Exposició "Xarxes", al Palau Robert

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Re: Exposició "Xarxes", al Palau Robert

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 14/11/2009 14:42

UT596001 ha escrit:Et confirmo que és gratuït.
Exel·lent! :malicia

Ens veurem allà! :sant

Parlem amb propietat.

ElDesi1994
N7
N7
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 14/11/2009 20:06

Ha estat bastant be :D

En wefer, en rogermelcior, i la metring, allà "criticant" :P
És la primera vegada que estic amb ells personalment, i m'he emportat una bona impresió :reve .

Moltes grasies per la trobada! :plas

Parlem amb propietat.

rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dissabte 14/11/2009 21:26

ElDesi1994 ha escrit:Ha estat bastant be :D

És la primera vegada que estic amb ells personalment, i m'he emportat una bona impresió :reve .

Ei, crec que hem criticat amb raó eh!

És que quina exposició... Que si 600 km d'autovia, que si cotxes, que si ZAL's... En canvi tot el tema del transport i especialment pel que fa a Rodalies i MD es deixa tot en suspens a la imaginació de a la gent... XD I per no parlar del grafisme i les imatges d'arxiu que havien agafat!

Un plaer també haver-nos desvirtualitzat ;)

metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 14/11/2009 21:43

Cert, una mica massa eteri, i després poca explicació del que es faria amb els transports. això si, molt xula la maqueta del 9000 per a la L9! Realment hi havia un moment en que no savia si era un cotxe de veritat o maqueta, perquè està força ben feta! Ha estat bé la trobada!
ElDesi1994 ha escrit:Ha estat bastant be :D

Bona impressió, mmm, igual és que enganyem :)

Aquí teniu unes fotillos:
Fitxers adjunts
expo1.jpg
(38.33 KiB) S’ha baixat 1205 vegades
expo2.jpg
(57.97 KiB) S’ha baixat 1206 vegades
expo3.jpg
(81.19 KiB) S’ha baixat 1199 vegades
expo4.jpg
(70.49 KiB) S’ha baixat 1201 vegades
expo5.jpg
(63.17 KiB) S’ha baixat 1194 vegades
expo6.jpg
(49.59 KiB) S’ha baixat 1194 vegades
expo7.jpg
(76.28 KiB) S’ha baixat 1191 vegades
expo8.jpg
(85.98 KiB) S’ha baixat 1186 vegades
expo9.jpg
(86.19 KiB) S’ha baixat 1184 vegades
expo10.jpg
(55.85 KiB) S’ha baixat 1184 vegades

Guigui  
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 14/11/2009 21:47

O sigui, una xarxa representada en un mapa que hagués visualitzat el que hi ha i el que hi haurà/hauria d'haver-hi, ha brillat per la seva absència.

Per tant, puc concloure que qualsevol semblança entre el títol i el contingut de l'exposició és pura casualitat?

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.

ElDesi1994
N7
N7
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 14/11/2009 21:56

metring ha escrit:Cert, una mica massa eteri, i després poca explicació del que es faria amb els transports. això si, molt xula la maqueta del 9000 per a la L9! Realment hi havia un moment en que no savia si era un cotxe de veritat o maqueta, perquè està força ben feta! Ha estat bé la trobada!
Si però el 9000... es podia criticar molt! xD
Per cert, fa gràcia la curiositat de que la porta de emergencia està davant (on va el conductor) :P
metring ha escrit:Bona impressió, mmm, igual és que enganyem :)
No ho deia amb aquestes... :riure

Parlem amb propietat.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 15/11/2009 1:26

metring ha escrit:Cert, una mica massa eteri, i després poca explicació del que es faria amb els transports.
A cada espai hi havia un plafó on sortia una llarga parrafada, en petit, amb les mesures que diuen que pendran.

A la xarxa ferroviària un dels punts que sortia és la prolongació dels FGC a Castellar, ara, jo no m'ho crec.

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/11/2009 11:27

Això és el que passa, que cada cert temps, fan algun tipus d'exposició a on s'expliquen les obres que volen fer d'infrastructures de transports, i quan passen uns anys, comparem el que deien i el que s'ha fet, i tot queda reduït al cuento de la lechera :(

bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dilluns 16/11/2009 21:25

Demà dimarts 16, aprofitant que tinc curs allà al costat, em passaré a veure i "criticar" aquesta exposició. :D
xD

Visca el metro!!

