Jo que m'he fet farts de programar coses d'aquestes, no aplicades als ferrocarrils, però sí a microcontroladors per a monitors de LED's o LCD's, o fins i tot dissenyar circuits per a simular sobre FPGA's et puc dir que el sistema és, certament, tren per tren, però no suposa més de 2 minuts per tren. De fet és anar amb un ordinador, esborrar la ROM antiga, volcar la nova (amb els nous missatges, combinacions i demés) i rodar.Mr. Baricentro ha escrit:Anunciar línies de metro, de fet, es pot fer. A Madrid o fan i o trobo molt útil.(Próxima parada: Atocha. Correspondencia con todas las líneas de cercanías*, y línea 1, de metro)Simplement el que es fa es afegir els modificar els parámetres corresponents en les "taules" del sistema i incorporarles al sistema, obviament, tren per tren(que yo sapiga, almenys, en les 440/447)
Seguiment del traspàs de Rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- Mr. Baricentro
- N6
- Entrades: 311
- Ubicació: España
- Contacta:
Oriol! Cuant temps!Oriol ha escrit:Jo que m'he fet farts de programar coses d'aquestes, no aplicades als ferrocarrils, però sí a microcontroladors per a monitors de LED's o LCD's, o fins i tot dissenyar circuits per a simular sobre FPGA's et puc dir que el sistema és, certament, tren per tren, però no suposa més de 2 minuts per tren. De fet és anar amb un ordinador, esborrar la ROM antiga, volcar la nova (amb els nous missatges, combinacions i demés) i rodar.
Dos minuts per canviar la memoria ho es, pero cal sumali desmontar una part de la cabina, i despres tornar a deixar-ho tot com estaba. Acte seguit, a l'altre cabina. Tot aixó s'ha de fer a tots els trens de la xarxa(obviament, es fa entre varies persones). Dos minuts o son si, pero hi ha que sumar-hi el temps de muntar-desmuntar(depenent del que tingui que fer-s'hi, en lloc de canviar memories s'ha de conectar el portatil, cosa que allarga encara més l'historia...)
Uff... que ineficient! (això d'haber de desmuntar-ho tot i fer-ho a les dos cabines) jeje. Posa un informàtic a la teva vida! jeje
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- Mr. Baricentro
- N6
- Entrades: 311
- Ubicació: España
- Contacta:
Home, tota la cabina no, dos cosetes nomesOriol ha escrit:Uff... que ineficient! (això d'haber de desmuntar-ho tot i fer-ho a les dos cabines) jeje. Posa un informàtic a la teva vida! jeje

Les arquitectures dels ordinadors d'avui en dia es basen en models del segle XIXMr. Baricentro ha escrit:Home, tota la cabina no, dos cosetes nomesOriol ha escrit:Uff... que ineficient! (això d'haber de desmuntar-ho tot i fer-ho a les dos cabines) jeje. Posa un informàtic a la teva vida! jejeAmès, el tema "informatic" del que fas esmena, a les 440/447(45x crec que igual, crec), es basa en tecnologia de l'any 1993...

Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- Mr. Baricentro
- N6
- Entrades: 311
- Ubicació: España
- Contacta:
No, si la funcionalitat no la nego, pero d'altres aspectes s'en podria parlar...Oriol ha escrit:Les arquitectures dels ordinadors d'avui en dia es basen en models del segle XIXMr. Baricentro ha escrit:Home, tota la cabina no, dos cosetes nomesOriol ha escrit:Uff... que ineficient! (això d'haber de desmuntar-ho tot i fer-ho a les dos cabines) jeje. Posa un informàtic a la teva vida! jejeAmès, el tema "informatic" del que fas esmena, a les 440/447(45x crec que igual, crec), es basa en tecnologia de l'any 1993...
. Si el model és vàlid, funcional i senzill pot servir durant molts i molts anys!
A partir de dissabte,s'amplia la freqüència en caps de setmana entre Martorell i Vilafranca.Els Terrassa-Martorell que normalment passaven als 43 minuts de cada hora per la estació de Sants,seràn els que seràn perllogats fins a Vilafranca.
Al sentit contrari,inciaràn recorregut a Vilafranca els Terrassa que normalment passen a Sants als 01 minuts de cada hora,i a Vilafranca sortiràn aproximadament 20 minuts més tard que els Sant Vicenç de Calders-Manresa.
