Com es distingeixen les 440R de les 470.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Com es distingeixen les 440R de les 470.

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 19/12/2009 2:30

És una pregunta que tinc a la ment desde fa temps.
Com ja sabreu, ara tenim els regionals Barcelona-Cerbere, servits normalment per 440R, algunes amb colors Renfe Operadora MD, i jo em pregunto, com les podem distinguir?

Quan estan parades és facil, mirant el Número, ex: 440-135, pero quan están movent-se depressa, com es fa?

Em torna boig aquesta pregunta, i ja m'imagino que te una resposta molt fácil. :x


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 19/12/2009 12:02

A baix del tren posa la matriculació del tren,i sí és una 440 o 470.Ara bé,la manera més fàcil de diferenciar-los és pels seus seients,si són seients de plàstic són 440R,i sí no són de plàstics,sinó dels blaus tous(encara que són incomódes peró menys que les de les 440R),són 470.

Igualment,crec que hi ha una unitat matriculada com 440R i que porta seients de 470.És tracta dela 440-235.I també recordeu les 440R de 2 cotxes de rodalies que circulaven a la línia de Puigcerdà farà dos anys aproximadament,que tenien seients a l'estil de les 470,el millor de tot és que aquestes unitats eren de rodalies amb la decoració de rodalies xD



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 19/12/2009 12:04

Ja ho sabia, pero ja pregunto desde fora i a velocitat. Com jo dic no es veuen ni els seients i amb prou feines la matricula. :x


Parlem amb propietat.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 19/12/2009 17:13

Es molt dificil de reconeixer-les. Abans amb les decoracions antigues era facil, perque les 440 lluien esquema rodalies i les 470 de regionals. En l'actualitat i per culpa dels civia, moltes 440 estan fent serveis de regionals, i a sobre les decoracions de 470 i 440 regionals son gairabe identics, no se si en aquest sentit hi ha alguna diferencia, pero crec que es el mateix que distingir una 446 o una 447(diferenciades nomes per el color d'una lletra) o entre els civia de 1a o 2a generació diferenciats nomes per unes petites modificacions de carenat.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 19/12/2009 20:34

marc ha escrit:pero crec que es el mateix que distingir una 446 o una 447(diferenciades nomes per el color d'una lletra)
Una 447 es pot distinguir d'una 446 d'una altra forma: Les 446 tenen una reixa vertical d'un metre d'alt i quinze cm d'ample (aprox.) just darrere de la porta de la cabina :P .

Pero segeixo amb la "intriga", algú sap com fer-ho?
ElDesi1994 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 19/12/2009 20:46, en total s’ha editat 2 vegades.


Parlem amb propietat.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 19/12/2009 20:37

ElDesi1994 ha escrit:Pero segeixo amb la "intriga", algú sap com fer-ho?
Empollar-se les numeracions?
Recordem que quan les 440 van pasar a ser 470, van conservar la mateixa numeració de quan eren 440.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 19/12/2009 23:10

Sempre es compleix que si una 440-470 té teleindicadors LED, segur que és 470, ara bé, no totes les 470 en tenen, però sí es compleix que cap 440 en té.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 19/12/2009 23:48

Ara perquè ja no n'hi han però hi havia un parell de 440 de Puigcerdà que tenien els teleindicadors de LED.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 19/12/2009 23:53

victorcasta ha escrit:Ara perquè ja no n'hi han però hi havia un parell de 440 de Puigcerdà que tenien els teleindicadors de LED.
Uff, dificil, dificil... :roll:


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 20/12/2009 0:19

victorcasta ha escrit:Ara perquè ja no n'hi han però hi havia un parell de 440 de Puigcerdà que tenien els teleindicadors de LED.
Que jo recordi (ara parlo de memòria i potser la cago) totes les 440 de dos cotxes Ex - Delta reformades, teninen els teleindicadors de LED taronja. Sobre distingir les 470, a simple vista complicat, però et donaré una pista, les de sèrie baixa, són 470, i majoritàriament circulen fent serveis al sud, poques vegades es veuen 470's per la línia de Girona (bé ara amb l'arribada de les 449, la cosa canvia). La solució que et dono, és anar a listadotren i empollar-te la taula de la sèrie.

Per cert, deixeu-m'ho dir a mi també: VISCA EL BARÇA! :campeon Campió del món!


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 20/12/2009 1:26

Des de que han arribat els 449 a la línia de Girona, molts dels Regionals que van a Portbou i Cervera han passat a fer-se amb 470, així com trens que anteriorment eren 470 s'estan passant a fer amb 448R.

Pel que fa a les 440 de la línia de Puigcerdà, totes excepte la 440R-237M tenen indicadors LED, però ara ja no corren per aquí, estan fent serveis per la zona de Valladolid-Santander-Leon.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 20/12/2009 1:43

Pere ha escrit: Pel que fa a les 440 de la línia de Puigcerdà, totes excepte la 440R-237M tenen indicadors LED, però ara ja no corren per aquí, estan fent serveis per la zona de Valladolid-Santander-Leon.
Em sembla que ja no en queda cap d'activa, les han apartades totes. :'(


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Archie-250
N6
N6
Entrades: 208
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Archie-250 » Diumenge 20/12/2009 14:51

La 440.230 també porta LED's en els teleindicadors. Ara està apartada a Sant Vicenç de Calders.