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » Dilluns 23/11/2009 10:45

oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dilluns 07/12/2009 17:43

Jo vaig anar el dissabte. El que més em va cridar l´atenció va ser la maqueta del 9000, i el seu efecte mirall.

Al meu flickr podeu veure un àlbum exclusiu de fotos que vaig fer a l´exposició "XARXES", amb una selecció de 15 fotografies:

http://www.flickr.com/photos/oscar440/s ... 829838675/

Salutacions.

vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimecres 09/12/2009 9:42

Hola a tothom,

jo vaig anar-hi la setmana passada i em va decembre bastant. És només un "copy & paste" del Plà d'Infraestructures en lletra petita i il.legible, sense detalls ni cap mena d'informació extra ni interactivitat. De fet, m'hi vaig estar 10 minuts i vaig pensar que era una gran pèrdua de temps.

Passiu-ho bé!

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/12/2009 14:02

Avui he passat xino-xano pel Palau Robert, i mireu les fotos de la miniatura d'un 9000, i el mapa per a que els petits pintin les línies de metro, completet i amb el nom de "La Sagrera" per a l'actual estació de Sagrera. A veure si el meu nebot el pinta i el "frikitzo" per fi! :D

Per cert, es sentia megafonia de "Próxima estació: Palau Robert".
Fitxers adjunts
9000pr.jpg
(113.73 KiB) S’ha baixat 800 vegades
9000pr2.jpg
(104.8 KiB) S’ha baixat 798 vegades
mapa.jpg
(130.02 KiB) S’ha baixat 797 vegades

Guigui  
Administrador

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/12/2009 16:14

Tot i que és cert que el canvi a "La" sembla que s'hagi decidit, altrament no hi sortiria, el plànol està ple d'incongruències: dues estacions diferents anomenades Maragall, "Terminal actual" i "Terminal Entrepistes" (atenció a la grafia, junta i aparentment dedicada al Sr. Entrepistes, serà que en Ricardo Bofill s'ha canviat el cognom perquè no l'associïn al seu fill tan presentable?), així com vàries estacions amb nom però precedides per la denominació "Nova estació" (on para la "vella"?).

En fi, tota una mostra del rigor amb el qual treballa el nostre apreciadíssim govern.

oscar440
N8
N8

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 07/01/2010 18:59

metring ha escrit:Avui he passat xino-xano pel Palau Robert, i mireu les fotos de la miniatura d'un 9000, i el mapa per a que els petits pintin les línies de metro, completet i amb el nom de "La Sagrera" per a l'actual estació de Sagrera. A veure si el meu nebot el pinta i el "frikitzo" per fi! :D

Per cert, es sentia megafonia de "Próxima estació: Palau Robert".
Ondia, jo aquest trenet no el vaig veure el dia que vaig anar, i això que vaig mirar pels jardins del Palau Robert per si havia alguna cosa més, ja que l´exposició em va semblar poca cosa. Estarà tots els dies aquest trenet del 9000, o només el van posar aquest dia concretament?

Salutacions.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 12/01/2010 18:49

Ondia, 9000 a diverses escales :riure :riure :riure .
Si el trenet de 9000 segueix per allà, hi aniré el més aviat.

Per fi, sembla que tenim una maqueta de 9000 a escala real que representi la realitat xD . Tot i que la maqueta d'aquell 9000 blanc m'agrada més.

Perdoneu l'off topic, peró a la primera foto, en la que es veu el 9000 pel frontal (i el nen), sota la finestra hi ha un punt blau, alló es el famós pilot blau indicant que va en mode Manual (sense ATP) o altre cosa, se que per algun lloc vaig veure un 9000 amb alló encès en una foto.

El metro de Barcelona amb motoristes!

oscar440
N8
N8

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 14/01/2010 20:10

En relació al 9000 de cinc polsades, he trobat això:

http://www.fcaf.cat/portal/

Exposició “Xarxes. Un viatge per les infraestructures de Catalunya” al Palau Robert
Classificat com a: Activitats, Federació, Recordeu — Font: Federació

Dins de la exposició “Xarxes. Un viatge per les infraestructures de Catalunya”, que es durà a terme del 19 de desembre de 2009 al 10 de gener de 2010 al Palau Robert de Barcelona, els amics del Centre d’Estudis Ferroviaris Via Oberta muntaran el seu circuit portàtil de via de cinc polsades, en que la estrella serà la nova reproducció de la UT de la sèrie 9000 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona.