I els nous trens que és perllogaràn fins a Vilafranca efectuaràn parada a totes les estacions,La Granada i Lavern-Subirats inclosos,i el Terrassa-Martorell de les 20:55 per Sants és perllogarà fins a Sant Vicenç de Calders.
Al sentit contrari,inciaràn recorregut a Vilafranca els Terrassa que normalment passen a Sants als 01 minuts de cada hora,i a Vilafranca sortiràn aproximadament 20 minuts més tard que els Sant Vicenç de Calders-Manresa.
I els nous trens que és perllogaràn fins a Vilafranca efectuaràn parada a totes les estacions,La Granada i Lavern-Subirats inclosos,i el Terrassa-Martorell de les 20:55 per Sants és perllogarà fins a Sant Vicenç de Calders.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Parlant de megafonies... avui he escoltat tal i com està escrit: "Tren amb destinació: L'Hospitalet. Propera Parada: Barcelona Sants. Correspondència amb línies 1, 2, 4 i 7 Metro de Rodalies, Trens de Mitjana Distància, i Trens de Llarga Distància". La versió en castellà estava ben dita...
Avui he pujat a la 465.238, pintada amb els colors de Rodalies Catalunya, que venen a ser els colors de FGC però amb l'addenda d'una franja lila per indicar que renfe n'és l'operador. A veure si demà pujo la foto que hi he fet.

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
si si pero algun tren pintat veig...
- Mr. Baricentro
- N6
- Entrades: 311
- Ubicació: España
- Contacta:
comooorrrrrrr?????????victorcasta ha escrit:Metro de Rodalies
No dic que no, pero, increíble jeje
Per cert, un día vaig escoltar en una 440 un IRIS que s'habia "tornat boig"... en el "cuadre clínic" podiem observar la sequencia era algo semblant a "Tren con Clot Arago, parada, correspondencia, El Prat de Llobregat, Viladecans, Gavà, Castelldefels, Platja de... Clot Aragó(iii... torna a començar...)
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Avui he rebut un sms de Renfe, avisant que demà entren en servei les noves freqüències de caps de setmana a la R4 Sud, entre Martorell i Vilafranca i Sant Vicenç i el servei de primera hora entre l'Estació de França i l'aeroport. En quant a la R2 Sud, no sé si també entren en servei demà.
-
- N7
- Entrades: 454
- Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
- Contacta:
A ST. Vicenç també, i els de l'R2.Altaria_Trianilla ha escrit:A l'estació de Cerdanyola-Universitat hi ha penjats els nous horaris de la R4 amb la nova imatge. Desconec si els tenen de butxaca.

No será tant el Xavi com jo que avui a SVC hen vist els nous horaris penjats i no hem fet foto, ara els que estan els panells informatius son mes petits, la novetat es la aument de frecuencies de caps de setmana i festius de la R-4 sud, per cert está escrit els horaris en catalá, castellá i anglés.
Jo també he vist els nous horaris, ja estan penjats en moltes estacions de la R4. Han canviat els colors tirant més a FGC: els horaris de dies feiners els han posat de color verd (al principi quan ho vaig veure creia que eren els horaris de la R2) i els festius de color vermell (com si fos la R3).
L'únic que no m'agrada és que han tret les negretes de les estacions importants: Manresa, Terrassa, Pl. Catalunya, Sants...
L'únic que no m'agrada és que han tret les negretes de les estacions importants: Manresa, Terrassa, Pl. Catalunya, Sants...
Engeguen les primeres millores en el servei de Rodalies des del traspàs a la Generalitat
http://www.3cat24.cat/noticia/556965/ca ... eneralitat
(a l'enllaç podeu trobar un video)
Tret de sortida a les primeres novetats a Rodalies després del traspàs de competències al govern de la Generalitat. Aquestes millores inclouen nous trens i nous horaris en algunes de les línies. Una de les principals novetats és l'ampliació de la freqüència diària en la línia que connecta Barcelona amb l'aeroport del Prat, que avançarà l'hora del primer tren a les 5 de la matinada. D'aquesta manera es dóna resposta a una vella reivindicació dels treballadors de l'aeroport, que ja feia anys que demanaven l'aplicació d'aquesta mesura. El servei de trens a Vilanova i la Geltrú i a Vilafranca del Penedès també millorarà. Durant tot el mes de març, a més, es posaran en marxa altres novetats, sobretot pel què fa a la freqüència de pas, la puntualitat i la informació als usuaris.
