatge a Europa
A Europa hi ha 4 grans electrificacions:
- 1500V cc: Sur de França, Holanda, Dinamarca
- 3000V cc: Espanya, Italia, Belgica, Polonia
- 15000V ca 16hz ca: Suissa, Alemania
- 25000V ca 50hz ca: La majoria de noves lines d'alta Velocitat, nord França, UK de Londres cap amunt
Mapes detallats amb l'electrificació de tot Europa y tambe fora
http://www.bueker.net/trainspotting
- 1500V cc: Sur de França, Holanda, Dinamarca
- 3000V cc: Espanya, Italia, Belgica, Polonia
- 15000V ca 16hz ca: Suissa, Alemania
- 25000V ca 50hz ca: La majoria de noves lines d'alta Velocitat, nord França, UK de Londres cap amunt
Mapes detallats amb l'electrificació de tot Europa y tambe fora
http://www.bueker.net/trainspotting
M'he permès de canviar el títol del fil per a fer-lo més entenedor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Les línies de 15.000 v a corrent alterna solen ser a una freqüència de 16,7 Hz, no 16 Hz. Penseu que una variació en la corrent nominal de casa vostra (230 V a 50 Hz) de un ±0,01% podria afectar a qualsevol electrodomèstic.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Tren groc a 850V, línies d'FGC a 1500.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Gracies pel canvi de titol pero una curiositat. A Portugal quins amples de via hi ha, i quins voltatges utilitza?
De nou al FTC
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
A Portugal hi ha ample ibèric i, si no vaig errat, les poques línies electrificades ho estan a 25.000 V ca.
Les línies gestionades per la Refer són d'ample ibèric, llevat les del Tâmega, Corgo, Tua i Vouga, que són d'ample ibèric.
Quant a l'electrificació, no és ni de bon tros minoritària. Dels 2001 km totals de la xarxa d'ample ibèric, 1449 es troben electrificats. Excepte a la línia de Cascais (25,4 km amb 1500 V CC), la tensió és de 25kV/50Hz. La xarxa d'ample mètric és íntegrament no electrificada.
Font: Refer, Directório da Rede 2010
Quant a l'electrificació, no és ni de bon tros minoritària. Dels 2001 km totals de la xarxa d'ample ibèric, 1449 es troben electrificats. Excepte a la línia de Cascais (25,4 km amb 1500 V CC), la tensió és de 25kV/50Hz. La xarxa d'ample mètric és íntegrament no electrificada.
Font: Refer, Directório da Rede 2010
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Entrades: 544
- Ubicació: Granollers
Mètric? UIC?Guigui ha escrit:Les línies gestionades per la Refer són d'ample ibèric, llevat les del Tâmega, Corgo, Tua i Vouga, que són d'ample ibèric.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Perdó, mètric. Que s'està fent taaaaaaaaaard... 

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pero jo pensava que a portugal la majoria de linies eren UIC excepte la que porta a Caceres. Es a dir no hi ha cap linia en UIC?
De nou al FTC
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
El Metro de Lisboa i el Tramvia de Porto, el que sí que és cert és que Portugal va començar a construir la seva xarxa en ample internacional.
marc ha escrit:Pero jo pensava que a portugal la majoria de linies eren UIC excepte la que porta a Caceres. Es a dir no hi ha cap linia en UIC?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
A veure si ho pillo, perque jo no ho tenia entes aixi. Resulta que a portugal es va iniciar la construcció de linies amb ample UIC, pero ara la xarxa basica (a excepció de la futura LAV) es en ample Iberic 

De nou al FTC
Ho van canviar perquè van veure que a Espanya es feien en ample ibèric. Tenint en compte que cap a on tenen la única sortida terrestre, doncs van fer el canvi per no quedar-se aïllats.marc ha escrit:A veure si ho pillo, perque jo no ho tenia entes aixi. Resulta que a portugal es va iniciar la construcció de linies amb ample UIC, pero ara la xarxa basica (a excepció de la futura LAV) es en ample Iberic
Ok merci, pero llegint a la wikipedia en angles he trobat que Portugal utilitza l'ample Iberic antic, es a dir el de la L1 de TMB, aixo es cert o utilitza el mateix de Renfe?
De nou al FTC
No, utilitza l'ample de 1668 mm. Pel que fa al canvi obligat d'ample UIC als seis pies castellanos, es va fer el 1861, tan sols cinc anys després de la inauguració de la primera línia (Lisboa-Carregado).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Resumnit, que espanya i portugal estan aïllats d'europa per l'ample de via diferent i a sobre a espanya per la tensió diferent, ja que portugal utilitza la mateixa que les LAV i el nord de frança.
De nou al FTC