Podeu descarregar en format PDF la nota de premsa de Via Oberta i el full de característiques tècniques de la UT.

Salutacions.

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » Diumenge 21/02/2010 20:55

http://madebymiki.wordpress.com/2010/02 ... la-bruixa/

L’Exposició Xarxes i el tren de la bruixa.
17 febrer 2010

Hi ha una propaganda institucional que tan sols sento per la ràdio, per desgràcia ni per internet ni als diaris trobo les mateixes afirmacions que per la ràdio (sembla que no ho volen deixar per escrit).
De que es tracta?, doncs estic parlant de l’exposició Xarxes, una de tantes dedicada al auto-bombo de les nostres institucions.
En aquest cas el que m’ha ofès, com a consumidor diari de transport públic (Ferrocarrils Catalans i Metro en el meu cas), és la frase que fan servir a l’anunci que sento cada dos per tres a la ràdio: “Cada dia és mes còmode i barat viatjar en transport públic”.
Cada vegada que sento l’anunci penso “i una caqueta, però com es pot mentir tant!!”. Els usuaris del transport públic portem anys amb pujades molt superiors a l’IPC. Respecte a la comoditat, el metro no és còmode i cada dia va mes saturat i pel que fa als ferrocarrils, tenen uns seients estrets (mes incòmodes que els de RENFE), una velocitat per trajecte penosa i una freqüència de pas infame a segons quines estacions.
És una conya que desprès d’una manca d’atenció endèmica per part dels nostres governants, encara ens venguin lo molt que han fet pel transport públic a Catalunya. Realment això si que son paraules i no fets.
Us exposaré un exemple documentat de com “ha millorat” el transport públic els últims anys. Tinc una revista local de Sant Cugat del Vallès, anomenada “Vallépolis”, de l’any 1976 on hi podem trobar aquesta informació:
“En menos de una hora ,y por 56 pesetas, puede un ciudadano de Sant Cugat, trasladarse al aeropuerto de Barcelona.”

Dades de fa 34 anys:

Un bitllet de metro valia 6 pessetes (posat al dia amb l’inflacció 0,40€ d’avui).
La freqüència dels trens de Sants a l’aeroport de Barcelona era de 15 minuts.
El preu de Sants a l’aeroport: 30 pessetes. (posat al dia amb l’inflacció 1,98€ d’avui)
Durada del viatge 11 minuts.

Dades del 2010:

Un bitllet de metro avui ens costa 1,40€
La freqüència dels trens de Sants a l’aeroport de Barcelona és de 30 minuts.
El preu del bitllet de Sants a l’aeroport: 2,35€.
La durada del viatge és de 18 minuts.

L’evolució global del transport públic a Catalunya ha estat raquítica, sobretot si ho comparem amb la inversió en infraestructures viaries dedicades al transport privat. Durant dècades la preferència se li ha donat sempre al transport privat, i intentar vendre’ns les meravelles del transport públic, lo barat que és i l’esforç descomunal que se li dedica és simplement mentir. Però d’això es tracta, oi?.

Guigui  
Administrador

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 21/02/2010 21:32

Dades de fa 34 anys:

Un bitllet de metro valia 6 pessetes (posat al dia amb l’inflacció 0,40€ d’avui).
La freqüència dels trens de Sants a l’aeroport de Barcelona era de 15 minuts.
El preu de Sants a l’aeroport: 30 pessetes. (posat al dia amb l’inflacció 1,98€ d’avui)
Durada del viatge 11 minuts.

Dades del 2010:

Un bitllet de metro avui ens costa 1,40€
La freqüència dels trens de Sants a l’aeroport de Barcelona és de 30 minuts.
El preu del bitllet de Sants a l’aeroport: 2,35€.
La durada del viatge és de 18 minuts.
I una T-10 de dues zones, amb la qual es pot anar de St. Cugat a l'aeroport, val 15,70€. Per a qualsevol usuari que en un any natural es desplaci cinc cops (anar i tornar) entre Sant Cugat i Barcelona, Terrassa o Castelldefels (per posar només alguns exemples), el viatge surt a 1,57€.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 22/02/2010 0:57

Un bitllet de Barcelona a l'Aeroport val 3 euros, i no pas 2,35 com afirma.

D'altra banda m'agradaria saber què entèn com a frequència infame a segons quines estacions... un tren cada 20 minuts és una frequència infame?

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments”