M'he imaginat que era per això... ja em semblava estrany...BB9200 ha escrit:Ho sento, parlava com si Can Roca sigués després de l'actual estació de Terrassa-Rambla, quanta ignorància... .
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Perllongament d'FGC a Terrassa
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
El traçat, espectacular. Ni a Port Aventura sabrien fer-lo millor...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tot i que tenim molta relació amb Sabadell, també tenim força relació amb Terrassa, la C-1415a no va precisament buida... això comptant qui té el valor d'anar per allà, qui no va fent la volta per Sabadell.victorcasta ha escrit:En quant a l'ampliació des de Terrassa, si de cas seria cap a Matadepera i no cap a Castellar. L'ampliació cap a Castellar tindria més sentit des de Sabadell (està en projecte) ja que quasi tota la relació de Castellar és amb Sabadell.
- Rafa Monty
- N6
- Entrades: 167
- Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
http://www.avui.cat/terrassa/notices/20 ... u_4887.php
Les obres del ferrocarrils permeten recuperar camps de conreu
Les terres extretes de les estacions ajuden a restaurar l'Arrugada, una zona erma i amb cert nivell de degradació
J.M.Oller
Ult. Act. 24/07/2009 16:11
En la finca de l'Arrugada, entre el camí dels Monjos i la Riera de les Arenes, per sobre de Can Petit, s'està realitzant un projecte de millora agrícola autoritzat mitjançant la corresponent llicència d'obres. Les màquines ja fa dies que treballen a la zona i els moviments de terres són molt importants, si més no pel que s'observa a primera vista. És una àrea poc transitada, i menys coneguda, però s'hi poden trobar persones amb els seus ocells, parelles dins dels cotxes -sobretot de nit- i ciclistes que gaudeixen d'uns camins excepcionals per fer amb la bicicleta de muntanya. És un molt bon lloc de pas per arribar a Matadepera sense patir els perills de la carretera.
L'objectiu a l'Arrugada és restaurar una zona erma i amb cert nivell de degradació i donar-li la topografia adient per un ús agrícola, com ja s'ha fet a d'altres indrets del terme municipal, com pot ser l'espai que hi ha a tocar del Llac Petit, als Plans de Can Bogunyà.
El termini de l'obra és d'aproximadament un any, i la setmana vinent possiblement ja es podrà començar a llaurar alguna de les plataformes. El volum de les terres, que provenen de les obres de les estacions del FGC (no del túnel), és d'uns 150.000 metres cúbics.
Un cop finalitzat el projecte es preveu revegetar els talussos generats amb vegetació autòctona i treballar els camps de conreu (durant molts anys erms), de manera que el guany paisatgístic serà evident.
Les obres del ferrocarrils permeten recuperar camps de conreu
Les terres extretes de les estacions ajuden a restaurar l'Arrugada, una zona erma i amb cert nivell de degradació
J.M.Oller
Ult. Act. 24/07/2009 16:11
En la finca de l'Arrugada, entre el camí dels Monjos i la Riera de les Arenes, per sobre de Can Petit, s'està realitzant un projecte de millora agrícola autoritzat mitjançant la corresponent llicència d'obres. Les màquines ja fa dies que treballen a la zona i els moviments de terres són molt importants, si més no pel que s'observa a primera vista. És una àrea poc transitada, i menys coneguda, però s'hi poden trobar persones amb els seus ocells, parelles dins dels cotxes -sobretot de nit- i ciclistes que gaudeixen d'uns camins excepcionals per fer amb la bicicleta de muntanya. És un molt bon lloc de pas per arribar a Matadepera sense patir els perills de la carretera.
L'objectiu a l'Arrugada és restaurar una zona erma i amb cert nivell de degradació i donar-li la topografia adient per un ús agrícola, com ja s'ha fet a d'altres indrets del terme municipal, com pot ser l'espai que hi ha a tocar del Llac Petit, als Plans de Can Bogunyà.
El termini de l'obra és d'aproximadament un any, i la setmana vinent possiblement ja es podrà començar a llaurar alguna de les plataformes. El volum de les terres, que provenen de les obres de les estacions del FGC (no del túnel), és d'uns 150.000 metres cúbics.
Un cop finalitzat el projecte es preveu revegetar els talussos generats amb vegetació autòctona i treballar els camps de conreu (durant molts anys erms), de manera que el guany paisatgístic serà evident.