Imatge

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimarts 22/12/2009 20:43

No és que sigui molt important, ja que el motor i això és el mateix, tot i que crec que el velocímetre de les 470 és diferent (però, és clar, no som conductors). Bàsicament, la reforma a 470 es va fer pocs anys abans que la de les 440R, i utilitzant en força casos les de sèrie baixa (es nota que les portes obren i tanquen molt més lentes).
-La matrícula, efectivament, és el que ho marca.
-Els seients també són determinants amb molt poques excepcions: les úniques 440 amb seients tous són la 144, la 235 i les de 2 cotxes. I la 235 té uns espais al principi/final de cada cotxe molt curiosos (per maletes?) que no he vist a cap 470, ho recordo de l'últim cop que hi vaig pujar, no fa gaire, estava fent un regional cap a Girona.
-La pintura: de les de MD, no conec cap diferència. I això dels LEDs taronja probablement és cert, les 440R generalment no en tenen.



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Diumenge 17/01/2010 12:08

Tant les 440R com les 470, tenen les seves petites variacions segons la unitat. Si be es cert que la majoria de 470 porten teleindicadors leds i en el cas de les 440R no son tantes. Ara be, detalls per dinstingir perfectament una serie o altre, no n'hi ha, perque... basicament son la mateixa serie. Tant en reforma estetica con en mecanica y prestacions. En tot cas, saber-se les numeracions o intentar veure els seients...

Aixi que basicament. Matriculacio i seients son les uniques diferencies perceptibles sense fer un master en 440's. Encara que os podeu trobar alguna 440 amb seients de MD... :bleah



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dilluns 01/02/2010 22:14

Avui he viatjat amb la 470-035 i me adonat d'una cosa que no havia vist mai. A davant de tot hi ha un espai reservat per les bicis, que té seients abatibles als costats. I la cabina és més endavant, quan s'obre la porta hi ha un passadís i al fons la porta de la cabina, com si portés furgó. Algú em pot explicar què hi ha a dins. La meva qüestió, de totes formes, és, com que he viatjat poques vegades amb 470s, si aquest espai de les bicis ja existia abans. Una altra cosa són les portes, no van com les de les 440s que el botó s'ha d'apretar una estona si no la porta es torna a tancar. Aquest només s'havia de pitxar com qualsevol altre. Si no fos perquè ja ho hagués llegit abans diria que les han reformat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/02/2010 23:15

viscaelcat ha escrit:I la cabina és més endavant, quan s'obre la porta hi ha un passadís i al fons la porta de la cabina, com si portés furgó.
Les 440 originals en duien.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/02/2010 9:38

Si, jo ho recordo, per al correu.



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dimecres 03/02/2010 18:23

viscaelcat ha escrit:Avui he viatjat amb la 470-035 i me adonat d'una cosa que no havia vist mai. A davant de tot hi ha un espai reservat per les bicis, que té seients abatibles als costats. I la cabina és més endavant, quan s'obre la porta hi ha un passadís i al fons la porta de la cabina, com si portés furgó. Algú em pot explicar què hi ha a dins. La meva qüestió, de totes formes, és, com que he viatjat poques vegades amb 470s, si aquest espai de les bicis ja existia abans. Una altra cosa són les portes, no van com les de les 440s que el botó s'ha d'apretar una estona si no la porta es torna a tancar. Aquest només s'havia de pitxar com qualsevol altre. Si no fos perquè ja ho hagués llegit abans diria que les han reformat.
Aixo ha de ser degudament a que mai has viatjat en el cotxe motor suposso, perque totes les UT440/470 hi porten al Mc, entre la cabina i la sala de viatgers, un petit espai on es troba la camara d'alta tensió i altres armaris electrics. En els cotxes Rc en canvi tenen separades la cabina i l'espai de viatgers només per un tabic.
Altre detall es que la primera sala de viatgers del Mc (Antic Furgó) poseeix un esgalo en comptes de la rampa que hi ha per accedir als altres dos espais del cotxe i per extensió, de tota la UT. En funció de la comunitat autonoma entre altres motius, aquest espai es va habilitar en algunes 470 com a espai per a bicicletes,com espai per a viatgers o be com a espai amb autovending. Totes les UT440R de Rodalíes están equipades amb espai de viatgers en aquest punt sense mes excepcio que les que van patir transformacions d'interiorisme en passar-se a Regionals/MD.

En quant a les portes. El sistema pneumatic es va renovar en un determinat numero d'unitats en ser reformades, conseguint una obertura i tancament mes rapides i amb una menor despessa d'aire comprimit. Encara aicí moltes van continuar amb el sistema antic, una mica lent. La diferencia es percebeiz quan tanquen les portes, quan obren la diferencia es poca.


En quant al Velocimetre com es comenta per aquí. No hi ha cap diferencia entre 470 y 440R, ja que per igual, algunes han conservat l'antic analogic Hasler. Una autentica peça de relotjeria. Mentre que altres en pasar les ''R'' van ser dotades de nous velocimetres electronics al cotxe motor unes, i a Mc i Rc altres.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 728
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 03/02/2010 18:56

viscaelcat ha escrit:Avui he viatjat amb la 470-035 i me adonat d'una cosa que no havia vist mai.
Esta unidad, es ex-anadaluza. Yo recuerdo haberla cogido en Córboda, hacia Málaga alguna vez.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”