Un dels primers a inaugurar el nou tren que ha sortit a les 5 de la matinada de l'estació de Sants amb destinació al Prat, ha estat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que ha arribat a l'aeroport a les 5.30h.
Els horaris dels combois d'aquesta línia també han millorat en el sentit contrari, i el primer tren sortirà del Prat a les 5.42h en direcció Barcelona.
Segons Nadal, aquesta només és la primera mesura d'un seguit de noves propostes que s'aniran aplicant en les properes setmanes. El conseller ha explicat que la voluntat és "aconseguir que s'optimitzi el servei i que es doni resposta a qüestions de mobilitat", i que la gent pugui disposar de tota la informació referent al servei de Rodalies.
Una altra d'aquestes noves propostes augmentarà la freqüència de pas de la línia Martorell-Vilafranca durant el cap de setmana i els festius, que ara serà de dos combois per hora i sentit, i la línia R-2 sud també guanya un nou tren al dia al vespre en sentit Barcelona.
A més, entrarà en funcionament un nou Centre de Control de Rodalies i el dia 20 de març s'instal·larà un telèfon d'atenció al client i es posarà en marxa un web informatiu.
http://www.3cat24.cat/noticia/556965/ca ... eneralitat
(a l'enllaç podeu trobar un video)
Tret de sortida a les primeres novetats a Rodalies després del traspàs de competències al govern de la Generalitat. Aquestes millores inclouen nous trens i nous horaris en algunes de les línies. Una de les principals novetats és l'ampliació de la freqüència diària en la línia que connecta Barcelona amb l'aeroport del Prat, que avançarà l'hora del primer tren a les 5 de la matinada. D'aquesta manera es dóna resposta a una vella reivindicació dels treballadors de l'aeroport, que ja feia anys que demanaven l'aplicació d'aquesta mesura. El servei de trens a Vilanova i la Geltrú i a Vilafranca del Penedès també millorarà. Durant tot el mes de març, a més, es posaran en marxa altres novetats, sobretot pel què fa a la freqüència de pas, la puntualitat i la informació als usuaris.
Un dels primers a inaugurar el nou tren que ha sortit a les 5 de la matinada de l'estació de Sants amb destinació al Prat, ha estat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que ha arribat a l'aeroport a les 5.30h.
Els horaris dels combois d'aquesta línia també han millorat en el sentit contrari, i el primer tren sortirà del Prat a les 5.42h en direcció Barcelona.
Segons Nadal, aquesta només és la primera mesura d'un seguit de noves propostes que s'aniran aplicant en les properes setmanes. El conseller ha explicat que la voluntat és "aconseguir que s'optimitzi el servei i que es doni resposta a qüestions de mobilitat", i que la gent pugui disposar de tota la informació referent al servei de Rodalies.
Una altra d'aquestes noves propostes augmentarà la freqüència de pas de la línia Martorell-Vilafranca durant el cap de setmana i els festius, que ara serà de dos combois per hora i sentit, i la línia R-2 sud també guanya un nou tren al dia al vespre en sentit Barcelona.
A més, entrarà en funcionament un nou Centre de Control de Rodalies i el dia 20 de març s'instal·larà un telèfon d'atenció al client i es posarà en marxa un web informatiu.
- rogermelcior
- N5
- Entrades: 147
- Ubicació: Badalona
- Contacta:
Doncs el nou servei a l'Aeroport s'ha fet amb 447,surt una foto del conseller i els seus acompanyants asseguts dins la 447 encarregada del servei.
Que extrany que no haguin posat Civia en aquest servei amtinal,encara que nomès sigui avui,pensava que com viatjaven aquests personatges,posarien els trens més modernos que hi ha i amb colors de Rodalia Catalunya
Que extrany que no haguin posat Civia en aquest servei amtinal,encara que nomès sigui avui,pensava que com viatjaven aquests personatges,posarien els trens més modernos que hi ha i amb colors de Rodalia Catalunya