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=281508
L'estació de FGC Vallparadís de Terrassa tindrà un aparcament i un zona comercial
AGÈNCIES / LAMALLA.CAT
La futura estació de FGC del Parc de Vallparadís, a Terrassa, comptarà amb un edifici de sis pisos d'altura destinats a aparcaments, zona de serveis i les andanes de les vies del tren. Aquest dilluns a la tarda el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, van visitar les obres de construcció d'aquest nou edifici, situat en un punt intermedi de la ciutat que suposarà un punt de gran concurrència.
Generalitat de Catalunya
Es preveu que el nou tram dels FGC, que suposa un cost de 321 milions d'euros, es posi en servei durant l'any 2011.
Es tracta d'un edifici de sis pisos d'altura, el terrat del qual arriba a nivell de carrer i la seva planta baixa a nivell del Parc de Vallparadís. Aquesta condició ha propiciat que s'hagin creat dues entrades diferents, una a la part superior i una altra a la inferior. Malgrat la magnitud de l'edifici, queda camuflat pel desnivell que ofereix el torrent de Vallparadís, avui convertit en un parc verd i molt concorregut. L'accés de la part superior donarà servei als usuaris que diàriament concorren el campus de la Universitat Politècnica de Catalunya, la Mútua Terrassa o els establiments comercials, a més dels veïns de la zona.
“Amb aquesta visita l'alcalde volia ensenyar l'estat real de les obres, però també que percebéssim que aquests treballs estan obrint i tancant un espai on es treballa i que fa de connexió en una zona fins ara partida”, va assenyalar el conseller Nadal. En aquest sentit, l'alcalde, Pere Navarro, va explicar que aquesta és "l'obra més complexa que s'ha fet mai a la ciutat", i va afegir que ha suposat la transformació urbana de Terrassa en diferents punts. "Es tracta d'una revolució de la mobilitat dins la ciutat i amb altres ciutats, amb un mitjà net, ràpid i còmode", va assenyalar Navarro, que va valorar el compromís de la conselleria i del propi Nadal de treballar en col·laboració amb l'ajuntament a l'hora de desenvolupar l'ampliació.
L'estructura de l'estació compta amb 3.200 metres quadrats de superfície i 304 places d'aparcament la finalitat de les quals ha de permetre la interconnexió entre el transport privat i el públic perquè la gent pugui desplaçar-se fora de Terrassa en FGC. A més, es destinarà una planta a zona de serveis i comercial, a banda de crear una zona determinada per acollir una mostra de les troballes arqueològiques realitzades al Parc de Vallparadís.
2 tuneladores en marxa
En aquesta línia, la S1 de Ferrocarrils de la Generalitat, que uneix Barcelona i Terrassa, estan treballant dues tuneladores que construeixen els dos túnels, un per a cada sentit de la marxa, que dotaran la ciutat d'aquesta ampliació. Per ara la tuneladora més avançada es troba perforant la zona destinada a l'intercanviador amb RENFE al nord de la ciutat i ja ha foradat un total d'1,2 quilòmetres de subsòl, mentre que la segona només ha arribat a l'altura de la primera estació a perforar, la de Can Roca.
Es preveu que el nou tram dels FGC, que suposa un cost de 321 milions d'euros, es posi en servei durant l'any 2011.
L'estació de FGC Vallparadís de Terrassa tindrà un aparcament i un zona comercial
AGÈNCIES / LAMALLA.CAT
La futura estació de FGC del Parc de Vallparadís, a Terrassa, comptarà amb un edifici de sis pisos d'altura destinats a aparcaments, zona de serveis i les andanes de les vies del tren. Aquest dilluns a la tarda el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, van visitar les obres de construcció d'aquest nou edifici, situat en un punt intermedi de la ciutat que suposarà un punt de gran concurrència.
Generalitat de Catalunya
Es preveu que el nou tram dels FGC, que suposa un cost de 321 milions d'euros, es posi en servei durant l'any 2011.
Es tracta d'un edifici de sis pisos d'altura, el terrat del qual arriba a nivell de carrer i la seva planta baixa a nivell del Parc de Vallparadís. Aquesta condició ha propiciat que s'hagin creat dues entrades diferents, una a la part superior i una altra a la inferior. Malgrat la magnitud de l'edifici, queda camuflat pel desnivell que ofereix el torrent de Vallparadís, avui convertit en un parc verd i molt concorregut. L'accés de la part superior donarà servei als usuaris que diàriament concorren el campus de la Universitat Politècnica de Catalunya, la Mútua Terrassa o els establiments comercials, a més dels veïns de la zona.
“Amb aquesta visita l'alcalde volia ensenyar l'estat real de les obres, però també que percebéssim que aquests treballs estan obrint i tancant un espai on es treballa i que fa de connexió en una zona fins ara partida”, va assenyalar el conseller Nadal. En aquest sentit, l'alcalde, Pere Navarro, va explicar que aquesta és "l'obra més complexa que s'ha fet mai a la ciutat", i va afegir que ha suposat la transformació urbana de Terrassa en diferents punts. "Es tracta d'una revolució de la mobilitat dins la ciutat i amb altres ciutats, amb un mitjà net, ràpid i còmode", va assenyalar Navarro, que va valorar el compromís de la conselleria i del propi Nadal de treballar en col·laboració amb l'ajuntament a l'hora de desenvolupar l'ampliació.
L'estructura de l'estació compta amb 3.200 metres quadrats de superfície i 304 places d'aparcament la finalitat de les quals ha de permetre la interconnexió entre el transport privat i el públic perquè la gent pugui desplaçar-se fora de Terrassa en FGC. A més, es destinarà una planta a zona de serveis i comercial, a banda de crear una zona determinada per acollir una mostra de les troballes arqueològiques realitzades al Parc de Vallparadís.
2 tuneladores en marxa
En aquesta línia, la S1 de Ferrocarrils de la Generalitat, que uneix Barcelona i Terrassa, estan treballant dues tuneladores que construeixen els dos túnels, un per a cada sentit de la marxa, que dotaran la ciutat d'aquesta ampliació. Per ara la tuneladora més avançada es troba perforant la zona destinada a l'intercanviador amb RENFE al nord de la ciutat i ja ha foradat un total d'1,2 quilòmetres de subsòl, mentre que la segona només ha arribat a l'altura de la primera estació a perforar, la de Can Roca.
Es preveu que el nou tram dels FGC, que suposa un cost de 321 milions d'euros, es posi en servei durant l'any 2011.
M'ha arribat ara un SMS de l'Ajuntament de Terrassa, dient que des del dia 23 fins al juny, per obres de la sortida d'emergència de l'estació FGC Rambla (que no la deixen fora de servei?), es talla el carrer A. Pius (és que tot surt abreujat), i hi hauran afectacions al trànsit al carrer Blasco de Garay i a la Rambla.
Confons Terrassa Rambla amb Sabadell Rambla, en el cas de Terrassa continuarà el servei doncs la prolongació aprofita l'actual cua de maniobres. En canvi, és a Sabadell on l'actual estació de la Rambla quedarà fora de servei, sent substituïda per una nova estació sota el Passeig de la Plaça Major, ja que l'estació de la Rambla actualment està encarada cap al sud-est, mentre que la prolongació va cap al nord de la ciutat.metring ha escrit:M'ha arribat ara un SMS de l'Ajuntament de Terrassa, dient que des del dia 23 fins al juny, per obres de la sortida d'emergència de l'estació FGC Rambla (que no la deixen fora de servei?).
Cert, cert, m'havia confós!UT596001 ha escrit:Confons Terrassa Rambla amb Sabadell Rambla, en el cas de Terrassa continuarà el servei doncs la prolongació aprofita l'actual cua de maniobres. En canvi, és a Sabadell on l'actual estació de la Rambla quedarà fora de servei, sent substituïda per una nova estació sota el Passeig de la Plaça Major, ja que l'estació de la Rambla actualment està encarada cap al sud-est, mentre que la prolongació va cap al nord de la ciutat.metring ha escrit:M'ha arribat ara un SMS de l'Ajuntament de Terrassa, dient que des del dia 23 fins al juny, per obres de la sortida d'emergència de l'estació FGC Rambla (que no la deixen fora de servei?).
Per obres de la sortida d'emergència el què s'ha fet és tallar els dos carrils sentit pujada de la Rambla a l'alçada del Parc dels Catalans, passant temporalment a tenir un carril per sentit de pujada i baixada a la calçada que es feia servir només de baixada. Els autobusos també circulen per aquest desviament provisional.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
http://www.3cat24.cat/noticia/488588/va ... o-dels-FGC
Finalitza la urbanització del Parc de Vallparadís de Terrassa on s'ubicarà la futura estació dels FGC
Actualitzat a les 23:00 h 22/01/2010
Terrassa (ACN).- El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha finalitzat els treballs d'urbanització del sector mig del parc de Vallparadís de Terrassa. Es tracta de la zona on s'ubicarà una de les principals estacions que composen el projecte d'ampliació dels Ferrocarrils de la Generalitat a la ciutat, la d'UPC - Vallparadís, una parada que esdevindrà el punt neuràlgic d'aquest barri on es troba el campus de la Universitat Politècnica de Catalunya. Ara per ara, s'ha arranjat una àrea de 23.000 metres quadrats i en els propers mesos es licitaran les obres per condicionar la nova estació. Es preveu que el nou tram dels ferrocarrils, que suposa un cost de 321 MEUR, es posi en servei durant el 2011.
Finalitza la urbanització del Parc de Vallparadís de Terrassa on s'ubicarà la futura estació dels FGC
Actualitzat a les 23:00 h 22/01/2010
Terrassa (ACN).- El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha finalitzat els treballs d'urbanització del sector mig del parc de Vallparadís de Terrassa. Es tracta de la zona on s'ubicarà una de les principals estacions que composen el projecte d'ampliació dels Ferrocarrils de la Generalitat a la ciutat, la d'UPC - Vallparadís, una parada que esdevindrà el punt neuràlgic d'aquest barri on es troba el campus de la Universitat Politècnica de Catalunya. Ara per ara, s'ha arranjat una àrea de 23.000 metres quadrats i en els propers mesos es licitaran les obres per condicionar la nova estació. Es preveu que el nou tram dels ferrocarrils, que suposa un cost de 321 MEUR, es posi en servei durant el 2011.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Rafa Monty
- N6
- Entrades: 167
- Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Avui li he fet una ullada al Torrent dels frares, dalt de les Andanes de la estació, i ha quedat
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Acaba de sortir al TN Comarques que la primera de les dues tuneladores que estan perforant el Tunel de l'ampliacio de la línea de Terrassa ha finalitzat la seva tasca.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
El nostre amic Nadal, com sempre fent-se la foto davant del maquinot tot cofoi i somrient...La primera tuneladora dels FGC ja ha arribat a la Rambla
El primer dels dos túnels del perllongament s'ha completat després de perforar 3,1 quilòmetres des de Can Roca. La segona tuneladora acabarà la feina abans de l'estiu
La primera de les dues tuneladores que perforen la ciutat per fer possible el perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat ja ha arribat a La Rambla després de completar els 3,1 quilòmetres de túnel que uneixen Can Roca amb el centre.
La tuneladora Ègara va sortir al gener des del dipòsit de trens de Can Roca, després d'haver arribat a Terrassa des del Canadà, i ara serà desmuntada al recinte de connexió de La Rambla per ser traslladada per peces pel mateix interior del túnel que ha perforat fins al calaix situat al parc de Vallparadís, on s'extraurà amb grues de gran tonatge.
El capçal i l'escut de la màquina, de 120 metres de longitud, es trauran a la superfície a la mateixa rambla, però la resta s'ha decidit traslladar fins a Vallparadís amb l'objectiu de minimitzar les afectacions al centre de la ciutat.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat aquest dilluns les obres per ser testimoni d'aquest “dia històric” a Terrassa, tal i com ha destacat l'alcalde, Pere Navarro.
Nadal ha confirmat que el calendari va segons el previst i que la segona tuneladora, que ja ha recorregut 2 quilòmetres i tot just acaba de sortir de l'estació d'UPC-Vallparadís, arribarà a completar el túnel abans de l'estiu. L'excavació del segon túnel es va iniciar el passat mes de juny a una distància d'entre 12 i 26 metres entre eixos del primer.
Durant la primavera, un cop retirades les instal·lacions auxiliars de la primera tuneladora, s'iniciarà la construcció de les galeries d'emergència que connectaran els dos túnels i es començarà a instal·lar la via en el túnel que ja s'ha completat.
L'estructura de les tres noves estacions ja està completada
Les estacions d'UPC-Vallparadís, de Can Roca i l'intercanviador de Renfe i FGC ja tenen l'estructura completa.
A l'estació d'UPC-Vallparadís s'ha acabat l'estructura de 3.200 metres quadrats i properament s'adjudicaran les obres d'arquitectura i instal·lacions de l'interior. Quant a la superfície, ja s'ha acabat la primera fase de la urbanització del parc i només queda l'espai de 6.000 metres quadrats per on s'extrauran les tuneladores.
Pel que fa a l'estació de Can Roca, ja es treballa en l'estructura interior, la construcció de les 5 plantes i les rampes del futur aparcament que s'ubicarà en aquest punt, amb un total de 264 places.
En l'Intercanviador dels FGC amb Renfe, ja s'ha executat l'estructura del recinte principal de l'estació i queda pendent l'estructura interior i l'excavació a la zona sud de la mateixa.
És previst que les obres del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la ciutat, que comprenen un nou tram de 4,5 quilòmetres amb tres noves estacions, acabin a mitjans del 2011 i que la línia funcioni totalment a la segona meitat de l'any que ve.
Aterrassa.cat
Rambla d'Ègara
Ult. Act. 01/02/2010 19:07
http://www.avui.cat/terrassa/notices/20 ... a_9572.php
Apa que si un dia es posa en marxa sense que ningú ho controli...
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Oh!, que entremaliada que ets, Metring.
Cal reconeixar que despren bonhomía aquest Nadal. Bromes a part, anem fent feina; semblava una quimera aixó de tants túnels i de mica en mica ja els tenim acabats. Salut companys!
Cal reconeixar que despren bonhomía aquest Nadal. Bromes a part, anem fent feina; semblava una quimera aixó de tants túnels i de mica en mica ja els tenim acabats. Salut companys!
Realment els túnels de Terrassa s'han perforat a tota velocitat! Ara esperem que ben aviat comencin a col·locar via i catenària i puguem tenir la línia enllestida l'any que ve, tal com diuen les previsions. Jo aquest cop crec que sí que serà veritat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Provablement sí que aquesta vegada, sembla que per l'estiu tindrem els dos túnels foradats, s'estan acompliment els terminis, però i les noves unitats, les tindrem a punt per obrir la perllongació de Terrassa?
Algú sap en aquests moments com està el tema de les noves unitats?
Fa un any (20-01-2009) vaig escriure:
Crec que cal aclarir alguns conceptes en relació als nous trens, ja que he vist informacions errònies en alguns dels comentàris i fins i tot a la transcripció de la informació referent a Sabadell; també en relació als terminis d'entrega, algú fa referència a l'any 2010. Seran 24 composicions articulades, hi ha algún comentàri que parla de 12, seran 24. Ara ha surtit la convocatòria del concurs per la presentació d'ofertes a partir del plec de càrrecs presentat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i la Entitat Metropolitana del Transport; un cop adjudicat el concurs, que pasaran uns quants mesos, cal redactar el Projecte definitiu, ja que és tracte d'un material completament nou, i cal desprès entre dos i tres anys per poder entregar el material seguint el calendari que és pacti en el moment de l'aprovavió del Projecte i l'adjudicació definitiva. Aquest trens arribaran, les primeres unitats, d'aqui uns quatre anys. També pot esser que s'arribi a l'acord de fer una primera unitat pilot, per fer les proves pertinents abans d'entrar a la producció en sèrie. Podem parlar d'uns tres anys. Per tant, aquest trens arribaran entre el 2012 i el 2013, dates previstes (si no hi ha entrebancs) per l'entrada en servei de les perllongacions de Terrassa i Sabadell, i potser també, de la nova cua de maniobres de Plaça Catalunya.
Salut!
Algú sap en aquests moments com està el tema de les noves unitats?
Fa un any (20-01-2009) vaig escriure:
Crec que cal aclarir alguns conceptes en relació als nous trens, ja que he vist informacions errònies en alguns dels comentàris i fins i tot a la transcripció de la informació referent a Sabadell; també en relació als terminis d'entrega, algú fa referència a l'any 2010. Seran 24 composicions articulades, hi ha algún comentàri que parla de 12, seran 24. Ara ha surtit la convocatòria del concurs per la presentació d'ofertes a partir del plec de càrrecs presentat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i la Entitat Metropolitana del Transport; un cop adjudicat el concurs, que pasaran uns quants mesos, cal redactar el Projecte definitiu, ja que és tracte d'un material completament nou, i cal desprès entre dos i tres anys per poder entregar el material seguint el calendari que és pacti en el moment de l'aprovavió del Projecte i l'adjudicació definitiva. Aquest trens arribaran, les primeres unitats, d'aqui uns quatre anys. També pot esser que s'arribi a l'acord de fer una primera unitat pilot, per fer les proves pertinents abans d'entrar a la producció en sèrie. Podem parlar d'uns tres anys. Per tant, aquest trens arribaran entre el 2012 i el 2013, dates previstes (si no hi ha entrebancs) per l'entrada en servei de les perllongacions de Terrassa i Sabadell, i potser també, de la nova cua de maniobres de Plaça Catalunya.
Salut!
La veritat és que no sé com pensen gestionar el perllongament sense més trens i sense la cua de maniobres de Pl.Catalunya. El què no crec que facin és mantenir un tren cada 12' a Terrassa perquè el servei es pot sobresaturar enormement, i fins i tot cada 6' a hora punta la cosa pot anar més que col·lapsada. Suposo que FGC ja deu tenir pensat algun "pla de xoc"!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Lo que yo tengo entendido es que se intercalarán trenes exclusivamente urbanos de Terrassa (y Sabadell) cada 6' entre las circulaciones a Barcelona cada 6', con lo cual habrá un tren cada 3' (de ahí lo de Metro de Terrassa y Metro de Sabadell).